سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟ موضوعی که در سایت سایمون کت به تحلیل آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که علاقه زیادی به نگهداری از گربه دارید ولی از خود می‌پرسید که آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بیماری هایی وجود دارند که از گربه ها به انسان سرایت می‌کنند. ولی به این معنا نیست که شما فکر کنید هر زمانی که گربه شما مریض شد، شما نیز به آن مریضی دچار خواهید شد.

عکس آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟
عکس آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

همانطور که انسان ها مریضی‌های خاص خود را دارند که به گربه ها منتقل نمی‌شود، گربه‌ها نیز دچار بیماری هایی می شوند که به انسان‌ها منتقل نخواهد شد. در ضمن احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر بیشتر از احتمال سرایت بیماری از حیوانات به فرد می‌باشد. اما بیماری های مشترکی میان انسان ها و گربه ها وجود دارد که انتقال آنها از طریق تماس مستقیم، بزاق، گاز گرفتن و مدفوع گربه ها به انسان منتقل می‌شوند.در ضمن انتقال بیماری از گربه ها به نژاد آنها ربطی ندارد حتی اگر شما بهترین نژادها را خریداری کنید. اما شما می‌توانید با خرید نژاد گربه هایی که کمتر بیماری می‌گیرند در امان بمانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سوال که آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟ و اینکه راه های سرایت بیماری گربه به انسان و همچنین راه های در امان ماندن از انتقال بیماری مشترک بین انسان ها و گربه ها چه مواردی هستند، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

راه های سرایت بیماری گربه به انسان

راه های متعددی برای انتقال بیماری ها وجود دارد. که ما تعدادی از رایج ترین و مشهور ترین آنها را برای شما آورده ایم:

  • چنگ انداختن

 معمولا هنگامی که گربه ها بیمار می‌شوند میکروب‌ها به دهان و زبان آنها نیز منتقل می‌شوند و هنگامی که گربه صاحب خود را لیس بزند، میکروب‌ها به آن شخص نیز سرایت می‌کند.

  • موی گربه

همه گربه ها از جمله نژادهایی که می‌گویند موهایشان نمی‌ریزد نیز دارای ریزش مو هستند. اما در بعضی نژادها ریزش مو کمتر و در برخی دیگر این مورد بیشتر است و چون گربه ها موهای خود را لیس می‌زنند عفونت نیز به موها سرایت می‌کند. اگر هم یکی از موهایی که ریخته باشد وارد دهان شما شود، شما نیز مریض خواهید شد.

برای پیش گیری از انتقال بیماری از طریق ریزش مو به شما پیشنهاد می‌شود مرتبا موهای گربه خود را شانه کنید. اما اگر گربه شما بیمار است. گربه خود را در یک مکان مانند حمام ببرید و به دهان خود نیز ماسک بزنید.

  • مدفوع

حیوانات هم مانند انسان‌ها هنگامی که مریض می‌شوند، آلودگی و بیماری در مدفوع آنها نیز یافت می‌شود. پس اگر در قسمت و محل هایی که گربه شما مدفوع کرده باشد، حضور بیابید، احتمال وجود بیماری در شما نیز وجود دارد.

  • گاز گرفتن

از آنجا که گربه ها دست صاحبان خود زا گاز می‌گیرند و آنرا را یک بازی می‌دانند. احتمال انتقال بیماری از گازیدگی هم ممکن می‌باشد. پس باید به گربه خود آموزش دهید تا دست شما را گاز نگیرد.

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

بیماری هایی که از گربه به انسان سرایت میکند

بیماری های متعددی از گربه ها به انسان سرایت میکنند که ما در این قسمت به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

  • خراش گربه

این بیماری به دلیل چنگ زدن یا لیس زدن بچه گربه ها ایجاد میشود. این باکتری ها ، گربه شما را دچار بیماری نمیکند. معمولا این باکتری ها در بزاق دهان انها وجود دارند. ولی در هنگام چنگ زدن و لیسیدن بچه گربه به انسان منتقل میشود.در ضمن نزدیک به نیمی از گربه ها در زندگی خود مدتی این بیماری را می‌گیرند.

