مضرات نگهداری گربه

مضرات نگهداری گربه
محتوای جدول

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی:

تاریخ انتشار : 2024-02-25

تاریخ بروزرسانی: 2025-08-23

تاریخ انتشار: 2024-02-25

تاریخ بروزرسانی: 2025-08-23

مضرات نگهداری گربه ممکن است کسانی که گربه دارند یا قصد نگهداری از گربه را دارند نگران کند. برای همین قرار است در این مقاله راجع به این مضرات صحبت کنیم و با آنها آشنا شویم. برای مثال اگر  به گربه آلرژی داشته باشید قطعا این موضوع می‌تواند شما را آزار دهد. بنابراین بسیار مهم است که قبل خرید گربه نسبت به این موارد آگاهی داشته باشید تا بتوانید از گربه به خوبی مراقبت کنید و همچنین تا حد ممکن از مضرات نگهداری گربه دور بمانید. در ادامه این مقاله راجع به موضوعاتی از جمله نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام، نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی، مضرات گربه برای خانم ها، ایا نگهداری گربه در خانه باعث بیماری میشود، نظرات در مورد نگهداری گربه و فواید و مضرات نگهداری گربه در خانه صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی

نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی

نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام

در اول این مقاله اشاره کوچکی به مضرات نگهداری گربه داشتیم. و در این قسمت می‌خواهیم راجع به نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام صحبت کنیم. در دین اسلام به نگهداری گربه توصیه شده است. گربه حیوانی تمیز است و از دید اسلام یک حیوان‌خانگی عالی است. بنابراین از نظر اسلام نگهداری گربه مفید است و می‌تواند به سلامت ذهنی انسان‌ها کمک کند. همچنین از نظر اسلام نگهداری گربه در خانه سبب برکت می‌شود.

[product_box_by_cat cat=”cat12″]

نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام

نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام

نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی

شروع این مقاله با اشاره کوچکی به مضرات نگهداری گربه بود. حال قصد داریم تا درمورد نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی صحبت کنیم. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته، نگهداری گربه می‌تواند سبب کاهش استرس و نگرانی شود. نوازش کردن و بازی کردن با گربه می‌تواند تاثیر مثبتی روی خلق و خوی شما داشته باشد. همچنین نگهداری این حیوان‌خانگی می‌تواند باعث کاهش احساس تنهایی شود. نگهداری گربه در خانه می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. پس کاملا واضح است که از نظر پزشکی نگهداری گربه می‌تواند هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روانی تاثیر گذار باشد.

فواید و مضرات نگهداری گربه در خانه

فواید و مضرات نگهداری گربه در خانه

مضرات گربه برای خانم ها

در ابتدای این مقاله راجع به مضرات نگهداری گربه صحبت کوتاهی داشتیم. در این قسمت می‌خواهیم درمورد مضرات گربه برای خانم ها صحبت کنیم. باورهای مختلفی در این مورد وجود دارد که برخی از آنها از نظر علمی اثبات نشده‌اند. یکی از مواردی که صحبت زیادی درمورد آن می‌شود بیماری توکسوپلاسموز است. این بیماری از طریق مصرف گوشت خام یا نیمه‌پخت، تماس با مدفوع حیوان آلوده یا آب آلوده وارد بدن انسان می‌شود و ممکن است از مادر به جنین نیز منتقل شود. درصورتی که گربه شما با مدفوع گربه آلوده تماس داشته باشد یا غذایی مصرف کند که به توکسوپلاسموز آلوده باشد به این بیماری مبتلا می‌شود. پس مهم است که نظارت دقیقی بر تغذیه گربه داشته باشید و اجازه ندهید با گربه‌های آلوده تماس داشته باشد.

