سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد

ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد

آیا گربه ام مرا دوست دارد؟ این سؤالی است که هر کسی که از گربه‌ای نگهداری می‌کند، ممکن است از خودش بپرسد. گربه‌ها به روش‌های مختلف عشق خودشان را به صاحبشان نشان می‌دهند. اما نکته مهم این است که بدانید چگونه یک گربه را عاشق خود کنیم. برای این کار ابتدا باید از نکاتی در مورد گربه‌ها باخبر باشید تا بتوانید او را بهتر درک کنید. مثلاً باید بدانید آیا گربه‌تان شما را دوست دارد یا نه، آیا گربه ها صاحب خود را می‌شناسند؟ و اینکه چرا گربه ام از من میترسه؟ در ادامه به موضوع ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد کامل می‌پردازیم.

عکس ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد
عکس ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد

در این متن، ابتدا به نشانه‌هایی می‌پردازیم که مشاهده آن‌ها می‌تواند بیانگر این باشد که گربه شما دوستتان دارد. سپس، بیان خواهیم کرد که از کجا بفهمیم که گربه ما دچار ترس شده، دلیلش چه چیزی می‌تواند باشد و راه‌حل این مشکل در چیست و در آخر می‌رسیم به مواردی که هر گربه دوستی، دوست دارد بداند: چگونه گربه‌ها را عاشق خود کنیم. در مقالات دیگری در سایمون کت به موضوعاتی چون حمام گربه، پانسیون گربه و بیماری fip گربه(پریتونیت عفونی) پرداختیم.

نشانه‌های عشق گربه به صاحبش

در ادامه برخی از کارهای که گربه ها به نشانه عشق به صاحبانشان انجام می‌دهند را نام می‌بریم.

نشانه های عشق گربه به صاحبش
نشانه های عشق گربه به صاحبش

۱٫ خُرخُر کردن مداوم گربه

بچه‌گربه‌ها از چند روز پس از تولد شروع به خُرخُر کردن می‌کنند. بزرگ که می‌شوند هم گاه‌وبیگاه خرخر می‌کنند که معمولاً نشانه خوشحالی، نشاط یا حتی درد می‌تواند باشد. دانشمندان علوم‌تجربی معتقدند خرخرکردن گربه‌ها نوعی ویبره و لرزش با فرکانس پایین است که با عنوان مکانیسم درمانی عمل می‌کند. درواقع آنها با این کار خودشان را درمان می‌کنند.
بیشتر گربه‌ها وقتی خُرخُر می‌کنند که احساس لذت کنند. پس وقتی نشانه‌ای از درد و مریضی نمی‌بینید، و آنها درگیر فعالیت مانند وقتی که با شما روی مبل غلت می خودند، به‌احتمال زیاد از اینکه شما کنار او هستید خوشحال است. در ضمن، هر صدایی نشانة محبت نیست. اگر میو میو زیادی از گربه‌تان می‌شنوید، ممکن است نشانة جدی عارضه سلامتی یا در شدید باشد. البته بسته به وضعیت سلامت گربه، خُرخُر و میو میو کردن می‌تواند تلاش گربه‌تان برای جلب‌توجه باشد.

۲٫ تعقیب شما توسط گربه

گربه مثل سگ‌ها تعلق به گله ندارند. اما بااین‌وجود موجودات اجتماعی ای هستند. اگر گربه‌تان شما را تعقیب می‌کند، این معمولاً نشانه محبت و اعتماد است و می‌خواهند شما را دائماً در معرض دید خود نگه دارند. تعقیب‌کردن شما روش گربه‌تان است برای ابراز محبت و با این کار دنبال توجه شما هستند.
گربه‌ها ممکن است دم در به استقبال شما بیایند تا به شما بگویند که دلشان برای شما تنگ شده است و در طول روز منتظرتان بودند. گربه‌ها ممکن است دچار تنش جدایی شوند. پس اگر درگیر رفتارهایی مانند ادرار خارج از جعبه مخصوص، سروصدای زیاد وقتی که شما خانه نیستید و یا دنبال‌کردن شما وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید شدند، بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید.

