سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

آشنایی با گربه های مو کوتاه خیابانی (DTS) + رازهای مراقبت از آنها

کلمه (DSH)  که مخفف کلمه ی (Domestic shorthair cats) می باشد. اسم گربه های مو کوتاه خیابانی است که توی کوچه و خیابون هم ازاین گربه ها که جزوه پر تعداد ترین نژاد ها هستند زیاد به چشم میخورد.

بیشتر بخوانید:

 قیمت گربه اسکاتیش 

 حمام گربه 

 خرید گربه بریتیش 

گربه های مو کوتاه خیابانی


شاید شما هم تمایلی به داشتن گربه خونگی واسه اوقات فراغت و گاهی برای قدم زدن داشته باشید. این نوع  نژاد گربه های مو کوتاه خیابانی می تواند گزینه مناسبی باشد وبه جمع خانواده شما اضافه  شود.
  • نام                 گربه خیابانی (DSH)          
  • اصالت            سراسر جهان
  • طول عمر        ۱۵ سال
  • قیمت              توافقی گاهی با قیمت کمتر
  • شخصیت          پر جنب وجوش و بازیگوش

آن ها خرید و فروش نمیشوند و بیشتر نیازمند کمک  در اکثر سایتها و مراکزحمایت و نگهداری و درمان در انتظار خانواده ای مهربان هستند . اما قبل از هر چیز باید در مورد نحوه نگهداری  و خلق و خوی شان و دیگر خصوصیات  این نوع نژاد بدانید.

بیشتر بخوانید:

 قیمت گربه اسکاتیش 

 حمام گربه 

 خرید گربه بریتیش 

باید بدانید:

خرید بچه گربه معمولی ارزان 

 پانسیون گربه در شمال تهران 

خرید بچه گربه آپارتمان

گربه های مو کوتاه خیابانی (DHS) ظاهروسر شکل شان چگونه هستند؟

گربه های مو کوتاه  خیابانی ترکیبی از نژادهای مختلف و متفاوت هستند. و به راحتی ممکن نیست ویژگی ظاهری دقیقی برای آنان مشخص کرد و امکان دارد بسیار متفاوت باشند. گربه های (DHS) را ممکن است در رنگ ها و اشکال و اندازه های متفاوت ببینید . تعدادی از آنان ممکن است بسیار باریک ولاغر وضعیف و تعدادی دیگر فربه و چاق باشند.

این نوع تفاوت ها موجب میشود گاهی تشخیص یک گربه مو کوتاه خیابانی اهلی  از دیگر گربه هایی با نژاد اصیل بسیارمشکل و دشوار باشد. به هیچ عنوان نباید گفت که (DHS) دقیقا به کدام یک  از نژاد های گربه  ارتباط دارد و ریشه و اصالت شان کجاست .

به نوعی متخصصان و دامپزشکان این گربه ها را به چند دسته تقسیم میکنندو برای آنان دسته بندی قرار میدهند. ولی این دسته بندی از لحاظ ویژگی بارز شخصیتی  نشان دهنده تفاوت خاصی بین آنان نیست.

شاید بتوان گفت حداقل اگر بخواهید که یک گربه مو کوتاه  خیایانی اهلی بیاورید انتخاب های بیشتری دارید و خیالتان راحت است و همه جا هم میتوان پیدا کرد از روشن ترین رنگ تا تیره ترین رنگشان . بعضی ها هم لکه های جالب و خاص و متفاوتی از رنگ روی موی شان دارند.

بیشتر بخوانید:

خرید گربه هیمالین 

 خرید گربه اسکاتیش 

فروش گربه اسکاتیش 

با همه ی این اختلاف ها گربه های یه کشور از نظر منطقه و آب و هوایی و اقلیمی با مناطق و کشور های دیگر تفاوت ظاهری یا وضعیت جسمانی  را دارند . 

به عنوان یک دوست خیایانی  به صاحبش  بسیار وابسته میشود و بعضی ها یشان  بازی گوش  و گستاخ هستند و با صدایشان از شما میخواهند که با او ارتباط برقرار کنیدو بعضی دیگر ساکت و خجالتی هستند.

.

