سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

راهنمای انتخاب مناسب نژاد گربه برای نگهداری در منزل

راهنمای انتخاب مناسب نژاد گربه برای نگهداری در منزل

گربه‌ها، پس از سگ‌ها به عنوان محبوب‌ترین حیوانات خانگی در میان انسان‌ها شناخته شده‌اند؛ ممکن است شما نیز قصد داشته باشید سرپرستی یک گربه را بر عهده بگیرید. اما اطلاع نداشته باشید که کدام نژاد گربه برای شما مناسب‌تر است؛ راهنمای انتخاب نژاد مناسب گربه برای نگهداری در منزل برای شما نگارش شده است! در این راهنما، ابتدا به آشنایی با انواع نژاد‌های گربه که در منزل قابل نگهداری هستند پرداخته‌ایم. ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی هر کدام را ریز به ریز بررسی کرده‌ایم. سپس به تعدادی از اصول کلی که باید در نگهداری نژاد‌های مختلف گربه، رعایت کنید اشاره کرده ایم. در نهایت نیز به طور مشخص، تعدادی از شرایط زندگی انسان‌ها بیان شده و نژاد متناسب با این شرایط به شما پیشنهاد شده است. امید است که با مطالعه این مقاله، تجربه موفقی را در خرید گربه رقم بزنید. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای نژاد گربه مناسب برای منزل
راهنمای نژاد گربه مناسب برای منزل

آشنایی با انواع نژادهای گربه قابل نگهداری در منزل

نگهداری گربه‌ها در داخل منزل، دارای مزایای بسیار زیادی است؛ اهمیتی ندارد که گربه شما جزو نژاد‌های سازگار با زندگی داخل منزل هست یا خیر؛ به طور معمول، تمامی نژاد‌های گربه می‌توانند با شرایط زندگی داخل منزل سازگاری پیدا کنند؛ فقط کافی است که از دوران نوزادی گربه خود، او را با سبک زندگی داخل منزل تربیت کنید. با این حال، برخی از نژاد‌های خاص گربه، بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و سطح فعالیت‌ روزمره خود، سازگاری بیشتری با زندگی درون منزل دارند.

در این قسمت سعی شده، بهترین نژاد‌های گربه خانگی به همراه خصوصیات خاص ‌شان بررسی شود. خصوصیاتی که عمدتا بر پایه طبیعت خاص هر نژاد شامل ویژگی‌های ظاهری، سطح فعالیت، نیاز‌های تغذیه‌ای و طول عمر میانگین او است. امید داریم که با مطالعه این قسمت، بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در انتخاب نژاد گربه مناسب خود داشته باشید.

گربه‌های نژاد دو رگه (میکس)

گربه‌های نژاد دو رگه یا میکس، از ترکیب ژنتیکی دو نژاد مختلف به وجود می‌آیند؛ یکی از مثال‌های معروف گربه‌های دو رگه، گربه‌ی پرشین است. در بالا برای شما تصویر یکی از انواع گربه‌های دو رگه قرار داده شده است. گشاید بهتر باشد قبل از جست و جو نژاد خالص به عنوان گربه خانگی خود، نیم نگاهی نیز به گربه‌های نژاد میکس داشته باشید؛ همان طور که گفته شد، گربه‌های نژاد دو رگه، از نظر ژنتیکی خالص نیستند. اما همین علت ناخالصی ژنتیکی، باعث شده که ویژگی‌های ظاهری، فیزیکی و شخصیتی منحصر به فردی داشته باشند.

گربه میکس
گربه میکس

ویژگی‌های ظاهری گربه‌های این نژاد بسیار متنوع است؛ ظاهر آن‌ها معمولا حد واسط ویژگی‌های پدر و مادر خود است. رنگ پوست، چشم و اندازه گوش و دم آن‌ها بسیار متنوع است؛ به همین دلیل، دست شما در انتخاب گربه، متناسب با سلیقه خود، بسیار باز و آزاد است. لازم به ذکر است که نیاز نظافتی گربه‌های نژاد میکس، بسیار وابسته به نوع موی آن‌ها است. گربه‌های با مو‌های بلند معمولا نیاز به شانه کشیدن روزانه دارند.

اما گربه‌هایی که مو‌های کوتاه‌تری دارند، شانه کشیدن هفتگی برای آن‌ها کافی است. گربه‌های نژاد دو رگه معمولا نیاز به رژیم غذایی متوازن شامل پروتئین، چربی، ویتامین و آب کافی دارند. البته برخی از آن‌ها نیاز‌های تغذیه‌ای خاصی دارند و باید خوراک مخصوص برای آن‌ها تهیه کنید. وزن میانگین گربه‌های این نژاد بین ۳.۵ تا ۷ کیلوگرم متغیر است.

طول عمر گربه های میکس

هم چنین، آن‌ها طول عمری به مدت میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال دارند که البته در برخی گونه‌ها، به بیش از ۲۰ سال نیز خواهد رسید. همانطور که گفته شد، دست شما در انتخاب گربه بر اساس خواسته‌های خود بسیار باز است. شما می‌توانید گربه دو رگه‌ای را انتخاب کنید که مسن‌تر است و از قبل به یک سبک زندگی آرام در داخل خانه عادت دارد. نتایج تحقیق‌ها نیز نشان داده که گربه‌های نژاد دو رگه، معمولا سلامتی بهتری نسبت به نژاد خالص دارند. بنابراین، نژاد دو رگه می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در داشتن گربه خانگی را رقم بزند.

گربه‌های نژاد رگدال (Ragdoll)

یکی از زیبا‌ترین نژاد‌های گربه خانگی، نژاد رگدال است؛ می‌توانید زیبایی خاص او را در تصویر بالا مشاهده کنید. رگدال‌ها با موهای براق و بلند خود، بسیار جلب توجه می‌کنند؛ پوست آن‌ها به رنگ سفید است؛ با افزایش سن، لکه‌های تیره‌ای در اطراف پوست صورت و دم آن‌ها ظاهر می‌شود. مشخصه اصلی ظاهری آن‌ها، چشمان درشت آبی است که باعث جذب و جادوی هر بیننده‌ای می‌باشد.