۳٫ پلک زدن آرام بچه گربه

آرام پلک‌زدن می‌تواند یک نشانة رایج دیگری باشد که گربه‌تان دوستتان دارد یا کنار شما احساس شادی می‌کند. گربه‌ها وقتی احساس آرامش و راحتی می‌کنند آرام پلک می‌زنند. اگر گربه‌تان کنار شما ریلکس می‌کند و آرام چشمانش را باز و بسته می‌کند، به این معناست که آن‌قدر به شما اعتماد دارد که کنارتان استراحت کند و بخوابد. در مقابل، گربه این که دچار اضطراب و احساس خطر باشد، چشمانش را نمی‌بندد و بجای آن چشمانش را باز می‌کند و خیره می‌شود.
گربه‌ای آرام پلک می‌زند به شما می‌گوید به شما اعتماد دارد. پس شما هم با آرام باز و بسته کردن چشمانتان همین پیام را به او برسانید.

۴٫ هدیه آوردن برای شما

گربه‌ها ذاتاً شکارچی هستند. به‌عنوان‌مثال، اگر او را خارج از خانه رها کنید، ممکن است برای شما یک موش یا پرنده مرده بیاورند و آن را به شما ارائه کنند. با اینکه دیدن یک جانور مرده ممکن است ترسناک باشد، اما این یکی از روش‌های گربه‌هاست که به شما بگویند دوستتان دارند. گربه‌ها فطرتاً شکارچی‌اند و هرزمان امکانش باشند به این غریزه خود پاسخ می‌دهند. سپس شکار خود را به آشیانه بر می‌گردانند.
گربه‌هایی که هیچ‌وقت بیرون از خانه را نمی‌بینند ازآنجایی‌که نمی‌توانند شکار کنند، ممکن است هدیه‌های متفاوتی برایتان بیاورند مثلاً؛ اسباب‌بازی یا اشیا کوچک. اگر دوست گربة شما برایتان چیزی آورد با قدردانی از او قبول کنید. در ضمن، گربه‌ها ممکن است برایتان اسباب‌بازی بیاورند تا بگویند می‌خواهند با شما بازی کنند. درواقع نشانه‌ای از درخواست توجه و فعالیت است.

۵٫گربه ها بغل بیشتر را دوست دارند؟

اگر گربه‌تان دوستتان نمی‌داشت، ابداً دوست نداشت با شما وقت بگذراند. بلکه ترجیح می‌داد گوشه‌گیر شود و روزش را به‌تنهایی سپری کند. اما باید این واقعیت را پذیرفت که گربه‌ها مثل هم نیستند. برخی از آنها استقلال بیشتری دارند. پس نباید انتظار داشته باشید هر وقت نشستید یا آماده خواب شدید در بغلتان شیرجه بزنند.

گربه ها بغل بیشتر را دوست دارند؟
گربه ها بغل بیشتر را دوست دارند؟

حتی اگر رفیقتان بیشتر اوقات خود را در روز به‌تنهایی بگذراند، احتمال دارد در طول روز به شما محبت کند. مثلاً، بعضی گربه‌ها به‌آرامی روی پایتان می‌نشینند تا به شما ابراز علاقه کرده باشند، بعضی دیگر دوست دارند کنارتان دراز بکشند. علاوه بر این، اگر مشاهده کردید که بجای اینکه کنارتان بخوابند، بالای سرتان می‌روند، می‌تواند محبت باشد. زیرا سرتان رایحه‌ای دارد که به او آرامش می‌دهد، چون به شما علاقه و اعتماد دارند.

۶٫ لیس زدن گربه

گربه خودشان و یکدیگر را برای ابراز محبت لیس می‌زنند. بعد از ایجاد اعتماد ببین خود و گربه‌تان، احتمالاً خواهید دید که شما را لیس می‌زنند. شاید لمس‌شدن توسط زبان گربه بهترین احساس دنیا نباشد، اما این کار آنها برای آراستن شما و علامت‌گذاری‌کردن است که باعث تقویت ارتباطتان می‌شود.

