سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

گربه گوش سیاه

گربه گوش سیاه در سایت سایمون کت به تحلیل آن میپردازیم.

گربه های سیاه گوش در خاورمیانه و آفریقا بسیار یافت میشوند و جزوی از گربه سانان کوچک به حساب می آیند .و در بین گربه سانان سنگین ترین و سرعتی ترین گربه سان میباشند.آنها را با نام های کاراکال ، گربه سیاه گوش یا منگوله گوش نیز در دنیا میشناسند. زیستگاه اصلی این گربه ها حاشیه کویر مرکزی ایران و منطقه حفاظت شده نایین میباشد.

ما در این مقاله سعی داریم تا به صورت حرفه و با ساده ترین مطالب درباره ی گربه گوش سیاه صحبت کنیم.

تفاوت گربه سیاه گوش با لینکس

سیاه گوش را نباید با گربه سانی به نام علمی لینکس اشتباه گرفت. هر دوی آنها شباهت زیادی با هم دارند از جمله هر دوی آنها گوش سیاه دارند. در گذشته به خاطر همین شباهت به لینکس ها، وشق و سیاه گوش می‌گفتند. اروپایی ها تا مدت ها نیز سیاه گوش ها را جزوی از لینکس ها می‌دانستند و به آنها لینکس ایرانی یا لینکس آفریقایی یاد می‌کردند. اما امروزه گربه سیاه گوش در دسته خاص خود قرار گرفتند و زیر خانواده ای از گربه سان های کوچک به حساب می‌آیند.

شباهت نام سیاه گوش با کویری از ایران

همانطور که در قسمت بالا گفته شد به کاراکا(سیاه گوش) نیز گفته می‌شده. به خاطر قدمت دیرینه ای که این موجود در ایران داشته کویری در یزد را به اسم کویر کاراکال نام داده‌اند.

گربه گوش سیاه

ویژگی های ظاهری سیاه گوش ها

سیاه گوش ها مانند وشق های اوراسیایی هستند اما اندازه آنها کوچکتر می‌باشد. همینطور دارای بدنی لاغرهستند و دست و پای کشیده‌تری دارند. گربه های سیاه گوش وزنی بین ۱۵ تا ۲۳ کیلوگرم دارند و طول قد آنها بین ۵۰ سانتیمتر و یک متر می‌باشد که این اندازه از قد بدون دم آنها می‌باشد. دم آنها نیز چیزی حدود ۲۰ تا ۳۵ سانت است. البته به این دقت داشته باشید که نرهای آنها بزرگتر از ماده‌ها می‌باشند.

آنها در رنگ های قرمز شرابی، خاکستری، خاکی و سیاه یافت می‌شوند که این رنگ ها در هر گربه متغیر می‌باشد. بچه سیاه گوش ها در قسمت پایینی بدن خود دارای خال های قرمز رنگ می‌باشند و رنگ پوست تیره تری نسبت به سیاه گوش های بالغ دارند. سیاهگوش ها صورتی کوچک و گوش هایی دراز دارند که روی گوش‌های آنها موهایی مشکی به ارتفاع ۶ سانت رشد کرده است. گوش‌های این حیوانات نقاط قوتی برای آنها به حساب می‌اید. زیرا نسبت به بقیه گربه سانان گوش بزرگتری دارند و همچنین این گوش ها بسیار قوی و حساس هستند به طوری که صدای شکار و خطر را از ده‌ها متر می‌شنود. دلیل قوی بودن گوش ها این حیوانات این است که توسط ۲۰ عضله مختلف کنترل و اداره می‌شود.

طول زندگی این حیوانات چقدر است؟

اگر این حیوانات زندگی عادی خودشان را داشته باشند و توسط حیوانات دیگر و یا شکارچیان شکار نشوند یا دچار بیماری نشوند، عمری حدود ۱۹ تا ۲۲ سال خواهند داشت. دقت داشته باشید که با حفاظت بهتر ،همه آنها می‌توانند تا ۲۲ سال عمر کنند.

رفتار گربه های سیاه گوش

این حیوانات مانند تمام گربه سانان از انجام کار های خود برمی‌آیند و مستقل زندگی کردن را دوست دارند همچنین آنها قلمرو طلب می‌باشند. آنها معمولا قلمرو های وسیعی دارند و هرچقدر تعداد طعمه‌ها در این قلمرو ها بیشتر باشد قلمرو آنها بزرگتر خواهد بود. همچنین این حیوانات رابطه خوبی با مناطق مرطوب و آب ندارند.

گربه گوش سیاه

این گربه ها معمولا در طول شب و زمستان های برفی بیشتر از لانه خود بیرون می‌آیند. اما بسیار نادر دیده شده است که شخص عادی‌ ای آنها را ببیند زیرا گوش های بسیار حساسی دارند و در پنهان شدن مهارت بالایی دارند.

