سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

چرا گربه ها کمر خود را قوس می دهند؟

چرا گربه ها کمر خود را قوس می دهند؟

چرا گربه ها کمر خود را قوس می دهند؟ علت قوس کمر گربه چیست؟ اگر صاحب یک گربه هستید حتما این سوالات برایتان پیش آمده است. علت قوس دادن کمر گربه برای بسیاری از صاحبان این حیوانات نامعلوم است.  گربه ها برای بروز احساسات و خواسته های خود نشانه ها و حرکاتی را به شما نشان می‌دهند. اگر از این نشانه ها خبر نداشته باشید، نمی‌توانید ارتباط خوبی را با گربه‌تان حفظ کنید. پس بهتر است که نسبت به این نشانه ها و این حرکات خاص اطلاع داشته باشید. یکی از موارد مهمی که باید از آن باخبر باشید، علت قوس دادن کمر گربه است. معمولا این کار کمی اورا در نظر شما ترسناک می‌‌کند چرا که قوس کمر گربه با موهای سیخ شده و دندان های معلوم همراه است. در ادامه خواهیم فهمید که این حرکات گربه نشانه چیست.

علت قوس کمر گربه چیست؟
علت قوس کمر گربه چیست؟

حرکات گربه نشانه چیست؟

علت قوس کمر گربه چیست؟ این سوال دارای چندین جواب است. قوس دادن کمر گربه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این حرکت بسته به موقعیت انجام آن توسط گربه دارای معانی مختلفی است. در برخی موارد این کار می‌تواند نشان دهنده احساس خطر و یا تهدید باشد که گربه بصورت غریزی به کمر خود قوس می‌دهد. در بعضی مواقع این کار می‌تواند به منظور نشان دادن احساس لذت و سرگرمی صورت بگیرد. و در ادامه به چندین نشانه از این حرکت گربه خواهیم پرداخت تا بتوان معنی پشت این کار گربه را تشخیص داد. با ما همراه باشید.

گربه بازی می کند
گربه بازی می کند

در مقاله ای دیگر به موضوع ده امتیاز برای نگهداری از گربه، چگونه با گربه حرف بزنیم؟ و زبان بدن گربه پرداختیم.

  • گربه خودش را کش می‌دهد

گربه‌ها با وجود جثه‌ای کوچک دارای بدنی بسیار انعطاف پذیر هستند. یکی از کارهای طبیعی گربه‌ها که معمولا پس از اینکه از خواب بیدار می‌شوند انجام می‌دهند ، قوس دادن کمرشان است. این کار گربه معمولا شامل خمیازه کشیدن نیز است. پس وقتی که گربه بعد از مدت بلندی استراحت شروع به قوس دادن خودش کرد، به این معنی است که او صرفا دارد بدنش را کش می‌دهد تا برای فعالیت های روزانه اش آمادگی داشته باشید.

  • گربه شما خشمگین است

از دیگر معانی این عمل، خشمگین شدن گربه است. هنگامی که گربه ها احساس خطر می‌کنند یا با گربه های دیگری که آنهارا نمی‌شناسند مواجه می‌شوند به کمر خود قوس می‌دهند. این عمل یک نوع مکانیزم دفاعی برای گربه است. قوس دادن کمر گربه به این منظور صورت می‌گیرد که گربه در مقابل عامل خطر، بزرگتر و خشن تر دیده شوند. معمولا این کار آنها شامل سیخ شدن موها و باز شدن دهانشان می‌شود. در این مواقع اگر چشمان گربه به سمت شما خیره شده است به آرامی عقب نشینی کنید. سپس سعی کنید از جملات شیرین و لطیف برای آرام کردن گربه استفاده کنید.

گربه شما خشمگین است
گربه شما خشمگین است

اگر گربه شما هنگام مواجه شدن با گربه دیگری در این حالت قرار گرفت، سعی کنید با استفاده از اسباب بازی آنهارا از هم جدا کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن یک مانع در جلوی چشم آنها‌، ارتباط چشمی آنهارا مختل کنید. ولی باید دقت کنید که هیچوقت گربه را در این حالت بلند نکنید و یا میان آنها قرار نگیرید.

