سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

سنگ مثانه گربه

سنگ مثانه گربه

سنگ مثانه گربه یکی از انواع مشکلاتی است که امروزه برای گربه‌های خانگی به وجود می‌آید. این مشکل معمولا در بیشتر گربه‌ها دیده می‌شود و شدت و بزرگی سنگ متفاوت است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ۱۳ درصد از گربه‌ها امروزه با چنین مشکلاتی درگیر می‌شوند. در بسیاری از موارد ممکن است تنها سنگ‌ریزه‌هایی باشند که خود به خود دفع شوند. با این حال گاهی اوقات نیز ممکن است سنگ‌ها بزرگ‌تر بوده و نیاز به دارو یا جراحی داشته باشند. بطور کلی شناخت انواع بیماری گربه می‌تواند برای سلامت این حیوانات خانگی مفید باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و مسائلی درباره هزینه عمل سنگ مثانه گربه، قرص برای سنگ کلیه گربه، داروی سنگ مثانه گربه، شستشوی مثانه گربه، درمان انسداد مجاری ادراری گربه، درمان سنگ مثانه گربه، غذای گربه برای سنگ کلیه و درمان خانگی ادرار نکردن گربه را پوشش دهیم.

سنگ های مثانه گربه
سنگ های مثانه گربه

در دیگر مطلب سایت سایمون کت به مشکلی مشابه چون سنگ کلیه گربه نیز پرداختیم. شما می‌توانید با یک رژیم غذایی خوب و نگهداری اصولی گربه خود را از این مشکلات تا حد ممکن دور نمایید. در مطلب جراحی سنگ مثانه گربه هم می‌توانید ویدیوی جراحی آن را مشاهده کنید.

هزینه عمل سنگ مثانه گربه چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در این زمینه پرسیده می‌شود این است که هزینه عمل سنگ مثانه گربه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این هزینه توسط هر دامپزشک و متخصصی در این زمینه مشخص می‌شود. برای مثال اگر گربه شما نژاد خاص یا بیماری خاصی داشته باشد این هزینه افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که میزان تجربه و دانش تخصصی دامپزشکی که انتخاب کرده‌اید عامل مهم دیگری است که روی این موضوع تاثیرگذار خواهد بود.

هرچه دامپزشک‌هایی که انتخاب می‌کنید تجربه و دانش بیشتری داشته باشند هزینه عمل نیز بیشتر می‌شود. یک موضوع دیگر که روی این هزینه تاثیرگذار است مسئله بزرگی سنگ مثانه گربه است. دقت داشته باشید که هرچه این سنگ بزرگ‌تر باشد خارج کردن آن با عمل جراحی سخت‌تر خواهد بود. همین عامل نیز باعث می‌شود تا جراح زمان بیشتری را صرف انجام این کار کند. در نتیجه شما هزینه بیشتری را نیز از شما در ازای عمل دریافت خواهد کرد.

عکس سنگ مثانه گربه
عکس سنگ مثانه گربه

قرص برای سنگ کلیه گربه

یکی از بهترین روش‌های درمانی که برای درمان سنگ مثانه گربه وجود دارد استفاده از قرص‌هایی است که در این زمینه تولید و ساخته شده‌اند. این قرص‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند تا حد زیادی سنگ‌های مثانه با سایز متوسط و ریز را خارج کنند. از طرف دیگر یک مزیت اساسی آنها این است که از تشکیل سنگ مثانه نیز در گربه‌ها جلوگیری می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم قرص برای سنگ کلیه گربه این است که هزینه آن بسیار مناسب است. پس شما برای خرید این قرص‌ها با چالش خاصی مواجه نخواهید شد.

از دیگر ویژگی‌های مربوط به این قرص می‌توان به خوش طعم بودن آن اشاره کرد. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا گربه شما در زمان خوردن آن با مشکل مواجه نشود. دقت داشته باشید که این قرص دارای ویتامین‌های موردنیاز برای بدن گربه است. به همین علت نیز ما آن را در دسته قرص‌های مکمل نیز قرار می‌دهیم. پس اگر گربه شما هم با سنگ کلیه یا سنگ مثانه درگیر شده است پیشنهاد می‌کنیم حتما این قرص را تهیه کنید. زدن واکسن گربه را فراموش نکنید.

