سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

خصوصیات گربه های نارنجی

خصوصیات گربه های نارنجی

گربه های نارنجی یا حنایی از محبوبترین نژاد های گربه ها می‌باشند که طرفدارهای زیادی نیز دارند. به خاطر محبوب بودن زیاد این گربه، استفاده متعددی از آنها در تاریخ و هنر شده است. که نمونه هایی آز آنها کارتون گارفیلد، گربه چکمه پوش و اسپات در فیلم پیشتازان فضا می‌باشند. گربه های نارنجی بیشتر تبی هستند، ولی نمی‌توان گفت که همه‌ی آنها تبی می‌باشند. اگر شما هم علاقه زیادی به این نوع گربه ها دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم، تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

عکس خصوصیات گربه های نارنجی
عکس خصوصیات گربه های نارنجی

در مطلب دیگری در سایمون کت به موضوع گربه نارنجی نماد چیست؟ پرداختیم.

گربه تبی چگونه است؟

واژه تبی از نوعی پارچه ابریشمی راه راه که اطراف بغداد تولید می‌شود گرفته شده است. تمام گربه های تبی دارای طرح پلنگی روی موهایشان هستند که این طرح ها به دلیل وجود ژن آگوتی می‌باشد. در کل چهار نوع طرح روی پوست گربه‌های تبی وجود دارد:

  • خال خالی
  • راه راه
  • کلاسیک
  • خط دار

تمامی گربه های تبی روی پیشانیشان طرحی مانند حرف الفبای M وجود دارد که طبق یک حکایت گفته می‌شود زمانیکه حضرت عیسی نوزاد بوده، بسیار سردش می‌شود و یک گربه تبی کنار حضرت می‌خوابد تا آن گرمش بشود و حضرت مریم پیشانی گربه را نوازش میکند. پس از آن روی پیشانی تمام گربه های تبی حرف M که حرف اول اسم حضرت مریم می‌باشد هک می‌شود. این حکایت یا افسانه به صورت متفاوت در فرهنگ‌های مختلف گفته شده است. گربه های تبی دارای رنگ چشم زرد و سبز می‌باشند اما گاها دیده شده که دارای رنگ فیروزه‌ای با خط های طلایی نیز هستند.

خصوصیات گربه های نارنجی

دلیل نارنجی رنگ بودن گربه ها

رنگ های موی گربه ها بسیار متفاوت هست. ولی بیشتر به رنگ سیاه و قرمز دیده می‌شوند که رنگ نهایی توسط ملانین تعیین می‌شود. یوملانین طیف تیره تا روشن رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای مو را تولید می‌کند و فئو ملانین رنگ قرمز تا کرم را تولید می‌کند. رنگ قرمز به علت غالب بودن اپیستازی در ژن ها به وجود می‌آید.

چرا تعداد نرهای بیشتر است؟

سه چهارم گربه های نارنجی رنگ را نر ها و یک چهارم انها را ماده ها تشکیل می‌دهند پس اگر شما گربه‌ی نارنجی رنگ خریدید به احتمال زیاد جنسیت آن نر خواهد بود.

ژن رنگ روی کرومزوم X قرار دارد و گربه‌های ماده دارای دو کرومزوم ایکس می‌باشند. اما گربه‌های نر دارای یک کرومزوم ایکس می‌باشند و به یک کرومزوم نیاز دارند. بنابراین احتمال نر بودن گربه های نارنجی بیشتر است.

گربه های نارنجی چه نژادی دارند؟

بیش تر گربه های نارنجی نژادشان تبی می‌باشد. اما در نژادهای دیگر مانند  مو کوتاه انگلیسی، حبشی، بنگال نیز یافت می‌شوند. اما باید توجه کنید که در نژاد های دیگر موهایشان کوتاه است و رنگشان حنایی و قهوه‌ای مایل به نارنجی می‌باشد.

خصوصیات گربه های نارنجی

رفتار گربه های نارنجی با گربه های دیگر هیچ تفاوتی ندارد و مانند همه‌ی آنها مهربان و بازیگوش می‌باشند. امابه دلیل ظاهری خشن و نارنجی رنگ و همینطور به خاطر رفتار آنها در فیلم‌هایی که گربه های نارنجی رنگ وجود دارند. ممکن است شما فکر کنید آنها بسیار خشن و تهاجمی می‌باشند.

همچنین شما باید توجه کنید که هیچ گربه‌ای به خاطر رنگ خصوصیات رفتاری‌اش مجزا نیست. و تمام گربه ها خصوصیات اخلاقی یکسانی دارند.

خصوصیات گربه های نارنجی

نام های دیگر گربه های نارنجی

معمولا بیشتر افراد گربه های نارنجی را را تابی قرمز می‌نامند. اما ممکن است بعضی مواقع اسم هایی مانند تابی پرتقال، زنجبیل و مارمالاد نیز به گوش شما برسد. منظور از تمام این اسم ها گربه هایی با موی راه راه و نارنجی می‌باشند.

بهترین اسم ها برای گربه های نارنجی

هنگامی که شما گربه‌ای را خریداری می‌کنید، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارها نامیدن اسم برای آن می‌باشد. که هر شخص به صورت سلیقه‌ای یک اسم به گربه ی خود می‌دهد. ما در اینجا تعدادی اسم برای شما انتخاب کرده‌ایم، که متناسب برای خصوصیات گربه های نارنجی می‌باشد. مطالب اسم گربه  و اسم برای گربه برایتان جذاب خواهد بود.

  • کروت (به معنای هویج)
  • کوپر ( به معنای مس )
  • اورنج ( به معنای پرتقال )
  • مارمالاد ( به معنای سنجد)
  • نارنجی
  • گارفیلد
  • کارامل
  • کایلی
  • جینجر (زنجبیل )

از شما ممنونیم که مارا تا آخر مقاله خصوصیات گربه های نارنجی همراهی کردید. امیدواریم که مطالب خوبی را برای شما تهیه کرده باشیم.

پانوشت: 
خرید گربهپانسیون گربه – خرید گربه اسکاتیش  – خرید گربه بریتیش – بهترین پانسیون گربه – خرید گربه هیمالین – واگذاری گربه – پانسیون سگ – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیواناتخرید گربه در تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

1 دیدگاه دربارهٔ «خصوصیات گربه های نارنجی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.