عکس گربه رگدال
عکس گربه رگدال

از نظر سایر ویژگی‌های ظاهری، رگدال‌ها بدنی بزرگ و قدی بلند دارند؛ همچنین گوش‌های بزرگ و پشم موج‌دار نیز از سایر ویژگی‌های آن‌ها است. البته پوست آن‌ها می‌تواند به رنگ‌های قهوه‌ای و آبی نیز دیده شود. . به علت بلندی مو‌ها، گربه‌های نژاد رگدال، نیاز به نظافت مرتب پوست و مو‌های خود دارند؛ پشم و خز آن‌ها باید به صورت هفتگی، برس و شانه کشیده شود تا دچار گره خوردگی نشود. این برس زدن همان یک بار در هفته کفایت می‌کند؛ رگدال‌ها نیاز به مسواک زدن نیز دارند.

مشخصات گربه رگدال

برای این منظور می‌توانید از مسواک و خمیر دندان مخصوص گربه استفاده نمایید. رژیم غذایی نژاد رگدال، باید متعادل و متوازن باشد؛ غذا‌هایی با میزان پروتئین بالا و غنی از ویتامین و مواد معدنی برای آن‌ها توصیه شده است. میزان وزن میانگین یک رگدال بین ۴ تا ۹ کیلوگرم می‌باشد. البته به این نکته توجه کنید که وزن می‌تواند بسته به شرایط تغذیه و تحرک متفاوت باشد. طول عمر طبیعی نژاد رگدال بین ۱۲ تا ۱۵ سال است. شما می‌توانید با ارائه مراقبت‌های سلامتی و رعایت شرایط مناسب محیطی، تغذیه‌ای و فیزیکی برای گربه خود، طول عمر او را بیشتر کنید. طبیعت رفتاری نژاد رگدال، گربه‌هایی بسیار مهربان و دوست داشتنی را نشان می‌دهد.

آن‌ها تمایل دارند که با شما وقت زیادی صرف کنند و به عنوان عضوی مهمی در خانواده شناخته شوند. آن‌ها معمولا با کودکان منزل و سایر حیوانات نیز دوستی و معاشرت خوبی دارند؛ البته بسیار توصیه می‌شود که برای مدت طولانی، آن‌ها را تنها نگذارید. به طور کلی گربه‌های رگدال، نژادی زیبا و دوست داشتنی هستند. این گربه‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوب و معقولانه‌ای به عنوان گربه خانگی شما باشند.

گربه‌های نژاد مو کوتاه بریتانیایی

نژاد مو کوتاه بریتانیایی، از پرطرفدارترین نژاد‌های گربه خانگی است؛ این گربه‌ها در عین هوش سرشار خود، تمایل زیادی به کنجکاوی در محیط ندارند؛ بنابراین شما به خاطر کنجکاوی زیاد آن‌ها قرار نیست به دردسر دچار شوید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این گربه‌ها دارای بدنی بزرگ و قوی هستند؛ صورت گرد یا بیضی شکل به همراه گوش‌های کوچک از ویژگی‌های بارز سر آن‌ها می‌باشد. پوست و خز بدن آن‌ها صاف، موج‌دار و البته کوتاه است. رنگ پشم و موی آن‌ها عمدتا یک رنگ و به صورت خاکستری می‌باشد. همانطور که گفته شد، مو‌های کوتاه بدن آن‌ها باعث می‌شود کار راحت‌تری در نظافت و تمیز کردن گربه خود داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود که دوره‌های منظمی را نیز برای مسواک زدن دندان‌های آن‌ها در نظر بگیرید.

عکس گربه بریتیش
عکس گربه بریتیش

مشخصات گربه بریتانیایی

گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی، معمولا بسته به جنسیت، بین ۳.۲ تا ۷.۷ کیلوگرم وزن دارند؛ رژیم غذایی آن‌ها باید ترکیبی متعادل باشد؛ سعی کنید رژیم متنوعی از غذا‌های خشک و‌تر به همراه مقدار مناسب آب را برای آن‌ها فراهم کنید. طول عمر متوسط گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی، بین ۱۴ تا ۲۰ سال است؛ بنابراین شما با رعایت نکات بهداشتی می‌توانید سال‌های زیادی از همراهی گربه خود لذت ببرید. گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی معمولا بسیار مهربان، دوست داشتنی و وفادار هستند. آن‌ها از فضای خانه لذت می‌برند و نیازی به گردش دادن آن‌ها در سطح شهر نیست. در سن یک بچه گربه، آن‌ها بسیار فعال و پر انرژی هستند؛ بنابراین به عنوان سرپرست، از شما بازی و تحرک بسیار زیاد را طلب می‌کنند.

البته در گذر زمان و با افزایش سن، آن‌ها آرام و آرام‌تر می‌شوند. در سنین بالا، این گربه‌ها معروف به آرامش و صبوری خاصی هستند. در اختصار، گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی با ظاهری جذاب، شخصیتی آرام و صبور و نیازهای نسبتا کم نظافتی و عدم پیچیدگی تغذیه‌ای، از جمله نژاد‌های توصیه شده برای علاقه‌مندان به گربه می‌باشند.

گربه برمه ای

گربه‌های برمه‌ای یا ‌(Burmese)، نژاد بسیار منحصر به فرد و دارای زیبایی خاصی هستند؛ مشخصه اصلی ظاهری آن‌ها، چشمان درشت و شیوا به رنگ زرد یا آبی متمایل به سبز است؛ این چشمان زیبا در میان سری گرد و خمیده قرار گرفته است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. پوست آن‌ها کوتاه و براق است و شامل مو‌های کوتاهی است؛ این مو‌های کوتاه عمدتا طیفی بین رنگ بژ و قهوه‌ای دارند؛ پشم و مو‌های آن‌ها به علت کوتاه بودن، نیاز به مراقبت کمتری نسبت به مو‌های بلند دارند. بنابراین لازم نیست به طور مرتب آن‌ها را برس بکشید و تمیز کنید.

تصویر گربه برمه ای
تصویر گربه برمه ای

مشخصات گربه برمه ای

گربه‌های برمه‌ای، وزنی بین ۳ تا ۵ کیلوگرم دارند و در دسته سبک وزن‌ها طبقه بندی می‌شوند؛ اما با این وجود، گول وزن پایین‌ آن‌ها را نخورید؛ ماهیچه‌های بسیار قوی و قدرتمند از گربه‌های برمه‌ای، موجوداتی مستحکم و پر قدرت ساخته است. رژیم غذایی مورد نیاز آن‌ها همانند اکثر گربه‌ها، مبتنی بر پروتئین بالا، ویتامین‌های اصلی و مواد معدنی می‌باشد.