تصاویر سنگ مثانه گربه
تصاویر سنگ مثانه گربه

بهترین داروی سنگ مثانه گربه

امروزه روش‌های دارویی برای از بین بردن سنگ مثانه گربه می‌توانند یک گزینه جذاب باشند. شاید اصلی‌ترین دلیل این موضوع قیمت مناسب این روش نسبت به سایر روش‌ها باشد. به همین علت نیز در حال حاضر قرص‌ها و مکمل‌های زیادی در این زمینه طراحی و تولید شده‌اند. احتمالا این سوال برای شما هم به وجود می‌آید که بهترین داروی سنگ مثانه گربه کدام دارو خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید به چند فاکتور کلیدی و بسیار مهم در این زمینه دقت داشته باشید. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم باید نظر دامپزشک گربه خود را بپرسید. بدون شک هریک از این داروها ویژگی‌های مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. دامپزشک گربه شما می‌تواند با بررسی سنگ مثانه گربه نوع داروی موردنیاز را برای گربه تجویز کند.
  • از طرف دیگر شما باید به برند سازنده دارو نیز دقت داشته باشید. معمولا خرید دارو از برندهایی که اعتبار بیشتری نسبت به سایرین دارند می‌تواند گزینه بهتری باشد. دلیل این موضوع این است که شما می‌توانید نسبت به اثرگذاری و نداشتن عوارض جانبی آن اطمینان نسبی داشته باشید.
  • بررسی قیمت عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که احتمالا برای دفع شدن کامل سنگ مثانه گربه شما نیازمند این خواهید بود که برای مدت زمان طولانی این قرص‌ها یا داروها را به گربه خود دهید. پس باید دارویی را انتخاب کنید که قیمت آن با بودجه مدنظر شما همخوانی کاملی داشته باشد.
اندازه سنگ مثانه گربه
اندازه سنگ مثانه گربه

شستشوی مثانه گربه چیست؟

شستشوی مثانه گربه یکی از روش‌های درمانی است که امروزه در این زمینه استفاده می‌شود. این روش وقتی استفاده می‌شود که سنگ مثانه دقیقا دریچه خروجی مثانه گرفته را گرفته باشد. در چنین شرایطی گربه شما نمی‌تواند ادرار کند. این موضوع نیز باعث اذیت شدن گربه شده و گربه شما بسیار بی‌قراری خواهد کرد. در چنین شرایطی وقت کافی برای استفاده از دارو یا سایر روش‌ها نخواهد بود. پس سریع‌ترین روشی که می‌توان از آن استفاده کرد شستشوی مثانه است.

در این روش یک قطعه مخصوص پس از ضدعفونی شدن وارد مثانه می‌شود. در ادامه با استفاده از فشار مایعات اقدام به شستشوی ناحیه داخلی مثانه می‌شود. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا سنگ مثانه گربه که دقیقا جلوی دریچه خروج واقع شده از جلوی آن کنار برود. پس گربه شما بعد از آن می‌تواند ادرار کند. البته این روش نمی‌تواند باعث از بین رفتن سنگ مثانه شود. با این حال می‌تواند اثرگذاری فوری در کنار رفتن سنگ مثانه از دریچه خروجی داشته باشد.

درمان انسداد مجاری ادراری گربه

اولین نکته‌ای که باید در اینجا به آن دقت داشته باشید این است که مسدود شدن مجاری ادراری گربه می‌تواند یک موضوع کاملا حاد و خطرناک باشد. به همین علت نیز شما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. دقت داشته باشید که مسدود شدن این مجاری با وجود سنگ مثانه گربه متفاوت خواهد بود. زمانی که این مجاری مسدود می‌شوند به این معناست که گربه شما دیگر نمی‌تواند ادرار کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا گربه شما به میزان زیادی بی‌قراری کند.

در چنین شرایطی شما باید به دنبال درمان انسداد مجاری ادراری گربه و روش‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شوند باشید. در اولین قدم برای درمان این مشکل رادیوگرافی انجام می‌شود. با استفاده از رادیوگرافی مشخص می‌شود که سنگ مثانه گربه دقیقا در کدام منطقه از مجاری ادراری قرار گرفته است. در ادامه روی منطقه‌ای که سنگ مثانه در آن قرار گرفته جراحی انجام خواهد شد. دقت داشته باشید که این جراحی ممکن است جراحی پیچیده‌ای باشد یا این‌که به‌صورت کاملا ساده قابل انجام باشد.

پس از انجام این عمل باید دقت داشته باشید که نگهداری و مراقبت از گربه از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید سعی کنید رژیم غذایی مناسبی را برای گربه خانگی خود انتخاب کنید. از طرف دیگر سعی کنید از مکمل‌هایی که برای درمان سنگ مثانه مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز بهره ببرید.

مشکل سنگ مثانه گربه
مشکل سنگ مثانه گربه

راه‌های درمان سنگ مثانه گربه

احتمالا با مطالعه این مطلب این سوال برای شما هم به وجود آمده که برای درمان سنگ مثانه گربه از چه راه‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت راهکارهای مختلفی برای درمان سنگ مثانه وجود دارند. در ادامه قصد داریم برخی از رایج‌ترین این راه‌ها را بررسی کرده و توضیحاتی را درباره هریک از آنها ارائه دهیم. از جمله این راه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین راهکاری که وجود دارد استفاده از یک رژیم غذایی مناسب برای گربه خانگی است. در اولین قدم شما باید سعی کنید با کمک یک متخصص رژیم غذایی مناسبی را برای گربه خود تهیه کنید. این رژیم غذایی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. ارائه حجم زیاد آب به بدن گربه و همینطور تامین مواد معدنی موردنیاز بدن گربه از جمله این ویژگی‌ها هستند. به همین علت نیز تنظیم یک رژیم مناسب حتما باید توسط یک متخصص در این زمینه صورت گیرد.
  • در قدم بعدی شما می‌توانید از مکمل‌های مخصوص استفاده کنید. این مکمل‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که به دفع هرچه سریع‌تر سنگ مثانه گربه کمک می‌کنند. نکته مهم درباره این مکمل‌ها این است که معمولا مواد معدنی موردنیاز بدن گربه را نیز تامین می‌کنند. پس نیازی نیست که نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید.
  • جراحی یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توانید برای درمان سنگ مثانه یک گربه انجام دهید. معمولا جراحی زمانی صورت می‌گیرد که سایر راهکارهای درمانی جواب نداده باشد. دقت داشته باشید که این جراحی حتما باید در یک کلینیک تخصصی صورت گیرد. از طرف دیگر میزان تجربه و دانش تخصصی جراح نیز در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

