سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

انتقال کک گربه به انسان

انتقال کک گربه به انسان

انتقال کک گربه به انسان برای برخی از افراد سبب ایجاد نگرانی شده است. در این مقاله می‌خواهیم موضوع کک گربه را پوشش دهیم و برخی از نگرانی‌های شما را برطرف کنیم. کک‌ها موجودات کوچک و بدون بالی هستند که از خون بدن گربه تغذیه می‌کنند. معمولا این کک‌ها روی بدن انسان زنده نمی‌مانند و تنها موجب ناراحتی‌های کم و کوتاهی می‌شوند که در ادامه بیشتر راجع به آنها صحبت خواهیم کرد. می‌توان گفت اگر فرد واکنش‌های آلرژیکی از خود نشان ندهد، این کک‌ها نمی‌توانند آسیب جدی به انسان وارد کنند. شاید کک یک بیماری گربه بحساب نیاد، ولی یکی از مشکلات نیمه رایج است. در ادامه این مقاله به موضوعات دیگری از جمله کک گربه چه شکلیه، علائم کک در انسان، کک چه کسانی را می گزد و چگونه کک گربه را از بین ببریم صحبت خواهیم کرد. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه کک گربه را از بین ببریم
چگونه کک گربه را از بین ببریم

انتقال کک گربه به انسان چگونه است؟

انتقال کک گربه به انسان چگونه است؟ درواقع انتقال کک گربه به انسان سبب ایجاد ناراحتی‌های پوستی کوتاه و جزئی مثل خارش و سرخی پوست می‌شود که معمولا بعد از مدتی از بین می‌روند. همچنین می‌توان از برخی کرم‌های مخصوص برای درمان آنها استفاده کرد. این کک‌ها از طریق پرش به بدن انسان‌ها حمله می‌کنند و خون آنهارا تغذیه می‌کنند. آنها بیشتر پاهای انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. این کک‌ها در بدن انسان‌ها زنده نمی‌مانند و درحالت عادی قادر به تخم‌گذاری نیستند. افرادی که به کک گربه آلرژی دارند ممکن است علائم شدیدتری را تجربه کنند.

کک گربه چه شکلیه
کک گربه چه شکلیه

کک گربه چه شکلیه

در قسمت بالا اشاره‌ای کوتاه به انتقال کک گربه به انسان داشتیم. در این بخش از مقاله می‌خواهیم راجع به ظاهر این موجودات مزاحم صحبت کنیم و بفهمیم کک گربه چه شکلیه. کک گربه موجودی بسیار کوچک است که بال ندارد و بدن این موجودات سطح صافی دارد. این کک‌ها معمولا رنگ تیره‌ای دارند و بدن آنها به شکل بیضی دیده می‌شود. این موجودات به علت اندازه بسیار کوچکی که دارند به راحتی از چشمان ما دور می‌مانند و نمی‌توان به آسانی آنهارا پیدا کرد. از آنجایی که کک‌ها بدون بال هستند، برای حرکت از پرش استفاده می‌کنند که می‌توانند به دیگر جانداران منتقل شوند. همچنین در مواقعی که این کک‌ها پر از خون باشند، به رنگ قرمز تیره نیز دیده می‌شوند.

تصویر کک گربه
تصویر کک گربه

علائم کک در انسان

درباره انتقال کک گربه به انسان صحبت کردیم. در این بخش از این مقاله قصد داریم تا درمورد علائم کک در انسان نیز صحبت کنیم. همانطور که بالاتر هم گفتیم، کک گربه نمی‌تواند روی بدن انسان زنده بماند اما این به معنی نیست که قادر به نیش زدن انسان نباشد. این کک‌ها نمی‌توانند آسیب آنچنان زیادی به انسان وارد کنند و صرفا موجب ناراحتی‌های کوتاه مدتی مثل خارش بدن می‌شوند. البته درمواردی که فرد واکنش آلرژیکی از خود نشان دهد این علائم می‌تواند شدیدتر دیده شود. در ادامه به چند مورد از علائم کک در انسان می‌پردازیم:

