سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

ده امتیاز برای نگهداری از گربه

خب بزارید دونه دونه بریم جلو شما یه خونه ی ثابت دارید و میخواید یه گربه‌ی کوچولو به خونتون اضافه کنید پس شما فاکتور اول و دارید همین کافیه. در بخش نگهداری از گربه بطور کامل به این موضوع پرداختیم.
واقعا دارم میگم شوخی نمی‌کنم.
اگه یه خونه کوچک داشته باشید، یک امتیاز براتون حساب میشه.
چون گربه های اشرافی مناسب زندگی مسافرتی یا در حال چرخش نیستند.
پیشی ها دوست دارند یک قلمرو مخصوص به خودشون داشته باشند و دوست ندارند مدام جا به جا بشوند.
دوست دارند پنجره ی خونه رو شناسایی کنند و لب پنجره بشینند و آفتاب بگیرند تا شما از سره کار برگردید.
این اتفاق در بیشتر نژادهای گربه صدق میکنه ولی خب بعضی نژاد ها شیطونترن مثل نژاد خیابانی و یا سیامی و بعضی آرومترند مثل پرشین

خب پس یک امتیاز

هزینه-نگهداری-از-گربه

 

  • امتیاز دوم ( هزینه نگهداری )

 

هزینه نگهداری از گربه
هزینه نگهداری از بچه گربه
هزینه های اولیه گربه
هزینه های اولیه بچه گربه
هزینه ها جاری اولیه گربه
هزینه ها جاری اولیه بچه گربه

حالا بریم سراغ مهمترین مسئله هزینه ی نگهداری از گربه

گربه ها کلا کم خرج هستند خیلی زیاد نمیخورند و بیشتر اوقات خوابند بستگی به نژاد ساعات خوابشون بین ۱۶ تا ۲۰ ساعت هست و یا حتی بیشتر

ولی مثل ما انسانها هر چقدر سنشون کمتره تعداد وعده های غذایی باید بیشتر باشه و غذاهای متنوع و غنی از ویتامین بخورند تا خوب قد بکشن و بزرگ بشند و بعد که بالغ شدند سه وعده غذای و حتی دو وعده هم براشون کافیه.

خارج از هزینه ی خرید گربه در ابتدا یک هزینه ی اولیه لازمه که شامل خرید دستشویی و باکس و واکسیناسیون و ویزیت پزشک است .

قیمت دستشویی و باکس از ۲۰۰ هزار تومان شروع میشه و شما بستگی به بودجتون میتونید خریدتونو انجام بدید.

بعد از آن واکسیناسیون و ویزیت پزشک هست که تقریبا از ۲۰۰ هزار تومان شروع میشه و بستگی به مدل واکسن و کلینیک قیمت متفاوته اگر به بیمارستانهای دانشگاهی مراجعه کنید قیمت به حداقل میرسه لازم به ذکر است که ویزیت هر بار دامپزشک از ۷۵ هزار تومان شروع میشود و حتی در متخصصین خاص به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم میرسد.

ولی اگر پیشی سالمی داشته باشید بعد از واکسیناسیون و انگل تراپی اولیه که در چهل و هفتاد روزگی انجام میشه مراجعه بعدی یکسال بعد از آخرین واکسن است.

پس از هزینه های اولیه ماهیانه هم باید خرج پیشی نازنیتون بکنید البته که به نظر من خرج نیست و پولی هست که با عشق و محبت درآمیخته.

شما باید گربتون رو با ترکیبی از غذاهای خانگی و غذاهای پت شاپ ها سیر کنید و این هزینه متغیر هست و ما متوسط هزینه رو ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان برآورد میکنیم میتونه ازین مبلغ کمتر و یا شاید هم بیشتر بشه و همه چی به سلیقه ی شما در خرید غذاهای خشک و یا مرغ و گوشت داره

بعد از غذا هزینه ی خاک رو هم باید حساب کنید که یک خاک ۵ کیلویی برای سه هفته کافیه البته اگر وسواس به خرج بدید.