مصرف روزانه آب آن‌ها نیز باید به مقدار کافی باشد تا دچار مشکلات گوارشی ناشی از کم آبی نشوند. گربه‌های برمه‌ای معمولا طول عمو متوسطی دارند که بین ۱۶ تا ۱۸ سال متغیر است. از نظر رفتار و شخصیت، گربه‌های برمه‌ای بسیار باهوش، فعال و پر تحرک هستند. این نژاد گربه بسیار اجتماعی است و با کودکان، سایر حیوانات منزل و حتی مهمانان خانه شما نیز ارتباط خوب و موثری را برقرار خواهد کرد. با این وجود اما، نباید آن‌ها را برای مدت زیادی تنها بگذارید. پس اگر ممکن است برای مدتی دور از خانه خود باشید، شاید گربه برمه‌ای انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

گربه‌های نر برمه‌ای آرام‌تر هستند؛ در حالی که گربه‌های ماده برمه‌ای جنب و جوش بیشتری از خود نشان می‌دهند. و البته هر دو نیازمند توجه خاص و فراوان کلامی و رفتاری شما هستند. به طور کلی، گربه‌های برمه‌ای همراهانی باهوش، پر تحرک، نشاط‌آور و اجتماعی هستند که نیازمند توجه و تعامل مداوم با سرپرستان خود به جهت رشد و زندگی سالم می‌باشند.

گربه‌ بی مو یا گربه اسفینکس(Sphynx)

گربه‌های بی‌مو نژادی غیر معمول، متفاوت و زیبا از گربه‌های خانگی هستند که می‌توانید سرپرست یکی آن‌ها باشید. ویژگی‌های ظاهری آن‌ها به گونه‌ای است که به راحتی از سایر نژاد‌های گربه متفاوت می‌شوند. همانطور که از اسم آن‌ها پیدا است، این گربه‌ها بر روی پوست خود، هیچ گونه مویی ندارند. همین مساله باعث شده که از این گربه‌ها تحت عنوان گربه‌های ضد حساسیت نام برده شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با تنفس در محیطی که گربه‌ها حضور دارند، دچار حساسیت، عطسه و سرفه می‌شوید و از علاقه خود به داشتن گربه نیز نمی‌توانید عبور کنید. گربه‌های بی‌مو انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند.

تصویر یک گربه اسفینکس
تصویر یک گربه اسفینکس

مشخصات گربه اسفینکس

پوست گربه‌های Sphynx، دارای برخی چین و چروک‌ها و عمدتا به رنگ صورتی است. عدم وجود مو بر روی پوست این نژاد، اهمیت مراقبت آن‌ها در برابر حرارت و سرمای محیط را بیش از پیش نشان می‌دهد؛ بنابراین دامپزشک‌ها توصیه می‌کنند که این نژاد را زیاد در بیرون از خانه حمل نکنید. به دلیل عدم وجود مو، پوست این نژاد گربه، به راحتی مملو از چربی می‌شود؛ در نتیجه شما به عنوان سرپرست باید به طور منظم و مداوم گربه خود را به حمام ببرید. همچنین بعد از حمام نیز برای جلوگیری از خشکی پوست، از لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌های مخصوص استفاده کنید. تغذیه این نژاد گربه نیز مانند اغلب نژاد‌ها شامل نوعی رژیم تغذیه‌ای متعادل و متوازن است.

نژاد بی‌مو در حدود ۳.۵ تا ۷ کیلوگرم وزن دارد. آن‌ها معمولا بین ۸ تا ۱۴ سال عمر می‌کنند؛ البته که این مدت بنابر شرایط نگهداری و رسیدگی شما می‌تواند متغیر باشد. همانطور که در تصویر مربوطه مشاهده می‌کنید، در حالی که شاید به علت عدم وجود مو روی پوست و البته چین و چروک‌های زیاد، ظاهر این نژاد گربه کمی نامهربان به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که در واقع، قلبی پر از محبت و مهربانی زیر این پوست سخت پنهان شده است.

آن‌ها عاشق محبت دیدن و محبت کردن هستند؛ همچنین نژاد بی‌مو، از نوازش و محبت رفتاری شما نیز بسیار لذت می‌برد. این نژاد در مدت کوتاهی به انسان‌ها و سایر حیوانات عادت می‌کند و در زندگی خانوادگی شرکت دارد. اگر به موهای گربه حساسیت دارید، مسلما گربه‌های نژاد بی‌مو بهترین انتخاب برای شما هستند. اما باید آگاه باشید که آن‌ها بسیار در برابر آفتاب، حرارت، سرما و در کل، آسیب‌های محیطی حساس هستند. بنابراین در صورت تهیه یکی از آن‌ها، مراقبت و رسیدگی دو چندانی را برای او در نظر بگیرید.

گربه‌ سیامی

شاید به جرات بتوان گفت که گربه‌های نژاد سیامی، از محبوب‌ترین و دلربا‌ترین گربه‌های منزل انسان‌ها هستند. بر طبق تصویر بالا، بدن آن‌ها بسیار ظریف خلق شده. اما در عین حال دارای قد و قواره بلند و مناسبی هستند؛ چشمان آبی آن‌ها در کنار پوست سفید‌ که در بعضی نقاط لکه‌های تیره دارد، رباینده دل هر بیننده‌ای است. لکه‌های تیره پوستی، بیشتر در نقاطی مانند صورت، پنجه‌ها و دم وجود دارند و معمولا در گذر زمان ایجاد می‌شوند. پوشش موی روی پوست آن‌ها کوتاه و نرم است؛ این حالت به شما اجازه می‌دهد که بتوانید به راحتی مو‌های او را نظافت و اصلاح کنید. همچنین به صورت دوره‌ای شما باید ناخن‌های آن‌ها را کوتاه کنید و داخل گوش‌ها و کناره ی‌چشمانشان را تمیز کنید.

