سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

غذای خشک گربه چی خوبه؟

غذای خشک گربه چی خوبه؟

اینکه غذای خشک گربه چی خوبه؟ به یکسری فاکتورها بستگی دارد. یکی ازمتداول ترین خوراک گربه غذای خشک است که بر سلامتی و رفتار گربه تأثیر دارد. با این مطلب همراه باشید در ادامه به معرفی برندهای مختلف غذای خشک گربه می پردازیم و سپس به بررسی عواملی می پردازیم که در انتخاب غذای خشک گربه باید لحاظ شوند. شما در پت شاپ گربه می‌توانید انواع غذا خشک گربه را تهیه نمایید. البته فراموش نکنید که برای یک رژیم سالم و کامل برای گربه خود ترکیب غذا خشک و غذای تر گربه مورد نیاز است.

غذای خشک برای انواع گربه
غذای خشک برای انواع گربه

غذای خشک برای انواع گربه

اینکه غذای خشک کدام برند می تواند برای رشد و سلامت گربه مفید باشه به نظر دامپزشک و متخصص تغذیه حیوانات خانگی بستگی دارد.

غذا خشک برای انواع گربه
غذا خشک برای انواع گربه

۱-غذای گربه مونلو

مونلو یکی از محبوب ترین برندهای غذای گربه محسوب می شود. این برند برزیلی برای انواع نژادهای گربه غذای خشک در طعم های مختلف از قبیل ماهی تن، سالمون، مرغ و غیره تولید می کند. همچنین این برند برای گربه های بد غذا بسیار مناسب است چون ضمن تأمین انرژی مورد نیاز بدن، باعث سلامت روده های گربه می شود.

انواع غذا خشک مونلو 1 کیلویی
انواع غذا خشک مونلو ۱ کیلویی

از جمله ویژگی های غذای گربه مونلو می توانیم به تنوع طعم های آن اشاره کنیم که غذای خشک را برای گربه ها لذت بخش نموده است و در عین حال نیازهای تغذیه ای آن ها را تأمین می نماید.

قیمت غذای گربه مونلو

محصولات مونلو به صورت اورجینال عرضه می شود بنابراین قیمت غذای گربه مونلو نسبت به سایر برندها گران تر است.

ترکیبات غذای گربه مونلو

ترکیبات غذای گربه مونلو شامل میکس مواد معدنی، ویتامین ها، پوره سبزیجات، اسیدهای چرب امگا، روغن ماهی، فیبر و گوشت تازه است. این مواد سبب ارتقای رشد و بهبود سلامت گربه می شود. در فرمول غذای گربه مونلو از تونین و اسید آمینه استفاده شده است و همین عناصر مانع بروز بیماری های قلبی و عروقی در گربه ها می شود.

میزان مصرف غذای گربه مونلو

میزان مصرف غذای گربه مونلو به عواملی همچون سن، نژاد، وزن، فعالیت روزانه و سلامت گربه بستگی دارد. بهتر است متناسب با نیاز گربه میزان غذا را تعیین کنید و رژیم غذایی گربه را به صورت تدریجی تغییر دهید. این نوع غذا گربه را تشنه می کند بنابراین به صورت منظم آب تمیز در دسترس گربه قرار دهید.

۲-غذای گربه رفلکس

رفلکس به عنوان یک برند ترکیه ای قدرت رقابت با برندهای جهانی را دارد چون با عرضه محصولات باکیفیت توانسته است سهمی از بازار را به محصولات خود اختصاص دهد. این برند محصولات را در بسته بندی های متنوع و وزن های مختلف عرضه می کند.

انواع غذا خشک گربه رفلکس
انواع غذا خشک گربه رفلکس

غذای گربه رفلکس در طعم های متنوع و شکل و اندازه های زیبا و دوست داشتنی عرضه می شود و ترکیبات آن توانسته نیازهای بدن گربه را برآورده نماید. همچنین غذای گربه رفلکس برای شرایط خاص گربه ها و سنین مختلف گربه ها تولید می شود به این صورت که این برند برای بچه گربه ها، گربه های بالغ،گربه های مسن، گربه های بداشتها و عقیم محصولات باکیفیت تولید نموده است.

