سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

گربه بریتیش NY24

گربه بریتیش NY24

گربه بریتیش NY24؛ نژادی خاص چه از لحاظ ظاهر چه از لحاظ رنگ. امروزه در بین مردم، چه ایرانی چه خارجی، نگهداری از حیوان خانگی تبدیل به یکی از علاقه مندی‌ها شده است. داشتن حیوان خانگی شیرین و به دلنشین، یکی از لذت‌هایی است که تا حدی جایگزین بچه‌داری شده است. یکی از انواع این حیوانات، گربه‌ها هستند. امروزه نگهداری از گربه‌های خانگی، به یکی از دلچسب‌ترین تفریحات برای زوج تبدیل شده است. اما نژاد گربه‌ها به چند قسم تقسیم می‌شود؟ چند مورد از آنها محبوبیت بیشتری برخوردارند و برای نگهداری در خانه مناسب ترند؟ در ادامه به بررسی یکی از این گربه‌های محبوب با نام، گربه بریتیش چینچیلا NY24 می‌پردازیم. در این محتوا همراه ما باشید تا به بررسی مشخصات گربه بریتیش NY24، نگهداری گربه بریتیش چینچیلا گلد NY24 و تغذیه گربه چینچیلا با کد رنگ NY24 بپردازیم.

تصویر گربه بریتیش NY24
تصویر گربه بریتیش NY24

در مطالب قبلی سایمون کت به موضوعاتی چون قیمت گربه بریتیش گلد، گربه اسکاتیش ny11، گربه اسکاتیش ny25، گربه بریتیش شورت هیر و خرید گربه بریتیش پرداختیم.

منظور از کد رنگ NY24 در اسم این گربه چیست؟

قبل از شروع متن به این سوال پاسخ دهیم که چرا نام این گربه بریتیش چینچیلا، به این شکل تعریف شده است؟ گربه بریتیش چینچیلا نژاد خاصی از گربه‌هاست که با رنگ بدن متفاوت به چند نوع تقسیم می‌شوند. کد رنگ NY24 در واقع به یکی از رنگ‌های این نژاد اشاره دارد. درواقع این کد رنگ، به طیف رنگی کرم قهوه‌ای تا طلایی اشاره دارد. علاوه بر کد رنگ NY24، کدهای رنگ NY10 و NY11 نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که اصلی‌ترین تفاوت این نژادها تنها در همان کد رنگ آنهاست.

مشخصات گربه بریتیش NY24

گربه بریتیش چینچیلا جز نژادهای خاص چه از نظر رنگ و چه از نظر ظاهر است. این گربه‌ها از نژاد گربه‌هایی هستند که در قرن ۱۹ میلادی کشف شدند. این دسته از گربه‌ها برای اولین بار در مزرعه‌های کشور انگلستان رواج پیدا کردند. نژاد چینچیلا از موهای ابریشمی برخوردار است. این موهای بلند در صورت و کناره چشمانشان باعث شده تا ظاهری خاص و جذاب به این نژاد از گربه‌های خانگی بدهد. موردی که باعث شده تا نژاد گربه بریتیش NY24 در بین مردم ایرانی محبوبیت بیشتری داشته باشد، نژاد مادری آن است. نژاد مادری این گربه‌ها، پرشین است.

نژاد گربه بریتیش چینچیلا گل NY24 با موهای پرپشتی که دارد، باعث شده تا رنگ طلایی آن بیشتر نمایان شود. صورت گرد و کوچک آنها باعث شده تا در بین دخترها طرفدار بیشتری پیدا کند. علی رغم ظاهر و جثه کوچک گربه بریتیش NY24، توان بدنی و قدرت آن کم نیست و در برابر بیماری‌ها مقاومت کمی ندارد. اگرچه نژاد چینچیلا از زیرمجموعه نژاد پرشین است، اما تفاوت‌های جزیی نیز دارد. نژاد چینچیلا از دهان گشادتری برخوردار است. همین ویژگی این اجازه را به گربه بریتیش NY24 می‌دهد تا با راحتی بیشتری نفس بکشند. تفاوت دیگری در نژاد چینچیلا میبینیم، چشم گردتر نسبت به گربه‌های بریتیش است.

عکس گربه بریتیش NY24
عکس گربه بریتیش NY24

گربه بریتیش چینچیلا NY24 در دو جنس نر و ماده وجود دارد. جنس نر آن بازه وزن ۴ تا ۸ کلیوگرم و جنس ماده آن بین ۳ تا ۶ کیلوگرم وزن دارد. معمولا این گربه‌ها بین ۱۵ تا ۱۸ سال عمر می‌کنند. قد گربه بریتیش NY24 در حالت بالغ تا حدود ۳۵ سانتی متر می‌رسد.

