سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

انواع نژاد گربه ایرانی

انواع نژاد گربه ایرانی و تحلیل آن در سایت سایمون کت. گربه ها یکی از محبوب‌ترین حیوانات برای نگهداری در منزل می‌باشند، از انجا که گربه ها بسیار شیطون و بازی گوش هستند می‌توانند ساعت ها صاحبین خودشان را سرگرم کنند، ملاک‌های بسیاری برای انتخاب در نگهداری از گربه‌ها وجود دارد که مهمترین آن بر اساس نوع نژاد آنها می‌باشد. شاید بهتر باشد تا بدانید که انواع گربه وجود دارد که با توجه به نوع آن خصوصیات رفتاری و اخلاقی آنها با هم فرق دارد، در بین گربه‌ها نژاد گربه ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار است و ما قصد داریم تا شما را در این مقاله با انواع نژاد گربه ایرانی بیشتر آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع نژاد گربه پرشین

گربه پرشین یکی از پرطرفدارترین نژادهای گربه در جهان است و مدت زیادی است که این گونه بوده است. گربه‌های ایرانی به خاطر داشتن موهای بلند نظر هر بیننده‌ای را به خودشان جلب می‌کند. داشتن موی بلند، صورت گرد و تخت در گربه های ایرانی آنها را در بین علاقه‌مندان به این حیوان محبوب کرده در دنیا گربه ایرانی را به نام گربه پرشین می‌شناسند، نژاد‌های مختلفی از گربه پرشین وجود دارد، که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

گربه پرشین کت

یکی از قدیمی ترین نزاد گربه ها پرشین کت است که قدمت ان به کشور ایران بر میگردد و جزو محبوب ترین گربه در جهان است، گربه پرشین کت دارای موهای نسبتا بلند و دست و پاهای کوتاه و چشمانی درشت می‌باشد. با راه رافتن این گربه می‌توان به تکبر و غرور این حیوان پی برد و در جهان به گربه اشرافی هم مشهور هستند.

جالب است که بدانید مشهور شدن این گربه به زملنی برمی‌گردد که ملکه ویکتوریا صاحب دو قلاده از این گربه شد. و کم کم در اروپا رواج نگهداری از این گربه افزایش یافت و باعث محبوبیت بیشتر این گربه شد.

انواع نژاد گربه ایرانی

 

گربه چین چیلا

یکی دیگر از گربه هایی که در جهان محبوب است نژاد چین چیلا است و زادگاه این گربه به کشور عزیزمان ایران بر می‌گردد. سر گرد و صورت کوچک این گربه با چشمان سبز زمردی نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، از انجا که گربه چین چیلا دارای مو های فراوان می‌باشد زیبایی خاصی را به خود اختصاص داده خلق و خوی این گربه بسیار آرام است. و اکثر مواقع در گوشه کنار خانه می‌خوابد انس گرفتن این حیوان و تربیت پذیری آن باعث شده تا طرفداران زیادی برای نگهداری از این گربه را به خودش اختصاص دهد.

انواع نژاد گربه ایرانی

گربه هیمالین

یگی از انواع نژاد گربه ایرانی گربه هیمالین می‌باشد، این گربه ترکیبی از گربه سیامی و پرشین می‌باشد که از نظر ظاهری بیشتر شبیه به گربه پرشین می‌باشد. با این تفاوت که رنگ موهای آنها در قسمت‌های پوزه و گوش‌ها و دست و پای آنها کمی تیره‌تر است. و این تیرگی مو را از گربه سیامی به ارث برده‌اند، وزن این گربه ها به خاطر استخوان بندی درشت انها حدود ۵ تا ۶ کیلوگرم می‌باشد. جالب است تا بدانید از نظر خلق خو چیزی شبیه به نژاد های والد خود یعنی گربه سیامی و پرشین هستند.