تغذیه گربه سیاه گوش چیست؟

آنها حیوانات کوچک جثه را در اغلب اوقات شکار می‌کنند مانند خرگوش، پرنده، بعضی از خزندگان، سنجاب و غیره. اما دیده شده است که حیواناتی بزرگتر از خود همانند غزال و گراز را نیز شکار کرده‌اند. آنها پس از شکار جانوران بزرگ به خوردن اجزی داخلی بدن و بخش‌های مرغوب‌تر گوشت اکتفا می‌کنند. همچنین گوش سیاه ها تنها گربه سانان کوچک جثه هستند که می‌توانند حیوانات بزرگتر از خود را شکار کنند.

مهارت های دیگر سیاه گوش ها

مهارت آنها در شکار پرندگان تحسین برانگیز است زیرا آنها می‌توانند با یکبار پریدن در هوا یک یا چند پرنده را شکار کنند. همچنین آنها می‌توانند در طولانی مدت بدون آب زندگی کنند و حتی آب خود را از بدن شکار ها تامین کنند.

رابطه آنها با شیر ها

در مکان‌هایی که این دو جانور در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند ارتباط بسیار نزدیکی میان آنها دیده می‌شود. زیرا سیاه گوش ها بیشتر اوقات از غذای مانده شیر ها تغذیه می‌کنند.

این گربه ها به خاطر جثه کوچکی که دارند ترجیح  می‌دهند از غذای حیوانات دیگر مانند ببر ها، پلنگ ها و کفتار ها تغذیه کنند. اما به خاطر مسائل امنیتی بیشتر شیر ها را برای زندگی ترجیح می‌دهند زیرا آنها پس از سیر شدن به هیچ حیوانی حمله نمی‌کنند و زمانی که شیر ها عصبی می‌شوند، فرار کردن از آنها بسیار راحت‌تر است زیرا شیرها مانند پلنگ ها نمی‌توانند از درخت بالا بیایند.

زندگی انسان ها با سیاه گوش ها

گربه سیاه گوش رابطه خوبی با انسان دارد اما اگر انسان بخواهد آنها را اهلی کند باید آنها را از زمان کودکی بزرگشان کند تا رام شوند. انسان ها از کاراکال ها برای صید حیوانات استفاده می‌کند. کاراکال ها بسیار برای شکار خرگوش و پرندگان مناسب هستند. امروزه بسیاری از کشاورزان و دامداران این حیوان را آفت می‌دانند زیرا ممکن به دام‌های آنها صدمه بزند و آنها را شکار کند.

قیمت گربه گوش سیاه

به دلیل علاقه زیاد عرب ها به نگهداری حیوانات وحشی شما می‌توانید قیمت این گربه را در سایت های مختلف پیدا کنید. اما خرید و فروش این حیوان در ایران جرم محسوب می‌شود و مجرم باید سه سال حبس بکشد و جریمه نقدی بالای را پرداخت کند.

سوالات متداول:

  • گربه سیاه گوش چند بچه به دنیا می آورد؟

تعداد توله های سیاه گوش هایی که در حال مراقبت هستند به ۶ عدد می‌رسد. اما سیاه گوش هایی که در طبیعت زندکی می‌کنند حداکثر سه توله به دنیا می‌آورند.

  • آیا می‌توان سیاهگوش هارا به حیوان خانگی تبدیل کرد؟

سیاه گوش ها معمولا اهلی نمیشوند مگر اینکه از کودکی آنها را پرورش دهید.

آیا شکار سیاه گوش در ایران قانونی است؟

خیر. گربه سیاهگوش ایرانی بسیار کمیاب است و در کشورمان جزو حیوانات در حال انقراض می‌باشد.

در سایت سایمون کت همچنین شما می‌توانید به خرید گربه یا فروش گربه بپردازید.

پانوشت: 
فروش گربه – پانسیون گربه – فروش گربه اسکاتیش – خرید گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربه – قیمت گربه پرشین – قیمت گربه اسکاتیش – خرید گربه هیمالین – فروش گربه هیمالین – قیمت گربه هیمالین – واگذاری گربه – قیمت گربه – پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات – پانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزان – پانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

3 دیدگاه دربارهٔ «گربه گوش سیاه»

    1. سلام. وقت بخیر جناب بابک
      سیاه گوش یک حیوان وحشی و بصورت آزاد در طبیعت است. خارج کردن آنها از طبیعت و نگهداری در خانه از چندین زاویه مشکل زا و اشتباه است. اول اینکه شما دارید، چرخه طبیعت رو از بین می‌برید. یک ظلم به خود حیوان است و یک ظلم به تمام این چرخه. در ضمن خارج شدن آنها از طبیعت باعث کاهش عمر و خطرات مختلف برای انسان ها است. به شما گربه ها یا سگ های خانگی به منظور پت دوست داشتنی داشتن را پیشنهاد می‌دهیم.
      باز برای اطلاعات بیشتر راجع به داشتن پت بصورت اصولی می‌توانید با کارشناسان سایمون کت تماس بگیرید، در خدمتتان هستیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.