تصویر گربه سیامی
تصویر گربه سیامی

مشخصات گربه سیامی

وزن یک گربه از نژاد سیامی به طور معمول بین ۲.۵ تا ۶ کیلوگرم است. تغذیه مناسب و متوازن برای آن‌ها الزامی است و رژیم غذایی پر فیبر و پروتئین توصیه می‌شود. به علت فعالیت بدنی مناسب آن‌ها، حتما اطمینان پیدا کنید که به میزان کافی آب و غذا مصرف می‌کنند. اما به طور کلی وزن گربه، بر اساس جنسیت، سن و میزان فعالیت بدنی در حد کم می‌تواند دستخوش تغییرات شود. گربه‌های نژاد سیامی می‌توانند به راحتی بین ۱۶ تا ۲۰ سال در منزل شما زنده بمانند.

این نژاد گربه خانگی، بسیار اجتماعی است؛ آن‌ها از صحبت کردن با صاحب با سرپرست خود با صدای بلند بسیار لذت می‌برند. این نژاد گربه در عین زیبایی، بسیار باهوش نیز است. در نتیجه شما به عنوان سرپرست یکی از این گربه‌ها، نیاز به تحریک ذهنی این نژاد از طریق بازی‌های تعاملی و سرگرم‌کننده هستند. آن‌ها از بازی کردن بسیار لذت می‌برند. این مسئله به این معنی است که به هیچ وجه نباید آن‌ها را تنها بگذارید؛ پس اگر ممکن است برای مدت طولانی در منزل نباشید، بهتر است دور این نژاد را خط بکشید.

گربه بنگال

احتمالا تا به امروز، حداقل یک بار نیز اسم ببرهای بنگال به گوش شما خورده است. گربه‌های نژاد بنگال نیز با شباهت بسیار زیادی به ببرهای بنگال، از گزینه‌های پر ابهت و جذاب برای سرپرستی به عنوان گربه خانگی هستند. در تصویر مربوط به این نژاد، ظاهر زیبا، وحشی، درنده، خاص و مسحور‌کننده او نمایان است؛ بدن کشیده، قدرتمند و توده حجیم عضلانی از ویژگی‌های اصلی این نژاد است. پوست آن‌ها از الگو‌های متمایزی از خطوط و نقاط رنگارنگ پوشیده شده است.

عکس گربه بنگال
عکس گربه بنگال

مشخصات گربه بنگال

رنگ پوست آن‌ها می‌تواند از قهوه‌ای تیره تا زرد و یا حتی نقره‌ای متنوع باشد؛ مو‌های گربه‌های بنگال نیز ضد حساسیت هستند و یک انتخاب مناسب برای افرادی می‌باشد که به گربه‌ها آلرژی دارند. زیبایی و جذابیت گربه‌های بنگال، نظافت و توجه مداوم و دوره‌ای به پوست و موی آن‌ها را طلب می‌کند. از آنجایی که گفته شد توده عضلانی قوی یکی از ویژگی‌های بدن گربه‌های بنگال است، در نتیجه برای تغذیه آن‌ها نیز باید اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. رژیم غذایی پر پروتئین اصلی‌ترین کلید رشد مناسب آن‌ها می‌باشد. همچنین شما باید به خوبی اطمینان حاصل کنید که آن‌ها علاوه بر تغذیه مناسب، از فعالیت فیزیکی کافی نیز برخوردار هستند. گربه‌های بنگال در صورت عدم تحرک مناسب به راحتی می‌توانند دچار اضافه وزن شوند؛ وزن عادی آن‌ها در حدود ۳.۶ تا ۶.۸ کیلوگرم ثبت شده است.

گربه‌های نژاد بنگال طول عمر متوسطی دارند و میانگین بین ۱۲ تا ۱۶ سال عمر می‌کنند. و گربه‌های بنگال از لحاظ رفتاری، بسیار فعال،باهوش و پر انرژی هستند. آن‌ها مانند برادران بزرگتر خود، ببرهای بنگال، عاشق پریدن و جهش و بالا رفتن از مکان‌های مختلف هستند. پس اگر روزی سرپرست یکی از آن‌ها شدید، فراموش نکنید که اسباب بازی‌های مخصوص و مناسبی را برای او تهیه کنید. بنگال یک نژاد اجتماعی است و به راحتی با سایر اعضای خانواده ارتباط برقرار می‌کند. این نژاد همچنین صدایی بسیار خاص و بلند دارد. این صدا باعث می‌شود بتواند به راحتی در محیط و ارتباط با سایر گربه‌ها خود را نشان دهد. با توجه به ویژگی‌ها و شخصیت خاص بنگال‌ها، توصیه می‌شود قبل از انتخاب، آن‌ها را از نزدیک ببینید.

گربه مین کوون (Maine Coon)

نژاد دیگری که شما می‌توانید در منزل خود از حضور آن‌ها بهره بگیرید، گربه نژاد مین کوون است. این نژاد، از بزرگ‌ترین نژاد‌های گربه می‌باشد و اصالت اولیه آن مربوط به آمریکای شمالی و ایالت مین است. از نظر ظاهری، گربه‌های مین کوون جثه‌ای بزرگ و تنومند دارند. این موضوع برای خرید و فروش گربه مین کون مد نظر قرار گرفته شود. همانطور که در تصویر پیداست، سر و صورت آن‌ها معمولا فرم مثلثی دارد. این صورت توسط گوش‌های بزرگ و دایره‌ای شکل، پوشیده می‌شوند. پوست آن‌ها بسیار نرم است و رنگ‌های متنوعی را می‌توان در آن مشاهده کرد؛ از سیاه تا سفید به همراه الگو‌های متنوع دیده می‌شوند.

عکس گربه مین کون
عکس گربه مین کون

مشخصات گربه مین کوون

گربه‌های نژاد مین کوون (Maine Coon)، خز و موهای بلندی دارند که باید به صورت مرتب اصلاح و تمیز شوند. همچنین نباید از نظافت ناخن‌ها و مسواک زدن دندان‌های آن‌ها نیز غافل شوید؛ سعی کنید به صورت هفتگی آن‌ها را نیز چک، بررسی و در صورت لزوم نظافت کنید. گربه‌های مین کوون به علت جثه بزرگی که دارند، نیاز‌های تغذیه‌ای بیشتری نیز نسبت به سایر گربه‌ها دارند؛ سعی کنید حتما از گوشت گاو یا ماهی نیز در رژیم غذایی هفتگی آن‌ها بهره ببرید. به طور کلی پروتئین جزء اساسی رژیم غذایی مین کوون‌ها می‌باشد. وزن گربه‌های مین کوون بر اساس جنسیت و شرایط فیزیکی می‌تواند بین ۳.۶ تا ۸.۲ کیلوگرم متغیر باشد. این نژاد گربه می‌تواند تا ۱۴ سال بدون مشکل عمر داشته باشد. گربه‌های نژاد مین کوون بسیار وفادار و مهربان هستند.