ویژگی های غذای گربه رفلکس

در ترکیبات غذای خشک گربه رفلکس از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و روغن های طبیعی استفاده شده است و در عین حال منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

به عبارت دیگر، غذای خشک گربه رفلکس سلامت و نشاط را برای گربه به ارمغان می آورد. درخشندگی و براق شدن موها و استحکام استخوان ها نیز از جمله مزایای مصرف غذای خشک گربه رفلکس می باشد.

برای گربه هایی که در محیط آپارتمان زندگی می کنند و کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند، غذای گربه رفلکس یک انتخاب صحیح محسوب می شود.

در این نوع غذا علاوه بر ویتامین ها از پودر آب پنیر استفاده می شود که بروز بیماری های ویروسی و میکروبی در گربه ها را کاهش می دهد.

غذای باکیفیت و سالم رفلکس باعث می شود که گربه ها سلامت بیشتری را تجربه کنند و خیلی کمتر با بیماری های اضافه وزن، دیابت، شکستگی استخوان و تحلیل عضلات و مشکلات بینایی روبه رو شوند.

همچنین وجود گیاه یوکا در ترکیبات غذای خشک گربه رفلکس، آمونیاک مدفوع را کنترل می کند و عملکرد روده را بهبود می بخشد و باعث کاهش بوی بد مدفوع گربه می شود.

قیمت غذای گربه رفلکس

غذای خشک گربه رفلکس در مقابل کیفیت عالی و حجم مناسب از قیمت مناسبی نسبت به سایر برندها برخوردار است و همین موضوع خرید آن را مقرون به صرفه نموده است.

۳-غذای گربه سلبن

سلبن یک برند ایرانی است که در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه تولید غذای حیوانات خانگی آغاز نمود. سلبن محصولات خود را تحت لیسانس شرکت های کارگیل و میاویت اروپا تولید می کند. این برند برای تولید غذای خشک گربه از باکیفیت ترین و مرغوب ترین مواد اولیه آمریکایی و اروپایی استفاده می کند.

غذای خشک سلبن
غذای خشک سلبن

تغذیه گربه های آپارتمانی با غذای گربه سلبن

غذای گربه سلبن برای تغذیه گربه های آپارتمانی بسیار مناسب است. چون گربه ها در محیط آپارتمانی تحرک کمی دارند و مستعد چاقی هستند باید از غذاهایی تغذیه کنند که مانع اضافه وزن آن ها شود.

 از غذای گربه سلبن می توانید برای تغذیه گربه هایی با وزن ۳ تا ۹ کیلوگرم استفاده کنید. همچنین برای مصرف روزانه از غذای گربه سلبن دو وعده توصیه می شود. توجه داشته باشید که آب تمیز همواره در دسترس گربه باشد.

مزایای استفاده از غذای گربه سلبن

از این نوع غذا می توانید برای تغذیه گربه های آپارتمانی و گربه های خارج از خانه هم استفاده کنید. از جمله مزایای غذای گربه سلبن می توانیم به تقویت استخوان ها و استحکام آن ها، تقویت کننده قلب، بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت ماهیچه ها، بهبود قوای بدن و رشد گربه، بهبود هضم و جذب، کنترل کننده بوی نامطبوع مدفوع و شفافیت و درخشندگی پوست اشاره کنیم.

غذای خشک گربه سلبن دارای خاصیت آنتی هربال است و از تشکیل گلوله های مویی در دستگاه گوارش گربه جلوگیری می کند و در صورت وجود گلوله های مویی در معده، به دفع آن ها کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده غذای گربه سلبن

غذای گربه سلبن حاوی ویتامین D، ویتامین B1، ویتامین B12، ویتامین C و آهن، کلسیم، فسفر، آهن، ید، سلنیوم، تورین، منگنز، مونو کلسیم فسفات، چربی، فیبر خام، امگا ۳ ، امگا ۶ ، پروتئین، چربی حیوانی، گندم، جو، برنج، تخم مرغ، چغندر و روغن ماهی است.