ویژگی‌های ظاهری گربه بریتیش چین چیلا

اولین و اصلی‌ترین مشخصه ظاهری که از گربه بریتیش NY24 می بینیم، موهای پرپشت هستند. این موهای پرپشت در بعضی از نواحی بدن آنها مثل صورت بیشتر نمایان می‌شود. یکی از مواردی که معضل بسیاری از صاحبان گربه‌های خانگی است، ریزش موی آنهاست. گربه بریتیش NY24، در مقایسه با گربه‌های‌دیگر ریزش کمتری دارد. البته بهتر است نحوه نگهداری از موی گربه بریتیش چینچیلا خود را به خوبی بدانید. ما در ادامه بطور مفصل به نحوه نگهداری این گربه بامزه می‌پردازیم.

اصلی‌ترین ویژگی ظاهری گربه بریتیش چینچیلا رنگ بندی متفاوت در عین حال، جذاب آن است. رنگ بندی گربه بریتیش چینچیلا در انواع سفید، طلایی نقره‌ای، مشکی و در اندک مواردی یاسی تقسیم می‌شود. از این بین گربه بریتیش NY24 به دلیل جذابیتی که رنگ کرم مایل به طلایی در آن بوجود آورده است، در رتبه دوم محبوب‌ترین گربه نژاد بریتیش چینچیلا قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نژاد، چشمان عجیب گربه بریتیش چینچیلا گلد NY24 است. در کنار جثه نسبتا کوچکی که این نژاد گربه دارد، چشمان گرد و معصوم این گربه ظاهری بچگانه و ناز به آن داده است. رنگ چشم این گربه‌ها معمولا سبز زیتونی است. چشمان معصوم این نژاد در کنار جثه ریز، موهای پرپشت و گوش‌های کوچک باعث شده تا به شدت به دل صاحبان خود بشینند.

نحوه نگهداری گربه بریتیش چینچیلا NY24

اصلی‌ترین نکته در مراقبت از گربه بریتیش NY24، نگهداری و آراستگی موی آنهاست. ریزش مو یکی از اصلی‌ترین معضلاتی است که صاحبان گربه‌های خانگی از آن شکایت دارند. اگرچه ریزش موی این گربه‌ها، نسبتا کمتر است اما مراقبت از آنها اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. بهترین و ساده‌ترین راه برای مراقبت از موهای گربه چینچیلا گلد، شانه زدن آن است. البته شانه زدن مرتب تنها از ریزش مو جلوگیری نمی‌کند. بلکه به داشتن موهای پرپشت، نرم و لطیف برای گربه کمک می‌کند.

بعد از ریزش مو، مراقبت از دندان‌ها، به عنوان دومین اصل نگهداری گربه بریتیش چینچیلا NY24 بحساب می‌آید. حتما در یک روز یکبار برای گربه خود مسواک بزنید. سعی کنید مسواک را بر روی دندان‌های آن به خوبی بکشید و به لثه آسیبی نزنید. زیرا بعد از دندان، لثه‌ها از نظر ابتلا به بیماری، بسیار مستعد هستند. ایجاد خراش و زخم بر روی لثه می‌تواند لثه را برای رشد باکتری‌ها مساعد کند و درنهایت آبسه و ورم لثه را ایجاد کند. ممکن است گاهی در کنار چشم گربه خود اشک ببینید. این اشک‌ها ممکن است به دلایل مختلفی نظیر آلرژی‌های فصلی و حساسیت‌های مختلف باشد. سعی کنید آنها را با یک حوله یا دستمال نرم پاک کنید. اگر اشک روی چشم گربه بماند می‌تواند باعث قرمزی و تورم چشم شود.

به ناخن‌های گربه بریتیش NY24 دقت کنید. نژاد پرشین و بریتیش معمولا ناخن‌های مقاومی و نسبتا ضخیمی دارند. توصیه می‌کنیم تا به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار ناخن گربه‌های خود را بگیرید. معمولا گربه‌ها با ناخن خود با اجسام مختلف خانه، بازی می‌کنند. اگر ناخن آنها تیز باشد می‌تواند به وسایل خانه صدمه بزند. از این رو سعی کنید طبق یک روتین مشخص، ناخن‌های گربه بریتیش چینچیلا NY24 را بگیرید.