به جهت جثه و اندازه بزرگ آن‌ها، نام غول‌های مهربان را نیز بر آن‌ها قرار می‌دهند. مین کوون‌ها بسیار باهوش هستند و برای ارضاء کردن حس کنجکاوی خود، نیاز به تحرک فیزیکی و البته ذهنی زیادی دارند. به همین علت، سعی کنید تعداد زیادی اسباب بازی مناسب را برای آن‌ها فراهم کنید؛ لازم به ذکر است که گربه‌های نژاد مین کوون، عاشق خراشیدن اجسام و لوازم هستند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بدن و لوازم منزل خود، حتما سعی کنید تعدادی میله خراش گربه را تهیه کرده و در نقاط مختلف خانه خود قرار دهید. ما در مقاله خراشیدن گربه به روش‌های جلوگیری و مقابله با این عادت ناپسند گربه پرداخته‌ایم؛ فراموش نکنید که آن را نیز بررسی کنید.

گربه راشن بلو

یکی دیگر از گربه‌هایی که در دسته گربه‌های ضد حساسیت قرار می‌گیرند، گربه‌های نژاد آبی روسی هستند. اگر شما در مقابل بعضی از نژاد‌های گربه حساسیت دارید، می‌توانید به گربه نژاد آبی روسی نیز فکر کنید. گربه‌های Russian Blues، دارای یک پوست پر از خز به رنگ خاکستری هستند؛ پوست آن‌ها مخملی شکل است و نیازی به نگهداری و مراقبت زیاد ندارد.

عکس گربه راشن بلو
عکس گربه راشن بلو

مشخصات گربه راشن بلو

ویژگی اصلی ظاهری این گربه‌ها که در نگاه اول، جذب‌کننده هر بیننده‌ای است، چشمان سبز و زرد آن‌ها می‌باشد. رژیم تغذیه‌ای متعادل و و متوازن آن‌ها باعث می‌شود با اکثر سفره‌های غذایی خانواده، سازگاری داشته باشند. البته سعی کنید که تغذیه آن‌ها همراه با فعالیت بدنی مناسب نیز باشد؛ گربه‌های نژاد آبی روسی وزنی بین ۳.۶ تا ۶.۸ کیلوگرم دارند. طول عمر میانگین آن‌ها نیز بین ۱۵ تا ۱۸ سال است که نسبتا طول عمر زیادی محسوب می‌شود. گربه‌های آبی روسی با پوست، خز و چشم‌هایی زیبا، ویژگی‌های رفتاری منحصر به فردی نیز دارند. گربه‌های این نژاد زیبا، تمایل دارند که تا آن جایی که امکان دارد، وقت خود را با سرپرست خود بگذرانند، بازی کنند و از این اتاق به آن اتاق بروند.

نژاد آبی روسی همچنین با کودکان نیز ارتباط خوب و موثری را برقرار می‌کند؛ اما در ارتباط‌گیری با غریبه‌ها دیر عمل می‌کند و درجه اجتماعی بودن زیادی در مواجهه با افراد ناآشنا ندارد. گربه‌های نژاد آبی روسی می‌توانند یکی از بهترین نژاد‌ها برای منزل شما باشند چرا که فعالیت و تحرک بسیاری ندارند و از روتین آرام و بدون هیجان خود لذت می‌برند. البته آن‌ها گربه‌های باهوشی هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را به جهت یادگیری امور مختلف آموزش دهید.

توصیه می‌شود از نکاتی که در متن و تصاویر مقاله آموزش گربه و همچنین مقاله ارتباط با گربه توضیح داده‌ایم نیز در این مسیر، استفاده کنید. شما می‌توانید این نژاد گربه را برای مدتی در منزل خود تنها بگذارید و از این نظر، بر سایر نژاد‌ها برتری دارند؛ بنابراین اگر لازم است شما مدتی را در خانه نباشید، گربه‌های نژاد آبی روسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند. فقط کافی‌ست که اسباب بازی و ظرف خاک و تغذیه را به مقدار مناسب برای او فراهم کرده باشید.

گربه دوون رکس (Devon Rex)

نژاد دوون رکس، یکی از نژاد‌های نادر در میان گربه‌ها می‌باشد؛ این نژاد برای بار اول در سال ۱۹۶۰ در انگلستان شناسایی شد؛ از نظر ویژگی‌های ظاهری، دوون رکس‌ها عمدتا با چهره خشن و مو‌های خاص خود شناسایی می‌شوند. پوست این نژاد، رنگ‌های متنوعی دارد. همانطور که گفته شد، موهای خاص، نرم و موج‌دار این نژاد یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری این حیوانات است. به علت کوتاه بودن موهای گربه‌های دوون رکس، نگهداری از آن‌ها نیز به سختی تمیز کاری و برس کشیدن گربه‌ها با موهای بلند نیست. البته که باید به صورت دوره‌ای، تمیزی و نظافت بدن او را چک و بررسی نمایید.

عکس گربه دوون رکس
عکس گربه دوون رکس

مشخصات گربه دوون رکس

جثه گربه‌های دوون رکس معمولا کوچک است. به همین علت، وزن حدودی آن‌ها بین ۲.۵ تا ۴ کیلوگرم اعلام می‌شود که نسبتا عدد سبکی است. البته که این وزن کم نباید باعث شود شما از نیازهای تغذیه‌ای این حیوان غافل شوید! گربه‌های نژاد دوون رکس معمولا بین ۹ تا ۱۳ سال می‌توانند در آرامش زندگی کنند. از نظر ویژگی‌های طبیعی و رفتاری، از گربه‌های دوون رکس به عنوان نژاد وفادار نیز یاد می‌شود. آن‌ها تمایل دارند که حتی هنگامی که روی شانه‌های شما نیز نشسته‌اند، بازی کنند و وقت بگذرانند. آن‌ها اجتماعی و انسان دوست هستند؛ همین ویژگی‌ها می‌تواند آن‌ها را به همراهانی خوب برای کودکان شما تبدیل کند.

