سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

علت صدای خرخر گربه

صدای خرخر گربه ها برای کسانی که مدت هاست گربه دارند، صدایی آشناست و به شنیدنش عادت دارند. شناخت صدای گربه ما را برای ارتباط بهتر با فلاین دوست داشتنیمان کمک می‌کند اما کسانی که به تازگی سرپرستی گربه ای را به عهده گرفته اند، ممکن است با شنیدن صدای خرخر گربه تعجب کنند یا فکر کنند که گربه شان مریض شده است. در واقع این صدای خرخر، دلایل متفاوتی دارد. برای پی بردن به علت صدای خرخر گربه، در ادامه با سایمون کت همراه باشید.

با توجه به اهمیت موضوع صدا گربه ها در سایمون کت به موضوعات مشابهی چون معنای صداهای گربه و صدای بچه گربه نیز پرداختیم. همراه ما باشید، تا با این دنیای پر رمز و راز آشنایتان کنیم.

گربه ها از چه سنی خرخر می کنند و چرا؟!

گربه ها از همان دوران تولگی که چند روزشان است، شروع به خرخر کردن می‌کنند. علت صدای خرخر گربه در آن سن، ایجاد پیوند عاطفی و یک راه ارتباط بین بچه گربه و مادرش است.

این صدای خرخر تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند و در هر زمان، دلیل خاص خودش را دارد که در ادامه به دلایل آن می‌پردازیم.

خرخر یا لبخند در گربه ها

لبخند زدن انسان در موقعیت‌های مختلف، به دلایل مختلف صورت می‌گیرد؛ مثل خوشحال بودن یا معذب بودن یا نشانه احترام. در نتیجه این خرخر یا لبخند گربه ها هم می‌تواند در موقعیت های مختلف به دلایل مختلف صورت بگیرد.

پس اینکه بدانیم گربه در چه موقعیتی در حال خرخر است، کمک بزرگی می‌کند که علت صدای خرخر گربه را بفهمیم.

گربه ها چگونه خرخر می کنند؟

گربه ها صدای خرخر را از طریق لرزش عضلات حنجره و حرکت دادن متناوب این عضلات و دیافراگمشان تولید می‌کنند. صدای خرخری که در طول نفس کشیدن و با دم و بازدم، توسط گربه تولید می‌شود، فرکانس بسیار پایینی بین ۲۵ تا ۱۵۰ هرتز را دارد.

این صدای خرخر بسیار آرام بوده و هرکسی قادر به شنیدن آن نیست؛ مگر افرادی که از لحاظ جسمی و عاطفی به گربه نزدیک اند. مشورت با پزشک ما در کلینیک سایمون کت نیز به شما در یادگیری رفتار و همچنین چگونگی خرید گربه، فروش گربه کمک زیادی می‌کند.

دلایل خرخر کردن گربه

علت صدای خرخر گربه به صورت علمی هنوز به اثبات نرسیده است؛ اما از رفتار گربه ها می‌توان تشخیص داد که در چه موقعیت هایی و به چه دلیلی این صدا را تولید می‌کنند.

هنگامی که گربه آرام است و حس خوشحالی و رضایت دارد

کافیست گربه خود را در آغوش بگیرید و نوازش کنید؛ چیزی نمی‌گذرد که صدای خرخرش بلند می‌شود. در واقع او به شما می‌گوید که حس رضایت دارد. و خوشحال است و از وقت گذراندن با شما لذت می‌برد و شما را دوست دارد.

آرام کردن خود با خرخر کردن

گربه ها هنگامی که از لحاظ روانی و عاطفی نیاز به حمایت داشته باشند، سعی می‌کنند با خرخر کردن خودشان را آرام کنند.

او در این مواقع با تولید صدای خرخر، امنیتی که در بغل مادرش داشت را تداعی می‌کند و به خود دلداری می‌دهد. اتعاش و فرکانس پایین صدای خرخر گربه، استرس گربه را پایین می‌آورد و به آرام شدن فرآیند تنفس کمک می‌کند.