۷٫ نشان دادن شکمش توسط گربه

سگ‌ها و گربه فقط وقتی به شما اعتماد دارند شکمشان را به شما نشان می‌دهند، چون موقع این کار آرام‌اند. وقتی یک سگ این کار را می‌کند نشانه این است که باید شکم او را ماساژ دهید، اما در مورد گربه‌ها کمی باید احتیاط کنید.
بیشتر گربه‌ها دوست ندارند شکمشان لمس شوند. پس بهتر است جاهای امن‌تری را نوازش کنید، مانند؛ کمر، زیر چانه، کنار گونه‌ها، بیخ گوش‌ها و پیشانی میان دو چشم. اگر هرگونه حرکت سریع از او دیدید، می‌تواند نشانگر آن باشد که دچار اضطراب شده و ممکن است با گازگرفتن یا چنگ‌انداختن خشونت خود را ابراز کند. پس همیشه باید حواستان به عکس‌العمل‌های او نسبت به رفتار خود باشد.

۸٫ دم تکان دادن گربه

دم یک گربه می‌تواند اطلاعات زیادی را به شما بدهد. و دم تکان‌دادن حالت‌های مختلفی دارد که می‌تواند به شما کمک کند احساسات و تفکرات او را رمزگشایی کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر دم او سیخ و روبه‌بالا باشد، نشانگر استرس یا ترس است. در مقابل، حرکات آرام دم او به چپ و راست می‌تواند بگوید که از دیدنتان خوشحال است.
بااین‌حال، اگر دمش را با شتاب به این طرف و آن طرف بکوبد، ممکن است خشونتی از خود بروز دهد. اگر نوک دمش را قلاب کرد یا به‌آرامی تکان می‌داد، نشانة خوبی است. در ضمن، اگر ایستاده باشید احتمالاً دمش را دور شما حلقه می‌کند.

۹٫ فشار دادن

معمولاً گربه‌ها با فشاردادن چیزی، خرسندی و محبتشان را نشان می‌دهند. ممکن است او را درحالی‌که بالشش یا پتویش را مالش می‌دهد ببینید وقتی که برای یک چرت بعدازظهر آماده می‌شوند. یا وقتی که او را در آغوش می‌گیرید ممکن است لباستان را فشار دهند و با آن بازی کنند. فشاردادن رفتاری است که گربه‌ها از کودکی می‌آموزند. وقتی سینة مادرشان را فشار می‌دهند، باعث جاری‌شدن شیر می‌شوند. معمولاً گربه‌ها این رفتار را با خود تا بزرگسالی همراه می‌کنند.
وقتی گربه‌تان شما را فشار یا ماساژ می‌دهد، این یک روش اوست برای آرام‌کردن خود. همچنین می‌تواند نشانه شادی او یا علامت‌گذاری‌کردن شما باشد تا رایحه‌های بدنتان مخلوط شود و رابطه‌تان محکم‌تر شود.

۱۰٫ ضربه زدن با سر

ضربه‌زدن با سر یکی دیگر از نشانه هی معمول گربه‌ها برای ابراز عشق است. رفتاری که به آن کله زدن هم می‌گویند، معمولاً برای ارتباط‌گیری و به اشتراک گذاشتن رایحه است که نشانه یک رابطة مستحکم است. وقتی سرش را به رستان می‌مالد؛ یعنی شما جزء خانواده او شدید.

آیا گربه ها صاحب خود را می‌شناسند؟

یکی از نکات کلیدی در ارتباط‌گیری با گربه خود، آن است که بدانید که آیا گربه ها صاحب خود را می‌شناسند؟ ما انسان‌ها وقتی وارد مکان جدید می‌شویم کافی است سری بچرخانیم تا تشخیص دهیم که چه افرادی را از قبل می‌شناسیم. اما گربه‌ها چندان مثل ما رفتار نمی‌کنند. آن‌ها با دو حس متفاوت آشناهای خودشان را پیدا می‌کنند: بویایی و شنوایی. بگذارید کمی توضیح دهم.

