سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

راهنمای خرید غذای گربه

خرید غذای گربه

خرید غذای گربه یکی از مواردی است که برای نگهداری گربه به آن توجه ویژه داشته باشید و سایمون کت به آن می پردازد. یک عدد گربه پشمالو و دوست داشتنی مهمان خانه ی شما شده است و حالا شما نمیدانید از چه غذایی برای سیر کردن این کوچولوی دوست داشتنی استفاده کنید. بهتر است این مقاله را کاملا با دقت بخوانید و تصمیم بگیرید برای خرید غذای گربه چه مواردی را باید رعایت کنید شاید از دوستان و آشنایان و حتی دامپزشکتان مشورت بخواهید. ولی بهتر است خودتان اطلاعاتتان را کامل کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. به همین منظور در ادامه راهنمای خرید غذای گربه را بطور کامل مشاهده می‌نمایید.

غذای گربه چیست؟

گربه‌ها گوشتخوار اجباری هستند و گوشت اصلی‌ترین بخش رژیم غذایی گربه رو تشکیل می‌دهد. البته گربه می‌تواند طیف متنوعی از سبزیجات و حبوبات و غلات را هم بخورد . در زیر به غذاهای مفید برای گربه اشاره شده است.

رژیم غذایی و غذاهای مفید برای گربه

  • پروتئین انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی یا سایر منابع گوشتی
  • تائورین که یک اسید آمینوی بسیار ضروری و مفیده.
  • برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای چرب
  • آب

گربه‌ها نیاز به کربوهیدرات ندارند. با این حال در بسیاری از غذاهای گربه از موادی مثل سیب زمینی، گندم و برنج به عنوان سیرکننده ترکیب می‌شود. که اگه به مقدار زیاد نباشد، هم مشکلی ایجاد نمیکند.

بهتر است بدانید:خرید گربه پرشین

گربه ها چه غذایی میخورند ؟

منبع اصلی تغذیه گربه ها پروتئین است. و بهتر است این پروتئین حیوانی باشد، تا انرژی گربه تان کاملا تامین شود. اگر روزی دیدید گربه تان دارد گیاه خانه تان را میخورد یا بدنبال سیب زمینی سرخ کرده شماست فکر نکنید که گربه تان گیاه خوار شده است. اینطور نیست، گربه ها نیاز به ویتامین را در بدن خود احساس می کنند.

 

ویتامین های بدن گربه ها

 تورین، آرژنین، کلسیم، نیاسین (ویتامین (B3 پیرودیکسین (ویتامین (B6 و تیامین (ویتامین (B1 است که در مواد گیاهی نیز یافت می‌شود بنابراین در طبیعت گربه ها خود بدنبال تامین ویتامین بدن خودشان هستند. ولی در خانه شما تنها گزینه‌شان گیاه روی اپن آشپزخانه است.

تغذیه خوب گربه
تغذیه خوب گربه

غذای گربه از چی درست شده ؟

درواقع غذای گربه های خانگی بهتر است مجموعه ای از غذای خشک و غذای تر باشد غذای خشک گربه یک محصول ساخته شده توسط کارخانه است که از کربوهیدرات پروتئین و ویتامین های ضروری تشکیل شده است.

بیشتر بدانید:بهترین پانسیون گربه

غذای گربه رفلکس
غذای گربه رفلکس

 غذاهای تر گربه هم میتواند غذای خانگی و یا کنسرو های پت شاپی باشد که در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

غذای گربه را چگونه تهیه کنم ؟

غذای خشک گربه و کنسروهای مخصوص گربه ها را می‌توانید از پت شاپ ها تهیه کنید بیشتر غذاهای مخصوص گربه وارداتی هستند و بندرت غذاهای باکیفیت در ایران تولید می‌شود.

فروش وسایل گربه
فروش وسایل گربه

البته که به مرور زمان شاهد پیشرفت کیفیت غذاهای تولید داخل کشور هستیم. ولی در بیشتر پت شاپها ۹۹ درصد اجناس وارداتی هستند و براساس قیمت ارز قیمت آنها متغیر است .

بهترین پت شاپ کدام است ؟

بهترین پت شاپ در تهران برای کسی است که اطلاعات کافی از غذاها و اجناسش داشته باشد

پت شاپ سایمون
پت شاپ سایمون

برای فروش اجناسش اطلاعات غلط و نادرست به صاحب گربه ندهد و سعی کند نسبت به تمامی غذاها و برندهای تجاری اطلاعات کافی داشته باشد .

