سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

بیماری های بچه گربه خیابانی

بیماری های بچه گربه خیابانی

بیماری های بچه گربه خیابانی، یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که صاحبان این حیوانات کوچک با آن‌ها سر و کار دارند. مشکلی که با نگهداری صحیح از بچه گربه تا حد زیادی حل خواهد شد. نگهداری از یک بچه گربه به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست، در واقع از نظر بسیاری درست مانند این است که عضو جدیدی به خانواده شما اضافه شود. شناخت بیماری گربه باعث بهبود زندگی آنان خواهد شد. از همان ابتدای تولد بچه‌ گربه شما باید مواردی همچون علت شیر نخوردن بچه گربه، نگهداری از بچه گربه ۲ ماهه، اینکه چگونه به بچه گربه شیر بدهیم را بدانید.

اگر قصد نگهداری بچه گربه خیابانی را دارید، موارد زیادی است که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، دو برابر خواهد شد، از مراحل رشد بچه گربه، غذای بچه گربه خیابانی، مقدار غذای بچه گربه، غذاهای ممنوعه برای گربه تا اینکه بچه گربه چه زمانی از مادرش جدا می‌شود، بچه گربه از چه سنی در خاک دستشویی می‌کند و بسیاری از دیگر موارد مهم‌ که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر بخواهید به سایت‌های خارجی نگهداری از حیوانات خانگی دست یابید؛ باید بدانید بچه گربه به انگلیسی چه می‌شود. در دیگر مطالب سایمون برای شناخت این دسته از گربه ها به موضوعات دیگری چون آشنایی با گربه های مو کوتاه خیابانی (DTS) + رازهای مراقبت از آنها، قبول سرپرستی گربه خیابانی، نگهداری از گربه خیابانی و هر چیزی که باید درباره غذای بچه گربه خیابانی بدانید! پرداختیم. همراه ما باشید.

بیماری گربه ها خیابانی
بیماری گربه ها خیابانی

نگهداری از گربه خیابانی

بسیاری از افراد با دیدن بچه گربه‌های خیابانی که به نظر تنها می‌آیند تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه خود ببرند تا از آن‌ها نگهداری کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید باید بدانید که نگهداری بچه گربه خیابانی، نسبت به دیگر بچه گربه‌ها کمی سخت‌تر است. این مراقبت‌ها شامل موارد زیادی می‌شوند، از کرم زدایی و تزریق واکسن، تا معاینات منظم توسط یک دامپزشک. اگر خواستید که از یک گربه خیابانی نگهداری کنید، حتما واکسن گربه را فراموش نکنید.

مراحل رشد بچه گربه

این موجودات بازیگوش بسته به اینکه در کدام یک از مراحل زندگی خود قرار دارند نیاز به مراقبت‌های متفاوتی دارند. برخی از این مراقبت‌ها بسیار حیاتی هستند، مخصوصاً در حالتی که در اولین مراحل رشد بچه گربه، ان‌ها را به خانه خود برده‌اید. اگر هم نمی‌دانید گربه شما چه سنی دارد، باید برای معاینه به دامپزشکی بروید. در این بخش مراحل رشد بچه گربه را تک به تک نام می‌بریم و اطلاعات لازمه هر دوره را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این اطلاعات همگی برای نگهداری صحیح از بچه گربه خیابانی ضروری هستند.

درمانی بیماری گربه خیابانی
درمانی بیماری گربه خیابانی

در دوره تولد تا یک ماهگی مراحل رشد بچه گربه، گربه‌ها همگی نوزاد به حساب می‌آیند که به تازگی قرار است توانایی حرکت کردن و راه رفتن را یاد بگیرند. علاوه بر این بدن این بچه‌ها مشغول یافتن راهی برای تنظیم درست دمای خود است که در این دوره، گرمای بدن بچه گربه بیشتر توسط گربه مادر تأمین می‌شود. اما اگر به هر دلیلی گربه مادر در دسترس نیست، مثلاً در شرایطی که شما قصد نگهداری از بچه گربه خیابانی را دارید؛ گربه شما به مراقبت‌های بسیار زیادی احتیاج دارد.