  • خارش بدن
  • سرخی ناحیه گزیده شده
  • کهیر
  • تورم در اطراف محل گزش

در برخی موارد این علائم می‌توانند به علت واکنش آلرژیک شدیدتر باشند که این علائم شامل موارد زیر است:

  • سختی در تنفس
  • سرگیجه
  • درد سینه
  • تورم در لب و زبان
  • حالت تهوع
تصویری از کک
تصویری از کک

کک چه کسانی را می گزد؟

حال که راجع به انتقال کک گربه به انسان صحبت کردیم، وقت آن است که بفهمیم کک چه کسانی را می گزد. بطور کلی این موجودات انسان‌ها و جاندارانی مثل سگ و گربه را می‌گزند. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که کربون دی‌اکسید بیشتری از خود تولید می‌کنند، بیشتر کک‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین باید گفت که این موجودات بسیار فرصت طلب هستند و در اولین فرصتی که بدست می‌آورند سراغ هدفشان که خون بدن است می‌روند.

چگونه کک گربه را از بین ببریم

تا اینجای مقاله راجع به موضوع انتقال کک گربه به انسان صحبت کردیم. در این بخش قرار است بفهمیم چگونه کک گربه را از بین ببریم. مهم ترین کار برای درمان کک گربه این است که به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک روش‌های درمانی و محصولات دارویی مورد نیاز را پیشنهاد می‌کند. اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به چند مورد از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد:

کک میان موهای گربه
کک میان موهای گربه
  • حمام کردن گربه

یکی از اساسی ترین و مهم ترین کارهایی که می‌توانید برای از بین بردن کک گربه انجام دهید، حمام کردن گربه است. با مشورت دامپزشک شامپوی ضد کک مناسبی برای گربه‌تان انتخاب کنید و گربه را حمام کنید. همچنین از حمام کردن بیش از اندازه گربه بپرهیزید. میزان حمام کردن برای هر گربه متفاوت است که برای تشخیص دقیق این موضوع باید با دامپزشک گربه صحبت کنید و اطلاعات کامل را از دامپزشک بگیرید.

  • استفاده از شانه ضد کک

از موارد دیگر برای از بین بردن کک گربه می‌توان به استفاده از شانه ضد کک گربه اشاره کرد. شانه را در جهت رشد مو‌های گربه بکشید و سپس شانه را در آب کف‌آلود و داغ قرار دهید تا کک‌ها از شانه جدا شوند. این شانه‌ها قادر هستند تا کک‌ها و تخم آنهارا از بدن گربه جدا کنند. سعی کنید توجه بیشتری به ناحیه گردن و دم داشته باشید چون کک‌ها بیشتر در این نواحی هستند.

  • تمیز نگه داشتن محیط زندگی گربه

یکی از راه‌های بسیار ساده ولی در عین حال مهم تمیز نگه داشتن محیط زندگی گربه است. این موجودات می‌توانند به سطوح مختلف خانه نیز نفوذ کنند. پس سعی کنید محیط زندگی گربه را تمیز نگه دارید تا بتوانید به چرخه زندگی کک‌ها پایان دهید. برای اینکار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و تمام ملافه‌هارا در آب گرم تمیز کنید.

کک روی صورت گربه
کک روی صورت گربه

در این مقاله راجع به انتقال کک گربه به انسان صحبت کردیم و با علائم آن آشنایی پیدا کردیم. کک‌ها با پرش به سمت بدن جاندار، شروع به تغذیه از خون او می‌کنند. این موجودات معمولا برای انسان‌ها بی‌خطر هستند و نمی‌توانند ناراحتی آنچنانی برای انسان ایجاد کنند. اگر متوجه وجود کک در بدن گربه‌تان شدید سریعا به دامپزشک مراجعه کنید تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود و گربه سریعا درمان شود. همچنین در ادامه این مقاله راجع به موضوعاتی از جمله کک گربه چه شکلیه، علائم کک در انسان، کک چه کسانی را می گزد و چگونه کک گربه را از بین ببریم صحبت کردیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.