چه غذایی برای گربه خوبه ؟

همه چی بستگی به نژاد و سن گربتون داره گربه های زیر ۶ ماه بهتر است از غذاهای بچه گربه (کیتن) استفاده کنند و گربه های بزرگسال بهتر است از کنسروها و غذاهای ادالت استفاده کنند که برای سن آنها تولید شده است

غذای خشک گربه های پیر نیز در بازار موجود است که براساس تحمل کبدی و کلیوی گربه های سن بالا تولید شده است .

میتونم به گربم غذای خانگی بدم ؟

بله می‌توانید با مشورت دامپزشک از غذاهای خانگی استفاده کنید منظور از غذای خانگی مرغ یا گوشت پخته شده توسط شماست نه قرمه سبزی و قیمه ایی که در خانه می‌پزید. به هیچ وجه به گربه ها غذاهای انسانی را ندهید.

بیشتر بدانید:قیمت گربه

غذای خانگی برای گربه
غذای خانگی برای گربه

چه غذاهایی و نباید به گربم بدم ؟

غذاهای انسانی و غذاهای گیاهی برای گربه ها ممنوع است. پیشنهاد می‌شود برای اطلاعات بیشتر مقاله غذاهای ممنوعه گربه ها را مطالعه بفرمایید.

مواد غذایی خطرناک و مضر

اگه طبق توصیه ما و دیگر دامپزشکان همیشه به گربه‌تون غذای تجاری گربه بدید خیالتون از این بابت راحته. اما اگه دوست دارید غذاهای خونگی هم بهش بدید باید مراقب مواد غذایی خطرناک و سمی برای گربه‌تون باشید. برخی از این مواد عبارتند از:

  • پیاز و سیر
  • تخم مرغ خام، گوشت خام و استخوان
  • شکلات و نوشیدنی‌های کافئین‌دار
  • الکل و خمیر
  • شیر
  • انگور و کشمش

غذای خشک گربه چیست؟

مثل دانه دانه های ریز پک شده است که از کربوهیدارت پروتئین و ویتامین های ضروری گربه تشکیل شده است. بیشتر غذاهای خشک در پت شاپها وارداتی هستند و تاریخ انقضا و بهترین زمان مصرف آن بروی کالا درج شده است .

غذای گربه
غذای گربه

چقدر غذای خشک به گربم بدم ؟

هر محصول تجاری نحوه مصرف و مقدار مصرف روزانه غذای خشک توسط گربه را کاملا توضیح داده است. ولی به طور معمول گربه ها روزانه هفتاد گرم غذای خشک مصرف می‌کنند. هر چقدر این مقدار بیشتر و فعالیت گربه کمتر باشد، گربه شما هر روز چاق‌تر و تپل‌تر می‌شود. یادتان نرود چاقی و اضافه وزن همانطور که برای ما انسان‌ها ضرر دارد، برای گربه ها هم همینطور اس.ت پس حواستان به پیشولی پشمالوتان باشد.

بهترین غذای خانگی چی هست ؟

بهترین غذای خانگی همان فیله یا سینه مرغ هست، که بدون پیاز و ادویه آنرا می‌پزید و بعد با آب مرغ مخلوط کرده و در اختیار گربه تان قرار می‌دهید. ولی ممکن است، دامپزشک گربه تان مصرف مرغ را برایش ممنوع کند، پس حتما در مورد این موضوع با دامپزشکتان مشورت کنید.

از کدام غذاهای انسانی میتوانم به گربه ام بدهم ؟

گربه تان می‌تواند جوانه گندم، سمنو، موز، سیب، سیب زمینی، خیار را به اندازه خیلی کم بخورد همه اینها براساس تجربه هست و هیچ ادله علمی ندارد. در نتیجه بهتر است با دامپزشک گربه تان مشورت کنید و هیچ وقت غذاهای انسانی را جایگزین غذای اصلی گربه نکنید. غذای اصلی گربه همان غذای خشک و کنسرو های پت شاپی است. به هیچ وجه جیره غذایی گربه تان را ناگهانی عوض نکنید و برای هر تغییری با دامپزشک مشورت کنید.

بیشتر بدانید:گربه اسکاتیش

خرید تشویقی برای گربه
خرید تشویقی برای گربه

کدام غذا برای گربه بهتر است ؟

خرید غذای گربه را میتوانید با مشورت دامپزشکتان انجام دهید و بهتر است قبل از هر تصمیم گیری در مورد برند تجاری غذای خشک با صاحب قبلی گربه تان صحبت کنید. صاحب قبلی میداند که گربه تان چه برند غذایی را دوست دارد، با کدام اسهال نمیشود و وزن می‌گیرد.