انواع نژاد گربه ایرانی

چرا که گربه سیامی بسیار پر جنب و جوش و شیطون هستند. ولی گربه پرشین بسیار آرام و با وقار از همین رو گربه های هیمالین هم میتونن شیطون و بازیگوش باشن هم میتونن آرام باشند.

گربه صورت عروسکی یا پرشین دال فیس

از انواع نژاد گربه ایرانی می‌توان به گربه عروسکی یا دال فیس اشاره کرد، در ژنتیک این گربه هیج دستکاری نشده و شبیه به گربه های پرشین هستند. در شکل ظاهری این گربه بینی آنها به سمت بیرون کشیده شده است و راحت میتواند نفس بکشد.

انواع نژاد گربه ایرانی

 

گربه فنجانی

نوع دیگر ار انواع نژاد گربه ایرانی گربه فنجانی است، همانطور که از نامش مشخص است دارای جسه بسیار کوچکی است. و به همین خاطر طرفداران زیادی در بین گربه‌ها دارد. گربه بسیار آرام و گوشه‌گیر است و بیشتر تمایل دارد تا روی دو پای خود بنشیند. این گربه کوچک‌ترین گربه پرشین محسوب می‌شود و به گربه جیبی هم مشهور است.

در خصوصیت رفتاری این گربه از نژاد اصلی خود که گربه پرشین می‌باشد، بسیار آرام است و با بجه ها به راحتی دوست می‌شود. در مراقبت از این گربه باید دقت بیشتری شود، چرا که به راحتی می‌تواند در معرض بسیاری از بیماری‌ها قرار بگیرد این نوع گربه از استخوان‌بندی کوچکی برخوردار است. و از همین رو می‌تواند به بیماری ارتوروز مبتلا شود.

انواع نژاد گربه ایرانی

 

گربه پرشین صورت تخت یا فلت فیس

یکی دیگر از انواع نژاد گربه ایرانی گربه صورت تخت می‌باشد که با توجه به شکل ظاهری طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده همان طور که از اسم این حیوان مشخص است. این نوع گربه دارای صورتی تخت با بینی نسبت کوچک و فرو رفته است، که ظاهری اخمو به این گربه می‌دهد.

انواع نژاد گربه ایرانی

در رنگ موهای این نژاد از گربه باید بگویم که دارای رنگ‌های متفاوتی است و از رنگهایی چون سفید، سیاه، قهوه‌ای و زرد موجود می‌باشند. که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند، بر خلاف صورت اخموی این گربه باید بگویم که بسیار آرام و دوست داشتنی هستند. و به راحتی با صاحبین خود ارتباط برقرار می‌کنند.

گربه اسکاتیش فولد

یکی از اصیل ترین انواع نژاد گربه ایرانی اسکاتیش فولد هست، در خصوصیت ظاهری این گربه میتوان به گوش های تا خورده آن اشاره کرد. که علاوه بر این صدای بسیار لطیف دارد. و بسیار خوش اخلاق است و به راحتی با صاحب خود انس می‌گیرد.

انواع نژاد گربه ایرانی

در سایت سایمون کت همچنین شما می توانید به خرید گربه یا فروش گربه بپردازید. 

پانوشت:
خرید گربه بریتیشپانسیون گربه در تهران بهترین پانسیون گربه قیمت گربه پرشینقیمت گربه اسکاتیشقیمت گربه هیمالینواگذاری گربهپانسیون گربهپانسیون سگهزینه پانسیون سگپانسیون سگ در تهرانقیمت پانسیون سگ در تهرانپانسیون سگ کرجبهترین پانسیون سگ تهرانپانسیون حیواناتپانسیون حیوانات در تهران لیست قیمت پانسیون حیواناتخرید بچه گربه آپارتمانیپانسیون سگ تهرانبهترین پانسیون گربهحمام گربه خدمات شستشو گربهعقیم سازی گربهماساژ گربهگربه اشرافیآرایشگاه گربه در شهرانراهنمای خرید غذای گربه

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.