سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

سنگ کلیه گربه

سنگ کلیه گربه

سنگ کلیه گربه یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از گربه‌های خانگی با آن درگیر می‌شوند. معمولا وقتی که گربه شما دچار سنگ کلیه می‌شود بسیار اذیت می‌کند. شناخت بیماری گربه می‌تواند منجر به درمان سریع‌تر آن شود. دلیل این موضوع نیز این است که گربه در حین ادرار درد زیادی را تجربه می‌کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا صاحبان گربه‌ها به دنبال داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه باشند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم. از جمله موضوعاتی که در این مطلب پوشش می‌دهیم می‌توان به مواردی همچون قرص برای سنگ کلیه گربه، درمان سنگ کلیه در گربه، هزینه عمل سنگ کلیه گربه، غذای گربه برای سنگ کلیه، درمان کریستال کلیه گربه، شستشوی مثانه گربه، علائم سنگ کلیه در گربه، مکمل کلیه گربه و دلایل سنگ کلیه گربه اشاره کرد.

تصویر سنگ کلیه گربه
تصویر سنگ کلیه گربه

در دیگر مطلب سایمون کت به مشکلی مشابه چون سنگ مثانه گربه نیز پرداختیم. شما می‌توانید با یک رژیم غذایی خوب و نگهداری اصولی گربه خود را از این مشکلات و بیماری کلیه در گربه تا حد ممکن دور نمایید.

قرص برای سنگ کلیه گربه

زمانی که گربه خانگی شما نیز با مشکل سنگ کلیه درگیر می‌شود راهکارهای زیادی برای درمان وجود دارد. یکی از بهترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد قرص برای سنگ کلیه گربه است. این قرص‌ها در واقع به‌صورت مکمل‌هایی هستند که برای درمان و بهبود وضعیت گربه‌ها در چنین شرایطی استفاده می‌شوند. اولین تاثیری که این قرص‌ها روی بدن گربه دارند این است که به سلامت مجاری ادراری آنها کمک می‌کنند. اکثر این قرص‌ها معمولا به‌صورت طبیعی تولید و ساخته می‌شوند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا هیچ آسیبی به بدن گربه نرسانند. واکسن گربه را فراموش نکنید.

عکس رادیوگرافی سنگ کلیه گربه
عکس رادیوگرافی سنگ کلیه گربه

نکته بسیار مهمی که باید درباره تاثیر این قرص‌ها روی سنگ کلیه بدانید این است که تنها برای سنگ‌های بسیار ریز کاربردی هستند. از طرف دیگر این قرص‌ها معمولا می‌توانند به کاهش سایز سنگ کلیه نیز کمک کنند. با این حال زمانی که سنگ خیلی بزرگ می‌شود معمولا ممکن است این روش چندان کاربردی نباشد. در چنین شرایطی شما نیازمند استفاده از روش‌های دیگری خواهید بود. یک ویژگی مهم دیگر این قرص‌ها این است که معمولا با طعم‌های بسیار خوبی تولید و ساخته می‌شوند.

همین موضوع نیز باعث می‌شود تا گربه خانگی شما بازخورد بدی را به آن نشان ندهد. پس با خوردن این قرص سنگ کلیه گربه شما برطرف خواهد شد. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید این قرص هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت سایمون کت نیز بهره‌مند شوید.

