سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

مراقبت های پس از واکسیناسیون گربه

مراقبت های پس از واکسیناسیون گربه

واکسیناسیون در گربه ها یک امر مهم و حیاتی برای گربه‌های خانگی است، با این وجود پس از استفاده از واکسن‌ها، عوارض جانبی کم و بیش رخ می‌دهد. پس از ظهور عوارض واکسیناسیون نباید نگران شوید. وظیفه شما به عنوان سرپرست گربه، نگهداری از این حیوان در این دوره نقاهت است. مراقبت های پس از واکسیناسیون گربه بعد از اقدام امری حیاتی است. برای اینکه مراقبت های پس از واکسیناسیون گربه را بدانید با ما همراه باشید. در این محتوا تلاش شده است تا به عوارض رایج و نادر پس از واکسیناسیون در گربه، مراقبت‌های پس از واکسن گربه، پانسیون نگهداری از گربه پس از واکسیناسیون، واکنش آلرژیک نادر در گربه و پانسیون گربه سایمون کت پرداخته شود.

تزریق واکسن گربه
تزریق واکسن گربه

در دیگر مطالب سایمون کت به موضوع آخرین تحقیقات در زمینه واکسیناسیون گربه پرداختیم.

عوارض رایج واکسن گربه

با واکسیناسیون در گربه همانند واکسیناسیون در انسان سیستم ایمنی بدن تحریک می‌شود و عوارض جانبی خفیفی ایجاد می‌کند. برخی از عوارض جانبی متداول عبارتند از تورم در محل تزریق، تب خفیف، از دست دادن اشتها، کسالت، خوابیدن بیشتر، عطسه، سرفه و ترشحات بینی است. این علائم معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می‌روند. یکی از مراقبت های پس از واکسیناسیون گربه، توجه به شدت و مدت دوره نقاهت گربه است. رفع تورم در محل تزریق کمی بیشتر طول می‌کشد تا از بین برود. اگر ظرف دو هفته تورم كوچك نشد با دامپزشک‌تان تماس بگیرید.

بیحالی از عوارض واکسن گربه است
بیحالی از عوارض واکسن گربه است

عوارض جانبی شدید پس از واکسیناسیون در گربه‌ها نادر در نظر گرفته می‌شود. در اساسی‌ترین بررسی تا به امروز، در نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ گربه در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ هرگونه واکنش نامطلوب واكسن طی ۳۰ روز پس از واکسیناسیون به میزان ۰٫۵۲ درصد گزارش شده است. شایع‌ترین واکنش‌های گزارش ‌شده واکسن بی‌حالی، بی‌اشتهایی و تب برای چند روز پس از واکسیناسیون یا التهاب موضعی در محل تزریق است. خطر عوارض نامطلوب در گربه‌های حدود ۱ ساله بیشتر است. عوارض نامطلوب با افزایش حجم کل واکسن و تعداد واکسن‌های تجویز شده همزمان، افزایش می‌یابد. مراقبت‌های پس از واکسیناسیون گربه، كنترل تب است.

مراقبت بعد از واكسن گربه

گربه‌ها نیز مانند انسانها برای بهبودی نیاز به فضای شخصی دارند. بعد از واکسیناسیون در گربه‌ها، اغلب آنها ترجیح می‌دهند تنها باشند و استرس واکسیناسیون را رفع كنند. پس به آرامش نیاز دارند. تخت گرم و نرم در جایی آرام برای او فراهم کنید. اگر فضای شخصی را برای گربه‌تان مهیا نکنید، ممكن است دچار استرس شود و وضعیت او را تشدید کند. دمای اتاق فضای شخصی بایستی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد و آب تا رفع علائم واکسن بایستی در نزدیک او باشد.

بعد واکسن گربه به او فرصت استراحت دهید
بعد واکسن گربه به او فرصت استراحت دهید

پس اگر گربه‌تان به سراغ‌تان نمی‌آید، نگران نباشید. همچنین از نوازش محل تزریق واکسن به دلیل حساسیت به درد خودداری کنید. بچه گربه‌ها ممکن است تب خفیف (۱۰۲-۱۰۴ درجه) داشته باشند، کمی بی حال، بدخلق شوند و تا ۳۶ تا ۴۸ ساعت پس از واکسیناسیون خوب غذا نخورند. این‌ علائم واكنش طبیعی بدن هستند و درمان خاصی نیاز ندارند. غذای گربه‌تان را به موقع در نزدیکی او قرار دهید. ممكن است پس از تزریق واکسن گربه‌تان بی اشتها شود و تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد. در این صورت از غذاهای وسوسه‌انگیز آنها نظیر ماهی تن یا مرغ پخته شده استفاده کنید.

