سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

علائم بیماری آسم در گربه

علائم بیماری آسم در گربه

علائم بیماری آسم در گربه شامل موارد زیاد و متنوعی است که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آنها صحبت کنیم. معمولا سرفه و خس‌خس کردن از اولین علائم این بیماری است. متاسفانه این بیماری گربه قابل درمان نیست. اما با رعایت برخی موارد می‌توان آن را مدیریت کرد. در ادامه در مورد علائم بیماری آسم در گربه صحبت و موارد مربوط به آن را ذکر خواهیم کرد. همچنین به مواردی همچون داروی آسم گربه، علائم مرگ در گربه، تعداد تنفس گربه در دقیقه، درمان خانگی عفونت ریه گربه، نفس گربه برای انسان، آیا گربه باعث آسم میشود، علائم بیماری تنفسی در گربه و تنفس غیر طبیعی گربه خواهیم پرداخت و در مورد هرکدام بطور کامل و دقیق صحبت خواهیم کرد.

نشانه های آسم در گربه ها
نشانه های آسم در گربه ها

آسم در گربه

علائم بیماری آسم در گربه موارد زیادی دارد. در بالا راجب دو مورد از اولین علائم این بیماری صحبت کردیم. در ادامه به موارد دیگری از علائم بیماری آسم در گربه خواهیم پرداخت:

  • تنفس سریع
  • مشکل در تنفس یا تلاش بیشتر برای نفس کشیدن
  • تنفس از طریق دهان
  • خس‌خس کردن
  • لب و لثه‌های آبی رنگ
  • سرفه یا خفگی مداوم
  • بدن خم شده نزدیک به زمین همراه با گردن خمیده شده به سمت جلو
  • مخاط کف دار هنگام سرفه کردن
  • بلعیدن بیشتر

از دیگر علائم بیماری آسم در گربه که باید به آن اشاره کرد، تنفس زیاد هنگام خواب است. اگر متوجه شدید که گربه هنگام خوابیدن، بیش از ۴۰ بار در ثانیه نفس می‌کشد حتما به دامپزشکی مراجعه کنید. از دیگر بیماری های گربه می‌توانیم از بیماری fip گربه(پریتونیت عفونی) و بیماری خراش گربه نام ببریم.

داروی آسم گربه

بخش بالا را به علائم بیماری آسم در گربه اختصاص دادیم. در این بخش می‌خواهیم دررابطه با داروی آسم گربه صحبت کنیم. چندین دارو برای این بیماری گربه‌ها وجود دارد. این داروها شامل پردنیزون، پردنیزولون و متیل پردنیزولون می‌باشد. معمولا پردنیزولون نسبت به پردنیزون بیشتر ترجیح داده می‌شود. دقت کنید که برای داروی آسم گربه، حتما به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید و خودتان بطور خودسر اینکار را انجام ندهید.

بیماری آسم گربه ای
بیماری آسم گربه ای

علائم مرگ در گربه

با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم. حال قصد داریم با علائم مرگ در گربه نیز آشنا شویم. از دست دادن یک حیوان خانگی به شدت برای صاحبش دردناک است. آشنایی با علائم مرگ در گربه سبب می‌شود تا بتوانید شرایط مناسبی را برای آنها در این زمان سخت فراهم کنید و همواره تا آخرین لحظات کنار آنها باشید. در مورد حمام گربه که به این مشکل مبتلا شده است، از دامپزشک گربه خود مشورت کنید. در ادامه به چند مورد از این علائم خواهیم پرداخت:

  • کاهش اشتها برای خوردن و آشامیدن
  • ضعف زیاد و خستگی
  • دمای کم بدن
  • تغییرات ظاهری و تغییرات در بوی گربه
  • تمایل به تنهایی

تعداد تنفس گربه در دقیقه

حال که با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم، اجازه دهید تا این قسمت را صرف آشنایی با تعداد تنفس گربه در دقیقه کنیم.  بطور کلی تعداد تنفس گربه در دقیقه ۱۵ الی ۳۰ تنفس است. در صورتی که این تعداد بیش از ۵۰ تنفس در دقیقه باشد، باید به پزشک مخصوص مراجعه کنید. دقت داشته باشید که در برخی مواقع بدلیل شرایط محیطی ممکن است تعداد تنفس گربه در دقیقه افزایش یابد و نشانه ای از بیماری نباشد. اما برای رفع هرگونه نگرانی و تشخیص دقیق، مراجعه به دامپزشک لازم است.

