سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

غذادادن به بچه گربه ها

غذادادن به بچه گربه ها در سایت سایمون کت به تحلیل آن می‌پردازیم.

نگه داری و غذادادن به بچه گربه ها یکی از دغدغه های اصلی سرپرستان این حیوانات دوست داشتنی است. در واقع بچه گربه ها در زمره زیباترین، با نمک ترین و دوست داشتنی ترین موجوداتی هستند که می توان نگهداری نمود . نگهداری و مراقبت از بچه گربه ها الزامات و ضرورت های خاص خود را دارد. که می توان به هریک از این الزامات به عنوان یک چالش هیجان انگیز نگاه کرد.و یکی از این چالش ها نحوه غذادادن به بچه گربه ها این کوچولوهای دوست‌داشتنی است.

همه چیز از جمله خرید گربه ، فروش گربه ، خرید غذای گربه ، واگذاری گربه و عقیم سازی گربه تان را با پانسیون سایمون کت و با مشورت دامپزشکتان انجام دهید.

__________________________________

حتما بخوانید:

واگذاری گربه

قیمت گربه

اتاق بازی گربه

__________________________________

غذادادن به بچه گربه ها
غذادادن به بچه گربه ها

شیر گربه مادر

اولین اقداماتی که برای نگهداری از بچه گربه چند روزه باید انجام دهید. غذادادن، گرم نگه‌داشتن او، کمک به دفع و یادگیری مهارت‌ها است. این کارها را معمولاً گربۀ مادر به‌خوبی انجام می‌دهد؛ اما گاهی ممکن است مشکلی برای او پیش بیاید، بچه را پس بزند، شیرش کم باشد یا اصلاً نباشد.

برای بچه گربه‌های تازه متولدشده و از همان ۱ روزگی، مناسب‌ترین غذا شیر مادر است. معده‌ی آن‌ها در ابتدا توانایی هضم غذا را ندارد و به همین دلیل نمی‌توان از ابتدا آن‌ها را با غذاهای معمولی سیر کرد. شیر مادر حاوی آنتی بادی است که برای حفظ نوزاد گربه در برابر انواع بیماری بسیار مناسب است.

در صورتی که برای مادر مشکلی پیش آمده، باید از شیر دیگر گربه‌های مادر (به صورت مستقیم یا دوشیده شده) کمک بگیرید. اینجور مواقع، مشورت با یک پزشک هم کمک زیادی می‌کند. پزشک ممکن است در صورت نیاز، غذای جایگزین (یا شیر خشک مناسب) نیز به شما معرفی کند. 

وسایل مورد نیاز غذادادن به بچه گربه ها

شیر مخصوص بچه گربه

گربه‎ های جوان نیازهای رشدی دارند که شامل افزایش میزان پروتئین مورد نیاز حیوان و کلسیم و فسفر بیش تر می شود.  بچه گربه جدید شما مقدار زیادی انرژی دارد و مشغول شلوغ کردن است، بنابراین غذای آنها نیاز به حمایت و تقویت کردن بدن آنها دارد، به همان اندازه که کالری می سوزانند به اضافه ی انرژی که برای رشد مصرف می کنند.

ترجیحا  از درست کردن دستی شیر و ترکیبات مشابه خودداری نمایید . بچه گربه ها معده حساسی دارند. نمیتوانند هر شیری را هضم کنند. بنابراین حین غذادادن به بچه گربه ها از دادن شیر گاو و گوسفند به بچه گربه خودداری نمایید چون باعث بروز اسهال در آنها میشود 

 هنگام خرید غذای مخصوص، حتماً روی بسته‌بندی را بخوانید، تاریخ انقضای محصول را چک کنید و مطمئن شوید که برای گربه‌های زیر ۲ ماه است.