[product_box_by_cat cat=”cat13″]

یک باور اشتباه که از قدیم هم وجود داشته است، وجود ارتباط بین نازایی خانم ها و موی گربه است. این موضوع از نظر علمی اثبات نشده است و حقیقت ندارد. ممکن است بیماری‌ مثل توکسوپلاسموز بر بارداری تاثیرگذار باشد و در برخی موارد موجب سقط جنین باشد که معمولا نادر است. پس دقت داشته باشید که اجازه ندهید این شایعات نادرست شما را از نگهداری گربه و تجربه زندگی با آنها باز دارد.

مضرات گربه برای خانم ها

مضرات گربه برای خانم ها

ایا نگهداری گربه در خانه باعث بیماری میشود؟

همانطور که می‌دانید در این مقاله راجع به مضرات نگهداری گربه صحبت می‌کنیم. در این بخش می‌خواهیم بفهمیم که ایا نگهداری گربه در خانه باعث بیماری میشود یا خیر. گربه‌ها حیوانات بسیار دوست‌داشتنی و بامزه‌ای هستند اما صاحبان گربه باید آگاه باشند که این حیوانات ممکن است بیماری‌های متنوعی که هم می‌توانند کم‌خطر و هم جدی باشند را با خود حمل کنند. گربه‌ها ممکن است بیماری‌های مثل توکسوپلاسموز که بالاتر راجع به آن صحبت کردیم، رینگ ورم که یک بیماری شایع پوستی است و هاری را داشته باشند. مهم است که قبل از اقدام به نگهداری گربه این نکات را در نظر بگیرید و پیشگیری‌های لازم را انجام دهید.

[product_box_by_cat cat=”cat14″]

نظرات در مورد نگهداری گربه

درمورد مضرات نگهداری گربه صحبت کردیم و به چندمورد از بیماری‌هایی که ممکن است از گربه به انسان منتقل شود اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم تا به چند مورد از نظرات در مورد نگهداری گربه بپردازیم و آنها را باهم بررسی کنیم. گربه‌ها موجوداتی بسیار دوست‌داشتنی هستند که در زمان‌های قدیم از احترام بسیار بالایی برخوردار بودند و حتی برخی گربه‌ها را می‌پرستیدند. این میزان از علاقه نسبت به این موجودات بی‌دلیل نیست. هرکس که تجربه زندگی با این موجودات را داشته است همیشه از لذت‌بخش بودن این تجربیات می‌گوید. گربه‌ها موجودات تمیزی هستند و نیاز به هزینه زیادی برای نگهداری ندارند. قطعا گربه‌ها یکی از حیوانات‌خانگی عالی و منحصربفرد هستند. اما نباید موارد بهداشتی را نادید گرفت و برای در امان ماندن از هرگونه بیماری باید پیشگیری‌های لازم را انجام داد.

ایا نگهداری گربه در خانه باعث بیماری میشود؟

ایا نگهداری گربه در خانه باعث بیماری میشود؟

فواید و مضرات نگهداری گربه در خانه

این مقاله را با بررسی مضرات نگهداری گربه شروع کردیم. در این قسمت می‌خواهیم راجع به فواید و مضرات نگهداری گربه در خانه صحبت کنیم. نگهداری گربه در دارای فواید و مضراتی است. از جمله فواید نگهداری گربه در خانه می‌توان به کاهش استرس و احساس تنهایی، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش کیفیت خواب و تاثیر مثبت روی خلق و خوی انسان اشاره کرد. از طرفی دیگر مضرات نگهداری گربه در خانه وجود دارد که می‌تواند شامل آلرژی به گربه یا احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل توکسوپلاسموز باشد که اگر موارد بهداشتی رعایت شود و پیشگیری‌های لازم صورت گیرد این مشکلات اتفاق نمی‌افتند.

