سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

علت ناله گربه در شب

علت ناله گربه در شب

گربه‌ها با صداهای مختلف خود با محیط و افراد ارتباط برقرار می‌کنند و احساسات و نیازهای خود را اعلام می‌کنند. در مقایسه با بسیاری از حیوانات دیگر، گربه‌ها با صدای بیشتر و متنوع‌تری، نیازها و احساسات خود را انتقال می‌دهند. این تنوع، باعث برقراری ارتباط گوناگون با محیط اطراف و انعکاس وضعیت جسمی یا روحی گربه‌ها می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع صداهای گربه، دلیل آن و راه‌های کاهش سروصدا، بهبود وضعیت گربه‌ها و علت ناله گربه در شب می‌پردازیم.

ناله گربه در شب ها
ناله گربه در شب ها

در دیگر مقالات به موضوعاتی چون صدای گربه وحشی و فرکانس جذب گربه پرداختیم.

انواع سر و صدای گربه‌ها

صدای گربه‌ها زبان بسیار پیچیده‌ای است که اطلاعاتی را درباره وضعیت‌ و احساساتشان انتقال می‌دهد. این صداها می‌توانند از احساسات مثبت مانند خوشحالی و رضایت تا احساسات منفی مانند ناراحتی و اضطراب باشند. با شناخت این صداها، می‌توانیم بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و نیازهایشان را بهتر درک کنیم.

از میان صداهای مختلف گربه‌ها، “میو” یکی از معروف‌ترین‌هاست. این صدا معمولاً یک رفتار ارتباطی و جلب توجه و همچنین انتقال پیام‌های مختلف است. صداهای دیگری مانند خرخر کردن، زوزه کشیدن، غرولند کردن، جیغ یا فریاد از درد نیز اطلاعات مهمی درباره حالت روحی و فیزیکی گربه به ما می‌دهند.

تصویر علت ناله گربه در شب
تصویر علت ناله گربه در شب

علت ناله گربه در شب

وقتی گربه‌ای که معمولا آرام و ساکت است، در شب شروع به ناله کردن می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای باشد که لازم است آن را بررسی کنید. در ادامه به برخی از دلایل ممکن و راهکارهایی برای مدیریت آن‌ها اشاره می‌شود:

  1. سلامتی گربه: ابتدا باید از وضعیت سلامت گربه مطمئن شوید. اگر گربه مدام در شب ناله می‌کند، ممکن است بیماری، مشکل یا اختلالی داشته باشد که نیاز به بررسی توسط دامپزشک دارد.
  2. سرگرمی گربه: گربه‌ها نیاز به فعالیت و سرگرمی دارند. اگر گربه تنها است و انرژی خود را تخلیه نمی‌کند، ممکن است در شب ناله کند تا توجه شما را برای توجه و بازی جلب کند.
  3. زمان غذای گربه: حتی ممکن است یکی از دلایل ناله گربه در شب مربوط به زمان غذای گربه باشد و با ناله کردن توجه شما را جلب کند تا به آن غذا بدهید.
  4. تنظیم نور: گربه‌ها طبیعتا علاقه زیادی به نور و روشنایی زیاد در شب ندارند. مطمئن شوید که محیط خواب گربه شما تاریک است و آباژور و چراغ خواب را خاموش کنید تا خواب آرامی داشته باشد.
  5. جلب توجه: اغل گربه‌ها نیاز شدیدی به توجه و محبت دارند و این راهکاری برای ارتباط با صاحبشان است.
  6. نیاز به جفت‌گیری: اگر گربه ماده شما تمایل به جفت‌گیری داشته باشد، تغییرات رفتاری در آن آشکار شود که یکی از آن‌ها ناله شدید گربه در شب است. بنابراین بهتر است که این موضوع را با دامپزشک مطرح کنید.
عکس علت ناله گربه در شب
عکس علت ناله گربه در شب

از آن جایی که هر گربه و شرایط آن با دیگری متفاوت است، ممکن است لازم باشد تا روش‌های مختلفی را برای مدیریت آن امتحان کنید.