آیا گربه های مو کوتاه خیابانی در معرض بیماری خاصی هستند؟

در کل نژاد هایی که از چند ترکیب هستند ازلحاظ سلامتی و استقامت بدنشان در حالت مقاوم تری در تقابل بیماری و  مریضی می باشند و کمتر از نژادهای اصیل آسیپ پذیرهستند. در آنان استخری از ژن های گوناگون ویژگی های  مختلف نژادی ترکیب شده و معمولا گربه هایی  با مقاومت بدنی بالایی می باشند وبه مراقبت پزشکی نسبتا کمی  نیاز دارند.
باید این را بدانید در هنگام غذا دادن به مقدار و از پیش مشخص شده غذا بدهید. و سعی کنید با شیطنت و بازیگوشی و خوشمزه گی شان شما رو گول نزنند که هر چیز خوشمزه ای را به آنان بدهید. و ضمنا  مراقب بیماری های عفونی و میکروبی همین طورانگل باشید. بعضی ها می گویند گربه را باید در خانه نگه داشت  اما شاید این گونه خیالتان از بابت تصادف و دزدیده شدن آسوده باشد.

گربه های موکوتاه خیابانی هم مانند بسیاری از موجودات به خصوص انسان ها غیر قابل پیش هستند.

 

بهتر است بدانید :

عقیم سازی گربه 

خرید غذای گربه

گربه اشرافی  

 تاریخچه گربه های موکوتاه خیابانی :

اگه بخواهیم اونا رو به اسم بهتری صدا بزنیم به آنها DHS ) ) میگوییم . این نژاد یه چیزی حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح درمصراهلی شد ونیزشکارچی بسیارخاص و تیزی بوده است . تا سال ۱۹۹۶ به آنها مو کوتاه آمریکایی گفته می شود و بعد ها مشخص شد که این نژاد کاملا مستقل است . 

مطالب مرتبط:

قیمت گربه 

 اتاق بازی گربه 

 پانسیون گربه 

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که این گونه نژاد ها انتخاب خوبی برای به سرپرستی گرفتن اند و نگهداری نسبتأ کمی لازم دارند . آنان معمولا خود را به خوبی پاکیزه و تمیز میکنند و موهای کوتاه تا متوسط دارند. به این معنا که شما نیازی به توجه بیش از حد به آنان ندارید.

صفات فیزیکی گربه های موکوتاه خیایانی :

در این نژاد بیش از۸۰ نوع رنگ متفاوت وزیبا دارند. شما میتوانید آنان را با رنگ های تیره و سیاه , سفید و روشن , قهوه ای    برنزه , نارنجی و رنگ هایی  دیگر ببنید. چشمان شان هم ممکن است به رنگ های آبی , سبز, قهوه ای , فندقی و یا دو رنگ متفاوت باشد .

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

 فروش گربه بریتیش

 خرید گربه 

فروش گربه

  • انواع عضلات بدنی
  • سر و پنجه های گرد شده ی گربه
  • دم های نسبتا کوتاه و متوسط
  • وزن آنها نیز میتواند از ۵/۲ تا ۵ کیلوگرم اختلاف داشته باشد. البته بخاطر سختی و گشنه ماندن هایی که اکثرآنان در خیابان تحمل میکنند , معمولا وزن پایینی دارند , اما در کل نژادشان شکم پر و پرخور است .

با در نظر گرفتن این  تفاوت ها میتوانند برخی از شباهت ها را در کل داشته باشند. متن زیر را با دقت بخوانید.

 به نوعی این هم معضلی است ,زیرا به مشکلات چاقی از جمله  درد مفصل ها , مشلکلات در کمر, مشکلات کبدی و کلیوی , بیماری های قلبی و دیابت منجرمشود  به همین جهت باید به گربه خود یک رژیم غذایی سالم بدهید و  وزن آن را به طور مرتب مورد برسی قرار دهید.

بیشتر بدانید:

 واگذاری گربه 

بهترین پانسیون گربه 

گربه بریتانیایی مو کوتاه

طول عمر گربه های مو کوتاه خیابانی :

به طور کلی نژاد این گربه های سالم با طول عمر یه مقدار طولانی از ۱۲ تا ۱۴ سال یا کمی بیشتر هستند. البته گربه های از این نوع  نژاد که در خیابان ها امورات خو د را میگذرانند و تا یک سوم عمر گفته شده را هم ندارند, بر اثرمشکلات بسیار زیاد   به طور معمول در سن ۵ سالگی ااز بین میروند .

پانوشت: 
خرید گربه – فروش گربه – پانسیون گربه – خرید گربه پرشینخرید گربه اسکاتیش – فروش گربه اسکاتیش – خرید گربه بریتیش – فروش گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربه – قیمت گربه پرشین – قیمت گربه اسکاتیش – خرید گربه هیمالین – فروش گربه هیمالین – قیمت گربه هیمالین – واگذاری گربه – قیمت گربه – پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات – پانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزان – پانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

9 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با گربه های مو کوتاه خیابانی (DTS) + رازهای مراقبت از آنها»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.