[product_box_by_cat cat=”cat9″]

نظرات در مورد نگهداری گربه

نظرات در مورد نگهداری گربه

در این مقاله راجع به مضرات نگهداری گربه صحبت کردیم و به فواید و مضرات آن پرداختیم. نگهداری گربه می‌تواند یک تجربه شیرین برای انسان باشد که تاثیر مثبتی بر زندگی او دارد. از جمله فواید نگهداری گربه در خانه، کاهش استرس است. اما گربه‌ها ممکن است دارای بیماری‌هایی باشند. این بیماری‌ها می‌توانند به انسان منتقل شوند. پس بسیار مهم است که قبل از نگهداری گربه به این نکات و خدمات حیوانات خانگی مرتبط با آن دقت داشته باشید. در ادامه این مقاله راجع به موضوعاتی از جمله نگهداری گربه در خانه از نظر اسلام، نگهداری گربه در خانه از نظر پزشکی، مضرات گربه برای خانم‌ها و نظرات در مورد نگهداری گربه صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

گربه دوست ها بخوانند:

18 نظر در “مضرات نگهداری گربه

  1. milad گفت:

    معلومه سواد نوشتن نداری و چرت نوشتی

  2. داریوش گفت:

    با سلام
    شما برای کسب درامد و رونق حرفه خود تمام مضرات گربه را در سایت و مقاله اتان کوچک و کمرنگ و نادر جلوه داده اید ، و آنچه موجب تاسف بسیار است اینکه نظر اسلام را در رابطه با گربه بدون استدلال و ارایه منابع بسیار عالی و مفید و دارای برکت نامیده اید، بنابراین یا منابع و مستندات ارایه دهید و یا موارد اعلامی را حذف کنید . مسلمانان آگاه و عامل به دستورات دین مبین اسلام ، ارامش ذهنی و قلبی خود را با یاد خدا و انجام فرایض و ارتباط سالم با دیگر انسانها بدست میاورند و نیازی به همزیستی داخل خانه ( تاکید میکنم داخل خانه )با حیوانات مخلوق خداوند که شیوه زندکی شان به گونه دیگر تعین شده است را ندارند و محبت به حیوانات را در شراکت محیط زندگی نمی دانند و تمام این توجیهات و مثبت جلوه دادنها ، فقط پوشش و درمان غیر واقعی برای افراد ناآگاهی که از درد و رنج واسترس زندگی مادی و تنهایی های ناشی از خیانت و بی فرزندی به ستوه آمده اند و احساس و عواطف خود را در جای خود نتوانسته اند بروز دهند، کاربرد دارد .

    1. sasanfar گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب داریوش
      خیر به هیچ وجه اینطوری نیست. شما از دریچه نگاه خودتون به موضوع نگاه کردید و تهمت ناروایی به ما وارد کردید. با اینکه به هیچ وجه با نظرتون موافق نیستیم، اما رسالت ما بیان فوائد و نگهداری گربه از منظرهای مختلف است. به تعداد افرادهای دنیا دلایل منطقی و غیرمنطقی، صحیح و ناصحیح وجود دارد، که میتواند برای افرادی باارزش و با اهمیت باشد. و این نظرهای مختلف میتواند برای انتخاب مفید باشد.

    2. داود گفت:

      درود ،خب همین موضوع جای بحث داره که این مقاله رو به چالش میکشه،آقا گفتن گربه وجودش برکت میاره ،انرژی میاره استرس کم میکنه بیماری قلبی عروقی کاهش میده ،بعد چطور میشه همون اسلام میگه موی گربه نماز رو باطل میکنه ،مگه ما چندتا اسلام داریم،اگه برکت میاره ،پس موی گربه چرا نماز باطل میکنه،مگه گربه بدون مو هم داریم،خواهشا اطلاعات درست و با پایه و اساس بدین ،این فرضیات ممکنه جون خیلیارو به خطر بندازه،لطفا با دلایل علمی توصیح بدین

      1. علی صیدی گفت:

        این که نشد دلیل توهم اگر عمل جنسی انجام بدهی نجس میشوی باید تشریف ببرید غسل کنی تا پاک بشی پی همه چی را گردن اسلام نیاندازید بگ

  3. نگارین گفت:

