سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

فرکانس جذب گربه

فرکانس جذب گربه

فرکانس جذب گربه؛ گربه خود را به صداهای موردعلاقه‌اش مجذوب کنید. راه برقراری ارتباط با حیوانات دشوار است. به دلیل یکسان نبودن زبان حیوانات با انسان‌ها، گاها ممکن است تربیت حیوان خانگی برای افراد بسیار زمان‌بر باشد. از طرفی درصد بسیار زیادی از حیوانات خانگی شامل گربه، سگ و خرگوش می‌شود. بهترین راه‌های برقراری ارتباط با حیواناتی نظیر گربه‌ خانگی، استفاده از حس بینایی، بویایی و شنیداری است. در این محتوا قصد داریم تا به صورت اختصاصی به بررسی نحوه ارتباط شنیداری افراد با گربه خانگی بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا با فرکانس جذب گربه، صداهایی که گربه‌ها دوست دارند، صدای گربه، آهنگی که گربه‌ها دوست دارند و صداهایی که گربه‌ها از آن می‌ترسند را به صورت کامل توضیح دهیم.

منظور از فرکانس جذب گربه چیست؟
منظور از فرکانس جذب گربه چیست؟

در دیگر مقالات به موضوعاتی چون علت ناله گربه در شب و صدای گربه وحشی پرداختیم.

منظور از فرکانس جذب گربه چیست؟

به صورت مشخص فرکانس جذب گربه، فرکانسی از صداست که حواس گربه به آن جذب می‌شود. اگر این فرکانس در محدوده مشخصی باشد، به احتمال زیاد باعث لذت بردن گربه می‌شود. در این حالت شما می‌توانید رفتاری آرام و طبیعی بدون ذره‌ای پرخاشگری از گربه خانگی خود ببینید. از طرفی اگر میزان این صدا نزدیک به حداکثر فرکانس شنیداری گربه باشد، ممکن است باعث بروز رفتارهایی نظیر ترس، گریز، وحشت و پرخاشگری را از گربه شود. شما همینطور با صدای گربه می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید.

مقدار طبیعی فرکانس جذب گربه

همانطور که گفته شد فرکانس جذب گربه، می‌تواند باعث تغییر در رفتار آن شود. پس به این نتیجه می‌رسیم که می‌توان با استفاده از حس شنیداری، گربه خود را تربیت کنید. اما قبل از همه چیز باید به یک سوال پاسخ داد؛ مقدار طبیعی فرکانس شنیداری گربه چقدر است؟ این مقدار از ۴۵ هرتز تا ۶۵ هزارهرتز می‌باشد. در مقایسه با انسان با فرکانس جذب بین ۶۴ هرتز تا ۲۳ هزارهرتز، قدرت فرکانس جذب گربه بسیار قوی‌تر است. درواقع گربه‌ها نسبت به انسان‌ها در شنیدن صداهای ظریف حساس‌تر هستند. همچنین تحمل صداهای آنها نسبت به انسان‌ها بیشتر است.

صدای طعمه گربه
صدای طعمه گربه

فرکانس جذب گربه و صداهایی که گربه‌ها دوست دارند

طبق بررسی‌ها و مطالعاتی که از طریق سونوگرافی و آدیوگرافی انجام شده، داشنمندان به یک سری داده جالب در ارتباط با فرکانس جذب گربه دست یافتند. صداهایی که گربه‌ها دوست دارند در چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • صدای طعمه

شاید برای ما انسان‌ها عجیب باشد، اما شنیدن صدای طعمه برای گربه‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین صداهاست که در فرکانس جذب گربه قرار می‌گیرد. خوی وحشی و شکارچی گربه‎ها باعث شده تا نسبت به صدای طعمه‌های خود نظیر موش حساس باشند. قوه شنوایی گربه‌ها به حدی قوی است که می‌توانند تا حدی حرکت آب ناشی از حرکت ماهی‌ها را نیز بشنوند. از بین پستانداران که خوی وحشی دارند، گربه‌ها از قوی‌ترین فرکانس جذب صدای طعمه برخوردار هستند.

  • صدای بلند انسان‌ها

شاید برایتان جالب باشد، اما یکی از صداهای موردعلاقه در فرکانس جذب گربه، صدای بلند انسان‌هاست. صدایی که شاید برای انسان‌ها آزاردهنده باشد اما برای گربه‌ها دلنشین است. البته ماهیت صدای بلند نیز مهم است. معمولا صداهایی که مصوت بلندتر و کشیده‌تر دارد، بیشتر موردپسند گربه‌ها می‌باشند. درواقع زمانی که گربه‌ای را با صدای مصوت کشیده صدا می‌کنید با اشتیاق و شور بیشتری به صدا گوش می‌کند و اگر آن صدا از سمت صاحب خود باشد، به آن به خوبی عمل می‌کنند.