ابتدا باید اجازه دهید دامپزشک گربه شما را دقیق معاینه کند تا متوجه شود که گربه شما دقیقاً به چه نوع مراقبتی نیاز دارد. در اکثر مواقع برنامه مراقبتی گربه شما شیر دادن به او در هر چهار ساعت با شیشه، گرم نگه داشتن محل خواب و زندگی گربه، به همراه کمک به ان‌ها برای دفع و ادرار است. اما خیال نکنید این‌ها کافی هستند، هنوز هم بدن بچه گربه بسیار ضعیف است و به شدت مستعد عفونت‌های مختلف، چون با شیر گربه مادر تغذیه نمی‌شوند. این عفونت‌ها بیشتر در ناحیه ناف اتفاق می‌افتد پس بهتر است هر از چند گاهی این ناحیه را دقیق چک کنید.

چگونه به بچه‌ گربه شیر بدهیم

در صورتی که مادر گربه شما در دسترس است، مشکل زیادی برای شیر دادن به بچه گربه ندارید. اما اگر مادر او در دسترس نیست باید خود مسئولیت را بپذیرید. ابتدا باید از شیشه‌های شیر مشابه نوزادان استفاده کنید. بعد باید کم کم بعد از اینکه گربه توان حرکت را بدست آورد، باید ظرف‌های شیر کم ارتفاع را جایگزین آن کنید. این بهترین پاسخی است که برای برای سوال چگونه به بچه گربه شیر بدهیم پیدا می‌شود.

علت شیر نخوردن بچه گربه

علل زیادی را می‌توان برای علت شیر نخوردن بچه گربه تعریف کرد، اما در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. اولین دلیل حس بویایی و چشایی قوی گربه‌ها است، یعنی اگر شیر بوی بدی بدهد، سرد باشد، در ظرف بد بویی سرو شود، یا بد مزه باشد گربه شما لب به شیر نخواهد زد. اگر هم خیلی ناگهانی برند شیر خشک گربه را تغییر دهید، باز هم گربه شما از خوردن شیر امتناع می‌کند. اگر تمام این موارد را بررسی کردید و باز هم گربه شما شیر نمی‌خورد، باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید.

بیماری بچه گربه خیابانی
بیماری بچه گربه خیابانی

نگهداری از بچه گربه ۲ ماهه

بین یک ماهگی تا دو ماهگی بچه گربه شما توانایی بهم ریختن یک خانه ویلایی را در عرض یک ساعت پیدا می‌کند، بنابراین باید نصف روز به دنبال این بچه‌ها باشید تا خود را با شیطنت‌هایشان به خطر نیندازند. برای انجام درست نگهداری از بچه گربه دو ماهه باید او را از شیر مادرش جدا کنید و از این به بعد فقط با شیشه شیر تغذیه کنید، در کنار آن باید هر از چندگاهی غذای عادی هم به آن‌ها بدهید.

در واقع هنگام نگهداری از بچه گربه ۲ ماهه، اصلی‌ترین مسأله‌ای که باید به ان توجه کنید انرژی در حال فوران این بچه گربه‌ها است که به هیچ وجه مهار شدنی نیست، در این دوره بچه گربه‌ها بسیار کنجکاو و ماجراجو می‌شوند، پس حتماً باید احتیاط کنید.

مقدار غذای بچه گربه

در این سن گربه‌ها غذای جامد هم می‌خورند، ممکن است گربه شما تا بعد از سیر شدن هم به خوردن غذا ادامه دهد. برای جلوگیری از این کار که احتمالاً باعث دل درد می‌شود، بهتر است غذا را به صورت تکه‌های کوچک و به مقدار کم به ان‌ها بدهید تا مطمئن شوید پرخوری نمی‌کنند. در کل بهتر است در مورد مقدار غذای بچه گربه با یک فرد باتجربه مشورت کنید.

بچه گربه کی از مادرش جدا می‌شود؟

در پاسخ به اینکه بچه گربه کی از مادرش جدا می‌شود؟، در کل، می‌توان گفت گربه مادر بچه‌های خود را از حدود دو ماهگی و نهایتاً تا سه ماهگی رها می‌کند تا خود زندگی در تنهایی را یاد بگیرند. اگر گربه را زودتر از این زمان از مادرش جدا کنید باعث می‌شود گربه شما در آینده ترسو و یا بسیار پرخاشگر شود، در این صورت گربه نمی‌تواند با شما کنار بیاید. اگر اجازه دهید کمی زمان بیشتری را با مادر خود بگذارند، گربه شما بسیار اجتماعی‌تر می‌شود.