 

رضایت-خانواده

  • امتیاز سوم ( رضایت)

اگر تنها زندگی میکنید براحتی این امتیاز را کسب کردید ولی اگر با خانواده هستید و یا همخانه، همسر یا دوستی دارید که با شما زندگی میکنه برای کسب این امتیاز حتما باید آنها را هم راضی نگه دارید.

آیا همسر شما گربه دوست داره ؟

مامان و بابا چطور ؟؟

دختر کوچولوتون تا حالا از نزدیک گربه دیده از گربه نمیترسه ؟

همه ی موارد و باید بررسی کنید اگه یه پیشی کوچولو وارد خونه بشه ولی مامانتون هرموقع اونو میبینه جیغ میکشه یا باباتون میگه اصلا تو اتاق من نیاد شما به یک چالش بزرگ دعوت شدید یک گربه ی ملوس دارید که دوستش دارید ولی مامان و بابا یا همسرتون و .. گربه ی ملوس رو نمیخوان و همین باعث میشه که شما مجبور شید که گربتون رو به کسی دیگه ای بفروشید و یا واگذار کنید و همین یک شکست بزرگ هم برای خودتون و هم برای پیشی به حساب میاد اون گربه ی ملوس تازه به شما عادت کرده بود و حالا باید بره پیشه یک صاحب دیگه ..

خلاصه اینکه حتما همه رو راضی نگه دارید و سعی کنید تمامی موارد ذکر شده در این مقاله رو با خانوادتون در میان بگذارید تا تصمیم منطقی و عاقلانه ای بگیرید .

 اگر تونستید تمام افراد خانواده رو راضی کنید بریم سراغ امتیاز بعدی

 

فراهم-کردن-دستشویی-گربه
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز چهارم ( نظافت و دستشویی )

محل دستشویی گربه را در خانه معلوم کنید

گربه ها برای مکان دستشویی نیاز به آموزش ندارند آنها غریزی در خاک دستشویی میکنند و روی آن را با خاک میپوشونند شما در اولین فرصت خاک گربه را از پت شاپ ها خریداری میکنید و داخل دستشویی میریزید گربه ی شما با بو کشیدن جای دستشویی رو پیدا میکنه و همونجا کارشو انجام میده ولی مسئله مهم اینه که جای دستشویی کجای خونه باشه بعضی ها ترجیح میدن دستشویی گربه رو تو بالکن خونه بزارن با این شرط که همیشه درب بالکن باز باشه.

بعصی خانواده ها ترجیح میدن دستشویی داخل حمام گذاشته بشه و بعضی از خانواده ها دورترین منطقه ی خونه رو برای دستشویی گربه ها انتخاب میکنند.

دیگه این انتخاب با خودتوته ولی حتما قبل از خرید جای دستشویی گربه و معلوم کنید و این مورد و بدونید که هر روز و یا هر سه روز یکبار باید دستشویی گربه تمیز کنید و در نهایت هر هفته باید خاک گربه کاملا تعویض بشود تا بوی بد داخل خانه پخش نشود.

شما میتوانید جهت کاهش بو از خاکهای معطر و یا دستشویی های فیلتردار استفاده کنید ولی تعویض خاک و رسیدگی روزانه بهترین روش جهت کاهش بوی دستشویی گربه ها میباشد .

جای دستشویی گربه در خانه معلوم شد .

کدام یک از افراد خانواده وظیفه ی رسیدگی به دستشویی گربه را دارد ؟؟

  این مورد رو هم تعیین کردید پس میریم سراغ امتیاز بعدی

 

انواع صدای گربه
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز پنجم ( میو گربه )

خودتون رو برای میوهای گربه آماده کنید.

بستگی به نژاد، سرو صداهای گربه ها متفاوت است مثلا نژاد خیابانی و سیامی سر و صدا بیشتری دارند و نژاد پرشین کم صدا ترین گربه ها هستند ولی نه اینکه اصلا میو نکنند.