  • صدای دیگر گربه‌ها

یکی از جذاب‌ترین صداهایی که گربه‌ها دوست دارند، صدای هم نوع خود است. این صدا در مواقع مختلف ممکن است متفاوت باشد. مثلا در هنگامی که گربه‌ای پرنده‌ای را از فاصله‌ای میبیند با صدای همانند جیک جیک به آن واکنش نشان می‌دهد و سعی می‌کند توجه دیگر گربه‌ها را به طعمه احتمالی جلب کند. متداول‌ترین صدایی که گربه‌ها ایجاد می‌کنند، ((میو میو)) است. این صدا را می‌توان در هنگام برخورد دو گربه به صورت واضح مشاهده کرد. درواقع گربه‌ها در هنگام برخورد با یکدیگر از این صدای خوشایند استفاده می‌کنند تا به خوبی ارتباط برقرار کنند.

  • صدای طبیعت

فقط این انسان‌ها نیستند که مجذوب آرامش صدای طبیعت می‌شوند؛ گربه‌ها نیز شیفته این صدا و موسیقی دلنشین هستند. آرامشی که در فضای باز طبیعت وجود دارد می‌تواند به روح و جسم گربه آرامش ببخشد. این آرامش در دورانی که گربه‌ها بازی کرده‌اند و خسته شده‌اند، با صدای پرندگان و وزش باد، صدایی ایجاد می‌کند که آرامشی چند برابر در وجود آنها بوجود می‌آورد.

صدای طبیعت برای گربه
صدای طبیعت برای گربه
  • صدای موسیقی کلاسیک

وقتی شما موسیقی کلاسیک را گوش می‌کنید، از نظر احساسی ممکن است تاثیرات زیادی در شما ایجاد کند. می‌تواند آرامش به شما بدهد و یا هیجانی در شما ایجاد کند. در ارتباط با گربه‌ها نیز این موضوع صدق می‌کند. مطمعنا گربه‌ها درکی از موسیقی کلاسیک ندارند و نمی‌توانند آواز و موسیقی را درک کنند. اما اگر موسیقی کلاسیک پخش شود، نتنها توجهشان را جلب می‌کند بلکه باعث آرام‌بخشی وجود آنها می‌شود. البته درنظر داشته باشید که نوع موسیقی نیز بسیار تاثیرگذار است. مثلا بسیاری از گربه‌ها نسبت به موسیقی راک و با فرکانس بالا حساسیت نشان می‌دهند و از صدا فرار می‌کنند. جالب است بدانید که به دلیل علاقه زیاد گربه‌ها به موسیقی کلاسیک، در بسیاری از پناهگاه‌ها و دامپزشکی‌ها شاهد پخش شدن موسیقی با فرکانس متعادل با صدای ملایم هستیم تا حیوانات خانگی بخصوص گربه‌ها را آرام نگه دارد.

آهنگی که گربه‌ها دوست دارند

شاید برایتان جالب باشد، اما در فرکانس جذب گربه، آهنگ‌هایی وجود دارند که موردعلاقه آنها است. باتوجه به اینکه گربه‌ها مانند انسان‌ها درکی از موسیقی ندارند، چگونه موسیقی‌هایی وجود دارند که موردعلاقه گربه‌ها هستند و توجهشان را به شدت جلب می‌کنند؟ اولین نکته در ارتباط با اهنگی که گربه‌ها دوست دارند، این است که تن صدای آن با فرکانس جذب گربه یکسان باشد. دومین نکته این است که اهنگی که جهت جذب گربه‌ها ایجاد می‌شود باید همانند صداهایی که گربه‌ها با یکدیگر با هم ارتباط برقرار می‌کنند، باشد.

آهنگی که گربه‌ها دوست دارند
آهنگی که گربه‌ها دوست دارند

طبق بررسی‌هایی که دانشمندان انجام داده‌اند صداهایی که گربه‌ها با آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، جز جذاب‌ترین صداهایی است که آن‌ها را جذب می‌کند. با این توصیف، موسیقی‌دانان با بررسی فرکانس صداهای ایجاد شده توسط گربه و ترکیب آنها با یکدیگر، آهنگ‌هایی ایجاد کرده‌اند که شناسایی آن برای گربه‌ها بسیار راحت بوده و برای آنها دلنشین است. شما می‌توانید برای دسترسی به این موسیقی‌ها از طریق اینترنت آنها را دانلود کرده و برای گربه خود پخش کنید. از اصلی‌ترین مزیت‌های پخش کردن آهنگی که گربه‌ها دوست دارند، می‌توان به آرامش بیشتر در فضای خانه و یادگیری بهتر گربه‌ها اشاره کرد. سعی کنید اگر در خانه گربه‌ای نگهداری می‌کنید، سعی کنید روزانه به صورت متداول ۵ یا ۶ ساعت موسیقی مورد علاقه گربه خود را پخش کنید.