این نژاد گربه با هوش و ذکاوت خود می‌تواند به راحتی ترفند‌ها و رفتار‌های مد نظر شما را آموزش ببیند. بازیگوشی دوون رکس‌ها از سنین کودکی شروع می‌شود و تا زمان پیری نیز ادامه پیدا می‌کند. برای همین باید از صبر و حوصله زیادی به جهت بازی کردن با گربه خود برخوردار باشید. در نهایت اگر نیاز به یک گربه نادر با جثه نه چندان بزرگ و وزن نه چندان زیاد، با زیبایی خاص و بازیگوشی سرشار هستید، نژاد دوون رکس انتخاب مناسبی برای منزل شما است. در تصویر ابتدایی این قسمت، می‌توانید شمایل این گربه را نیز بررسی کنید.

گربه بیرمن (Birman)

گربه‌های نژاد بیرمن، یکی از نژاد‌های پر طرفدار برای نگهداری در منزل هستند. نژادی فوق العاده زیبا، آرام و دوست داشتنی که اصالت آن‌ها به بیرما (کشوری که امروزه تحت عنوان میانمار می‌شناسیم) بر می‌گردد. آن‌ها به قدری در ناحیه خود معروف هستند که تحت عنوان «گربه‌های مقدس بیرما» نیز نام گذاری می‌شوند.

تصویر گربه بیرمن
تصویر گربه بیرمن

ظاهر گربه‌های بیرمن طبق تصویر بالا، شامل مو‌های بلند، نرم و براق است؛ این گربه‌ها دارای بدنی نسبتا بزرگ و قوی هستند. پوست آن‌ها نیز نرم و مجعد است و معمولا بافتی کشسان و الاستیک دارد. رنگ پوست بیرمن‌ها عمدتا در دسته آبی، بنفش و سفید طبقه بندی می‌شود.

مشخصات گربه بیرمن

لازم به ذکر است که قسمت‌های سر، دم، پنجه و پاهای گربه بیرمن از رنگ پوست آن‌ها تیره‌تر است. چشم‌هایی گرد با رنگ‌هایی زیبا و شفاف نیز در ظاهر آن‌ها، جلب توجه می‌کند. نیاز‌های مراقبتی گربه‌های بیرمن نسبتا بالا است؛ شما باید به صورت مداوم مو‌های بدن آن‌ها را شانه کنید؛ در این صورت از خطر چرک و موخوره پیدا کردن در امان می‌مانند. همچنین کوتاهی ناخن‌ها و تمیزی دندان‌های آن‌ها نیز باید هفتگی بررسی شود. وزن یک گربه بیرمن در حالت عادی بین ۴ تا ۷ کیلوگرم است؛ سعی کنید رژیم غذایی متعادل و پر از پروتئین، فیبر و مواد معدنی را برای جثه متوسط او فراهم کنید. میانگین عمر این گربه‌های زیبا نیز بین ۱۲ تا ۱۶ سال می‌باشد.

گربه‌های نژاد بیرمن کاملا مطیع و بی‌آزار هستند. آن‌ها دوست داشتنی، مهربان و وابسته به سرپرست و صاحب خود هستند؛ بنابراین دائما در حال دنبال کردن شما در نقاط مختلف منزل هستند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از روش‌های فیزیکی به آن‌ها محبت کنید؛ به طور مثال روزانه در چند نوبت آن‌ها را نوازش کنید. گربه‌های بیرمن مقداری به صورت طبیعی، کنجکاو هستند. پس در طول روز آن‌ها را خواهید دید که در حال بررسی و تفکر در قسمت‌های مختلف منزل می‌باشند. گربه نژاد بیرمن، به دلیل آرامش ذاتی و شخصیت متعادل خود، معمولا به خوبی با فضای منزل سازگاری دارند و انتخاب مناسبی برای خانواده‌هایی هستند که به دنبال یک گربه آرام و دلنشین برای منزل خود می‌گردند.

آشنایی با اصول کلی نگهداری گربه در منزل

گربه‌ها، با زیبایی و شخصیت‌های متنوع خود، از محبوب‌ترین حیوانات خانگی در سرتاسر جهان هستند. در کشور ما نیز گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی طرفداران زیادی دارند. در قسمت اول این نوشتار، توضیح داده شد که گربه‌ها خانگی، نژاد‌های مختلفی دارند. که به طور تفصیلی، ویژگی‌های مخصوص هر کدام از این نژاد‌ها در قسمت مخصوص خود بررسی شد. اکنون در این قسمت از مقاله، قصد داریم به تعدادی از اصول کلی و مهم، که باید در هنگام نگهداری خانگی از گربه خود رعایت کنید، اشاره کنیم.

  • تغذیه مناسب گربه

ارائه غذای متعادل و با کیفیت یکی از مهم‌ترین وظایف شما در جهت رشد گربه است؛ سعی کنید در هفته، ترکیبی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی را در اختیار گربه خود بگذارید.

  • هیدراته کردن بدن گربه

بدن ما انسان‌ها از ۶۶ درصد آب تشکیل شده است. حفظ این درصد، برای فعالیت صحیح بدن ما امری ضروری است. در بدن گربه‌ها نیز همین اتفاق و درصد وجود دارد؛ در صورتی که تنظیم میزان آب و هیدراسیون بدن گربه به هم بخورد، او دچار مشکلات متعددی خواهد شد. همیشه مطمئن شوید که گربه شما به آب تمیز و سالم دسترسی مناسبی دارد. ظرف آب را در محلی قرار ندهید که دسترسی آن برای گربه سخت باشد؛ توصیه می‌شود که در طول روز ۳ الی ۴ بار آب ظرف را تعویض کنید.

  • رعایت بهداشت عمومی و دهان گربه

مراقبت از بهداشت عمومی در گربه‌ها، شامل جلوگیری از وقوع بیماری‌ها و تلاش برای حفظ سلامت است. سعی کنید به صورت مداوم پوست و موی او را برس بکشید؛ در طول ماه نیز او را حتما برای استحمام به حمام ببرید؛ در مقاله آموزش حمام گربه، تمامی نکاتی که باید در طول این عمل رعایت کنید ذکر شده است.

حتما آن را بررسی کنید. همچنین در رعایت بهداشت دهان و دندان گربه نیز کوشا باشید. به این منظور دائما دندان‌ها و لثه‌های گربه را بررسی کنید. همچنین از مسواک و خمیر دندان مخصوص گربه بهره‌مند شوید؛ توصیه می‌شود هر ماه یک بار برای بررسی وضعیت بهداشتی گربه، به دامپزشک مخصوص خود مراجعه کنید.

