سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه و تحلیل آن در سایمون کت. در نگهداری از حیوانات خانگی صاحبین آنها تصمیم به جلوگیری از تولید و مثل حیوان می‌افتند، که این کار می‌تواند معایب و محاسنی برای این حیوانات داشته باشد، از همین جهت ما در این مفاله شما را بهتر با این موضوع آشنا می‌کنیم. موضوع عقیم سازی گربه یکی از چالش برانگیزترین مسائل برای دارندگان این حیوان دوست داشتنی است.

در دیگر مطالب سایمون کت به موضوعاتی چون عقیم سازی گربه ها، عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ و رفتار گربه نر بعد از عقیم شدن پرداختیم.

عقیم سازی گربه چیست؟

عقیم سازی عملی است که به واسطه آن گربه شما دیگر قادر به جفت گیری و تولید مثل نمی‌باشد. عمل عقیم سازی در گربه های نر روی بیضه‌های گربه انجام می‌شود، ولی در گربه‌های ماده با برداشتن رحم و تخمدان این حیوان صورت می‌گیرد. عمل عقیم سازی در گربه ها معمولا پس از ۶ ماهگی که گربه به بلوغ جنسی رسید اتفاق می‌افتد، معمولا انجام عقیم سازی طی یک عمل جراحی انجام می‌شود و گربه همان روز مرخص می‌شود و ادامه مراحل بهبود را در خانه توسط صاحبین آنها انجام می‌شود.

پس از اینکه گربه شما عمل را انجام داد نیاز است تا یک سری مراقبت‌ها روی آن انجام شود و ممکن است دامپزشک شروع به مصرف آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه را تجویز کند. به همین جهت مصرف آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه می تواند مراحل بهبود را سرعت ببخشد و همین طور از عفونت و بیماری بعد از عمل جلوگیری می‌کند. شاید بهتر باشد که بدانید برای عقیم کردن گربه ها قبل از رسیدن به سن بلوغ باید این کار را انجام بدهید، عقیم کردن گربه‌ها مزایا و معایب بسیاری دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه

مزایای عقیم سازی گربه ها

پس از عمل عقیم سازی گربه کمتر اشتیاق به گردش در خارج از منزل را دارد، یکی از نشانه‌های بلوغ در گربه ها پاشیدن ادرار در اطراف خانه است که بعد عمل عقیم سازی کمتر شاهد این موارد هستید.

کاهش بیماری‌ها در گربه به این صورت که در گربه های نر خطر سرطان پروستات از بین می‌رود و در گربه‌های ماده کاهش خطر ابتلای سرطان رحم و سینه از دیگر مزایای عقیم سازی در گربه می‌توان به کاهش سر و صدا و کاهش سلطه طلبی هم اشاره کرد و همچنین نگهداری گربه در خانه آسان‌تر می‌شود. چرا که تعیین قلمرو در آن از بین می‌رود.

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه

 

معایب عقیم سازی در گربه

با انجام عقیم سازی گربه دیگر نمی‌تواند تولید مثل کند و هم چنین احتمال چاقی در آنها زیاد‌تر می‌شود، نکته قابل توجه این که در مراحل عقیم کردن گربه با استفاده از داروهای بیهوشی این کار انجام می‌شود و همین موضوع می‌تواند سلامت گربه شما را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید:

حمام گربه 

 پانسیون گربه

ایا پس از عمل عقیم سازی گربه نیاز به آنتی بیوتیک دارد

از آنجا که گربه شما با عمل عقیم سازی مورد جراجی قرار گرفته است، معمولا مصرف آنتی بیوتیک بعد از عمل عقیم سازی توسط دامپزشک تجویز می‌شود. همه ما می‌دانیم با انجام عمل های جراحی بدن و زخم‌های حاصل از عمل در معرض عفونت و انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرد. پس از عمل عقیم سازی برای جلوگیری از انواع عفونت‌ها عموما دامپزشک مربوطه اقدام به تجویز آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه می‌کند. آنتی بیوتیک ها از چند دسته تشکیل می‌شوند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند که ما در اینجا برای جلوگیری از عفونت ناشی از جراحی گربه ها به معرفی آنها می‌پردازیم.

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه

 

محلول ضد عفونی برای عقیم سازی گربه

استفاده و شستشوی زخم با استفاده از محلول ضد عفونی کننده می‌تواند از انواع عفونت‌ها جلوگیری کند و همچنین می‌تواند در بهبود زخم ناشی از جراحی کمک بسیار خوبی به ما کند.

انتی بیوتیک های تزریقی

معمولا پس از جراحی و عقیم سازی در گربه‌ها روزانه یک بار تزریق ماده انتی بیوتیک توسط دامپزشک انجام می‌گردد.

پماد انتی بیوتیک گربه

برای بهبود زخم ناشی از غقیم سازی گربه استفاده از پماد آنتی باکتریال رد جند نوبت در روز توسط دامپزشک تجویز می‌شود، که استفاده از آن می‌تواند در بهبود زخم کارساز باشد.

چه کارهایی بعد از عقیم سازی گربه ها باید انچام داد؟

اولین نکته‌ای که بعد از عمل عقیم سازی در گربه‌ها باید به آن توجه کنید این است، که با توجه به مصرف داروی بیهوشی ممکن است گربه شما نیاز دارد. تا هوشیاری خود را به دست بیاورد که این موضوع ممکن است تا چند ساعت زمان ببرد.

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه

 

خرید غذای گربه

گربه اشرافی  

برای جلوگیری از لیسیدن و تماس حیوان با زخم نیاز است تا با تهیه و بستن قلاده دور گردن که مخروطی شکل است از این کار جلوگیری کنید، توجه با محل زخم و جلوگیری از خونریزی احتمالی را هم باید در نطر بگیرید. در پایان یاد آوری می‌کنیم که  آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه نکته مهمی است که برای سلامت گربه‌تان حتما باید با تجویز پزشک انجام پذیرد.

پانوشت:
خرید گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربه قیمت گربه پرشینقیمت گربه اسکاتیشفروش گربه هیمالینقیمت گربه هیمالینواگذاری گربه قیمت گربه پانسیون سگهزینه پانسیون سگپانسیون سگ در تهرانقیمت پانسیون سگ در تهرانپانسیون سگ کرجبهترین پانسیون سگ تهرانپانسیون حیواناتپانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزانپانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

1 دیدگاه دربارهٔ «آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.