صدایی که گربه از آن می‌ترسد

گربه‌ها صدای بلند را با خطر مرتبط می‌دانند. در فرکانس جذب گربه، هر صدایی که به صورت ناگهانی ایجاد شود، واکنش ترس را برای آن ایجاد می‌کند. اولین واکنش‌هایی که با صداهای ناگهانی در گربه‌ها انتظار داریم، شامل پرش ناگهانی و جیغ کوتاه و سپس فرار به سرپناه می‌باشد. البته ترس از سر و صدا در بعضی از گربه‌ها باعث بروز سندرمی به نام ترس سر و صدا (Noise phobia) در آنها شده است. گربه‌ها معمولا از صداهای ناگهانی نظیر افتادن لوازم شیشه‌ای روی زمین و شکستن آنها، زنگ در، بوق ماشین، رعد و برق می‌ترسند. البته صدایی که گربه از آن می‌ترسد تحت تاثیر چند فاکتور قرار می‌گیرد.

یکی از آنها نحوه زندگی و شرایط فیزیکی آنهاست. بعضی از گربه‌ها که به دلایل مختلف قوه بینایی خود را از دست داده‌اند، نسبت به سر و صدا حساس‌تر هستند و احتمال ایجاد ترس با صداهای مختلف در آنها بیشتر است معمولا گربه نر نسبت به گربه ماده نسبت به صدا حساسیت و ترس کمتری دارد. طبق تحقیق انجام شده، اگر گربه‌ای در سنین کودکی در محیط پر سر و صدا زندگی کند، نسبت به گربه‌ای که در کودکی در محیط خلوت و ساکت زندگی کرده است، نسبت به صداهای هراس انگیز ترس کمتری دارد. درواقع حساسیت گربه‌هایی که در محیط شلوغ زندگی کرده‌اند نسبت به گربه‌هایی که در محیط خلوت زندگی کرده‌اند نسبت به صدایی که گربه از آن می‌ترسد، بسیار کمتر است. اما چگونه تشخیص دهیم که گربه ما به سندرم صداهراسی مبتلاست؟

تشخیص سندرم صداهراسی برای گربه

در این سندرم، اگرچه فرکانس جذب گربه تغییر نمی‌کند، اما حساسیت آن و میزان واکنش آن چندین برابر است. بیشتر گربه‌هایی که درگیر سندرم صداهراسی هستند، بیشتر تمایل به ناپدید شدن دارند. البته بیشتر مواقع در جایی پنهان می‌شوند که هم به راحتی به داخل و خارج خانه دسترسی داشته باشند. گربه‌ای که صداهراسی دارد معمولا واکنش‌های سریعتر از گربه‌های دیگر دارد؛ مثلا نفس نفس زدن و لرزیدن بیش از حد از نشانه‌های وجود این سندرم است. بعضی از گربه‌های مبتلا به این سندرم خود را به خواب می‌زنند اما به دلیل ترسی که نسبت به صداها دارند، آگاهی بیشتری در هنگام خواب خود دارند.

تشخیص سندرم صداهراسی گربه
تشخیص سندرم صداهراسی گربه

کلام آخر

در این محتوا ما سعی کردیم تا شما را با فرکانس جذب گربه آشنا کنیم. صدایی که گربه‌ها دوست دارند و از آن می‌ترسند را بررسی کردیم تا بتوانیم راهنمایی در این زمینه به شما بکنیم تا بتوانید راحت‌تر با گربه خود ارتباط برقرار کنید. مشکل صداهراسی یکی از سخت‌ترین مشکلاتی است که ممکن است گربه‌ها از سنین کودکی درگیر آن شوند. برای حل کردن این مشکل سعی کنید پس از بررسی رفتارهای گربه خود با توجه به توضیحات داده شده در این محتوا، در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کنید. زیرا قوه شنیداری گربه جز مهم‌ترین حواسی است که به آنها در برقراری ارتباط با محیط، دیگر حیوانات و انسان‌ها کمک می‌کند. درصورت وجود احتلال در آن، ارتباطات گربه تا حد زیادی مختل شده و باعث افسردگی آن می‌شود.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.