بالاخره ممکنه گربه براساس نیاز به سر و صدا بیفته مثلا گرسنگی، گم کردن دستشویی، تقاضای بازی و جفت یابی و …

گربه ها با میو کردن با ما انسانها ارتباط برقرار میکنند ولی شما با تربیت صحیح میتوانید تعداد میوهای نامناسب گربتون را کاهش دهید ولی حذف کامل میو امکان پذیر نیست.

در کل میو ی گربه ها خیلی اذیت کننده نیست و به حالتی نیست که همسایه ها رو ناراحت کنه و صدای پایینی داره ولی اگه یه موقع خیلی اذیتتون کرد حتما با مربی گربه ها در تماس باشید شاید مشکل از تربیت شماست و شاید اینکه کوچولوتون دنبال جفت میگرده و اون موقع باید تصمیم درستی در موردش گرفت.

 

وقت-بازی-با-گربه
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز ششم ( وقت بازی با گربه )

شما باید حداقل نیم ساعت برای بازی با گربتون وقت بزارید گربه ها تنهایی و دوست دارند ولی ترجیح میدهند با صاحب عزیزتر از جانشان بازی کنند پس باید زمان خالی برای گربتون بزارید.

نیاز نیست که پیشی رو ببرید پارک ، گربه ها با یک نخ معمولی هم سرگرم میشن بهشون خوش میگذره و همین براشون کافیه فقط کافیه بهشون توجه کنید گربه ها وقتی بازی میکنند سالمتر و سرحال ترند گربه ها وقتی میدوند خوشحالترند.

میدونم که شما هم دوست دارید گربه ی سالمی داشته باشید که تا سالها با شما زندگی کند.

بعضی از نژادهای گربه بازیگوشتر و بعضی آرامترند قبل از انتخاب نژاد ساعت بازی را هم حتما حساب کنید .

آیا در روز میتوانید فقط نیم ساعت برای بازی با پیشی وقت بگذارید ؟؟

 

ثبات-خانواده
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز هفتم ( ثبات زندگی )

اگر قصد تغییر در زندگیتان دارید مثلا قرار است شش ماه آینده ازدواج کنید و یا مهاجرت کنید یا قرار است نقل مکان کنید الان زمان مناسبی برای خریداری یا واگذاری گربه نیست زندگی شما باید به یک ثبات معمولی رسیده باشد اگر هنوز معلوم نیست که خونه ی بعدی به چه شکل است و یا معلوم نیست همسر آینده تان از گربه خوشش می آید یا خیر پس زمان مناسبی برای ورود گربه نیست.

اگر زندگیتان ثبات دارد به گربه فکر کنید البته که نمیتوان از اتفاقات جلوگیری کرد ولی بعضی از تغییر تحولات زندگی دست خود ماست اگر هنوز تکلیفتان معلوم نیست گربه که هیچ .. هیچ حیوان خانگی را وارد خانه تان نکنید .

 

ریزش-مو
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز هشتم ( ریزش مو گربه )

مثل تمامی حیوانات گربه ها هم ریزش مو دارند و بعد از مدتی کوتاه، دوباره موهایشان رشد میکند مثل خود ما انسانها … ما هم موهامون میریزه ولی اگه به موهامون برسیم و مدام شونه کنیم و شامپوهای خوب استفاده کنیم ریزش مو کمتر میشه.

بستگی به نژاد ریزش موی گربه ها نیز متفاوت است قاعدتا گربه های موبلند مثل پرشین ریزش مو بیشتری نسبت به گربه های نژاد اسکاتیش دارند .

شما باید روزانه موهای گربه تون رو شانه کنید و حداکثر ماهی یکبار به حمام ببرید تا ریزش مو کمتر بشود و استفاده از ویتامینهای مناسب پوست و مو هم برای گربه ها بسیار تاثیر گذار هستند ولی حذف کامل ریزش مو امکان پذیر نیست.

شما میتونید موهای گربتون رو تابستون کوتاه کنید تا از ریزش مو و حتی گرما زدگی گربتون جلوگیری کنید.

ولی حتما باید این حقیقت را قبول کنید که کوچولوی ناز دوست داشتنی یه کم ریزش مو داره که اگه حواستون بهش باشه اصلا ناراحت کننده نیست .