خرخر کردن گربه برای التیام زخم ها و درمان خود

شاید باورش کمی برایتان سخت باشد؛ اما فرکانس صدای خرخر گربه، به بهبود زخم و ترمیم بافت بدن کمک می‌کند. 

خرخر کردن گربه به استخوان ها کمک می کند

گربه ها هنگام شکار، زمان زیادی را بدون حرکت کمین می‌کنند تا یک شکار بی‌نقص داشته باشند.

از این رو ممکن است استخوان هایشان ضعیف شود. آنها با استفاده از ارتعاشی که صدای خرخرشان تولید می‌کند،

از ضعیف شدن استخوان هایشان جلوگیری می‌کنند. اگر به فیزیوتراپی آدم ها بروید، می‌بینید که حتی در آنجا هم از دستگاه های ارتعاشی برای درمان استفاده می‌کنند.

خرخر کردن و رسیدن به خواسته ها

گاهی اوقات گربه ها، هنگامی که درخواستی از صاحبشان داشته باشند، صدای خرخر را تولید می‌کنند. در خواستشان می‌تواند بازی کردن یا نوازش و محبت یا غذا باشد. این مواقع صدای خرخر آنها، صدایی بین میومیو و خرخر است و فرکانس آن با صدای نوزاد در حال گریه کردن مشابهت دارد. کسی چه می‌داند، شاید چون انسان ها به صدای نوزاد واکنش نشان می‌دهند، گربه ها هم صدایی با این فرکانس را تولید می‌کنند تا توجه ما را جلب کنند!

خرخر کردن گربه ها برای انسان ها مفید است

این صدا علاوه بر فوایدی که برای خود گربه ها دارد، برای انسان ها نیز مفید است. صاحبان گربه، کمتر از کسانی که گربه نداشته‌اند

در معرض خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند. دانشمندان معتقدند که دلیل این موضوع می‌تواند قرار گرفتن در معرض ارتعاش صدای خرخر گربه باشد.

آیا همه گربه ها خرخر می کنند؟

بعضی گربه ها هنگام خرخر کردن صدای به شدت آرامی دارند و ممکن است متوجه خرخر کردنشان نشوید. در این مواقع می‌توانید با لمس گلوی گربه، متوجه ارتعاش صدای او شوید. گاهی هم ممکن است گربه ای، به دلیل اینکه تازه وارد است و هنوز کامل با شما آشنا نشده و احساس راحتی نمی‌کند، خرخر نکند.

اما تعدادی از گربه ها هم هستند که اصلا خرخر نمی‌کنند، اما دلیل اصلی آن هنوز پیدا نشده است. با این حال بعضی معتقد هستند که این امر، می‌تواند بخاطر آسیب دیدن تارهای صوتی گربه باشد. خرخر نکردن، بیشتر در بین گربه های خیابانی یا وحشی رایج است. گاهی مادر گربه ها برای اینکه شکارچیان یا موجودات خطرناک آنها را پیدا نکنند، جلوی خرخر کردن بچه‌هایش را می‌گیرد تا با صدایشان جلب توجه نکنند.

 

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید به علت صدای خرخر گربه یتان پی ببرید. و بتوانید بهتر از قبل با او ارتباط برقرار کنید. ممنون که با سایمون کت همراه بودید.

پانوشت: 
خرید گربه – پانسیون گربهخرید و فروش گربه اسکاتیشخرید و فروش گربه بریتیشبهترین پانسیون گربه – خرید و قیمت گربه هیمالینواگذاری گربه – پانسیون سگقیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرجپانسیون حیواناتپانسیون نگهداری سگ ارزان

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

2 دیدگاه دربارهٔ «علت صدای خرخر گربه»

  1. مرسی از سایمون کت بابت این مطلب که عطسه گربه نشون دهنده خوبیه و لی من فکر میکردم شاید مریض شده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.