سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

آیا گربه ها پریود می‌شوند؟

آیا گربه ها پریود می‌شوند؟

آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ اگر به تازگی صاحب گربه شده‌اید ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد. در پاسخ باید گفت که بله گربه‌های ماده پریود می‌شوند. اما پریود گربه‌ها نسبت به پریود انسان‌ متفاوت است. گربه ها پریود می‌شوند اما شما نباید خون مشاهده کنید و در صورت مشاهده حتما باید دامپزشک مراجعه کنید. این یکی از نکات مهم نگهداری از گربه است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و تا جای ممکن به سوالات و نگرانی‌های شما پاسخ دهیم. در ادامه این مقاله نیز قصد داریم تا به موضوعات دیگری از جمله مدت زمان پریود گربه چقدر است؟، آیا گربه عقیم شده پریود میشود؟، علائم پریود در گربه ها، فحل شدن گربه چیست؟ و گربه ها در چه سنی پریود می‌شوند؟ بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید چرا که قرار است موضوعات و موارد مهمی را پوشش دهیم که به عنوان صاحب گربه نیاز است با آنها آشنا باشید.

گربه ها هم پریود میشن؟
گربه ها هم پریود میشن؟

در مقالات دیگر به موضوعاتی چون وجود گربه در خانه نشانه چیست؟، عکس گربه بامزه و مضرات نگهداری گربه می‌پردازیم.

پریود گربه

آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ در بالا به این سوال پاسخی کوتاه دادیم. می‌خواهیم در این بخش بیشتر راجع به پریود گربه صحبت کنیم. گربه‌های ماده نیز چرخه قاعدگی را طی می‌کنند اما پریود گربه با انسان‌ها متفاوت است. این چرخه برای گربه‌ها چرخه فحلی نامیده می‌شود. گربه‌ها در این زمان بجای از بین بردن لایه رحم قدیمی و خونریزی، آن را جذب می‌کنند. این چرخه را فقط گربه‌های ماده و عقیم نشده پشت‌سر می‌گذارند. این چرخه تا زمانی که گربه عقیم شود یا باردار شود ادامه پیدا می‌کند و تکرار می‌شود.

مدت زمان پریود گربه چقدر است؟

در اول این مقاله به پرسش آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ پاسخ دادیم. در این قسمت می‌خواهیم سوال مهم دیگری را پاسخ دهیم. مدت زمان پریود گربه چقدر است؟ بطور معمول این مدت می‌تواند بین ۱ تا ۲۱ روز باشد که بطور میانگین ۷ روز است. اگر گربه ماده در این زمان جفت‌گیری نکند، برای مدت کوتاهی از چرخه فحلی خارج می‌شود که این مدت می‌تواند حدود ۷ روز باشد. البته که می‌تواند بین ۲ تا ۱۹ روز نیز باشد. بطور کلی می‌توان گفت پریود گربه بین ۲ تا ۹ روز طول می‌کشد و بطور میانگین این زمان حدود ۱ هفته می‌باشد.

پریود شدن گربه ها
پریود شدن گربه ها؟

آیا گربه عقیم شده پریود می شود؟

در اول این مقاله به سوال آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ پاسخ دادیم. حال در این بخش از این مقاله مهم می‌خواهیم بفهمیم که آیا گربه عقیم شده پریود میشود؟ در رابطه با این پرسش باید گفت که خیر گربه‌هایی که عقیم می‌شوند دیگر پریود نمی‌شوند. گربه عقیم شده توانایی تولید مثل را از دست می‌دهد زیرا تخمدان‌ها و رحم از بدن گربه خارج می‌شود. بنابراین دیگر امکان پریود شدن گربه وجود ندارد. در مواردی ممکن است گربه پس از عقیم شدن دوباره پریود ‌شود که باید هرچه سریعتر گربه را برای معاینه به دامپزشکی ببرید. زیرا این موضوع طبیعی نیست و باید دامپزشک در سریعترین زمان گربه را معاینه کند.

علائم پریود در گربه ها

آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ باتوجه به بخش‌های بالا پاسخ این سوال را می‌دانیم. پریود در گربه‌های دارای علائمی است که از طریق آنها می‌توانید متوجه وضعیت گربه شوید. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا درمورد علائم پریود در گربه ها صحبت کنیم. در ادامه به چند مورد از این علائم می‌پردازیم. پیشنهاد می‌کنیم این بخش را با دقت بالایی مطالعه کنید.