۴-غذای گربه جوسرا

برند آلمانی JOSERA دامنه متنوعی از غذای گربه را متناسب با ذائقه و شرایط جسمی و سنی گربه ها عرضه می کند. کیفیت بالای محصولات برند جوسرا، غذای خشک گربه جوسرا را برای استفاده روزانه مناسب نموده است.

غذا خشک گربه جوسرا
غذا خشک گربه جوسرا

ترکیبات غذای گربه جوسرا

در تهیه غذای گربه جوسرا از گوشت های سالم مانند گوشت مرغ، گاو، ماهی قزل آلا و میگو استفاده می شود. همچنین از صیفی جات و سبزیجات ارگانیک استفاده می شود.

در ساختار غذای گربه جوسرا از گلوتن و شکر استفاده نشده بلکه سرشار از ویتامین های مختلف و املاح معدنی مورد نیاز بدن گربه است. این نوع غذا انرژی لازم برای فعالیت های روزانه گربه را فراهم می کند. همچنین غذای گربه جوسرا با قابلیت هضم راحت، تغذیه راحت و لذت بخش را برای گربه مهیا نموده است. وجود روغن های طبیعی در این نوع غذای خشک گربه، باعث درخشندگی پوست گربه شده و حالت ابریشمی و براق به موها می دهد. برای گربه هایی با حجم موی متراکم بهتر است از غذای گربه جوسرا استفاده شود.

طعم خوب، عطر خوب و عناصر کافی سبب محبوبیت غذای گربه جوسرا در سراسر جهان شده است.

برای گربه هایی که بد غذا هستند و حساسیت بالایی به طعم و مزه غذا دارند، غذای گربه جوسرا یک انتخاب عالی محسوب می شود.

برند جوسرا با در نظر گرفتن مشکلات گربه ها از قبیل مشکلات گوارش، دفع، پوست و مو، دهان و دندان اقدام به تولید محصولات باکیفیت و سازگار با شرایط خاص گربه ها نموده است.

همچنین این برند به صورت تخصصی اقدام به تولید غذای خشک بچه گربه ها، گربه های باردار و شیرده نموده است.

قیمت غذای گربه جوسرا

فاکتورهایی مانند کیفیت و ترکیبات به کار رفته در غذای گربه نقش تعیین کننده ای در قیمت محصول دارد. جوسرا یکی از برندهای حامی محیط زیست محسوب می شود و اولین برندی است که گواهی ایمنی کیفیت دریافت نموده است.

۵-غذای گربه جوسرا کیتن

غذای خشک گربه جوسرا کیتن یک تغذیه کامل و مناسب برای بچه گربه ها محسوب می شود.

بچه گربه ها به تغذیه ویژه نیاز دارند و غذای گربه جوسرا کیتن ضمن تأمین نمودن نیازهای تغذیه ای بچه گربه ها، پروتئین و انرژی آن ها را فراهم می کند.

ترکیبات غذای گربه جوسرا کیتن

در ترکیبات غذای خشک گربه جوسرا کیتن از روغن ماهی سالمون استفاده می شود. روغن ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا است که سبب حفظ پوشش مویی براق و حفظ سلامت پوست بچه گربه می شود.

ترکیبات این محصول به گونه ای است که هضم غذا را برای بچه گربه راحت نموده است در نتیجه دستگاه گوارش بچه گربه اذیت نمی شود. همچنین فیبرهای موجود در ترکیبات غذای خشک گربه جوسرا کیتن از تشکیل گلوله های مو در دستگاه گوارش بچه گربه جلوگیری می کند.

غذای گربه جوسرا کیتن نه تنها برای بچه گربه ها بلکه برای گربه های باردار و شیرده بسیار مناسب است. ترکیبات موجود در غذای خشک جوسرا کیتن نیازهای افزایش یافته را در دوران بارداری و شیردهی تأمین می کند.