آیا گربه ام چهره ام را تشخیص می دهد؟
آیا گربه ام چهره ام را تشخیص می دهد؟

بویایی: انسان‌ها در مجموع ۵ میلیون گیرندة بویایی دارند. در مقابل گربه‌ها ۲۰۰ میلیون از این گیرنده‌ها را دارند. خب طبیعی است که در اولین مشاهده از این حس برای شناخت محیط اطراف استفاده کنند. حتی اگر کسی عطر یا ادکلنی داشته باشد، گربه اش می‌تواند بوی تن او را تشخیص دهد؛ بویی که از سطح پوس انسان منتشر می‌شود و فقط گربه‌ها قادرند آن را استشمام کنند. در نتیجه، به محض اینکه در معرض گیرنده‌های بویایی او قرار بگیرید، شما را که صاحب و رفیق او هستید تشخیص می‌دهد.

شنوایی: علاوه بر بویایی، گربه‌ها استعدادی کم‌نظیر در حس شنوایی خود دارند. این یعنی؛ هرچند هرچه می‌گویید انجام نمی‌دهند و شاید به نظر بیاید به حرف‌های شما بی‌تفاوت‌اند، اما صدای شما را از صداهای غریبه‌ها تشخیص می‌دهند.

آیا گربه ام چهره‌ ام را تشخیص می‌دهد؟

با قطعیت نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد. اما دانشمندان معقتد اند، این امر کمی غیرممکن است. در سال ۲۰۰۵، طی تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه تگزاس انجام شد؛ محققان دریافتند که گربه‌سانان می‌توانند نیمی از اوقات چهره صاحبشان را از دیگر چهره‌ها تشخیص دهند. شاید خیلی در تشخیص چهره ماهر نباشند، اما قابلیت آن را دارند که اندازه و ابعاد صورتتان را با تن صدا و عطر بدنتان ترکیب کنند و شما را از دیگران جدا کنند.

آیا گربه ها صاحب خود را می شناسند؟
آیا گربه ها صاحب خود را می شناسند؟

بگذارید گربه بوی شما را یاد بگیرد

گربه‌ها معروف‌اند به گوشه‌گیری، مخصوصاً وقتی با رقبای خود یعنی سگ‌ها مقایسه می‌شوند. رابطة گربه‌ها با دوستان خود بسیار نزدیک است و این را مدیون حس بویایی قوی گربه‌ها هستند. شاید کمی زمان بر باشد، اما هرچه زمان بیشتری با شما بگذرانند بیشتر بوی شما را یاد می‌گیرند. در نتیجه زودتر کسی که برایشان غذای لذیذ و ماساژهای آرامش‌بخش فراهم می‌کند را می‌شناسند.

چرا گربه ام از من می‌ترسه؟

یکی از مشکلاتی که افراد در ارتباط با گربه خود – مخصوصاً اگر به‌تازگی به سرپرستی گرفته باشد – بر می‌خورند، این است که می‌گویند چرا گربه ام از من می‌ترسه؟ در ادامه به نشانه‌های ترس، علت‌های پشت این مشکل و راه‌حل‌های آن می‌پردازیم.

۱٫ کمتر به خود می‌رسند

گربه‌ها معمولاً ۳۰ ال ۵۰ درصد اوقات روزشان به لیسیدن و آرستن خودشان هستند. اگر مشاهده کردید که کمتر از این مقدار به مرتب کردن خودشان می‌پردازند، می‌تواند بیانگر این باشد که از درد، بیماری یا استرس و اضطراب رنج می‌برد. متاسفانه گربه‌ها نمی‌دانند چگونه با عامل‌های استرس مقابله کنند، پس به سادگی از آراستن خود دست می‌کشند.

