سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

بیماری هرپس گربه ها

بیماری هرپس گربه ها جزو آن دسته از بیماری های گربه است که می‌توانید از طریق مشاورین پانسیون سایمون کت از وقوع آن پیشگیری نمایید. گربه‌ها، به عنوان حیوان خانگی بسیار دوست داشتنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. این موجودات دوست داشتنی، با تمام خوبی‌هایی که دارند، ممکن است گاهی اوقات به برخی بیماری‌ها دچار شوند. یکی از بیماری‌های مسری که گربه ها ممکن است به آن دچار شوند، عفونت هرپس است که گاهی آن را بیماری هرپس گربه ها یا سرماخوردگی گربه هم می‌نامند، هرپس در بین بچه گربه ها، گربه هایی که واکسینه نشده اند و مکان هایی که گربه های زیادی نگهداری می‌شوند، دیده می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید بیماری هرپس گربه ها چیست؟ راه‌های تشخیص بیماری هرپس چیست و اینکه بیماری هرپس چگونه انتقال می‌یابد؟ در ادامه با سایمون کت همراه باشید؛ در این مقاله به طور کامل به همه این موارد می‌پردازیم.

بیماری هرپس گربه ها چیست؟

بیماری هرپس گربه ها، یک بیماری ویروسی مسری محسوب می‌شود که می‌تواند باعث ابتلای گربه‌سانان به آنفولانزا و عفونت‌های تنفسی شود. هرپس ویروس می‌تواند پس از وارد شدن به بدن گربه، تا سال ها در بدن او جا خوش کند و به صورت مخفی همان‌جا بماند؛ اما علائمی که در اثر ابتلا به آن به وجود می‌آیند، معمولا بعد از ۲ الی ۳ هفته از بین می‌روند. اینکه این ویروس به صورت مخفی در بدن گربه باقی بماند مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ اما گاهی اوقات که گربه بیمار است یا دچار استرس می‌شود و قدرتش را از دست می‌دهد، ممکن است ویروس جان بگیرد و بیماری دوباره ظاهر شود. بیماری هرپس نام‌های دیگری مثل التهاب بینی و نای یا رینوتراکیتیس ویروسی گربه یا سرماخوردگی گربه نیز دارد.

شما می‌توانید همه چیز از جمله خرید غذای گربه ، واگذاری گربه و عقیم سازی گربه را با پانسیون سایمون کت و با مشورت دامپزشکان با تجربه ما انجام دهید.

 

راه های تشخیص بیماری هرپس

بیماری هرپس گربه‌ها بخش فوقانی تنفسی در گربه‌ها را درگیر می‌کند و سبب بروز علائم زیر می‌شود:

  • عطسه کردن گربه
  • گرفتگی بینی
  • آب ریزش از دهان
  • سرفه
  • درد یا حساس شدن گلو
  • ترشحات از چشم و بینی
  • پلک زدن بیش از حد
  • نیمه باز بودن چشم‌ها
  • چشم صورتی

مشورت با پزشک ما در کلینیک سایمون کت نیز به شما در یادگیری رفتار و همچنین چگونگی خرید گربه یا فروش گربه  کمک زیادی می‌کند.

همچنین این بیماری ممکن است علائم عمومی نیز داشته باشد، مانند:

  • تب
  • بی‌حالی
  • بی‌اشتهایی
  • بزرگ شدن غده‌های لنفاوی
  • خستگی

از طرفی هرپس گربه می‌تواند باعث ایجاد عفونت در جلوی چشم و قرنیه گربه شود و اگر عفونت شدید شود، می‌تواند باعث خشکی چشم مزمن یا زخم قرنیه شود. همچنین این ویروس می‌تواند سبب ایجاد یک عفونت پوستی کمیاب به نام درماتیت شود که باعث پدیدار شدن زخم‌هایی در اطراف دهان، بینی و یا دیگر نقاط بدن گربه شود. گربه‌های جوان یا گربه هایی که بیماری مزمن دارند، با ابتلا به این بیماری، دچار عفونت شدید تری می‌شوند.