اگر دست ها را بعد از نوازش گربه ها بشویید، و نکات بهداشتیرا برای خود و گربه تان رعایت کنید میتوانند در جلوگیری از سرایت این بیماری جلوگیری کنید. و در صورت گسترش این بیماری گربه ی خود را با آب و سرکه بشویید.

  • هاری

بیماری هاری از طریق گاز گرفتگی پدیدار میشود. که باید محل گاز گرفتگی را با اب و صابون بشویید و سریع به بیمارستان بروید تا درمان شوید.برای پیشگیری ازاین بیماری، واکسناسیون هاری گربه خود را در زمان معین انجام دهید.

  • توکسوپلاسموز

یکی از رایج ترین بیماری ها در گربه ها توکسوپلاسموز میباشد. گربه ها نباید گوشت خام یا شیر پاستوریزه نشده بخورند و نباید حیوان الوده را شکار کنند و بخورند. زیرا این خوراکی ها در سیستم گوارشی گربه ها زیگوست هایی را تولید میکنند که همراه با مدفوع گربه ها خارج میشود.که باکتری های موجود در مدفوع محیط را الوده میکنند.

بیماری توکسوپلاسموز زنان بار دار و افرادی را که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار تهدید میکند. و در صورت انتقال به بدن زن بازدار از طریق شیر به بدن نوزاد نیز سرایت میکند که بسیار برای نوزاد مضر میباشد.در بدو تولد نوزاد شما متوجه هیچ گونه بیماری و علائمی نخواهید شد اما به مرور زمان میتواند باعث نابینایی و معلولیت ذهنی بشود. پس به شما توصیه میشود در زمان بار داری وظیفه نگهداری گربه را به فردی خارج از خانه شما بدهید.

برای پیشگیری نگذارید گربه شما شکار کند ولی اگر گربه شما به این بیماری مبتلا شد نگران نباشید زیرا به کمک آنتی بیوتیک ها درمان میشود.

آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟

راه های در امان ماندن از انتقال بیماری مشترک بین انسان ها و گربه ها

  • رعایت نکات بهداشتی عمومی
  • پس از تماس دست با گربه ها آنها را بشویید
  • کنترل منظم برنامه چکاپ گربه و کنترل کک‌ گربه
  • انجام واکسیناسیون و استفاده از قرص‌های انگل
  • به خاکی که مدفوع گربه در آن قرار دارد دست نزنید

از این که تا آخر مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. امید وار هستیم تا مطالب خوبی را برای شما فراهم کرده باشیم. در سایت سایمون کت همچنین شما می توانید به خرید گربه یا فروش گربه خرید گربه در تهران بپردازید

پانوشت: 
 پانسیون گربه – خرید گربه اسکاتیشخرید گربه بریتیشقیمت گربه هیمالین – واگذاری گربه – پانسیون سگقیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

11 دیدگاه دربارهٔ «آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟»

  1. آیا بیماری گربه به انسان سرایت میکند؟ مقاله خوبی بود و خیلی از سوالای ذهن منو جواب داد ممنون

  2. ممنون از مطالب مقاله آیا بیماری گربه به انسان سرایت می کند ؟
    برای ما که دغدغه نگهداری گربه و مریضی های اون رو داریم خیلی مفید یود .

  3. یکی از دغدغه های ما همین ریزش موی گربه است ممنون از اطلاعات مفیدی که در این مورد در مقاله تون در سایت سایمون کت گذاشتید .

  4. ارتباط عاطفی و فیزیکی با حیوانات خطرناک بوده و کسی که با حیوانات ارتباط برقرار می‌کنند اکثرا انسان‌های افسرده و بیمار روانی هستند که عاجز از ارتباط با هم نوع خود هستند

    1. سلام. وقت بخیر جناب علی
      نظر هرکس محترم است، اما فکر نمیکنم بی احترامی به افرادی که مخالف نظر ما را دارند، درست باشد!

  5. بازتاب: ملودی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.