درمان خانگی عفونت ریه گربه

از علائم بیماری آسم در گربه مطلع شدیم. حال می‌خواهیم با درمان خانگی عفونت ریه گربه آشنا شویم. در درمان خانگی به چند نکته باید توجه کرد. مهم است که گربه در محلی تمیز نگهداری شود و از هرگونه آلودگی دور باشد. همچنین افزایش رطوبت به بهبود عفونت ریه گربه کمک می‌کند.

نشانه های آسم گربه ها
نشانه های آسم گربه ها

استفاده از عسل، آلوئه‌ورا، آناناس و جینجر از مواردی هستند که کمک زیادی به این بیماری گربه می‌کند. اما بهتر است قبل از استفاده از هرکدام از موارد ذکر شده با پزشک مخصوص مشورت کنید. همچنین بسیار مهم است که تغذیه گربه مناسب باشد تا سیستم ایمنی گربه تقویت شود و ضعیف نشود.

نفس گربه برای انسان

در این قسمت قصد داریم تا بفهمیم نفس گربه برای انسان چه تاثیراتی دارد. همچنین در بالا با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم. بطور کلی نفس گربه برای انسان خطری ندارد و تاثیر منفی نمی‌گذارد. اما اگر نفس گربه بوی بدی داشته باشد. و یا به هر شکلی غیرمعمول باشد، می‌توان نشان دهنده یک بیماری برای گربه باشد. البته که مهم است موارد بهداشتی در ارتباط با گربه‌ها رعایت شوند.

آیا گربه باعث آسم میشود

در اول این مقاله با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم. اما حال بیایید تا بفهمیم که آیا گربه باعث آسم می‌شود یا خیر. برخی از افرادی که به گربه‌ها آلرژی دارند، می‌توانند به سبب همین آلرژی دچار حمله آسم شوند. این آلرژی می‌تواند منجر به ایجاد علائم بیماری آسم شود. این مشکلات می‌تواند پس از برقراری تماس با گربه رخ دهد. پس حتما نسبت به اینکه آیا به گربه آلرژی دارید یا خیر مطلع شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

علائم بیماری تنفسی در گربه

این مقاله را با علائم بیماری آسم در گربه آغاز کردیم. و در این قسمت می‌خواهیم به علائم بیماری تنفسی در گربه بپردازیم. علائم این بیماری بسته به شرایط و علت آن متفاوت است. اما در این قسمت به چند مورد از علائم رایج این بیماری اشاره خواهیم کرد:

  • عطسه کردن
  • خفگی
  • تب
  • کاهش یا از دست دادن اشتها
  • آبریزش بینی
  • افسردگی
  • خستگی
  • سرفه کردن
  • گرفتگی بینی
  • سختی در نفس کشیدن

این علائم ممکن است برای همه گربه‌ها یکسان نباشد. و هر گربه نسبت به علت بیماری و محیط اطرافش علائم متفاوتی را از خود نشان دهد.

درمان آسم در گربه
درمان آسم در گربه

تنفس غیر طبیعی گربه

حال که با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم. در ادامه به تنفس غیر طبیعی گربه می‌پردازیم. ممکن است گربه به شکلی عجیب و غیر طبیعی نفس بکشد. برای مثال نفس‌نفس زدن و سریع نفس کشیدن یکی از این حالات غیر طبیعی محسوب می‌شود.

همچنین ایجاد صداهای غیرعادی مانند خس‌خس هنگام نفس کشیدن گربه از دیگر حالات تنفس غیر طبیعی گربه است. همچنین ممکن است گربه در بعضی مواقع با باز کردن دهان خود نفس بکشد. مشاهده هرکدام از این موارد یا موارد مشابه، می‌تواند یک هشدار برای وجود بیماری تنفسی در گربه باشد که بهتر است هرچه سریعتر به دامپزشک مراجعه کنید.

در این مقاله با علائم بیماری آسم در گربه آشنا شدیم. و در رابطه با بیماری‌های تنفسی در گربه‌ها صحبت کردیم. توجه به این نشانه‌ها و علائم بسیار مهم است و نقش بزرگی در سلامت گربه ‌شما دارد و مهم است که با آنها آشنایی داشته باشید. در ادامه مقاله به موضوعاتی همچون داروی آسم گربه، علائم مرگ در گربه، تعداد تنفس گربه در دقیقه، درمان خانگی عفونت ریه گربه، نفس گربه برای انسان، آیا گربه باعث آسم میشود، علائم بیماری تنفسی در گربه و تنفس غیر طبیعی گربه پرداختیم و هرکدام را با دقت بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. و از آن لذت برده باشید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.