 

زمان-نگهداری-از-گربه
نگهداری از گربه

 

  • امتیاز نهم ( زمان نگهداری از گربه )

من مدام سره کار هستم و وقتی میام خونه مثل جنازه میفتم روی تخت چطوری میتونم یه گربه نگهدارم…

اصلا نگران نباشید گربه ها از پس خودشون برمیان آنها به انسانها نیازمند نیستند و برای بقا به شما آنچنان نیازی ندارند (البته به جز آب و غذا)

اگر صبح برای کار آماده میشوید برای کوچولوتون مقداری غذا و آب بزارید خیالتان راحت باشد گربه ها غذاشونو میخورند و هر موقع تشنشون بشه خودشونو سیراب میکنن در نهایت هم خیلی راحت از دستشوییشون استفاده میکنند پس اصلا نگران سلامتی گربتون نباشید.

اگر هم شب خسته برگشتید خونه میتونید یه نخ دستتون بگیرید و همینجوری که روی تخت افتادید با پیشی ملوستون بازی کنید گربه ها خیلی راحت و بی دردسر هستند ولی بستگی به زمان استراحت خودتان سن و نژاد گربه را انتخاب کنید گربه های خیابانی بازیگوشتر و گربه ی پرشین خوابالوتر هستند پس در انتخاب نژاد و سن دقت کنید .

اگر شب به خانه برمیگردید و به گربتون رسیدگی میکنید که امتیاز رو کسب کردید ولی اگر اهل مسافرت و دو سه شب خونه نبودن هستید به فکر پبیشیتون باشید یا پیشی را پانسیون کنید و اگه تمایلی به پانسیون ندارید پس کلا بیخیال این امتیاز بشید و دور گربه خط بکشید.

 

 نگهداری از گربه
نگهداری از گربه
  • امتیاز دهم ( احترام به حقوق حیوانات )

اگر با مطالب زیر موافق هستید امتیاز دهم را هم کسب خواهید کرد.

گربه ها موجوداتی جاندار هستند قلبشان می تپد و روح دارند آنها محبت را درک میکنند و عصبانیت و ناراحتی را هم میفهمند .

 گربه ها عضوی از خانواده هستند با آنها باید مانند اعضای خانواده برخورد کرد گربه ها مثل یک لباس نیستند که بعد از خرید متوجه بشویم که به دردمان نمیخورند و فردا آنها را تعویض کنیم.

 نمیتوان موی گربه ها را رنگ کرد نمیتوان جراحی زیبایی کرد نمیتوان ناخن هایشان را از ته کشید تمامی این موارد ظلم به حیوان محسوب میشود.

 نمیتوان روزها و هفته ها گربه ها را گرسنه نگه داشت نمیتوان با آنها بد برخورد کرد و تنبیه بدنی کرد.

 شما نمیتوانید ساعتها و روزها گربتون رو در قفس نگه دارید اگر گربه تان مریض شد نیاز به درمان و رسیدگی دارد شما نمیتوانید گربه ی بیمار را در خیابان رها کنید تمامی این موارد خارج از اخلاق و هویت والای انسانی است .

شما نسبت به گربه ی خونه ی خودتان متعهد و مسئول هستید و اگر اتفاقی برایش افتاد شما موظف به رسیدگی هستید شما همانند یک مادر یا پدر باید حواستان به گربه باشد، شما مسئول هستید.

 گربه ها عروسک نیستند برای پز دادن و تفریح نیستند آنها عضوی از خانواده هستند یک عشق و محبت خانگی.

 اگر موافق هستید به شما تبریک میگویم
میتوانید از گربه ی خودتان نگهداری کنید

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

1 دیدگاه دربارهٔ «ده امتیاز برای نگهداری از گربه»

  1. دمتون گرم
    واقعاً مطلب مفید و کاملی بود.
    به عنوان یه عاشق گربه ازتون ممنونم که نکات مهم رو به علاقه‌مندان آموزش میدید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.