۲٫ کاهش رفتارهای احتماعی

با اینکه گربه‌ها معروف‌اند به این که خیلی به رفتارهای اجتماعی علاقه ندارند، اما اگر گربه‌ای که هر روز با شما وقت‌گذرانی می‌کرد و عاشق شما بود، ناگهانی از شما کناره‌گیری می‌کند، می‌تواند نشانة مشکلی باشد.

۳٫ گاز گرفتن، غرغر یا هیس هیس کردن

گربه‌ها اگر از شما یا از کس یا چیز دیگری در خانه بترسند، ممکن است رفتارهای خشونت‌آمیزی نشان دهند. هرچند متخصصین معتقدند گازگرفتن بچه‌گربه‌ها کار پیش‌بینی‌شده‌ای است، اما گربه‌ای که مدت‌ها با شما زندگی کرده و رابطه‌ای شکل‌گرفته است، نباید شما را گاز بگیرند مگر اینکه مشکلی باشد. گازگرفتن، هیس، هیس کردن و غرغر کردن نشانه‌های واضحی است از نارضایتی گربه‌تان. اگر چیزی حس بویایی، لامسه یا شنوایی او را بیش از حد تحریک کند ممکن است گاز بگیرد. اما خبر بد آنجاست که فقط به او نزدیک می‌شوید و شما را گاز می‌گیرد.

۴٫ دم رو به پایین

دم‌گربه‌ها نشانه‌های زیادی را منتقل می‌کند. طبق گزارش‌های تحقیقات راسل هارت استاین، گربه‌ها از دمشان فقط برای تعادل استفاده نمی‌کنند، بلکه پلی است به دنیای افکار و احساساتشان. وقتی دم‌گربه رو پایین باشد؛ یعنی استرس زیادی را تحمل می‌کند. پس همیشه حواستان به دم او باشد.

۵٫ گوش رو به پایین یا بیرون

هر گوش یک گربه ۳۲ ماهیچه دارد، و با حالت‌های مختلف می‌توانید حالت درونی او را حدس بزنید. وقتی اطراف شما با شد و معمولاً گوشش رو به پایین یا رو به بیرون باشد یعنی اطراف شما احساس آرامش ندارد. میزان استرس او را می‌توانید با میزان صاف بودن و پایین بودن آن بسنجید.

۶٫ نیم خیز شدن، لرزیدن و پریدن

یکی از نشانه‌های استرس و ترس در گربه‌ها این است که وقتی می‌خواهید او را نوارش کنید، می‌لرزد، خیز می‌گیرد یا به طور ناگهانی از جا می‌پرد. این کار وقتی که با همه راحت است به‌جز شما، شدیدتر هم می‌شود.

عوامل استرس و ترس گربه‌ها

۱٫ سفر طولانی بدون او

همه ما بعضی‌اوقات نیاز داریم فضای کار و تحصیل را رها کنیم و بلیطی بگیریم و برای تفریح به مکانی دور برویم. اما کسانی که حیوان خانگی دارند در این جود اوقات با مشکلی روبرو هستند. اگر اخیراً به سفری طولانی رفته‌اید و گربه‌تان را پیش خانواده یا دوستتان گذاشته‌اید، شاید این دلیلی است که از شما می‌ترسد.
هرچند گربه‌ها به حافظة قوی معروف‌اند، اما ممکن است ارتباطشان را با شما از دست بدهند، بوی شما را به‌سرعت متوجه نشوند، با افراد دیگری اخت بشوند یا کلاً ترجیح بدهند مستقل باشند. برخلاف سگ‌ها که دائماً نیازمند انسان‌ها هستند تا احساس امنیت کنند، گربه‌ها با زندگی مستقل مشکلی ندارند.

۲٫ خاطره ای از آزار دیدن (گربه‌های نجات یافته)

هر گربه ای متفاوت است و شخصیت منححصر بفردی دارد. گربه‌هایی که سابقة بدسرپرستی داشته‌اند یا خاطرة بدی دارند، ممکن است با بعضی اتفاقات، آن خاطرات برایشان تداعی شود و پرخاش کنند. خشونت فیزیکی، فریادزدن، تولید صداهای بلند یا عجیب‌وغریب – هرچند اگر این رفتارها علیه آنان نباشد – ممکن است آن خاطرات را تحریک کند. این کارها باید متوقف شود. کمی به این فکر کنید شاید یک جایی فریادی زدید یا کاری کردید که در خاطر او ثبت شده است. گربه‌هایی که در سنین کمتر بترسند، حساس‌ترند.