بین دو ماهگی تا چهار ماهگی انرژی این موجودات کوچک فوران می‌کند، به حدی که باید نصف روز را به دنبال آن‌ها به اینطرف و آنطرف بدوید، احتمالاً نصفه شب‌ها هم یک بچه گربه که اماده یک بازی طولانی شده است به دنبالتان می‌اید. البته این دوره جزء معدود دوره‌هایی است که یک گربه تا این حد پر انرژی است، همگی بچه گربه‌ها بعد از کامل شدن رشد خود بخش بزرگی از انرژی خود را از دست می‌دهند و بخش بزرگی از روز را به خواب یا بازی با توپ‌های کاموایی می‌گذارنند.

اگر تا به حال اهمیتی به موضوع نداده‌اید باید سعی کنید از همین سن بچه گربه خود را با بقیه اعضای خانواده اشنا کنید. اگر این کار را نکنید بچه گربه با ان‌ها احساس راحتی نمی‌کند و به احتمال زیاد بدون شما کنار ان‌ها نمی‌ماند. در مواردی ممکن است گربه شما نسبت به آن‌ها پرخاشگر و عصبی شود.

مزایای عقیم کردن گربه

بین چهار تا شش ماهگی زمان رسیدن به دوره نوجوانی گربه‌ها و البته بلوغ جنسی ان‌ها است. اگر فکر می‌کنید که فقط انسان‌ها هستند که در این دوره دچار تغییرات رفتاری می‌شوند، وقتی که گربه شما به این سن برسد می‌فهمید که تا چه حدی در اشتباه بودید. این دوره بهترین وقت برای عقیم کردن گربه شما است، چون از این پس دردسر‌های بسیاری در پی بلوغ جنسی گربه‌ها برای شما به وجود خواهد امد که با عقیم‌سازی می‌توان از بخش بزرگی از ان‌ها پیشگیری کرد. در ادامه به تعدادی از ان‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایای رفتاری: گربه شما تمام تلاش خود را می‌کند تا در جستوجوی جفت خود از خانه خارج شود. اهمیتی ندارد که تا چه حد بیرون رفتن از خانه را برای او سخت کنید، گربه شما قطعاً راهی خواهد یافت. در صورتی هم که به نحوی جلوی این کار را بگیرید احتمالاً گربه شما دچار افسردگی خواهد شد.

اگر هم اجازه دهید از خانه خارج شوند گربه شما در معرض خطر‌های دنیای بیرون قرار خواهد گرفت، دنیایی که چیزی از ان نمی‌شناسد. خطرات دنیای بیرون را می‌توان از دعوا با دیگر گربه‌ها بر سر جفت یا قلمرو، قرار گرفتن در معرض خشونت انسان‌ها و حتی حوادث عادی مانند تصادف با خودرو نام برد. در این دوره، رفتار‌های گربه شما تغییر زیادی خواهد کرد، به طور مثال گربه‌های ماده مهربان‌تز می‌شوند. و مدام از خود صدا در می‌اورند، در عین حال گربه‌های نر در خانه ادرار می‌کنند تا قلمرو خود را مشخص کنند! در صورتی که بخواهید مدام با زور جلوی این رفتار‌ها را بگیرید رفتار گربه شما به شدت پرخاشگرانه خواهد شد. در این حالت ممکن است با زخمی شدن مداوم توسط گربه در نهایت دچار بیماری شوید.

مزایای پزشکی عقیم سازی گربه

احتمل سرطان گرفتن گربه‌ها بعد از عقیم‌سازی تقریباً صفر می‌شود، مخصوصاً قسمت‌های مربوط به جنسیت مثل پروستات و پستان. علاوه بر این با انجام این کار از دیگر بیماری‌های مربوط به رابطه جنسی هم جلوگیری می‌کنید. همچنین اگر گربه شما بچه دار شود باید حتماً از بچه‌های ان‌ها نیز مراقبت کنید که کار طاقت فرسایی است چون گربه‌ها معمولاً بیش از یک فرزند به دنیا می‌اورند.

غذای بچه گربه خیابانی

در این بخش شما را با شماری از نکات تغذیه‌ای برای نگهداری از بچه گربه خود اشنا می‌کنیم، از جمله بهترین غذا‌ها برای تأمین انرزی بدن و رشد کافی، مقدار غذای لازمه و البته غذا‌های ممنوعه برای گربه شما. بچه گربه‌ها در هر دوره‌ای از مراحل رشد خود تا زمان بلوغ نیازمند برنامه‌های غذایی متفاوتی هستند.

