سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

عقیم سازی گربه یعنی چه ؟

پاسخ به تمامی سوالات شما و اطلاع از قیمت عقیم سازی گربه در سایت سایمون کت. گربه‌ها در ۶ تا ۱۰ ماهگی (بسته به طول روز و وزن گربه) از نظر جنسی به بلوغ می‌رسند. اگه گربه دارین باید هرچه زودتر تصمیم بگیرید که می‌خواید برای گربه‌تون جفت بیارید یا عقیمش کنید. نگهداری از گربه در خانه بدون داشتن جفت می‌تونه یکی از پر چالش‌ترین مراحل نگهداری از یه گربه باشد. واقعیت این است که ‌تصمیم در مورد عقیم‌ سازی گربه یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ گیری‌هایی است که ممکن است با آن مواجه شوید. موضوع عقیم کردن گربه از چالش برانگیزترین مسائل برای دارندگان این حیوان دوست داشتنی است.

در دیگر مطالب سایمون کت به موضوعاتی چون عقیم سازی گربه ها، رفتار گربه نر بعد از عقیم شدن و آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه پرداختیم.

عقیم‌ سازی گربه یعنی چی؟

عقیم‌سازی عملیه که طی آن بخشی از بدن گربه‌ که وظیفه باروری را به عهده دارد، برداشته می‌شود. با اینکار بخش زیادی از هورمون‌های مردانه و زنانه گربه‌ها هم کمتر در بدنشون آزاد می‎شود. این عمل بسیار سریع انجام می‌شود و گربه معمولا همون روز مرخص می‌شود. با انجام این عمل بابت تولید مثل گربه خیالتان راحت میشود.

بیشتر بدانید: گربه ایرانی

پروسه‌ی این عمل توی بدن گربه‌های نر و ماده متفاوت است :

  • در گربه ماده این عمل به صورت خارج کردن رحم و تخمدان‌ها از بدن گربه انجام می‌شود و در معدودی موارد هم فقط به خارج کردن تخم‌دان‌ها اقدام می‌کنند.
  • در گربه نر این عمل با خارج کردن بیضه‌های او انجام می‌شود. در کل عمل عقیم‌سازی برای گربه‌های نر خیلی راحت‌تر هست.

ما در سایمون کت به شما می‌گوییم که عقیم سازی گربه یعنی چه؟. همچنین از قیمت عقیم سازی گربه نیز میتوانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما مطلع شوید.

حتما بخوانید: خرید غذای گربه

قبل از عمل عقیم ‌سازی گربه چه مواردی رو باید رعایت کنم؟

زمانی که تصمیم به عقیم‌سازی گرفتد و با دامپزشک هماهنگ کردید باید قبل از عمل، تست داروی بیهوشی روی گربه‌تون انجام شود. دامپزشک از شما می‌خواهد که از عصر روز قبل از عمل دیگر به گربه خود غذا ندهید. یادتان باشد خوردن آب اشکالی نداره و گربه می‌تواند تا صبح روزی که عمل دارد آب بخورد. مو‌های قسمتی از بدن گربه که قرار است باز شود توسط خود دامپزشک زده می‌شود.

حتما بخوانید: خرید گربه پرشین

عمل عقیم ‌سازی گربه چقدر طول می‌کشه؟

برای گربه‌ی نر ۲ دقیقه و برای گربه‌ی ماده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

زمان عقیم سازی

چقدر بعد از عمل گربه‌ام به هوش میاد؟

ریکاوری بعد از عمل خیلی سریع اتفاق می‌افتد و گربه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بعد کاملا بیهوش است. البته یادتان باشد تا یک روز بعد عمل کمی خواب آلود و گیج باقی می‌ماند.

قیمت عقیم سازی گربه چقدر است؟ عقیم سازی گربه یعنی چه؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی سوالات خود به سایت سایمون کت سری بزنید.

بهتر است بدانید: فروش گربه پرشین

مراقبت‌های بعد از عمل عقیم کردن گربه

نکته مهم این است که در دوران بعد از عمل به گربه اجازه ندهید تا زخم‌های خود را لیس بزند. از ریسک‌هایی که گربه‌های ماده باهاش مواجه می‌شوند.

عقیم-کردن-گربه

عفونت جای بخیه، باز شدن بخیه و ورم و التهاب ناحیه بخیه شده هست.

تمام این موارد با لیسیدن و جویدن جای زخم توسط گربه ممکن است اتفاق بیوفتد یا بدتر شود. کلینیک سایمون کت هرروز، همیشه و هرجا در کنار شماست. سوال عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ و قیمت عقیم سازی گربه را با دامپزشک مطرح کنید و در کوتاهترین زمان ممکن، جواب سوالتون رو پیدا کنید.

حتما بخوانید: بهترین پانسیون گربه

معایب و مزایا عقیم ‌سازی گربه چیست؟

مزایا

  • جلوگیری از حاملگی ناخواسته
  • جلوگیری از برخی بیماری‌ها مثل لوسمی گربه ها و ایدز گربه‌ها
  • جلوگیری از بعضی خرابکاری‌ها و شیطونی‌هایی که با بلوغ گربه شروع میشود؛ مثل مشخص کردن قلمرو خودش با اسپری کردن ادرار گوشه و کنار خونه
  • کاهش علاقه گربه برای بیرون رفتن از خونه که باعث کم شدن احتمال فرار کردن، گم شدن یا تصادف کردنش هم می‌شود.
  • احساساتی‌تر شدن گربه‌ها، به خصوص گربه‌های ماده بعد از عقیم‌سازی
  • جلوگیری از ابتلای گربه‌های ماده به عفونت رحم و هزینه‌های سنگین جراحی مربوط به آن
  • کم شدن احتمال ابتلا به سرطان سینه در گربه‌های ماده‌
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان بیضه

حتما بخوانید: خرید گربه هیمالین

معایب عقیم سازی گربه

  • گربه دیگه هرگز نمی‌تواند بچه دار شود.
  • ریسک‌ مربوط به خود عمل و بیهوشی آن

در کل این عمل یه عمل ساده محسوب می‌شه و فوایدش از مضراتش خیلی بیشتر است.

عمل عقیم سازی نیاز به بخیه هم داره؟

برای گربه‌های نر عقیم‌سازی بخیه ندارد.برای گربه‌های ماده عقیم‌سازی بخیه دارد. معمولا بخیه رو از انواع جذبی می‌زنند تا لازم نباشد، برای کشیدن بخیه دوباره به دکتر مراجعه کنید. کافیه ۳ و ۱۰ روز بعد از عمل به دامپزشک مراجعه کنید تا زخم‌ها بررسی شوند. در موارد نادر که بخیه از انواع جذبی نیست و ۱۰ روز بعد از عمل باید کشیده شود. جای باز شدن بدن گربه‌ی ماده برای این عمل از زیر شکم و یا سمت چپ بدنش است.

حتما بخوانید: واگذاری گربه

عمل عقیم سازی گربه با مناسب‌ترین قیمت عقیم سازی گربه در کلینیک سایمون کت صورت می‌پذیرد. قیمت عقیم سازی گربه به این صورت است که هزینه آزمایش قبل عقیم سازی برای گربه نر و برای گربه ماده متفاوت است. و هزینه جراحی عقیم سازی گربه ماده ۳ میلیون تومان و گربه نر نیز ۲٫۵ میلیون تومان می باشد. برای اطلاع از عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ با ما همراه باشید.

در سایت سایمون کت خرید گربه و فروش گربه انجام می پذیرد.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

1 دیدگاه دربارهٔ «عقیم سازی گربه یعنی چه ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.