    من عاشق گربه هستم و با تمام این ها موافق هستم من ۸ماه از بچه گربه مراقبت میکردم و واقعا موجودات شیرین بامزه ای هستن تنها مشکل اینه در اسلام با گربه وجود موی گربه بر لباسی که نماز میخونید نماز رو باطل میکنه همین

    1. داود گفت:

      درود ،خب همین موضوع جای بحث داره که این مقاله رو به چالش میکشه،آقا گفتن گربه وجودش برکت میاره ،انرژی میاره استرس کم میکنه بیماری قلبی عروقی کاهش میده ،بعد چطور میشه همون اسلام میگه موی گربه نماز رو باطل میکنه ،مگه ما چندتا اسلام داریم،اگه برکت میاره ،پس موی گربه چرا نماز باطل میکنه،مگه گربه بدون مو هم داریم،خواهشا اطلاعات درست و با پایه و اساس بدین ،این فرضیات ممکنه جون خیلیارو به خطر بندازه،لطفا با دلایل علمی توصیح بدین

  4. Negar گفت:

    جای گربه و سگ نه هر حیوانی در خانه نیست ..افسرده میشن ..مثلا طرف انگار اسباب بازی خریده برا بچه اش میره گربه میاره بعد عقیم میکنه ..دست از سر این حیوانات بردارید

    1. Golsa گفت:

      دوست عزیز
      فکر کنم کاملا بدون آگاهی داری این حرفا رو می‌زنی
      عقیم کردن برای گربه ها بهتره به دلیل اینکه از لحاظ روانی آروم تر هستن
      زبون گربه انتی باکتریال داره
      و ریزش موی گربه به نژاد گربه شما بستگی داره
      گربه واقعا از هر لحاظ نشاط داره
      جای گربه اتفاقا تو خونه ها هست
      به این دلیل که عمر یه گربه خیابونی یا همون dsh تو خیابون ۲ تا۳ ساله ولی همون گربه تو یه خونه گرم و با محبت حداقل ۱۱ ۱۲ سال زندگی میکنه
      اسباب بازی برای گربه باعث میشه انرژیش تخلیه بشه نه اون حشرات تو خیابون که همشون یه مرضی دارن
      محبت گربه رو آروم میکنه
      ازتون واقعا میخوام بدون اطلاعات حرفی نزنین
      روزتون خوش

  5. مهشید خزاعی گفت:

    سلام وقت بخیر ،من الان ۳سالی میشه دوتاگربه دارم،البته حمایتی ،زندگی مو از این رو به اون رو کرده، برکت توی زندگیم دو سه برابر شده،حال خودم وبچه هام عالیه حال شوهرم عالیه،همه انرژی های بد رو از خونه می گیره وکلی انرژی مثبت وخوب بهت میده،

    1. داود گفت:

      درود برشما
      کاملا موافقم
      برای صحت گفته هایتان از منابع معتبر استفاده کنید
      دوستمون آقا داریوش کاملا درست فرمایش کردند

  6. Mahshid khazaee گفت:

    من دوتا گربه شیرین حمایتی دارم ،خیییلی شیرینن،زندگی خودم وبچه آمو از این رو به اون رو کردن،کلی انرژی مثبت وخوب وارد زندگیم شده واقعا راضیم الا ۳سال این دوتا گربه شیرین رو دارم،

  7. مهدی گفت:

    سلام حالا که بحث نگهداری حیوانات شد لازم دونستم بگم آدما نباید به چشم سر گرمی و اسباب بازی بهشون نگاه کنن .اگر مسئولیت پذیر هستن قبول کنن. نمونه های زیادی دیده شده طرف حیوون رو به سرپرستی گرفته و وابسته خودش کرده و به زندگی خونگی عادت داده بعد ولش کرده به امون خدا تو خیابون.
    این ظلم به این حیواناته چون بیرون دیگه نمی تونن از پس خودشون بر بیان .تازه تو حالت بهتر که واگذارشن (بخصوص سگها)تا آخر عمر نبود صاحب اصلیشونو حس می کنن .
    یا تا آخر پیش خودتون نگهدارید و مسئولیت پذیر باشید یا اصلا به سرپرستی نگیرید

  8. سارا گفت:

    موافقم

  9. طلا گفت:

    همه حیوانات خوب و دوست داشتنی هستند ولی خواهشاً مراقب بچه هاتون باشید . من تو بچگی نمی‌دونم از کجا انگل گربه گرفتم و بینایی یک چشممو از دست دادم .