تا قبل از چهل روزگی: بچه گربه خود باید از او تنها با استفاده از شهر مادر تغذیه کنید چون معده ان‌ها توانایی هضم ماده غذایی دیگری را ندارد. در صورتی که شما یک بچه گربه خیابانی دارید که مادر ان در دسترس نیست، باید از شیر خشک با فرمول خاص استفاده کنید. از بعد از چهل روزگی تا دو ماهگی: بچه گربه بهتر است به جای شیر دادن با شیشه، به ان‌ها یاد بدهید که شیر خود را در یک ظرف عادی بخورند. در این دوره می‌توانید از شیر گرم و البته تعدادی از غذا‌های کنسرو شده باکیفیت نیز برای افزایش رشد بچه گربه استفاده کنید.

شیر خشکی که استفاده می‌کنید باید با یک نوع جدید‌تر و مقوی‌تر جایگزین شود، بهتر است این نوع شیر خشک توسط دامپزشک یا یک مختصص انتخاب شود. از دوماهگی تا شش ماهگی، در این دوره گربه می‌تواند به راحتی غذای خود را بجود، پس بهتر است مصرف شیر را به عنوان غذای بچه گربه خیابانی خود در حد تنقلات کاهش دهید و بیش از هرچیزی از غذا‌های کنسرو شده استفاده کنید.

بچه گربه از چه سنی در خاک دستشویی می‌کند؟

بچه گربه‌ها از چهل روزگی به بعد توانایی حرکت مستقل را به طور کامل بدست می‌اورند. بعد از ان ممکن است در هر گوشه‌ای از خانه با فضولات ان‌ها مواجه شوید که مطمئناً صحنه خوشایدنی نیست. از طرف دیگر با آموزش این کار خیال شما از تمیز ماندن خانه تا سال‌ها راحت می‌شود. پس می‌توان جواب سؤال بچه گربه از چه سنی در خاک دستشویی می‌کند را، بین یک ماهگی تا چهل روزگی گربه در نظر گرفت.

 ویزیت دامپزشکی گربه خیابانی
ویزیت دامپزشکی گربه خیابانی

برای این کار در کل دو گزینه در اختیار شما است، استفاده از ظرف خاک و یا استفاده از توالت مشترک. در نظر بگیرید انگلی خطرناک در روده تمام گربه‌ها زندگی می‌کند که در صورت تماس با انسان، منجر به بیماری‌های خطرناکی می‌شود. اما تماس با مدفوع گربه تنها در صورتی خطرناک می‌شود که بیش از سه روز از آن گذشته باشد. بنابراین در صورت استفاده از ظرف خاک بهتر است آن را هر روز تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ یک از اعضای خانواده بیمار نمی‌شود، اما اگر وقت این کار را ندارید باید به سراغ گزینه دوم بروید.

خاک دستشویی گربه

ابتدا باید جعبه خاک را در مجاورت دستشویی قرار دهید. بعد به نحوی که گربه شما به چیزی شک نکند، سپس آرام آرام ظرف را به نزدیکی دستشویی منتقل کنید. در همین حین ارتفاع ظرف خاک را به آهستگی افزایش دهید تا گربه شما دفع کردن در ارتفاع را بیاموزد. البته اگر خانه شما دارای سرویس دستشویی ایرانی است نیازی به این مرحله نیست.

در نهایت ظرف را در دستشویی قرار دهید، سپس سعی کنید همواره دستشویی خانه خود را تمیز نگه دارید. گربه‌ها بویایی قوی دارند و در صورت بوی بد دستشویی ممکن است جای دیگری را برای انجام کار خود پیدا کنند. اگر این اتفاق بیوفتد تمام زحمات شما برای شرطی کردن گربه به باد می‌رود. کم کم ظرف خاک گربه را روی قسمت نشیمن گاه توالت فرنگی قرار دهید، بعد هم کم کم این ظرف خاک را با یک ظرف مخصوص برای گربه‌ها تغییر دهید تا راحت‌تر کار خود را انجام دهد. در نهایت گربه شما جای دستشویی را به خوبی یاد گرفته است و تا مدت‌ها مشکلی برای شما درست نمی‌کند.

غذا‌های ممنوعه برای گربه‌ها

گربه‌ها نسبت به سگ‌ها موجودات بدغذا‌تری هستند، اما در عین حال در بسیاری مواقع سر سفره امده و بخشی از غذا را از شما می‌خواهند، به همین خاطر باید هنگام غذادادن به آن‌ها به شدت دقت کنید. نباید با دادن هرچه در سفره هست گربه خود را بیمار کنید. اگر بخواهیم بدترین مواد خوراکی موجود برای بچه گربه‌ها را نام ببریم، باید به سیر، گوشت نپخته و الکل اشاره کنیم.