تغذیه گربه بریتیش NY24

اصلی ترین نکته ای که باید در تغذیه این نژاد به آن دقت کنید، ویزیت گربه توسط پزشک است. رژیم غذایی که برای گربه بریتیش چینچیلا گلد NY24 براساس چند معیار تعیین می شود. مهم ترین معیارها شامل وزن و سن می شود. نکته ای که در ارتباط با گربه بریتیش چینچیلا باید بدانید، این است که این نژاد نسبت به نژادهای دیگر گربه بیشتر مستعد چاقی است. یعنی باید به خوبی در رژیم غذایی آنها به نسبت به مواد کربوهیدرات و چربی دقت کنید.

باتوجه به فعالیت کم گربه بریتیش NY24، باید موادغذایی که کربوهیدرات بالایی دارند را در رژیم غذایی آنها مدیریت کرد. زیرا مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها باعث تبدیل شدن آنها به چربی و در نهایت اضافه وزن و چاقی در این نژاد می شود. میزان پروتئین، املاح معدنی و ویتامین ها نیز در این گربه ها حائز اهمیت است. توصیه می کنیم تا برنامه غذایی گربه خود را زیر نظر متخصص تغذیه و دامپزشک قرار دهید. تغذیه مناسب علاوه بر اینکه از اضافه وزن گربه بریتیش NY24 جلوگیری می کند، بلکه به عمر بیشتر آن نیز کمک می کند. تغذیه مناسب می تواند به جلوگیری از ابتلای گربه به بیماری نیز بسیار کمک کننده باشد.

چگونه از ابتلای گربه بریتیش NY24 به بیماری جلوگیری کنیم؟

اگرچه بدن گربه بریتیش چینچیلا گلد، جثه ریز و کوچکی دارد، اما مقاومت بدنی آن زبانزد است. نژاد پرشین اگرچه نژادی اصیل است، اما نژادهای نشات گرفته از آن مانند گربه بریتیش رنگ NY24، از نظر مقاومت در برابر بیماری‌های شایع مانند بیماری‌های گوارشی و عفونت‌ها، قوی هستند. به دلیل آمیزش‌های نژادی، چه نژاد پرشین چه نژاد مخلوط، به بیماری‌های طبیعی و ژنتیکی مختلف مبتلا می‌شوند. طبق آمارهای دامپزشکی نژاد بریتیش چینچیلا گلد نسبت به نژادهای دیگر، کمتر دچار بیماری‌های ژنتیکی می‌شود. اما مشکلات قلبی و التهاب لثه از اصلی‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند گربه بریتیش NY24 را درگیر خود کند.

عکس یک گربه بریتیش NY24
عکس یک گربه بریتیش NY24

جهت جلوگیری از این بیماری‌های دهان و دندان، توصیه می‌کنیم تا به صورت روزانه و مرتب دندان گربه خود را به آرامی و مرتب مسواک بزنید. سعی کنید فضای بازی برای گربه خود ایجاد کنید. ایجاد فضای بازی در خانه می‌تواند به فعالیت بیشتر گربه چینچیلا گلد NY24 کمک کند. در این حالت احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. اصلی‌ترین نکته در جلوگیری از ابتلا بیماری قلبی در گربه بریتیش چینچیلا گلد NY24، توجه به وزن آن است. افزایش وزن به معنای افزایش چربی در بدن گربه است. همین موضوع می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در گربه را چندین برابر کند.

فضای مناسب گربه بریتیش NY24

سعی کنید فضای مناسب و جداگانه برای دستشویی و استحمام گربه خود ایجاد کنید. به صورت روزانه یا یک روز درمیان گوش گربه چینچیلا را باید نظافت کنید. این کار از ابتلای گربه به بیماری‌های ویروسی نظیر آنفولانزا تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. اگر در گربه بریتیش NY24 آبریزش بینی مشاهده کردید، در اولین فرصت به دامپزشک مراجعه کنید. زیرا ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌تواند به کلیه‌های گربه بریتیش چینچیلا در مدت کوتاه صدمه بزند.

در این محتوا سعی کردیم تا به بررسی مشخصات، ویژگی ها و نگهداری گربه بریتیش چینچیلاNY24  بپردازیم و نکاتی را که شما برای خرید این نژاد خاص نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم. درنظر داشته باشید که حتی بعد از خواندن این محتوا، باید نکات ذکر شده را براساس اصول بیان شده رعایت کنید تا بتوانید گربه بریتیش NY24 سالم تر و شاداب تری داشته باشید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.