راهکارهای درمان سنگ کلیه در گربه

برای درمان سنگ کلیه در گربه راهکارهای مختلفی وجود دارد. هریک از این راهکارها در شرایط خاصی کاربرد دارند و مزایای مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. از جمله این راهکارها به منظور درمان سنگ کلیه گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکس سنگ کلیه گربه
عکس سنگ کلیه گربه
  • اولین راهکار درمانی که برای این بیماری وجود دارد تغییر رژیم غذایی است. معمولا سنگ کلیه‌های بسیار ریزی که در کلیه گربه وجود دارند با این کار دفع می‌شوند. معمولا این رژیم‌های غذایی به شکلی طراحی می‌شوند که آب و مواد معدنی بیشتری را به بدن گربه برسانند. برای این کار بهتر است که با یک دامپزشک متخصص در حوزه تغذیه مشورت بگیرید.
  • هیدراتاسیون: روش دیگری که برای درمان سنگ کلیه وجود دارد رساندن آب زیاد به بدن گربه است. شما باید برای این کار گربه خود را تشویق کنید که آب بیشتری را در طول روز مصرف کند. این کار می‌توانید خیلی سریع به دفع سنگ کلیه‌های گربه شما کمک کند. راهکارهای مختلفی برای تشویق گربه در این زمینه وجود دارد که برای مثال در نظر گرفتن آب نمای گربه می‌تواند یک گزینه جذاب باشد.
تشخیص سنگ کلیه در گربه نر
تشخیص سنگ کلیه در گربه نر

دیگر روش های رایج برای درمان سنگ کلیه گربه

  • استفاده از قرص‌ها و داروهای مختلف: روش دیگری که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد استفاده از داروهای شیمیایی یا طبیعی است. زمانی که به یک دامپزشک مراجعه کرده و مشکل سنگ کلیه را با او در میان می‌گذارید می‌توانید لیستی از داروهای مختلف را دریافت کنید. این داروها معمولا به شکستن سنگ کلیه در گربه‌ها کمک شایانی می‌کنند. از طرف دیگر دسته دیگری از این داروها می‌توانند برای دفع سنگ کلیه نیز کاربرد داشته باشند.
  • جراحی: در پایان اگر هیچ‌یک از روش‌های بالا برای دفع سنگ کلیه گربه جواب نداد شما می‌توانید از روش جراحی استفاده کنید. این روش معمولا زمانی که گربه شما سنگ بزرگی در کلیه خود دارد نیز پاسخ مناسبی خواهد داشت. در این روش جراح از لیزر برای از بین بردن سنگ‌هایی که درون کلیه گربه قرار دارند استفاده می‌کند. این روش اثرگذاری قطعی خواهد داشت.

هزینه عمل سنگ کلیه گربه چقدر است؟

یکی از نگرانی‌های اساسی اکثر افرادی که قصد عمل کردن گربه خود را دارند این است که هزینه عمل سنگ کلیه گربه چقدر است؟ پاسخ دادن به این سوال ممکن است کمی سخت و دشوار باشد. هزینه عمل گربه شما به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصویر سنگ کلیه در گربه
تصویر سنگ کلیه در گربه
  • بزرگی و تعداد سنگ‌های موجود در کلیه: هرچه تعداد سنگ‌های موجود در کلیه بیشتر باشد به همان میزان هزینه عمل نیز بیشتر می‌شود. این مسئله در خصوص بزرگی سنگ کلیه نیز صدق می‌کند. اگر سنگ کلیه بزرگ باشد به همان میزان هزینه عمل بیشتر خواهد شد.
  • میزان تجربه و تخصص جراح: فاکتور مهم دیگری که روی این هزینه تاثیرگذار است میزان تجربه و دانش جراح است. هرچه این میزان تجربه و تخصص بیشتر باشد شما می‌توانید انتظار نتایج بهتری را از درمان داشته باشید. از طرف دیگر با افزایش این میزان تجربه و تخصص هزینه عمل نیز بیشتر خواهد شد.
  • نوع تجهیزاتی که برای جراحی استفاده می‌شوند: از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار روی این هزینه می‌توان به نوع تجهیزات استفاده شده برای جراحی اشاره کرد. هرچه تجهیزات پیشرفته‌تری در این زمینه استفاده شوند می‌توان انتظار هزینه بیشتری را نیز داشت.

هریک از جراحان امروزه هزینه‌های متفاوتی را برای این عمل در نظر می‌گیرند. پس پیشنهاد ما این است که سعی کنید حتما یک جراح خوب را انتخاب کرده و از او استعلام قیمت بگیرید.