واکسیناسیون منظم و ویزیت‌های پزشکی با دامپزشک برای گربه بسیار اهمیت دارند. این اقدامات به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال کمک می‌کنند. بنابراین، باید گربه خود را به صورت منظم برای واکسیناسیون و بررسی‌های پزشکی به دامپزشک ببرید. دامپزشک شما می‌تواند بر اساس نیازهای گربه، برنامه‌ای مناسب برای واکسیناسیون و مراقبت‌های پزشکی تعیین کند.

واکسن بچه گربه
واکسن بچه گربه
  • تمرین و فعالیت روزانه گربه

تمرین منظم و فعالیت فیزیکی برای گربه‌ها بسیار مفید است. این امر کمک می‌کند تا گربه سالم و فعال بماند؛ در نتیجه او از چاقی و مشکلات مربوط به ناراحتی‌های حرکتی مصون خواهد ماند. به این منظور، ایجاد محیطی که گربه بتواند در آن بازی و حرکت کند بسیار اهمیت دارد. سعی کنید از اسباب بازی‌های مناسب برای گربه خود استفاده کنید.

  • حفاظت از گربه در برابر خطرات محیط

حتما اطمینان حاصل کنید که محیط زندگی گربه ایمن است. از وجود خطراتی مانند محصولات شیمیایی، گیاهان سمی، اشیاء کوچک قابل بلعیدن و مواد خطرناک آگاهی پیدا کنید. سپس سعی در دور کردن این خطرات از محیط زندگی گربه داشته باشید. همچنین، اجازه ندهید گربه به تنهایی بیرون از منزل برود، مگر این که خود او را همراهی کنید یا که در محیطی محافظت شده و امن قرار گرفته باشد.

  • رعایت بهداشت ظرف خاک گربه

حفظ بهداشت ظرف خاک برای گربه بسیار مهم است. توصیه می‌شود که ظرف خاک او همیشه تمیز و بهداشتی باشد. در این صورت گربه می‌تواند به طور منظم در آن تخلیه خود را انجام دهد. به طور روزانه، مدفوع را از ظرف خاک پاکسازی کنید و آن را دور بریزید. سطح ظرف خاک را به منظور وجود میزان کافی خاک، بررسی کنید. در صورت لزوم مقداری خاک تازه اضافه کنید. همچنین، برای جلوگیری از بوی نامطبوع، می‌توانید از محصولات خوشبو‌کننده مخصوص ظرف خاک حیوانات نیز استفاده کنید.

  • فراهم کردن محیطی آرام برای گربه

گربه‌ها نیاز به استراحت و آرامش دارند. مطمئن شوید که برای گربه‌تان محیطی آرام فراهم کرده‌اید. این محیط برای او لازم است؛ اطمینان پیدا کنید که در سرتاسر خانه مکان‌های مناسبی برای خواب و استراحت گربه خود تدارک دیده‌اید. همچنین با این کار، به گربه‌تان امکان فرار از محیط‌های پر صدا و استرس زا را خواهید داد.

  • عشق و توجه کافی معجزه می‌کند

عشق، توجه و مراقبت مناسب نیز از اصولی‌ترین نکات برای حفظ و سلامت گربه است. برای او به‌انداز کافی زمان بگذارید. سعی کنید با گربه‌تان بازی کنید، با او صحبت کنید و لطف و محبت خود را به او نشان دهید. این نوع تعاملات مثبت به افزایش روحیه و آرامش گربه کمک می‌کنند. همچنین تقویت‌کننده ارتباط نزدیک شما با او نیز خواهند بود.

نژاد گربه مناسب برای شرایط شما

خیلی خوشحالیم که تا این قسمت از مقاله راهنمای انتخاب نژاد مناسب گربه برای منزل، ما را همراهی کرده‌اید. همانطور که تا کنون توضیح دادیم، در انتخاب یک گربه به عنوان حیوان خانگی، عوامل زیادی دخیل هستند؛ می‌دانیم که انسان‌ها ویژگی‌ها و روحیات متفاوتی دارند؛ همین روحیات متفاوت نیز عامل انتخاب نژاد‌های متفاوت به عنوان حیوان خانگی است؛ در دو قسمت قبلی، به توضیح مفصلی از نژاد‌های مختلف گربه پرداختیم.

همچنین نکات و اصول مهمی که باید در طول نگهداری نژاد‌های مختلف گربه در منزل رعایت شود گفته شد. در قسمت آخر این نوشتار، قرار است به صورت مشخص، به شرایط مختلف و متفاوت انسان‌ها اشاره کنیم و برای هر کدام از این شرایط، انواعی از نژاد‌های گربه که مناسب‌تر هستند را پیشنهاد دهیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

کدام گربه‌ها، بهترین نژاد برای داخل منزل هستند؟

می‌دانیم که تمامی نژاد‌های گربه، نیازمند مراقبت و توجه سرپرست خود در منزل هستند؛ در نظر داشته باشید گربه، از هر نژادی که باشد با ماندن در خانه دسترسی کمتری به محیط بیرون خواهد داشت؛ در نتیجه شما باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به نیازهای او داشته باشید. اما گروهی از آن‌ها برای زندگی داخل منزل، با شرایط زندگی امروزی انسان‌ها، تطبیق یافته‌تر هستند. در زیر بهترین نژاد‌های گربه مناسب زندگی در داخل منزل را معرفی کرده‌ایم:

  • نژاد مو کوتاه بریتانیایی: بسیار باهوش هستند؛ ترجیح می‌دهند در درون خانه بمانند؛ مشروط بر این که بتوانند با اسباب بازی‌ها و افراد بازی کنند.
  • نژاد دوون رکس: این نژاد بسیار اجتماعی است و کودک درون این گربه‌ها تا آخر عمرشان فعال است.
  • نژاد بی‌مو یا Sphynx: این نژاد گربه‌ها بسیار اجتماعی هستند و عاشق بازی کردن می‌باشند. آن‌ها نیازمند محبت و توجه دائمی زبانی و عملی شما هستند. همچنین مراقبت از پوست بدون موی آن‌ها نیز موضوعی است که باید به آن توجه کنید.

