سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

بیماری های گوارشی گربه ها

بیماری های گوارشی گربه ها از جمله بیماری های شایعی است که ممکن است برای هر گربه‌ای اتفاق افتاده و مشکلاتی را برای او ایجاد کند. دلیل بروز این بیماری گربه ها می‌تواند عواملی همچون رژیم غذایی نامناسب و حساسیت بیش از اندازه دستگاه گوارش آن باشد. ما می‌خواهیم در این مقاله شما عزیزان را با انواع اختلالات و بیماری های مهم گوارشی گربه ها و علائم، اختلالات و بیماری های گوارشی در گربه ها آشنا کرده و توصیه‌های پزشکی لازم در خصوص درمان این مشکل را ارائه کنیم.

اختلالات و بیماری های مهم گوارشی گربه ها

گربه هم مانند هر مخلوق دیگری به دلیل کامل نبودن همیشه به نوعی ضعف دارند که حتی الامکان سلامتشان در معرض خطر باشد و مریض شوند.

گاهی اوقات هم ممکن است این بیماری یا ویروس به انسان سرایت پیدا کند و انسان را هم به نوعی درگیر بیماری های مهم گوارشی در این نوع مخلوقات کند. اگر شما یا دوستانتون از گربه در خانه خود نگهداری می‌کنید باید حداقل با برخی بیماری‌هایی که سلامت این نوع مخلوقات را به خطر می‌اندازند آشنا بشید.

 لطفا اگه آب دستتونه بذارید زمین و تا انتهای مقاله تو سایت  سایمون کت با ما باشید .

 حالا تایم این رسیده که شما رو برخی بیماری های                                                                                                      بسیار رایج درقسمت سیستم بسیار پیچیده دستگاه گوارشی آشنا کنیم .

نام یکی از این نوع اختلالات و بیماری های گوارشی در گربه ها اسهال است. که با مشاهده این علاِیم باید دلایلش را هم بدانیم.

مختل شدن سیستم گوارش و بیماری گوارشی گربه ها

  • زیاد خوردن لبنیات که گاهی موجب مسمویت نیز می‌شود
  • تغییر غیره منتظره رژیم غذایی
  • ملتهب شدن روده گربه
  • حساسیت داشتن
  • تعفن یا بوی خیلی بد دستگاه تنفسی
  • بوی بد بدن گربه
  • گاهی ممکن است این علامت‌ها نشان دهنده نوعی تومور باشد

اگر به این مشکلات رسیدگی نشود بیماری خیلی زود گربه را مغلوب خود می‌کند و ممکن است به استفراغ بیش از حد دچار شود. گاهی اوقات هم شیرگاو دلیل اصلی بروز اسهال است که البته می توانید با واکسیناسیون به موقع از چنین عوارضی پیشگیری کنید.

علائم، اختلالات و بیماری های گوارشی در گربه ها

گاهی نیز ممکن است گربه دچار علایمی شود، مانند:

  • کسل بودن و ناخوشی غیر معمول
  • داشتن اشتهای خیلی کم
  • داد و فریاد یا صدای غیرطبیعی هنگام تخلیه ادرار
  • وجود یا به نوعی پیدا شدن خون در ادرار
  • تکرر ادرار یا با درد ادرار کردن
  • زبان زدن یا لیسیدن زیاد محل ادرار
  • استنچ دهان به تغییر رنگ لثه وسرازیرشدن بزاق که توصیه می‌شود حتی‌الامکان به نظافت دندان و دهان با مسواک زدن توجه کنید.
  • تنگ یا منقبض شدن مجرای تنفسی

اختلالات و بیماری های گوارشی شایع در گربه ها

نمونه دیگر از بیماری‌های شایع در گربه را می‌توان به تومور گربه‌ای اشاره کرد که علایمی غیر طبیعی یا شاید ترسناکی داشته باشد. مانند:

  • لینت مزاج یا همان اسهال
  • ضعف جسمانی بسیار کمتر از حد معمول
  • متورم شدن اندام
  • افت وزن غیر منتظره یا ناگهانی
  • اختلال در مسیر ورود و خروج تنفسی

بهتر است با مشاهده این گونه بیماری گربه خود را تحت نظر دامپزشک قرار دهید.

توصیه های پزشکی

منقبض شدن محل خروجی مدفوع این نوع مخلوقات نشان دهنده یبوست است که در همچین مواقعی این مخلوق مدام در محل تخلیه قرار می‌گیرد و با تلاش و کوشش بسیار سعی در دفن کردن می‌کند اما در بیشتر مواقع بی ثمر خواهد ماند. با تنظیم نمودن خاک مختص گربه وضعیت دستگاه گوارش و دفع او را مرتب کنترل کرد. در غیر این صورت با بی‌توجهی و به راحتی از کنار این موضوع گذشتن و ادامه این منقبض شدن موجب مرگ می‌شود.

علتی مانند کمبود ترکیبی به نام فیبر در سبد غذایی و نبود آب و به دنبالش سفت شدن بسیار مدفوع یا لیسیدن زیاد و خوردن مو و گاهی نیز خوردن بچه گربه توسط مادرش و خوردن اسکلت یا استخوان نوک تیز که بسیار مخرب می‌باشد . این عوامل باعث ضعف جسمی و چاق تر شدن زیاد ناهماهنگی کلیوی و آبسه مقعدی و تومور در ناحیه شکم و شکسته شدن استخوان قسمت لگن و همچنین باعث منقبض شدن مدفوع یا همان یبوست شود که البته این بیماری درمان غذایی نیز دارد.

در اولین قدم و در موارد نادر می‌توان با افزودن ترکیبات فیبری و سبزی‌های مختلف تازه در خوراک گربه، مشکل منقبض شدن مدفوع را دفع کرد.

 توجه داشته باشید که حداقل باید حدودا ۱۰ الی ۱۵ درصد از محتویات یا ترکیبات خوراک این مخلوق متشکل از موا فیبری باشد و گاهی نیز تشویق این نوع مخلوقات به خوردن گوشت خام در برخی مواقع نقش ماده‌ای به نام ملین را ایفا می‌کند.و یبوست را بهبود می‌بخشد. 

دامپزشک‌های متخصص برای اختلالات و بیماری های گوارشی در گربه ها توصیه می‌کنند که آب کافی تمیز و سالم و نیز خورانیدن آب میوه و عصاره سبزیجات یا گیاهان با کمی شیر مفید خواهد بود.

 

موضوع دیگر این است که در رابطه با بیماری گوارشی در این نوع مخلوقات حتما در زمان تغییر کردن عادت‌های غذایی که این نوع مخلوق درگذشته دور و نزدیک سابقه خوردن آن را نداشته به مقدار کمی در اختیارش قرار دهید.

برای اطلاعت بیشتر در مورد شناخت گربه به سایت ( wikipedia ) مراجعه فرمائید.

پانوشت:
خرید گربه ماساژ گربه  آرایشگاه گربه در شهران گربه بریتانیایی مو کوتاهخرید گربه بریتیش – قیمت گربه اسکاتیشخرید گربه هیمالین  – واگذاری گربهعقیم سازی گربه پانسیون سگهزینه پانسیون سگ اتاق بازی گربه گربه اشرافی   – خرید غذای گربهپانسیون حیواناتخدمات شستشو گربه – لیست قیمت پانسیون حیوانات 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

7 دیدگاه دربارهٔ «بیماری های گوارشی گربه ها»

  1. اطلاعات بسیار مفیدی را درباره ی بیماری های گوارشی در گربه ها ارائه کردید .سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.