بهترین غذای گربه برای سنگ کلیه چیست؟

همانطور که بیان کردیم تغییر رژیم غذایی یکی از بهترین راهکارهای درمان سنگ کلیه گربه به شمار می‌آید. همین موضوع نیز ممکن است این سوال را در ذهن ایجاد کند که بهترین غذا برای گربه در این شرایط چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید مجموعه مختلفی از غذاها را در این شرایط به گربه خود بدهید. اگر به دنبال بهترین غذای گربه برای سنگ کلیه هستید باید غذای رویال کنین را انتخاب کنید. این غذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای گربه‌هایی خواهد بود که سنگ کلیه دارند.

خارج کردن سنگ های کلیه از گربه
خارج کردن سنگ های کلیه از گربه

ویژگی های مهم غذای گربه

از جمله ویژگی‌های مهم این غذای مخصوص گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین ویژگی این غذا این است که می‌تواند عملکرد کلیه گربه را تقویت کند. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا کلیه گربه خانگی شما به شکل بهتری کار کند. این موضوع به دفع هرچه بهتر سنگ کلیه گربه کمک شایانی می‌کند.
  • ویژگی مهم دیگر این غذا این است که سطح پایینی از فسفر و سدیم دارد. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا سموم در بدن گربه‌های شما تجمع نکند. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا این غذا برای گربه‌هایی که سنگ کلیه دارند یک گزینه جذاب باشد.
  • این غذا دارای پروتئین بسیار باکیفیتی است. به همین علت نیز می‌تواند به رشد هرچه بهتر گربه‌ها هم کمک کند.
  • از طرف دیگر نباید فراموش کنید که این غذا به افزایش انرژی گربه‌ها هم کمک می‌کند. گربه‌هایی که معمولا سنگ کلیه دارند با کاهش انرژی مواجه می‌شوند. این غذا می‌تواند به تامین انرژی موردنیاز بدن آنها کمک شایانی کند.
  • هضم کردن و دفع این غذا بسیار ساده و راحت است.
  • این غذا می‌تواند به میزان زیادی از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری کند. پس اگر گربه شما هنوز با سنگ کلیه مواجه نشده بهتر است که حتما این غذا را به وعده‌های غذایی او اضافه کنید.
تصویر سنگ های کلیه گربه
تصویر سنگ های کلیه گربه

درمان کریستال کلیه گربه چیست؟

به طور کلی باید دقت داشته باشید که کریستال گربه زمانی رخ می‌دهد که گربه شما ادرار غلیظی داشته باشد. در چنین شرایطی معمولا عفونت‌های ادراری شروع به تشکیل شدن می‌کنند. در ادامه اگر درمان مناسبی را انجام ندهید رفته رفته این موضوع به کریستال گربه تبدیل می‌شود. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که درمان کریستال کلیه گربه چیست؟ در خصوص این موضوع باید بدانید که درمان کریستال نیز دقیقا مشابه روش‌های درمانی است که برای سنگ کلیه استفاده می‌شوند.

شما می‌توانید با استفاده از یک تغذیه مناسب اقدام به درمان این کریستال‌ها در گربه خود کنید. از طرف دیگر می‌توانید از روش‌هایی مانند دارو یا جراحی نیز برای درمان آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که این روش‌های درمانی کاملا مشابه درمان سنگ کلیه گربه هستند. پس شما می‌توانید نسبت به نتایجی که دارند نهایت اطمینان را داشته باشید.

شستشوی مثانه گربه چه مزایایی دارد؟

شستشوی مثانه گربه یکی از عملیاتی است که امروزه توسط دامپزشکان معمولا برای گربه‌هایی که با سنگ کلیه ریز مواجه هستند انجام می‌شود. این کار می‌تواند به میزان زیادی روی بهبود شرایط ادراری گربه تاثیرگذار باشد. در این عملیات ابتدا یک سوند برای گربه شما گذاشته می‌شود و با استفاده از آن مثانه گربه شما تخلیه خواهد شد. در مرحله بعدی نیز عملیات شستشو به همین شکل انجام می‌شود. دقت داشته باشید که پس از این عملیات داروهایی برای گربه شما موردنیاز هستند. پس حتما باید این داروها را تهیه کنید.