علت فیف کردن گربه چیست؟

فیف کشیدن گربه ممکن است به دلیل عصبانیت، کلافگی یا ناراحتی اتفاق بیفتد. در برخی مواقع، گربه‌ها ممکن است فیف کشیدن را به عنوان یک رفتار دفاعی نشان دهند، به خصوص در مواقعی که احساس تهدید یا استرس می‌کنند، مثلاً هنگامی که با گربه دیگری اتفاق می‌افتد. همچنین، گربه‌ها ممکن است به دلیل کلافگی و خستگی فیف کنند، مخصوصا اگر مدت زیادی بازی کنند یا تحت فشار و استرس قرار بگیرند. برای برخی گربه‌ها، حتی نوازش بیش از حد می‌تواند موجب عصبانیت و کلافگی شود و در نتیجه شروع به فیف کشیدن کنند. فیف کردن گربه نیز یکی از راه‌هایی است که آن‌ها احساسات خود را اعلام می‌کنند که ممکن است نشانه‌ای از احساسات مختلف خنثی یا منفی باشد.

چگونه صدای گربه را ساکت کنیم؟

گربه‌ها از صداهای بلند و غیر طبیعی مثل داد و فریاد، موسیقی پر سر و صدا یا صدای ماشین لباسشویی اذیت می‌شوند و به نوعی متنفرند. بنابراین، یکی از راه‌های کاهش سر و صدای گربه این است که سعی کنید محیط آرامی برایشان فراهم کنید. گربه‌ها نوازش، ابراز علاقه و بغل محکم دوست ندارند. بنابراین هنگام نوازش گربه، به واکنش آن توجه کنید و از رفتار خشن خودداری کنید. گربه‌ها دوست ندارند که نادیده گرفته شوند. آن‌ها نیاز به توجه و محبت دارند و از آن لذت می‌برند. همیشه به گربه‌تان توجه کنید و وقت بگذارید که او را سرگرم کرده و با او بازی کنید. گربه‌ها به فضای خاص و یک محیط آرام و امن نیاز دارند که بتوانند آنجا استراحت کنند و از آن لذت ببرند.

در صورتی که به طور مداوم صدای ناله گربه‌تان را شنیدید، با یک دامپزشک مشورت کنید تا علت این رفتار را بررسی کنید. دامپزشک می‌تواند با انجام آزمایش‌های لازم و ارزیابی وضعیت سلامتی گربه‌تان، شما را راهنمایی کند که چگونه با این موضوع برخورد کنید و راه حل مناسب را پیدا کنید. این اقدام می‌تواند به تشخیص زودهنگام مشکلات فیزیکی و بهبود سلامت گربه‌تان کمک کند.

ناله گربه در شب
ناله گربه در شب

نشانه‌های گربه ماده آماده برای جفت یابی

این علائم در واقع جزو رفتارهای طبیعی گربه‌های ماده در دوره‌های جفت گیری هستند. گربه‌های ماده ممکن است به عنوان یک پاسخ بیولوژیک به تغییرات هورمونی، این علائم را از خود نشان دهند:

  1. نشانه‌ گذاری قلمرو: گربه‌های ماده ممکن است قبل از جفت گیری، قلمرو خود را نشانه ‌گذاری کنند تا به گربه‌های نر اطلاع دهند که این منطقه به آن‌ها تعلق دارد و آماده جفت گیری هستند.
  2. صدای گربه ماده برای جفت یابی: میو کردن زیاد و مداوم نیز می‌تواند نشانه‌ای از نیاز به جفت گیری باشد. گربه‌ها ممکن است این رفتار را برای جلب توجه گربه‌های نر نشان دهند.
  3. نشستن به حالت جفت گیری: نشستن به حالتی که سر پایین و پاها به جلو خم شوند، نیز یکی از نشانه‌هایی است که ممکن است در دوره جفت گیری انجام دهند.

سخن پایانی

علت ناله گربه در شب برای بیان نیازها، احساسات و وضعیت‌های مختلف از جمله خوشحالی، اضطراب، گرسنگی، تنهایی، نیاز جنسی و حتی انتقال پیام‌های مربوط به بیماری یا درد است. علت اصلی سروصدا و ناله در گربه‌ها، برقراری ارتباط با محیط، افراد و نزدیکانشان است. در نتیجه، سروصدا و ناله گربه‌ها یک شیوه موثر برای برقراری ارتباط و انتقال پیام‌های مختلف بین گربه و صاحب آن‌ها یا حتی با گربه‌های دیگر است که از اهمیت بالایی برخوردارند. پیشنهاد می‌‌شود در صورت تکرار مداوم و برای اطمینان بیشتر از سلامت گربه، به دامپزشک مراجعه کنید.Top of Form

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.