۶-غذای گربه مفید

گربه ها به عنوان حیوانات گوشتخوار نیاز به یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین حیوانی دارند. برند مفید محصولات خود را در زمینه خوراک های تخصصی حیوانات خانگی تولید و عرضه نموده است.

غذا خشک گربه مفید
غذا خشک گربه مفید

مواد تشکیل دهنده غذای گربه مفید

ترکیبات غذای گربه مفید حاوی ویتامین ها، پروتئین ها، کلسیم، مس، ید و مواد معدنی مورد نیاز بدن گربه می باشد.

برند مفید اولین تولیدکننده خوراک دارای مخمر هیدرولیز شده تجاری کشور ایران  محسوب می شود. در مراحل تولید به غذای خشک مفید هیچ گونه افزودنی و مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک شیمیایی و طبیعی اضافه نمی شود.

بسته بندی محصولات مفید به گونه ای طراحی شده اند که نور از آن ها عبور نمی کند در نتیجه چربی و مواد مغذی غذای خشک اکسید نمی شوند.

فواید غذای گربه مفید

غذای گربه مفید سبب تقویت استخوان و مفاصل گربه می شود و به سلامت پوست و موی گربه کمک می کند. همچنین باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و فرایند رشد گربه را بهبود می بخشد.

۷-غذا گربه رویال کنین

رویال کنین یک برند شناخته شده فرانسوی که محصولات مخصوص حیوانات و گربه را تولید می‌کند.

انواع غذای خشک گربه رویال کنین
انواع غذای خشک گربه رویال کنین

غذای خشک گربه عقیم سلبن

همانطور که از نام غذا پیداست مخصوص گربه های عقیم شده می باشد. غذای خشک گربه عقیم سلبن یک غذای کامل محسوب می شود و هضم آن آسان و راحت است. این نوع غذای خشک ریشه موی گربه را تقویت و مانع ریزش مو می شود. همچنین رشد گربه را بهبود می بخشد و سبب تقویت دستگاه گوارش، عضلات و مفاصل گربه می شود.

مصرف  غذای خشک گربه عقیم شده سلبن، رشد موی گربه را افزایش می دهد و موها را حجیم تر می سازد. ترکیبات غذای گربه عقیم سلبن شامل پروتئین ها، ویتامین های گروه B، C،  D، و امگا ۳  می باشد.

قیمت غذای گربه خیابانی

غذای گربه خیابانی با گربه های خانگی تفاوت چندانی ندارد. شما می توانید از غذای گربه های خانگی به گربه های خیابانی بدهید. توجه داشته باشید هر نوع غذایی برای گربه های خیابانی مناسب نیست چون گربه ها به غذاهای پرادویه، خیلی چرب، کالباس، سوسیس و کنسروهای ماهی تن حساسیت دارند. البته این حساسیت در صورت مصرف بی رویه بروز می کند.

غذاهای خشک گربه خیابانی قیمت مناسبی دارند و شما می توانید آن ها را در دسترس گربه های خیابانی قرار دهید. غذای گربه خیابانی باید متناسب با سن آن تهیه شود چون ترکیبات غذاهای خشک با توجه به سن گربه ها متفاوت می باشد. قیمت برندهای ایرانی غذای خشک گربه نسبت به برندهای خارجی ارزان تر است بنابراین می توانید از برندهای ایرانی غذای خشک را خریداری و آن را در دسترس گربه های خیابانی قرار دهید. در تولید غذاهای خشک گربه ها مواد مغذی مورد نیاز بدن گربه از قبیل اسیدهای آمینه، پروتئین ها و ویتامین ها استفاده می شود بنابراین یک غذای کامل برای گربه های خیابانی محسوب می شود. هنگام خرید به برند محصول و معتبر بودن آن توجه نمایید.