سنگ های کلیه حیوانات
سنگ های کلیه حیوانات

آشنایی با علائم سنگ کلیه در گربه

یکی از نگرانی‌های اساسی و مهم اکثر افرادی که گربه خانگی دارند این است که سنگ کلیه در گربه را چگونه تشخیص دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این مشکل در گربه‌های خانگی معمولا علائم رایجی دارد. آشنایی با این علائم به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و و قبل از حاد شدن اوضاع سنگ کلیه را در گربه خود تشخیص دهید. به این ترتیب می‌توانید سریعا اقدام کرده و نتیجه مطلوبی را نیز از روند درمان دریافت کنید. از جمله مهم‌ترین علائم سنگ کلیه در گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر در ادرار گربه خانگی خود خون مشاهده کردید باید بدانید که این موضوع نشان‌دهنده یکی از علائم سنگ کلیه گربه است.
  • معمولا وقتی که گربه سنگ کلیه دارد تلاش زیادی برای ادرار می‌کند. این در حالی است که معمولا در هر بار ادرار زیادی بیرون نمی‌آید. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که گربه شما با سنگ کلیه درگیر شده است.
  • وقتی که گربه شما شروع به زور زدن در حین ادرار کردن می‌کند باید به سنگ کلیه او شک کنید.
  • گربه‌هایی که با سنگ کلیه درگیر هستند معمولا تغییر رنگ را در ادرار خود تجربه می‌کنند.
  • این گربه‌ها معمولا خیلی زیاد اطراف ناحیه تناسلی خود را لیس می‌زنند.
تشخیص سنگ کلیه در گربه نر
تشخیص سنگ کلیه در گربه نر

آشنایی با مکمل کلیه گربه و مزایای آن

مکمل کلیه گربه یک محصول بسیار کارآمد و کاربردی است برای گربه‌ها است. این مکمل به خصوص برای گربه‌هایی که با مشکل سنگ کلیه درگیر هستند مزایای زیادی دارد. این مکمل می‌تواند تا حد زیادی از ایجاد سنگ کلیه در گربه‌ها جلوگیری کند. از طرف دیگر اگر گربه شما هم سنگ کلیه داشته باشد با استفاده از این مکمل می‌توانید تا حد زیادی سنگ کلیه را از بین ببرید. استفاده از این مکمل مزایای زیاد دیگری نیز دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به طعم مناسبی که این مکمل دارد خوردن آن برای گربه راحت است. گربه‌ها معمولا واکنش مثبتی به خوردن این مکمل از خود نشان می‌دهند.
  • این مکمل دارای ویتامین‌ها و بسیاری از مواد معدنی موردنیاز بدن گربه است. به همین علت می‌تواند از بروز سنگ کلیه گربه جلوگیری کند.
  • قیمت این مکمل بسیار مناسب است و خرید مرتب آن برای شما مشکل‌ساز نخواهد شد.

اگر شما هم علاقه‌مند به خرید این مکمل هستید حتما از خدمات پت شاپ گربه سایمون نیز استفاده کنید. با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید مکمل مدنظر خود را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

تصویر کلیه های گربه و سنگ
تصویر کلیه های گربه و سنگ

دلایل سنگ کلیه چیست؟

در آخرین بخش از این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دلایل سنگ کلیه گربه صحبت کنیم. به طور کلی باید بدانید که دو نوع دلیل برای بروز این مشکل در گربه‌ها وجود دارد. دلیل اول مربوط به مشکلات ژنتیکی است. برخی از گربه‌ها به علت ژنتیکی که دارند دچار این بیماری می‌شوند. دسته دوم دلایل نیز مربوط به نوع تغذیه گربه‌ها است. در صورتی که گربه خانگی شما تغذیه درستی نداشته باشد این احتمال وجود دارد که دچار سنگ کلیه شود. پس برای جلوگیری از بروز سنگ کلیه گربه بهتر است حتما به تغذیه گربه خود توجه داشته باشید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.