  • گربه خوشحال است

یکی دیگر از دلایل قوس دادن کمر گربه، بروز احساس خوشحالی و هیجان از سمت گربه است. تشخیص این موضوع بسیار آسان است. معمولا در این حالت آنها رفتاری آرام دارند و سعی می‌کنند با مالیدن خودشان به شما، توجهتان را جلب کنند. همچنین معمولا به دنبال شما راه می‌آیند و یا کنار شما می‌نشینند. در این مواقع می‌توانید آنهارا نوازش کنید و به آنها محبت کنید چرا که آنها در وضعیت خوبی قرار دارند.

  • گربه ترسیده است

قوس کمر گربه ها در زمانی که ترسیده‌اند نیز اتفاق می‌افتد. بچه گربه ها معمولا در زمان ترس فرار می‌کنند اما گربه های بالغ ممکن است رفتاری وحشیانه از خود به نمایش می‌گذارند. آنها به کمر خود قوس می‌دهند و به چیزی که باعث ترسشان شده خیره می‌شوند. اگر گربه از شما ترسیده است باید میان خودتان و او اعتماد ایجاد کنید. مراقبت و رسیدگی روزانه و همچنین بازی کردن با او می‌تواند باعث شود که گربه به شما اعتماد کند. البته قابل توجه است که این موضوع زمان بر است.

گربه ترسیده است
گربه ترسیده است
  • گربه بازی می‌کند

علت قوس دادن کمر گربه ها می‌تواند بخاطر سرحالی و بازی کردن آنها نیز باشد. گربه ها در زمان بازی کردن کمر خود را قوس می‌دهند که می‌توان آن را به آسانی تشخیص داد. در این مواقع آنها دیگر رفتار وحشیانه‌ای ندارند و بجای آنکه از شما دوری کنند، بیشتر تلاش برای جلب توجه شما را دارند. گربه ها زمانی که ناگهان هیجان زده و خوشحال می‌شوند این واکنش را نشان می‌دهند و به کمر خود قوس می‌دهند.

  • گربه از نوازش کردن لذت می‌برد

از دیگر علت های قوس دادن کمر گربه، می‌توان به زمانی که در حال نوازش شدن هستند اشاره کرد. هنگامی که گربه‌تان را نوازش می‌کنید او برای اینکه به شما بفهماند که از این کار لذت می‌برد، کمر خودش را قوس می‌دهد. البته بهتر است آنهارا زیاد نوازش نکنید چون از این کار خسته می‌شوند و ممکن است ابراز ناراحتی کنند. پس سعی کنید میان هربار نوازش آنها وقفه‌ای در نظر بگیرید تا موجب ناراحتی آنها نشوید.

  • گربه در حال درد کشیدن است

گربه‌ها درد کشیدن را به صورت های مختلفی به نمایش می‌گذارند. یکی از همین موارد قوس دادن کمر است. اگر قوس کمر گربه به حالت عادی برنگردد می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او دارد درد می‌کشد. همچنین اگر گربه شما مدام قایم شود، کاهش اشتها داشته باشد  و یا بجای لمس کردن گاز بگیرد، می‌تواند نشانه‌ای از درد کشیدن او باشد.

  • گربه درحال ارتباط برقرار کردن با شما است

گربه‌ها از زبان بدن خود استفاده می‌کنند تا با دیگر جانداران از جمله انسان ها ارتباط برقرار کنند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، علت قوس دادن کمر گربه نسبت به موقعیت او متفاوت است. برای مثال گاهی گربه با قوس دادن به کمرش سعی بر این دارد که با شما بازی کند که از نشانه های آن مالیدن خودشان به پای شما است. در موقعیتی دیگر وقتی ترسیده و ناراحت هستند این کار را می‌کنند.

تصویر چرا گربه ها کمر خود را قوس می دهند؟
تصویر چرا گربه ها کمر خود را قوس می دهند؟

گربه ها موجودات بسیار باهوشی هستند. این جاندارن برای ارتباط گیری با موجودات اطرافشان از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از همین روش ها که در این مقاله مفصل راجب آن صحبت کردیم، قوس دادن کمر گربه است. با درک شرایط و زبان بدن گربه می‌توان علت این کار او را تشخیص داد و متناسب با آن واکنش نشان داد. برخی مواقع علت قوس دادن کمر گربه ترس و ناراحتی و در زمان دیگری احساس شادی است. پس بسیار مهم است که بتوانید این رفتار گربه را درک کنید و نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.