بیماری هرپس چگونه انتقال می یابد؟

بیماری هرپس گربه ها با تماس مستقیم ذرات آلوده به ویروس، به دیگر گربه ها، انتقال پیدا می‌کند؛ این ذرات آلوده می‌توانند بزاق و ترشحات بینی و چشم باشند. اگر یک گربه سالم و حساس به بیماری، به صورت مستقیم با گربه آلوده به بیماری و یا وسایل آلوده شده به ذرات ویروسی تماس پیدا کند، به این بیماری دچار می‌شود.

برای اطلاع از قیمت گربه بریتیش، قیمت گربه هیمالین، قیمت گربه اسکاتیش، قیمت گربه پرشین و خرید غذای گربه با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

شایع ترین راه های انتقال هرپس گربه:

  • گربه بیمار عطسه کند و ذرات آلوده در فضا پخش شود و از طریق تنفس وارد ریه گربه سالم شود.
  • استفاده مشترک گربه ها از وسایلی مثل ظرف غذا یا آب، لباس، ملافه و لوازم دیگر
  • انتقال بیماری از مادر به بچه گربه، در هفته‌های اول زندگی
  • از آنجایی که قدرت سرایت ویروس هرپس زیاد است، در مکان‌هایی که گربه‌های زیادی نگهداری می‌شوند و شلوغ است، این بیماری می‌تواند پدیدار شود.

گربه هایی که در شرایط زیر قرار می‌گیرند، راحت تر به هرپس ویروس مبتلا می‌شوند:

  • زندگی در محیط شلوغ با وجود تعداد زیادی گربه
  • زندگی در محیط پر اضطراب
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی گربه

 

راه های درمان بیماری هرپس

برای درمان بیماری هرپس، می‌توان از داروهای ضد ویروس مختلف استفاده کرد. برخی از رایج‌ترین داروهایی که برای این بیماری استفاده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • درمان ضد ویروسی موضعی چشمی: می‌توان از ضد ویروس‌های ایدوکسوریدین، تری فلوریدین و سیدوفوویر به عنوان داروی قطره چشمی، برای درمان این بیماری استفاده کرد.
  • درمان ضد ویروسی سیستمیک: استفاده از داروی ضد ویروس انسانی به اسم فم سیکلوویر.
  • یک روش درمانی جدید به اسم تحریک سیستم پلی پرنیل.
  • در صورتی که بیماری پیشرفت کند و گربه دچار کم آبی، افسردگی یا عفونت شدید شده باشد، برای تزریق دارو و سرم‌های غذایی، بستری می‌شود.

راه های جلوگیری

بهترین و مهم‌ترین راه جلوگیری از بیماری هرپس گربه ها، تزریق واکسن است. زمان تزریق واکسن در سن ۶ الی ۸ هفتگی می‌باشد و دوز دوم در یک سالگی است؛ بعد از آن هر سال باید واکسن تزریق شود. واکسن به طور کامل از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند اما شدت آن را کم کرده و کمک می‌کند که گربه در زمان بیماری حتی به درمان خاصی نیاز نداشته باشد.

با آرزوی سلامتی برای شما و گربه دوست دوست داشتنی‌تان. ممنون که با سایمون کت همراه بودید.

پانوشت: 
گربه اشرافیآرایشگاه گربه در شهران – پانسیون گربه  – خدمات شستشو گربهاتاق بازی گربهحمام گربه– پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران  – پانسیون حیوانات 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

4 دیدگاه دربارهٔ «بیماری هرپس گربه ها»

  1. از خدمات کلینیک سایمون کت استفاده کردم و خذمات آرایش گربه اون عالییییییی بود.

  2. مقاله بیماری هرپس گربه ها بسیار مفید بود.ممنون از سایت بسیار خوب سایمون کت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.