سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

کک گربه چه شکلیه

کک گربه چه شکلیه

کک گربه چه شکلیه؟ این سوالی است که قصد داریم در این مقاله پاسخ دهیم. کک گربه یکی از رایج‌ترین انگل‌هایی است که میزبان اصلی آن گربه‌های خانگی هستند. این کک‌ها موجودات بدون بال و کوچکی هستند که از خون بدن گربه تغذیه می‌کنند. این کک‌ها سبب خارش، مشکلات پوستی مانند سرخ شدن پوست و یا ریزش مو در گربه‌ها می‌شوند و برای گربه‌ها بسیار آزار دهنده هستند. در این مقاله قصد داریم تا دقیق و مفصل راجع به این موضوع صحبت کنیم. همچنین در ادامه این مقاله به موضوعات دیگری همچون، چگونه کک گربه را از بین ببریم، درمان کک گربه در خانه، انتقال کک گربه به انسان و داروی ضد کک گربه صحبت خواهیم کرد. حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شکل یک کک
شکل یک کک

کک گربه

در بخش بالا فهمیدیم که کک گربه چه شکلیه. در این قسمت می‌خواهیم یک نگاه کلی‌تر به کک گربه داشته باشیم. کک‌ها انگل‌هایی هستند که از خون بدن جانداران تغذیه می‌کنند. آن‌ها موجودات کوچکی هستند که بال ندارند و دارای ۶ عدد پا هستند که می‌توانند مسافت زیادی را بپرند. از جمله علائمی که نشان می‌دهد گربه درگیر این کک‌های مزاحم شده است می‌توان به ریزش مو، خارش بدن، زخم، نظافت بیش از اندازه بدن، تحریک پوست، سرخی پوست و گزیده شدن اشاره کرد. این کک‌ها با چشم انسان قابل دیدن هستند و اگر بدن گربه‌تان را بررسی کنید ممکن است بتوانید آن‌هارا مشاهده کنید.

کک شبیه سازی شده
کک شبیه سازی شده

چگونه کک گربه را از بین ببریم

در قسمت بالا متوجه شدیم که کک گربه چه شکلیه. در این بخش می‌خواهیم یاد بگیری که چگونه کک گربه را از بین ببریم. کک‌‌ها موجوداتی کوچک و سریع هستند و از بین بردن آنها کمی دشوار است.

پروسه زندگی یک کک
پروسه زندگی یک کک

اولین راهی که می‌توانید برای از بین بردن کک گربه پیش بگیرید حمام کردن گربه است. اگر قصد دارید تا از شامپوی مخصوص یا هرگونه داروی خاصی برای از بین بردن کک‌ها استفاده کنید حتما پیش از آن با دامپزشک صحبت کنید. روش دیگری که می‌توانید با آن کک‌هارا از بین ببرید، استفاده از شانه ضد کک است. شانه را در جهت رشد موهای گربه بکشید و سپس آن را در آب داغ و کف‌دار قرار دهید. همچنین دقت داشته باشید که تمیز نگه داشتن محیط زندگی گربه‌ها نقش بسیار مهمی در از بین بردن کک‌ها دارد.

آناتومی کک
آناتومی کک

درمان کک گربه در خانه

با ویژگی‌های کک گربه آشنا شدیم و فهمیدیم که کک گربه چه شکلیه. برای درمان کک گربه در خانه چندین راه وجود دارد. همانطور که دربالا هم اشاره کردیم حمام کردن گربه یکی از این راه‌ها است. البته حمام کردن زیادی گربه‌ها و استفاده بیش از اندازه از شامپوی مخصوص باعث خشک شدن پوست گربه می‌شود. پس بهتر است بیش از حد گربه را حمام نکنید و قبل از استفاده هر شامپو یا دارویی از دامپزشک مشاوره بگیرید. در ادامه به چند روش خانگی و طبیعی برای درمان کک گربه در خانه خواهیم پرداخت:

کک و کنه
کک و کنه
  • اسپری لیمو

شما می‌توانید چند عدد لیمو را ببرید و سپس در آب بجوشانید و بعد برای چند ساعت بگذارید تا دم کند. می‌توانید شانه ضد کک را درون آن قرار دهید یا با استفاده از بطری آب‌پاش آن را به بدن گربه بزنید.