پیاز و سیر ممنوع برای گربه

این دو خوراکی به سلول های قرمز خونی گربه شما اسیب زیادی وارد کرده و میتواند باعث کم خونی شدید انها شود. پیاز و سیر در صورتی که زیاد مصرف شوند برای گربه شما حکم سم را دارند. مواد غذایی که شمه زیادی از این دو خوراکی دارند هم میتوانند برای گربه شما خطرناک باشند، مانند پیاز داغ یا پودر سیر. در صورتی که گربه شما بعد از مصرف این نوع خوراکی ها دچار علایمی مثل بیحالی، ضعف، کاهش اشتها و ادرار نارنجی تیره شود باید فورا به دامپزشک مراجعه کنید.

تخم مرغ، گوشت و استخوان نپخته به گربه ها ندهید!

گربه ها هم مانند انسان در صورت مصرف گوشت و تخم مرغ کاملا خام ممکن است به سالمونلا و ایکولای مبتلا شوند. هردوی این بیماری ها بین انسان و حیوانات مشترک هستند و برای هردو خطر مرگ را در پی دارند، بنابراین بهتر است احتیاط کنید. استخوان هم در صورتی که خام باشد، بخش بزرگی از استحکام خود را حفظ میکند که باعث میشود به دستگاه گوارش گربه شما اسیب بزند. اما از طرف دیگر استخوان پخته شده نسبتا نرم است و برای گربه شما مشکل زیادی ایجاد نمیکند. هرچند در کل بهتر است به گربه خود استخوان ندهید.

شیر و خوراکی های لبنی

اکثر گربه ها عاشق شیر هستند، اما دوست داشتن این خوراکی به معنی مفید بودن انها برای گربه شما نیست. اکثر گربه ها با مشکل هضم نشدن لاکتوز شیر مواجه میشوند که باعث اسهال یا دل درد آن‌ها میشود. و اکثر گربه ها فقط هنگام خوردن شیر مادر خود لاکتوز دریافت کرده‌اند، به همین خاطر معده آن‌ها با لاکتوز آشنایی ندارد. البته گربه هایی هم که با مصرف شیر هیچ مشکلی ندارند کم نیستند، اگر گربه شما بعد از چندین روز خوردن شیر همچنان کاملا خوب بود، میتوانید به شیر دادن به آن‌ها ادامه دهید.

انگور و کشمش قاتل کلیه کربه

به طرز عجیبی تنها نیم روز بعد از مصرف انگور توسط یک گربه، نارسایی کلیوی رخ می‌دهد. کسی از علت دقیق این پدیده خبری ندارد. علایم اصلی مصرف انگور توسط گربه استفراغ، دل درد، عدم یا مشکل در ادرار و بیش فعالی هستند. در صورت مشاهده این علایم فورا به دامپزشک مراجعه کنید.

شکلات و کافئین

اکثر افراد می‌دانند که شکلات برای سگ‌ها سمی هست، اما این ماده خوراکی برای گربه‌ها خیلی خطرناک‌تر است. در شکلات ماده‌ای به نام متیل گزانتین وجود دارد که در صورت مصرف توسط گربه، تعادل گرمایی بدن او را بهم می‌ریزند. در نتیجه این بهم ریختگی مشکلات قلبی عروقی، دل درد، و حتی تشنج برای گربه شما ایجاد می‌شود.

الکل

حتی مقدار ناچیزی الکل هم می‌تواند مشکلات زیادی برای گربه شما به وجود بیاورد. خوردن نوشیدنی‌های الکلی باعث طیف وسیعی از بیماری‌های خطرناکی نظیر اسهال، استفراغ، گیجی، مشکلات ریوی، کما و حتی مرگ شود. در کل سیستم بدن گربه‌ها برای مصرف الکل ساخته نشده است. علاوه بر الکل باید مراقب باشید که گربه شما خوراکی جاتی مانند خمیر خام را هم نخورد. این مواد در معده گربه به الکل تبدیل می‌شوند و اثری مثل نوشیدنی‌های الکلی خواهند داشت.

بچه گربه به انگلیسی

در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی برای دوره نگهداری از بچه گربه شما در اختیارتان قرار داده‌ایم. اطلاعاتی که تقریباً در هیچ سایت فارسی زبانی پیدا نمی‌شود. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید تحقیقات جامع‌تری، در مورد نگهداری از بچه گربه خیابانی خود داشته باشید. می‌توانید کلمه بچه گربه به انگلیسی، یعنی kitten را در موتورهای جستجو، سرچ کنید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.