  • نیاز به محبت بیش از اندازه

یکی از علائم پریود در گربه ها نیاز به محبت بیش از اندازه است. گربه‌ها در زمان پریودی از شما توجه و محبت بیشتر از معمول می‌خواهند که معمولا با مالش خودشان به شما به ابراز این نیاز می‌پردازند. حتی گربه‌های خیابانی نیز ممکن است این رفتار را از خودشان نشان دهند. این نشانه همراه با علائم دیگر می‌تواند به معنی پریود شدن گربه باشد.

  • کاهش اشتها

کاهش اشتها از علائم دیگری است که به پریود گربه اشاره دارد. معمولا در زمان پریودی گربه غذای کمتری می‌خورد چرا که بطور غریزی او در این زمان می‌خواهد تولید مثل کند و این موضوع برای او از سیر کردن خودش اهمیت بیشتری دارد. اشتهای گربه بعد از حدود ۲ هفته به الگوی قبلی و طبیعی خودش باز می‌گردد. درصورتی که همچنان به نخوردن غذا ادامه داد باید به به دامپزشک مراجعه کنید تا گربه معاینه شود.

  • بلندتر شدن صدای گربه

یکی دیگر از علائم بسیار مهم در زمان پریود شدن گربه، بلندتر شدن صدای گربه است. در این دوران معمولا گربه ماده جیغ‌هایی می‌زند یا صداهای بلندی از خودش ایجاد می‌کند که نشان دهنده نیاز برای جفت‌گیری است. این صداها تا زمانی که گربه جفت‌گیری کند ادامه دارد.

فحل شدن گربه چیست؟

فحل شدن گربه چیست؟ در قسمت‌های بالا به پرسش آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ پاسخ دادیم و خیلی دقیق آن را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که قبل تر گفتیم، پریود شدن گربه‌ها با انسان‌ها متفاوت است. آنها بجای اینکه لایه رحم قدیمی را خارج کنند، آن را به خود جذب می‌کنند. پس مهم است بدانید که خونریزی به هیچ عنوان نشانه‌ای از پریود گربه نیست و درصورت مشاهده باید به دامپزشک مراجعه کنید. به این فرایند، فحل شدن گربه می‌گویند که این مقاله را مختص به همین موضوع آماده کرده‌ایم.

نشستن گربه ماده و اینکه آیا پریود شده؟
نشستن گربه ماده و اینکه آیا پریود شده؟

گربه ها در چه سنی پریود می‌شوند؟

حال که جواب سوال آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ را بدست آوردیم، می‌توانیم به پرسش گربه ها در چه سنی پریود می‌شوند؟ نیز پاسخ دهیم. گربه‌ها زمانی که به بلوغ جنسی می‌رسند اولین پریودشان را دارند. بطور میانگین این اتفاق در ۶ ماهگی گربه رخ می‌دهد. البته که باید بدانید که این مدت می‌تواند متغیر باشد. اولین پریود گربه حدود ۴ تا ۸ روز طول می‌کشد و اگر عقیم نشود یا جفت‌گیری نکند پس از گذشت ۲ تا ۳ هفته دوباره وارد چرخه پریودی می‌شود.

در این مقاله به پرسش آیا گربه ها پریود می‌شوند؟ پاسخ دادیم و موارد مربوط به این موضوع را پوشش دادیم. آشنایی با این موارد از ضرورت‌های نگهداری گربه در خانه است که باید حتما درموردشان اطلاعات کافی داشته باشید. اگر قصد خرید گربه را دارید بهتر است با این موارد آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید به درستی از گربه مراقبت کنید. همچنین در ادامه این مقاله به موضوعات دیگری ازجمله مدت زمان پریود گربه چقدر است؟، آیا گربه عقیم شده پریود میشود؟، علائم پریود در گربه ها، فحل شدن گربه چیست؟ و گربه ها در چه سنی پریود می‌شوند؟ پرداختیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

آیا گربه ها پریود میشوند
آیا گربه ها پریود میشوند

منبع

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.