۳٫ تغییر ناگهانی در روتین روزانه

گربه‌ها، موجودات منظمی هستند. از زمان غذاخوردن گرفته، تا زمان بازی و چرت، آن‌ها دوست دارند همه چیز سر تایم خودش انجام شود. مثلاً آنها دوست دارند ساعت غذا خوردنشان ثابت باشد. پس اگر ساعت ۵ صبح بلند شدید و خواستید به او غذا دهید، بدانید که هر روز باید همان ساعت این کار را انجام دهید. هرگونه تغییر در ساعات فعالیت‌های روزانة او می‌تواند او را دچار استرس یا مریضی کند. اگر اخیراً چنین کاری کرده اید، احتمالاً دلیل ترس و استرس او همین است.

۴٫ غذا دادن با زور

من هم قبول دارم که گربه‌هایی که در انتخاب غذا وسواسی هستند ممکن است اعصابتان را خرد کنند. اما، اگر اخیراً در خانه به دنبال او دویده‌اید تا به‌زور به او صبحانه، نهار یا شام بدهید، احتمالاً دلیل ترس او از شما همین است. این کار، یعنی غذادادن زوری، نه‌تنها ناموفق خواهد بود، بلکه جواب عکس می‌دهد و ترس و اضطراب در او ایجاد می‌کند.

۵٫ مهمان ناخوانده

“به‌خاطر شما نیست، به‌خاطر آنهاست.” اگر اخیراً مهمان جدید به خانه‌تان آمده، شاید دلیل ترس گربه‌تان باشد. گربه‌ها شاید با حضور افراد غریبه خیلی راحت نباشند و این امر باعث شود اطراف شما هم احساس ترس کنند. یک مهمان ناخوانده می‌تواند حیوان خانگی جدید همسایه باشد که او هر روز از پشت پنجره می‌بیند. این می‌تواند باعث ایجاد اضطراب بی‌دلیل شود.

۶٫ شاید نترسیده، حالش بده

اگر اخیراً از شما خودش رو قایم می‌کند، اطراف شما استرس دارد، ممکن است نشانه وجود بیماری در او باشد، نه ترس. انواع یبوست یا حتی مراحل اولیة آرتروز می‌تواند از رفتارهای دوستانه و اجتماعی دوست شما جلوگیری کند. حتماً او را پیش دامپزشک ببرید و از صحت و سلامتی او مطمئن شوید.

راه حل نترسیدن گربه چیست؟

در ادامه به برخی از کارهایی که می‌توان برای رفع مشکل چرا گربه ام از من می‌ترسه؟ انجام داد، می‌پردازیم.

چرا گربه ام از من می ترسه؟
چرا گربه ام از من می ترسه؟

۱٫ ایجاد رابط جدید با بازی

ممکن است مدت طولانی او را رها کرده باشید یا یکی از خاطرات بد او را با دادکشیدن تحریک کرده باشید. دلیلش هرچه می‌خواهد باشد، با بازی همیشه می‌توانید رابطه‌تان را از نو بسازید.
این روند برای آن است که از اول کاری کنید عاشق شما شود و این امرشدنی است. تنها کاری که باید بکنید این است که برنامة منظم و اسباب‌بازی‌های موردعلاقه او را برای بازی داشته باشید تا اجازه دهید در حضور شما احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

۲٫ ایجاد فضای امن

اگر دلیل ترس او وسیله یا مهمان ناخوانده‌ای است، حداکثر تلاش خود را بکنید تا از شر آن‌ها خلاص شوید. برای پیشرفت رابطه‌تان محیطی امن بسازید، و از شر همة قایم‌شدن‌ها، گازگرفتن‌ها، هیس هیس‌ها، غرغرها، لرزیدن‌ها، حرکات ناگهانی و خیز گرفتن‌ها خلاص شوید. اگر همسایة جدیدتان یا حیوان خانگی او باعث آزار رفیقتان شده، تلاش کنید دید گربه‌تان را به خانشان مسدود کنید. همچنین می‌توانید از اسپری فرومون برای آرامش او استفاده کنید.