بهترین برند غذای خشک گربه در ایران کدام است ؟

بهترین برند غذای خشک گربه در ایران همان غذای خشکی است، که گربه تان دوستش دارد. باعث افزایش وزنش می‌شود. اسهال یا استفراغ را برای او بهمراه ندارد و بیشتر ویتامینهای ضروری بدن اش را تامین می‌کند.

پس اگر گربه ی دوستان غذای خشک برند بخصوصی را مصرف می‌کند دلیل آن نیست که گربه ی شما هم از آن غذا خوشش بیاید و برای او مشکلی ایجاد نکند. این نکته نیز حایز اهمیت است، که به مرور زمان گربه به غذای خشک همیشگی اش واکنش نشان می‌دهد. و ممکن است به زبان ساده خسته شود. پس بهتر است بتدریج برند غذایی گربه تان را عوض کنید و حتما درین مورد با دامپزشکش مشورت کنید.

مزایا و معایب غذاهای خشک و کنسروی گربه

ذر ادامه بطور کامل به معابت و مزایای غذای خشک و کنسروی گربه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مزایا و معایب غذاهای خشک

  • غذای خشک نگهداری بسیار آسانتری داره و می‌تونه ساعت‌ها در ظرف غذای گربه بمونه و خراب نشه.
  • هزینه غذای خشک در دراز مدت به صرفه‌تر از غذای کنسرویه.
  • غذای خشک به سلامت دهان و دندان گربه کمک می‌کنه و جویدنش به نوعی نقش مسواک رو ایفا می‌کنه.
  • غذای خشک باعث کم شدن بوی مدفوع گربه میشه.
  • غذاهای خشک باکیفیت حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه‌ها هستن.

اما

  • در ترکیبات غذای خشک معمولا مقادیر زیادی کربوهیدرات و سیرکننده هم وجود داره و ممکنه باعث چاقی گربه بشن.
  • برای گربه‌های بی دندان، گربه‌های پیر و گربه‌های مریض خیلی مناسب نیستن.
  • گربه بعد از خوردن غذای خشک باید مقادیر زیادی آب بنوشه؛ وگرنه در دراز مدت دچار مشکلات کلیوی میشه.

مزایا و معایب غذای کنسروی

  • حاوی درصد پروتئین گوشت خیلی زیادیه و مواد سیرکننده مثل کربوهیدرات کمتر در اون استفاده میشه.
  • خوش خوراکتر و لذیذتره و برای گربه‌های بدغذا عالیه.
  • مخصوصا در شکل پوچ گربه یا سوپ گربه حاوی درصد بالایی آبه و برای گربه‌هایی که عادت به نوشیدن آب ندارن گزینه بهتریه. (پوچ گربه چیست و چه فرقی با کنسرو داره؟)

اما

  • کنسرو گربه قیمت بالایی داره و باعث افزایش هزینه‌های نگهداری از گربه میشه.
  • کنسرو گربه و غذای تر در دراز مدت باعث جرم دندان میشه.
  • بیش از ۲ ساعت نباید در هوای آزاد بمونه؛ پس برای غذادهی به گربه وقتی که چندین ساعت خونه نیستید اصلا مناسب نیست.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب راهنمای خرید کنسرو گربه رو بخونید.


هرگونه خرید و فروش گربه را نیز با سایمون کت تجربه کنید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

15 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید غذای گربه»

  1. من تازه گربه خريدم و خيلى به اين راهنمای خرید غذای گربه احتياج داشتم ممنون

  2. این مقاله به من کمک کرد که اطلاعات کاملی رو راجب غذای گربه ها بدست بیارم و بتونم بر اساس سنشون براشون غذا تهیه کنم.و هر غذایی رو بهشون ندم

  3. من در مورد خرید غذای گربه و این که ویژگی های غذای گربه باید چی باشه خیلی سوال داشتم خوندن مقاله تون خیلی برام مفید بود.

  4. در رابطه با راهنمای خرید غذای گربه این نکته رو هم بگم که شما گفته بودین که شیر خوب نیست در صورتی که توی واقعیت وقتی جلوشون شیر میزاریم خیلی بهش تمایل دارن علی الخصوص بچه ربه ها این رو هم بگم که مگه پستانداران شیر براشون ضروری نیست؟

  5. علیرضا اصغری

    از سایمون کت بخاطر توضیحات جامع و روان که مثل همیشه ارائه میده ممنونم

  6. احمد اصغری

    از سایمون کت بخاطر توضیحات جامع و روان که مثل همیشه ارائه میده ممنونم

  7. محمد حسین

    انتخاب غذای مناسب برای گربه خیلی مهمه که سایمون کت به خوبی به این موضوع پرداخته

  8. من همیشه نگران تغذیه گربه ام بودم اما با راهنمایی سایمون کت این مشکل حل شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.