چگونه به گربه ها غذای خشک بدهیم؟

برای اینکه بتوانید غذای خشک را در لیست غذاهای گربه قرار دهید بهتر است انتخاب شما غذای خشک باکیفیت باشد. خرید از برندهای معتبر و تأیید شده توسط متخصصان را در اولویت قرار دهید. در این میان توجه به یک سری ویژگی های گربه انتخاب نوع غذای خشک را راحت و آسان نموده است که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

چگونه به گربه ها غذای خشک بدهیم؟
چگونه به گربه ها غذای خشک بدهیم؟

سن گربه

هنگام انتخاب غذای خشک، سن گربه را مد نظر قرار دهید چون گربه های جوان نسبت به گربه های مسن به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

نژاد گربه

در برنامه غذایی برخی از نژادهای گربه باید غذاهایی با پروتئین بالا گنجانده شود. به طور مثال نژاد سیامی به غذاهایی با پروتئین بالا نیاز دارد.

تعیین میزان غذای خشک گربه

میزان مصرف روزانه غذای خشک گربه را مشخص کنید. مقدار غذای خشک براساس سن گربه، وزن، فعالیت و وضعیت جسمانی و سلامتی گربه متفاوت خواهد بود.

تعیین زمان تغذیه گربه

برای تغذیه گربه با غذای خشک محدوده زمانی تعیین کنید به این صورت که دو یا سه وعده غذای خشک در طول روز می تواند برای گربه کافی باشد.

وعده های غذایی با توجه به نظر متخصص تغذیه حیوانات و نیازهای بدن گربه می تواند متفاوت باشد.

استفاده از ظروف مناسب

برای تغذیه غذای گربه از ظروف مناسب و شیشه آب مناسب استفاده کنید. از تمیز بودن ظروف غذای گربه اطمینان حاصل کنید. آب تازه و تمیز باید به صورت منظم در دسترس گربه باشد.

کنترل وزن

هنگام تغذیه گربه با غذای خشک باید به وزن گربه توجه داشته باشید به این صورت که تعیین نادرست میزان غذای خشک گربه برای مصرف روزانه می تواند باعث افزایش یا کاهش ناخواسته وزن در گربه شود. در این میان گربه های چاق باید از غذاهای کم کالری استفاده کنند.

فعالیت بدنی گربه

گربه هایی که در محیط خانگی فعالیت بدنی بیشتری دارند و به صورت منظم فعال و پرجنب و جوش هستند به غذاهایی با کالری بیشتری نیاز دارند.

سلامت گربه

قبل از استفاده از غذای خشک بهتر است سلامت گربه بررسی شود چون برای گربه هایی که بیماری خاصی دارند باید از غذاهای مخصوص استفاده کرد.

حساسیت و آلرژی

برخی از گربه ها به گلوتن یا غذاهای خاص حساسیت دارند. به همین خاطر هنگام انتخاب غذای خشک گربه باید به حساسیت ها و محدودیت های گربه توجه کنید. همچنین هنگام خرید غذای خشک گربه به برچسب محصول توجه کنید و مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه را بررسی کنید و از خرید محصولاتی که دارای ترکیبات مضر هستند پرهیز نمایید.

جمع بندی

تغذیه مناسب و سالم نقش مؤثری در سلامت گربه ها دارد. غذای خشک گربه یکی از تغذیه های رایج گربه محسوب می شود. این نوع مواد غذایی برای رشد و سلامت گربه ضروری هستند به طوری که باعث ارتقای رشد و سلامت گربه می شوند. اینکه بهترین غذای خشک گربه کدام است به عوامل مختلفی از قبیل وزن، سن، نژاد گربه، سلامت و فعالیت بدنی گربه بستگی دارد.

غذای خشک گربه دارای پروتئین حیوانی بالا، ویتامین ها، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده است. همچنین به راحتی در دسترس است و بدون نیاز به یخچال قابلیت نگهداری دارد. غذای خشک گربه را از فروشگاه های معتبر خریداری و به تاریخ انقضاء و شرایط نگهداری محصول توجه کنید. غذای خشک گربه باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.