۳٫ فراهم کردن اسباب بازی و خوراکی‌های بیشتر

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها، اما یکی از کاربردی‌ترین آن‌هاست. می‌توانید با خوراکی‌ها یا اسباب‌بازی‌های جدید دل او را به دست بیاورید. اگر او خاطرة بدی دارد، احتمال دارد به دلیلی اعتماد خود را نسبت به شما ازدست‌داده باشد. هدیه‌های جدید (خوراکی و اسباب‌بازی) از راه‌هایی است که می‌توانید این اعتماد را ترمیم کنید.

۴٫ صبور باشید

شاه‌کلید گربه داری، صبر است. شما نمی‌توانید به‌زور روند را سریع کنید. نمی‌توانید او را وادار کنید تا نترسد. تنها کاری که می‌ماند این است که صبر کنید تا به‌مرور مورداعتماد او واقع شوید. مهم نیست چقدر کند، بالاخره او به شما اعتماد خواهد کرد. اگر بخواهید عجله کنید، همه چیز را خراب کرده‌اید.

چگونه یک گربه را عاشق خود کنیم؟

برای اینکه بدانیم چگونه یک گربه را عاشق خود کنیم، باید او را بهتر بشناسیم و بدانیم او از چه چیز هایی لذت می‌برد. در ادامه، به مواردی اشاره می کنیم که شما را در این مسیر کمک می‌کنند.

چگونه یک گربه را عاشق خود کنیم؟
چگونه یک گربه را عاشق خود کنیم؟

۱٫ وقت گذرانی با او

شما به‌راحتی با وقت‌گذرانی می‌توانید خود را در دل او جا کنید. بگذارید هنگان فیلم دیدن روی پای شما بنشیند یا موقع کتاب‌خواندن او را در آغوش بگیرید.

۲٫ وقت مشخص برای بازی

گربه‌ها برای شاد و سالم ماندن نیاز به بازی دارند. وسایل بازی موردعلاقه‌شان را فراهم کنید و با او بازی کنید. تیزر پر دار یا زنگ‌دار بخرید و از مشاهدة دویدن و پریدن او لذت ببرید. اما مراقب باشید آن را نبلعد.

۳٫ فراهم کردن نشیمنگاه امن

گربه‌ها طبیعتاً دوست دارند در محیطی امن زندگی کنند و این شامل مکانی برای نشستن می‌شود. یک درخت مخصوص گربه‌ها، قفسه یا بانوج برای او تهیه کنید.

۴٫ بگذارید چنگ بیندازند

گربه‌ها دوست دارند برای نشانه‌گذاری قلمرو خود و کوتاه‌کردن ناخن‌های خود پنجه‌هایشان را روی سطوح بکشند. بجای اینکه وقتی به وسایل خانه‌تان آسیب می‌زنند سر آنها داد بکشید، برای آنها سطحی قرار بدهید تا با خیال راحت چنگ بکشند.

۵٫ او را لوس کنید

با خوراکی‌های کوچک‌دل او را به دست بیاورید.

۶٫ کت نیپ(Cat Nip)

اسباب‌بازی و خوراکی‌های کتنیپی او را خوشحال می‌کند.

 ۷٫ سلامتی و بهداشت

او را شانه کنید تا کت پشمی او را تمیز کنید و او را سالم نگه دارید.

۸٫ زبان گربه‌ها

گربه‌ها از صداها و رفتار متفاوتی برای ارتباط‌گیری با انسان‌ها استفاده می‌کنند. توجه کنید و سعی کنید آن را یاد بگیرد.