برای اطلاع از قیمت گربه بریتیش، قیمت گربه هیمالین، قیمت گربه اسکاتیش، قیمت گربه پرشین و خرید غذای گربه با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

__________________________________

مطالعه بیشتر:

خرید گربه اسکاتیش

فروش گربه اسکاتیش

قیمت گربه اسکاتیش

__________________________________

خرید بطری مخصوص شیر بچه گربه

این بطری ها مخصوص بچه گربه ها طراحی شده اند. میتوانید آنها را از مغازه حیوانات خریداری نمایید . این بطری ها بدون سوراخ هستند بنابراین با توجه به سایز و نیاز بچه گربه خود میتوانید سوراخ در آن ایجاد بکنید .

  • با داغ کردن یک سوزن میتوانید سوراخ مورد نظر را ایجاد کنید .
  • یک سوراخ کوچک که قطره قطره از آن شیر بیاید کافی میباشد چون در صورت زیاد بودن شیر امکان خفگی بچه گربه وجود دارد .
غذای مناسب بچه گربه
غذادادن به بچه گربه ها

غذادادن

درست کردن شیر

هر شیر خشکی با نسبتی از آب باید مخلوط شود بنابراین با توجه به دستورالعمل موجود روی جعبه اینکار را انجام دهید .

  • شیر باید تا دمای ۳۵ درجه یا دمای بدن گرم شود .
  • همیشه قبل از غذادادن به بچه گربه غذا را آماده کنید. غذای بیشتر از ۳ ساعت مانده را دور بریزید .

درست گرفتن بچه گربه هنگام غذا دادن

در هنگام غذادادن بچه گربه ها را افقی گرفته و سر آن را بالاتر از بدن نگه دارید . این حالت دقیقا همانند حالت شیرخوردن بچه انسان میباشد .

  • هیچ‌وقت با سرنگ به بچه گربه شیر ندهید، این کار ممکن است باعث خفگی او شود. برای شیردادن به گربه، از شیشه شیرهای مخصوص استفاده کنید.
  • موقع شیردادن، بچه گربه را به پشت نخوابانید. ممکن است شیر وارد کبد او شده و مشکلاتی را به وجود آورد. 
وسایل مورد نیاز غذادادن به بچه گربه ها
غذادادن به بچه گربه ها

میزان  شیردادن

سعی کنید مقدار کمی شیر به صورت قطره قطره به بچه گربه بدهید . در صورت زیادبودن شیر ، شیر از دماغ بچه گربه بیرون خواهد زد . در صورت بروز این اتفاق سریعا غذادادن را قطع کنید. به بچه گربه استراحت بدهید و دوباره غذادادن را شروع کنید .

از غذادادن بیش از حد به بچه گربه خودداری نمایید . بیشتر مردم نمیدانند که چقدر غذا باید به بچه گربه داد ، عموما ۵ تا ۱۰ دقیقه در هر وعده غذایی شیر خوردن برای آنها کافی میباشد بنابراین بیشتر از این زمان به بچه گربه غذا ندهید .

  • در طول هفته اول ۳۲ سی سی شیر هر ۲ ساعت یکبار کافیست . نباید هیچوقت بیشتر از ۴ ساعت فاصله بین وعده های غذایی بیافتد .
  • با توجه به بزرگ شدن بچه گربه باید غذا را در هفته سوم به ۸۰ سی سی و در هفته چهارم به ۱۰۰ سی سی برسانید .

هماهنگی هرگونه خرید گربه، فروش گربه، واگذاری گربه، عقیم سازی گربه، خرید گربه اسکاتیش، گربه های پرشین، خرید گربه های هیمالین و خرید گربه بریتیش با پانسیون سایمون کت .

__________________________________

گربه اشرافی

آرایشگاه گربه در شهران

خدمات شستشو گربه

__________________________________

آروغ زدن بچه گربه

بعد از هر وعده غذایی بچه گربه نیاز به دفع گازهای داخل معده خود دارد به همین منظور بچه گربه را بگیرید و با دست دیگر به آرامی معده گربه را بمالید و این کار را ۵ تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید .

دادن غذای معمولی به گربه

بعد از ۴ هفته و نیم شروع به دادن غذای معمولی به گربه کنید . در این زمان میتوانید با غذای خشک گربه که نمدار کرده اید به گربه غذا بدهید ، در ضمن در این زمان میتوانید از شیر گاو هم برای تغذیه گربه استفاده نمایید .