  • روغن سدر

کک‌ها از روغن سدر متنفر هستند. شما نیز می‌توانید مانند روش قبلی یا از آب‌پاش استفاده کنید یا با استفاده از شانه ضد کک جلوی کک‌هارا بگیرید.

  • سرکه

سرکه می‌تواند تخم کک‌هارا از بین ببرد و بسیار قدرتمند است. سرکه را مستقیما روی بدن گربه خود بمالید. اگر بوی آن برای گربه‌تان آزار دهنده است می‌توانید سرکه را با آب یا آب لیمو ترکیب کنید.

  • بابونه

بابونه یکی از موارد بسیار مفید برای خلاص شدن از شر کک‌های مزاحم است. می‌توانید مقداری از گیاه بابونه خشک را در آب قرار دهید و بگذارید دم کند. سپس بعد از چند ساعت گیاه بابونه را از آب جدا کنید و آب را داخل بطری آب‌پاش بریزید و از آن برای گربه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن با شانه ضد کک هم استفاده کنید.

در اول این مقاله متوجه شدیم که کک گربه چه شکلیه و با برخی راه‌ها موجود برای از بین بردن آنها آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم در رابطه با انتقال کک گربه به انسان صحبت کنیم. بطور کلی این کک‌ها ترجیح می‌دهند که میزبان اصلی آنها خود گربه باشد. کک‌ها نمی‌توانند روی بدن انسان زندگی کنند اما این به این معنی نیست که نتوانند بدن انسان را نیش بزنند. پس می‌توان گفت که کک گربه می‌تواند به انسان منتقل شود اما نمی‌تواند روی بدن انسان به ادامه حیاتش بپردازد. اگر بدن انسان توسط یک کک نیش زده شود معمولا خارشی موقت و جزئی رخ می‌دهد. البته ممکن است برخی افراد درصورت داشتن آلرژی دارای علائم با شدت بیشتری باشند.

انتقال کک گربه به انسان
انتقال کک گربه به انسان

داروی ضد کک گربه

تا اینجای مقاله فهمیده‌ایم که کک گربه چه شکلیه و با برخی از روش‌های مفید برای از بین بردن آنها آشنا شده‌ایم. می‌خواهیم این بخش از مقاله را به موضوع داروی ضد کک گربه اختصاص دهیم. داروهای زیادی برای درمان کک گربه وجود دارد. این دارو‌ها شامل Frontline، Cheristin، Advantage Multi، Bravetco و Revolution Plus هستند. این دارو‌ها برای درمان کک و کنه گربه بسیار مناسب هستند و از جمله موثر ترین داروها محسوب می‌شوند. قبل از استفاده از هرگونه دارو برای درمان کک گربه، حتما به دامپزشک مراجعه کنید و با او مشورت کنید.

آناتومی یک کک
آناتومی یک کک

در این مقاله متوجه شدیم که کک گربه چه شکلیه و به برخی از روش‌های درمان کک گربه پرداختیم. روش‌های زیادی برای درمان کک گربه وجود دارد که شما می‌توانید بسته به شرایط گربه از آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که مراجعه به دامپزشک همیشه بهترین راه‌حل است. مراقبت دائمی و منظم از گربه برای درمان کک بسیار پر اهمیت است و نباید از آن غافل شد. پیشگیری از این مشکلات همیشه دارای الویت بیشتری است و درصورتی که متوجه شدید گربه از وجود کک‌ها در عذاب است، باید سریعا اقدامات درمانی را انجام دهید. در ادامه این مقاله راجع به موضوعات دیگری از جمله چگونه کک گربه را از بین ببریم، درمان کک گربه در خانه، انتقال کک گربه به انسان و داروی ضد کک گربه صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.