۹٫ ماساژ گربه

گربه‌ها عاشق ماساژهای طولانی و آرام‌کننده هستند. مالیدن کمر، زیر چانه تا بین گوش‌هایشان نقاط مهم و موردعلاقه آن‌هاست.

۱۰٫ دوست جدید

یک دوست برای او به سرپرستی بگیرید تا همراه او باشد. هنگام آشنایی آن دو مراقبشان باشید.

۱۱٫ آرام و مثبت باشید

اگر انسان سگ دوستی هستید، شاید به حرکات ناگهانی و هیجانی با حیوان خانگی خود عادت داشته باشید. اما این کارها باعث ایجاد اضطراب در گربه‌ها می‌شوند. از حرکات و صداها ناگهانی خودداری کنید. دکتر کاسکی می‌گوید: هر چقدر رفتارتان برای او قابل‌پیش‌بینی‌تر باشد، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. علاوه بر این، برای حفظ خونسردی، بهتر است کارهایی را انجام دهید که در تعامل با گربه‌تان به نتایج مثبت برسید، مثلاً تشویق او با کت‌نیپ، اسباب‌بازی یا خوراکی. پیشنهاد می‌شود از غذا یا خوراکی موقع دیدن او استفاده کنید و اسم او را صدا بزنید. فضا را به سمت مثبت ببرید تا اتفاقات خوب برایتان بیفتد.

۱۲٫ استفاده استراتژیک از خوراکی ها

لقمه‌ای غذا به او بدهید و خواهید دید با شما گرم‌تر رفتار می‌کند. این به این معنا نیست که او را در خوراکی غرق کنید. بلکه از خوراکی‌ها استفاده راهبردی بکنید. خوراکی را برای تشویق او بعد از تعامل با شما، یا برای ترغیب‌کردن او به نزدیک شده به شما و شناختنتان استفاده کنید.

۱۳٫ شیطنت کنید اما حدش را بدانید

وقتی که خودتان را گربه‌ای نشان می‌دهید، ممکن است آماده کمی بازی‌کردن باشند. اما باید محتاط باشید. آیا آن گربه به شما نزدیک شد و اجازه داده که شما او را لمس کنید؟ آیا نشانه از راحتی با شما نشان داده‌اند؛ مانند لمس‌کردن یا خرخر؟ اگر این‌گونه بود، پس آنها مایل به بازی هستند. دکتر کاسکی معتقد است، یک بازی کوتاه می‌تواند نقش مؤثری در رابطه‌تان داشته باشد. از چوب‌دستی اسباب‌بازی استفاده کنید و آن را مانند مار، پرنده یا موش تکان دهید تا گارد گربه‌تان را پایین بیاورید. اسباب‌بازی‌هایی مثل چوب‌دستی، توپ و مسیر و ظرف غذا‌های پازلی مانند ورزش ذهنی برای گربه‌ها هستند. اگر برای اولین‌بار با گربه‌ای بازی می‌کنید، یادتان باشد که به او مکان و زمان کافی بدهید و او را وادار به جواب‌دادن نکنید. درضمن، زمان بازی را زیاد طولانی نکنید. آن‌ها اگر بخواهند، خودشان سمتتان می‌آیند.

گربه‌ها موجوداتی حساس هستند و همان‌طور که گفته شد بسیاری از عوامل محیطی می‌تواند باعث استرس و اضطراب در ها باشد. اما به‌هرحال نیاز به غذا و سرگرمی دارند و شما با برطرف‌کردن نیازهای آن‌ها به شکل صحیح و اهمیت‌دادن به او می‌توانید به او آرامش را هدیه دهید.

 ۱۰ Signs Your Cat Loves You: Feline Affection Explained | Dutch

 Do cats recognize their owners? | Reveal Pet Food

My Cat Is Suddenly Afraid Of Me – What Did I Do? (catfooddispensersreviews.com)

۱۰ Ways to Give Your Cat Love | Sleepy Hollow, NY | Sleepy Hollow Animal Hospital

 How to Get a Cat to Like You: 7 Expert Tips | BeChewy

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.