اگر جای توده واكسن بیش از ۳ ماه پس از تزریق واکسن باقی بماند، یا به جای کوچک شدن، در حال رشد باشد، بایستی توسط دامپزشک معاینه شده و خارج شود. در برخی از گربه‌ها ممکن است در محل تزریق تومور موضعی به نام سارکوم مرتبط با واکسن ایجاد شود. این موارد بسیار نادر می‌باشد، اما تهاجمی هستند. بنابراین توده‌های ایجاد شده در محل تزریق واکسن، بایستی جدی گرفته شود و به دقت تحت نظارت باشند. خواب آلودگی پس از واکسیناسیون در گربه معمولا دیده می‌شود.

مراقبت بعد از واکسن گربه
مراقبت بعد از واکسن گربه

واکنش آلرژیک نادر در گربه

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک نادر در گربه اما تهدید کننده زندگی است. واکنش‌های آنافیلاکتیک اغلب در عرض چند ساعت پس از واکسیناسیون در گربه رخ می دهد، اما ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا ظاهر شوند. به همین دلیل مراقبت پس از واکسن گربه یک امر بسیار مهم تلقی می‌شود. واکنش‌های آنافیلاکتیک نیاز فوری به درمان توسط دامپزشک دارند. شایع‌ترین نشانه‌ها استفراغ، اسهال، تورم صورت، مشکل در تنفس است. اگر گربه‌تان مشكل در تنفس دارد یا به زمین افتاده است، فورا بایستی به دامپزشکی مراجعه کنید.

مراقبت از گربه ملوس
مراقبت از گربه ملوس

همچنین در صورتی كه گربه‌تان دچار کهیر شده و یا بیش از ۴۸ ساعت تب خفیف داشته باشد. و یا دمای بیش از ۱۰۴ درجه دارد و یا ۲۴ ساعت از خوردن یا نوشیدن امتناع کند (۱۲ ساعت بچه گربه) بایستی به دامپزشک‌تان مراجعه نمایید.

پانسیون گربه سایمون کت برای بعد از واکسیناسیون

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره شد، مراقبت پس از واکسن گربه به اندازه خود واکسیناسیون گربه ضروری و حیاتی است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که سرپرستان گربه باید قبل از واکسیناسیون انجام دهند. یافتن کلینیک‌های معتبر دامپزشکی مانند کلینیک سایمون کت است. در این کلینیک علاوه بر خدمات واکسیناسیون سگ و گربه، خدماتی همچون جرم گیری، معاینه پت و مراقبت از حیوانات در مدت کوتاه در پانسیون‌های تخصصی این مجموعه است. اگر به هر دلیلی قادر به نگهداری و مراقبت پس از واکسن گربه از این حیوان نداشتید، پانسیون گربه سایمون کت با کادری مجرب و امکانات فوق العاده شما را در این امر یاری می‌رساند. شما می‌توانید به مدت کوتاه و مشخص گربه و یا سگ خویش را به پانسیون سایمون و یا هتل پانسیون سایمون کت بسپارید.

گربه بعد از واکسن بیحال میشود
گربه بعد از واکسن بیحال میشود

خدماتی که در پانسیون گربه سایمون ارائه می‌شود بازه وسیعی را پوشش می‌دهد. به عبارتی در این هتل پانسیون سایمون کت اتاق‌های عادی با امکانات کافی تا اتاق‌های ویژه با امکان چک حیوان با دوربین مدار بسته توسط سرپرست را به شما ارائه می‌دهد. اگر گربه شما عادت غذایی خاصی دارد و یا از غذای خشک گربه خاصی استفاده می‌کند، در این مجموعه پت شاپ کاملی وجود دارد که شما می‌توانید انواع غذای خشک گربه، کنسرو گربه، بستنی گربه، تشویقی گربه و بسیاری ازموارد ضروری دیگر را تهیه کنید. در پانسیون گربه سایمون کت، پت شما می‌تواند در طول دوره اقامت از خدمات مراقبتی دامپزشکان این مجموعه بهره مند شود. این موضوع بار روانی و استرس سرپرستان گربه در مورد سلامتی حیوان را در زمان غیبتشان کم کند. کادر حرفه‌ای این مجموعه با تجربه کاری بالا و صبوری خود از پت شما نگهداری خواهد کرد.

پانسیون سایمون کت
نمایی از پانسیون گربه سایمون کت

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.