کدام گربه ها، دارای دوستانه‌ترین رفتار هستند؟

گربه‌ای که در خانه می‌ماند الزاما باید رفتار دوستانه‌ای را از خود نشان دهد. نژاد‌هایی که در زیر معرفی می‌شوند، از تعاملات اجتماعی مداوم لذت می‌برند. در نتیجه مشکلی با به اشتراک گذاشتن فضای زندگی خود با افراد دیگر و حیوانات خانگی ندارند و از این مسئله خوشحال هستند. نژاد‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، با ویژگی‌هایی مانند وفاداری و محبت شناخته شده‌اند.

  • نژاد موگی: از دسته گربه‌ها با نژاد دو رگه محسوب می‌شوند؛ به طور معمول بسیار وفادار هستندو علاقه زیاد آن‌ها به زندگی درون منزل قابل توجه است.
  • نژاد پرشین: این گربه‌ها نیز دو رگه محسوب می‌شوند. بسیار ریلکس و آرام هستند که این آرامش گاهی اوقات باعث سر رفتن حوصله آن‌ها می‌شود. هر چه شما بیشتر با آن‌ها بازی کنید و سر به سرشان بگذارید، آن‌ها نیز بیشتر با شما ارتباط خواهند گرفت.
  • نژاد رگدال: یکی از مورد اعتماد‌ترین نژاد‌ها برای به سرپرستی گرفتن است؛ نیاز به نگهداری با شرایط خاص ندارد. فقط کافی است که به او به مقدار کافی محبت کنید.
  • نژاد سیامی: نژاد سیامی، نژادی ملایم است. آن‌ها می‌توانند به حیوانات خانگی عالی برای خانواده شما تبدیل شوند؛ زیرا ارتباط خوبی را با کودکان شما برقرار می‌کنند و روحیه کنجکاوی دارند.

کدام گربه‌ها، برای صاحب خود ضد حساسیت هستند؟

گفته شد که عوامل متعددی بر انتخاب نژاد مناسب شما به جهت نگهداری در منزل، تاثیر گذار است. افراد بسیار زیادی وجود دارند که علیرغم علاقه زیاد به گربه، به دلیل حساسیت، عطسه و سرفه به سراغ خرید یکی از آن‌ها نمی‌روند. جالب است بدانید که تقریبا ۱۰ درصد مردم جهان به گربه آلرژی دارند! در این قسمت قصد داریم نژاد‌هایی را معرفی کنیم که برای صاحبان خود حساسیت زا نیستند. پیشنهاد مناسبی برای افراد آلرژیک!

  • نژاد بی‌مو یا Sphynx
  • نژاد بنگال
  • نژاد آبی روسی
  • نژاد سیبری
  • نژاد بالی

شاید بفرمایید علاقه مند به سرپرستی گرفته گربه خیابانی هستید. مطلب نگهداری از گربه خیابانی راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

کدام نژاد‌های گربه نیاز به مراقبت کمتری دارند؟

اصولا گربه‌هایی که مو‌های کوتاه دارند نیاز کمتری به توجه و رسیدگی دارند؛ در میان نژاد‌های توضیح داده شده، گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی و گربه‌های نژاد سیامی نسبت به سایرین به مراقبت کمتری نیاز دارند؛ همانطور که گفته شد علت اصلی این امر، کوتاهی مو‌های آنها است؛ البته گربه‌های بی‌مو یا (Sphynx) نیز می‌توانند برای شما مناسب باشند؛ زیرا اصلا مویی ندارند که بخواهد شما را به دردسر بیندازد. البته گربه‌های این نژاد نیاز به حمام‌های مرتب و مراقبت در برابر سرما و گرما دارند.

آرام‌ترین نژاد‌های گربه کدام هستند؟

اگر دنبال گربه‌هایی می‌گردید که کمترین سر و صدا و جنب و جوش را داشته باشند، پیشنهاد ما گربه‌های نژاد مو کوتاه بریتانیایی و رگدال هستند. طبیعت ملایم، دوست داشتنی و آرام از ویژگی‌های اصلی این دو نژاد مذکور است. البته لازم به ذکر است گربه‌های نژاد مو کوتاه بریتانیایی، تا ۱ سالگی جنب و جوش دارند و بعد از آن آرام می‌شوند.

کدام نژاد گربه را می‌توان در منزل تنها گذاشت؟

به طور کلی گربه‌ها، موجوداتی وابسته به سرپرست خود هستند و تنها گذاشتن آن‌ها به مدت طولانی اصلا توصیه نمی‌شود. اما گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی و گربه‌های آبی روسی نسبت به سایرین در این زمینه مقاوم‌تر هستند. این دو نژاد مستقل هستند و می‌توان گفت که از تنهایی خود نیز لذت می‌برند. در نظر داشته باشید قبل از ترک آن‌ها باید آب، غذا و اسباب بازی مناسب را تدارک دیده باشید.

کدام نژاد گربه با کودکان شما سازگار‌تر است؟

معمولا گربه‌ها از حرکات ناگهانی، جیغ کشیدن و صداهای بلند یا تماس بیش از حد خوششان نمی‌آید. بنابراین گربه‌ها و کودکان منزل به طور طبیعی ارتباط خوبی با یکدیگر ندارند. اما برخی از نژادها بهتر از سایرین می‌توانند که با کودکان شما ارتباط برقرار کنند. در ادامه، نژاد‌هایی معرفی می‌شوند که با کودکان شما ارتباط مسالمت‌آمیز برقرار می‌کنند.

  • نژاد مین کوون
  • نژاد رگدال

کدام نژاد گربه برای افراد مسن مناسب‌تر است؟

گربه‌ها می‌توانند یک همراه عالی برای افراد مسن و کم تحرک باشند. گربه‌ها برخلاف سگ‌ها، نیازی به راه رفتن ندارند. ثابت شده است که گربه‌ها نه تنها می‌توانند افسردگی را در افراد مسن کاهش دهند. بلکه حتی شواهدی دیده شده که ارتباط با گربه باعث کاهش سطح فشار خون آن‌ها نیز می‌شود. در ادامه به دو نژاد مهمی که می‌توانند عصای دست سالمندان باشند، اشاره کرده‌ایم.

  • نژاد بیرمن
  • راشن بلو

در مورد رفتار گربه ها مقاله ده نشانه که گربه تان شما را دوست دارد برایتان منتشر شده است.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.