سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

غذای مورد علاقه گربه

غذای مورد علاقه گربه برای صاحب او از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله در سایمون کت سعی کردیم توضیحات کامل و دقیقی درباره تغذیه گربه بدهیم.

غذای مناسب گربه ها چیست و شامل چه چیزهایی می شود؟

بطور کلی منبع اصلی غذایی گربه ها پروتئین است؛ گربه ها گوشتخوار هستند و به هیچ عنوان نمیتوانند گیاهخوار شوند. ورین. آرژنین. کلسیم. نیاسین (ویتامین B3). پیریدوکسین (ویتامین B6) و تیامین (ویتامین B1) هم از ویتامین های ضروری هستند که باید تامین شوند؛ که معمولا در غذاهای مخصوص حیوانات دیده می شوند.

قابل ذکر است که این ویتامین ها در برخی گیاه ها هم دیده میشود. اگر دیدید گربه شما به دنبال غذاهای گیاهی و برگ گلدان های خانه شماست به این معنی نیست که گیاهخوار شده باشد یا غذای مورد علاقه اش گیاهی ؛ بلکه بدنبال  ویتامین های مورد نیاز بدنش است.

چگونه میتوان غذای مناسب گربه را تهیه کرد ؟

گربه ها می توانند از کنسرو های مخصوص یا غذای خشک مخصوص گربه تغذیه کنند. آنها رامیتوان از پت شاپ های مختلف تهیه کرد. البته اکثر غذا های پت شاپ ها وارداتی هستند؛ پس بیاد توجه کرد علاوه بر سالم بودن باید مورد پسند گربه هم باشند تا اخلاق او را هم بهتر کند.

غذای مورد علاقه گربه چیست و گربه چه غذایی را ترجیح می دهد؟

خرید غذای گربه باید با مشورت دامپزشک انجام شود و هر گربه ای مایل به یک نوع غذا است. بهترین غذا هم برای او، غذایی است که اسهال و استفراغ به همراه ندارد، برایش وزن آور است و ویتامین های مورد نیاز بدنش را تامین می کند. بنابراین اگر گربه ای برند غذای خاصی دوست دارد و استفاده می کند دلیل نمیشود آن غذا مناسب همه گربه ها باشد. همچنین گربه عاشق گوشت و غذاهای سرشار از پروتئین و البته ماهی است که سرشار از امگا۳ است. اما توجه کنید ماهی را به صورت تن ماهی مخصوص گربه به او بدهید و به هیچ وجه از تن ماهی خام استفاده نکنید. (البته این موارد در استفاده به ندرت از آنها مناسب هستند و جای غذای اصلی را نمیگیرند.)

ضمنا این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است گربه پس از یک مدت از غذای همیشگی اش خسته شود و برایش تکراری شود بنابراین باید چند وقت یک بار با مشورت پزشک غذایش را عوض کنید غذای مورد علاقه گربه را به او بدهید.

غذای خانگی و مصرف آن  برای گربه ها

شما با مشورت دامپزشک می توانید غذای خانگی هم به گربه تان بدهید اما این غذا شامل مرغ و گوشت پخته شده بدون پیاز وادویه است و به هیچ وجه نباید غذاهای انسانی مثل خورشت ها و غیره را به گربه بدهید.

غذای خشک یا کنسرو مخصوص گربه

  • غذای خشک دانه های ریز پک شده است که از کربوهیدرات،پروتئین ها و ویتامین های ضروری گربه تشکیل شده است. (البته گربه ها نیازی به کربوهیدرات ندارند و مقدار کم استفاده شده در غذاهای خشک به عنوان سیرکننده اضافه میشود که اگر زیاد نباشید مشکلی ایجاد نمی کند).
  • غذای کنسروی حالت مرطوب دارد و شامل پروتئین بالاتری است و کربوهیدرات و مواد سیرکننده کمتر در آنها استفاده می شود.
  • به طور کلی غذای خشک نگهداری راحت تری دارد و میتواند ساعت ها در محیط آزاد بماند، اما غذای کنسروی اگر دو ساعت در محیط آزاد بماند ممکن است خراب شود و برای وقتی که خانه نیستید مناسب نیست.
غذای مورد علاقه گربه غذاهای خشک است یا غذاهای کنسری
  • غذای کنسروی طعم لذیذتری دارند و خصوصا برای گربه های بدغذا عالی هستند. همچنین غذای خشک باید با آب بسیار زیادی مصرف شود و اگر گربه شما عادت به مصرف آب زیاد ندارد غذای کنسروی در حالت سوپ گربه یا پوچ گربه بسیار گزینه ی خوبی است.
  • اگر هزینه های نگهداری برای شما عامل مهمی است، قابل توجه است استفاده از غذای خشک در درازمدت بسیار به صرفه تر ازغذی کنسروی است چون به نسبت غذای کنسروی هزینه بالاتری دارد و باعث افزایش هزینه های نگهداری میشود.
  • همچنین اگر به بوی نامطبوع خانه حساس هستید باید بدانید غذای خشک باعث میشود مدفوع گربه بوی بد کمتری ایجاد کند.
  • غذای خشک برای سلامت دهان و دندان گربه هم مفیدتر است و به گونه ای نقش مسواک را ایجاد می کند اما غذاهای کنسروی در دراز مدت سبب جرم لای دندان میشود.( از همین رو استفاده از این نوع غذا در گربه های بی دندان و پیر خیلی توصیه نمی شود و نامناسب است.)