 غذادادن به بچه گربه ها
غذادادن به بچه گربه ها

روش های غذادادن به  بچه گربه ها

دو روش اصلی برای غذادادن به بچه گربه ها وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند، پس جزئیات را در نظر بگیرید و با دامپزشک خود درباره مقایسه تغذیه آزاد با تغذیه در وعده های غذایی، صحبت کنید. هر روش به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده است.

          غذاهای خشک و کنسروشده، هر دو در این روش قابل استفاده هستند.

روش تغذیه آزاد

  • غذا همواره در دسترس گربه قرار دارد. در این روش فقط می‌شه از غذاهای خشک استفاده کرد.
  • به گربه اجازه می‌دهد تا طبق میل خودش هر چند وعده که می‌خواهد در روز غذا بخورد.
  • نظارت بر میزان غذاخوردن گربه دشوار است.
  • تشخیص بی‌اشتهایی گربه در این روش آسون نیست.
  • استفاده از این روش اغلب منجر به پرخوری و چاقی در گربه می‌شود. بنابراین بهتره از مکانیزم‌های بازی برای غذادادن به گربه کمک بگیرید. همچنین هر روز مقدار مشخصی غذای خشک در اختیار گربه قرار بدید.

طبق ساعات مشخص 

  • وعده غذایی در زمان‌های مشخصی در روز در دسترس گربه قرار می‌گیرد، اما بین هر وعده، غذایی در اختیار گربه قرار نمی‌گیرد.
  • میزان مصرف غذا رو می‌شود به دقت کنترل کرد.
  • اگه گربه بی‌اشتها باشد به راحتی می‌شه تشخیص داد.
  • همه گربه‌ها به غذا دسترسی دارند.
  • نباید اجازه بدید گربه عادت کنه که بین وعده‌های غذایی درخواست غذا کنه.
  • گربه هنگام خوردن نمی تواند خودش را  کنترل کند ، بنابراین باید حواستون به میزان غذای گربه باشه.

ترکیب روش‌های بالا  

  • غذاهای کنسروشده به عنوان وعده غذایی (معمولا ۲ بار در روز) و غذای خشک بصورت آزادانه در اختیار گربه قرار می‌گیرد.
  • به گربه اجازه می‌ده تا طبق میل خودش هر چند وعده که می‌خواد در روز غذا بخورد.
  • میزان مصرف غذاهای کنسروشده قابل کنترل هست.
  • میزان اشتهای گربه رو می‌شه تا حدودی کنترل کرد.
  • کنترل و نظارت بر کل غذای مصرف‌شده، آسان نیست.
  • استفاده از این روش اغلب منجر به پرخوری و چاقی می‌شه. بنابراین بهتر است از مکانیزم‌های بازی برای غذادادن به گربه کمک بگیرید. همچنین هر روز مقدار مشخصی غذای خشک در اختیار گربه قرار بدید.

__________________________________

بهتر است بدانید :

ماساژ گربه

عقیم سازی گربه

خرید غذای گربه

__________________________________


برای هرگونه 
خرید گربه ، فروش گربه با سایمون کت همراه باشید.

پانوشت:
خرید گربه -فروش گربه – پانسیون گربه – خرید گربه پرشین -فروش گربه پرشین -خرید گربه اسکاتیش -فروش گربه اسکاتیش خرید گربه بریتیشفروش گربه بریتیشپانسیون گربه در تهران بهترین پانسیون گربه قیمت گربه پرشینقیمت گربه اسکاتیشخرید گربه هیمالینفروش گربه هیمالینقیمت گربه هیمالینواگذاری گربه قیمت گربه پانسیون سگهزینه پانسیون سگپانسیون سگ در تهرانقیمت پانسیون سگ در تهرانپانسیون سگ کرجبهترین پانسیون سگ تهرانپانسیون حیواناتپانسیون حیوانات در تهران لیست قیمت پانسیون حیواناتپانسیون نگهداری سگ ارزانپانسیون سگ ارزان در تهرانپانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.