  10. داود گفت:

    جالب اینه که بنده خواستم از مضرات نگهداری گربه مطلع بشم چون بچه تو خونه دارم و خواستم بدونم چه بیماریهایی داره، از چه راهی انگل وارد میشه و ریزش موی گربه که میگن خطرناکه،ولی اینجا همش از فواید گربه گفتین اونم بی پایه و اساس علمی،اصلا گریه عالی ولی شما موضوع مربوطه رو اشتباه گرفتین عزیز،مضرات و امراض نگهداری گربه نه فواید
    در آخر اینکه منبع علمی شما از کجاست عزیز جان؟

    1. مصی گفت:

      منم قبلاً دوست نداشتم گربه داخل خونه بیارم ولی با اصرار بچه ها یه گربه کوچولو و ناز رو آوردیم البته به واسطه ی بیماری اول بردیم دامپزشکی واکسنش رو زدیم که باید تو سه مرحله انجام بدیم و دکتر قرص ضد انگل بهش خوراند و مراقبت دو ماهگی دارن بهشون شناسنامه میدن این رو گفتم برای کسانی که استرس بیماری دارند
      ولی ناگفته نماند که خیلی موجودات شیرینی هستند و همین جور که در مقاله گفته شده است استرس رو کم می‌کنه باعث شادی خانواده اند بچه ها اصلا دیگه وقتشون رو با گوشی و تبلت و اینا نمیگذرونن

  11. پورزمان گفت:

    سلام بر همگی
    اینکه نص قرآن مجید است که: الا بذکرالله تطمئن القلوب هیچ بحثی ندارد.
    دل آرام‌گیرد زیاد خدا.
    اما آیات الهی و‌توجه عمیق به آنها هم نص قران مجید است.
    در سوره مبارکهدالرحمن، خداوند از جامعه بشری بصورت انتقادی سوال می کند که :
    فبای الاء ربکما تکذبان؟!!!
    جای جای قرآن یاد آور می گرددکه زمین و آسمانها مخلوق حضرت حق و نشانه ها و آیات عظیم الهی هستند و‌به تفکر و مداقه پر این مخلوقات تاکید گردیده است. این تفکر و مداقه شامل تمام مخلوقات از یک‌ویروس گرفته تا وال آبی و کوسه نهنگ و احرام و‌کرات آسمانی. همه و همه مخلوق ذات اقدس الهی است.
    شما اگر یک‌گربه در خانه داشته باشید و دلی آگاه، هر روز و هرساعت بی درنگ می گویید: الله و اکبر!! خداوند چه موجودی را آفریده است؟!
    از جنبه فقهی، آیت الله سیستانی وجود موی گربه در لیاس نمازگزار را مانع نمی دانند.
    کافی است این مورد را سرچ کنید. من خودم بحمدالله اهل نمازم و بدقت نطرات مراجع بویژه آقای سبستانی را نحقیق گرده ام.
    خودم پر حال تحربه شیرینی هستم که قدری باعث شادی روحم گردیده است.
    من در مهرماه سال ۱۴۰۰, عشقم را، شریک زندگیم را، عزیزترین دوستم را،بعنی همسر نازنینم را بعلت کیفیت بد واکسن چینی در قبال کرونا، از دست دادم و از لحظه فراق تا کنون هر روز می سوزم و آتش می گیرم. اما جدیدا گربه ای به خانواده خلوت من پیوستهذاست که قدری من را از دریای غم به ساحل می کشد.
    والسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه ارتباطی با کارشناسان