تغذیه مناسب توله گربه ها چگونه است؟

تغذیه و غذای مورد علاقه گربه با توجه به سن آنها متفاوت است. توله گربه ها در سه هفته اول زندگی خود شیر مصرف می کنند و سپس آرام آرام به سمت غذاهای جامد میروند و بین شیش تا ده هفتگی شان کامل به مواد جامد روی می آورند.

گربه باید از شیر مادرش تغذیه کند. اما اگر شرایط استفاده از شیر مادر نبود؛ به علت حساسیت بعضی گربه ها به لاکتوز بهتر است از شیر خشک مخصوص موجود آنها در پت شاپ ها یا شیر بدون لاکتوز رقیق شده استفاده شود .

گربه های باردار یا شیرده نیازمند غذاهای متفاوت و برنامه غذایی سرشار از ویتامین هستند.

و نهایتا در گربه های پیر برای جلوگیری از دیابت بهتر است غذاهای مخصوص گربه های پیر و با قند کم استفاده شود.

غذای موردعلاقه گربه در سنین متفاوت

غذاهای ممنوع گربه ها

یک سری غذا وجود دارد که به دلایل مختف مثل مسمومیت، انواع مشکلات گوارشی یا کلیوی و غیره نباید توسط گربه ها مصرف شود.

لیستی از آنها شامل موارد زیر است:

الکل. زرد. آلو. گیلاس. هلو. دانه سیب. کافئین. شکلات. کافه. چایی. مرکبات. استخوان پخته . انگور و کشمش. قارچ. پیاز و سیر. گوجه. زایلوتون. آووکادو. سویا. ریواس. غذای کپک زده

و مواد غذایی زیر که بطور کلی سمی نیستند. اما گربه باید به طور کنترل شده از آنها مصرف کند. مصرف بیش از اندازه آنها ممکن است مشکل به وجود بیاورد :

چربی، نمک، ماهی تن، جگر، شیر

توجه: اگر تصادفا گربه شما یکی از این مواد را به اندازه خیلی کم استفاه کرد؛ مشکلی به وجود نمی آید. اما در صورت استفاده طولانی یا زیاد نیازمند پیگیری سریع و مراقبت های فوری و دامپزشکی است.

در پایان:

شما به عنوان نگهدارنده حیوان خانگی تان این مسئولیت را به گردن دارید تا از او به خوبی و با احتیاط کامل نگهداری کنید. همچنین غذاهای مورد علاقه گربه را به او بدهید و همانطور که اشاره کردیم ممکن است تغذیه هر گربه با گربه های دیگر متفاوت باشد. پس حتما طبق عادات و رفتار های گربه خودتان برای چیدمان برنامه غذایی او اقدام کنید. در هر مورد مشورت با دامزشک بهترین گزینه است.

پانوشت: 
خرید گربه – فروش گربه – پانسیون گربه – خرید گربه پرشینفروش گربه اسکاتیشفروش گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربه – قیمت گربه پرشین – قیمت گربه اسکاتیش – قیمت گربه هیمالین – واگذاری گربه – پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات – پانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزان – پانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران

بهترین پانسیون گربه 

گربه بریتانیایی مو کوتاه

عقیم سازی گربه 

خرید غذای گربه

گربه اشرافی  

خرید بچه گربه معمولی ارزان 

 پانسیون گربه در شمال تهران 

خرید بچه گربه آپارتمان

 قیمت گربه اسکاتیش 

 حمام گربه 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

2 دیدگاه دربارهٔ «غذای مورد علاقه گربه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.