ویژگی‌های غذای گربه برای سنگ کلیه

وقتی که قصد دارید بهترین غذای گربه برای سنگ کلیه را پیدا کنید باید به چند ویژگی مهم دقت داشته باشید. در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را بررسی کنیم. بررسی این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک رژیم غذایی مناسب را برای گربه‌ای که دچار سنگ مثانه یا سنگ کلیه شده است انتخاب کنید. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذایی که شما انتخاب می‌کنید حتما باید طعم مناسب و عطر و بوی خوبی داشته باشد. به این ترتیب گربه خانگی شما نسبت به خوردن آن واکنش نشان نمی‌دهد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا گربه شما راحت‌تر بتواند غذا را بخورد.
  • این غذا باید انرژی موردنیاز بدن گربه را تامین کند. سنگ مثانه گربه می‌تواند مقدار زیادی از انرژی او را تحلیل کند. وقتی که شما غذایی با میزان انرژی مناسب را به گربه خود می‌دهید اطمینان حاصل می‌کنید که انرژی موردنیاز بدن او تامین می‌شود.
  • چنین غذایی باید محرک اشتهای گربه نیز باشد. معمولا در رژیم غذایی مناسب سنگ مثانه بهتر است غذاهای اشتها آور را نیز قرار دهید.
  • این غذا باید دارای ویتامین‌های موردنیاز بدن گربه نیز باشد. دقت داشته باشید که تامین ویتامین‌های بدن گربه در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • مسئله ویتامین‌ها در خصوص مواد معدنی موردنیاز بدن گربه نیز صدق می‌کند. سنگ مثانه گربه برای درمان شدن نیازمند مواد معدنی متفاوتی است. پس حتما باید در رژیم غذایی گربه خود مواد معدنی را نیز قرار دهید.
عمل جراحی مثانه گربه
عمل جراحی مثانه گربه

راهکارهای درمان خانگی ادرار نکردن گربه

به طور کلی ممکن است گاهی اوقات با این مشکل مواجه شوید که گربه شما ادرار نمی‌کند. دلایل متعددی ممکن است برای این موضوع وجود داشته باشد که ابتدا این دلیل را باید پیدا کنید. اگر گربه شما زور زیادی می‌زند ولی ادراری از او خارج نمی‌شود احتمالا مشکل سنگ مثانه گربه یا مشکلات مشابه دارد. در این حالت بهتر است که هرچه سریع‌تر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. با این حال گاهی اوقات نیز ممکن است بتوانید با استفاده از برخی راهکارهای خانگی این مشکل را برطرف کنید.

تصویر سنگ مثانه گربه
تصویر سنگ مثانه گربه

به همین علت نیز در این بخش قصد داریم درباره درمان خانگی ادرار نکردن گربه صحبت کنیم.

راهکارهای رفع مشکل ادرار نکردن گربه

از جمله مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم سعی کنید غذاهای باکیفیت به او بدهید. سعی کنید تا جای ممکن غذاهای بی‌کیفیت را از رژیم غذایی گربه خود حذف کنید. از طرف دیگر اجازه ندهید که او از روی زمین چیزی برداشته و بخورد. این کار به میزان زیادی روی حل مشکل گربه شما تاثیرگذار خواهد بود.
  • سعی کنید کاری کنید که گربه شما روزانه مقدار زیادی آب بنوشد. برای این کار می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. سعی کنید از دامپزشک گربه خود در این زمینه مشورت بگیرید. از طرف دیگر همیشه آب خنک را در مقابل او قرار دهید. دسترسی گربه به آب باعث می‌شود تا میل او به نوشیدن آب نیز بیشتر شود.
  • سعی کنید یک جعبه بستر تمیز را برای او تهیه کنید. تهیه چنین جعبه‌ای باعث می‌شود تا گربه شما دچار التهاب در ناحیه مثانه نشود. همین موضوع نیز باعث خواهد شد تا با مشکلاتی نظیر ادرار نکردن مواجه نشود.
  • از طرف دیگر دادن خوراکی‌هایی که دارای آب یا فیبر زیادی هستند نیز می‌تواند در این زمینه مفید باشد. البته برای دادن چنین خوراکی‌هایی نیز حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. در صورتی که گربه شما مشکلی نداشته باشد می‌توانید با دادن چنین خوراکی‌هایی تا حد زیادی مشکل گربه خود را حل کنید.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشید استفاده از خدمات آنلاین پت شاپ سایمون کت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ما در سایت خود اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.