سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

خرید گربه راشن بلو

قیمت گربه راشن بلو، خرید گربه راشن بلو در سایت سایمون کت به بررسی آن می‌پردازیم. در این اینجا به طور کامل به بررسی این گونه زیبا و دوست داشتنی می‌پردازیم. اگر قصد خرید گربه راشن بلو را دارید و یا حتی می خواهید اطلاعاتی درباره آن به دست بیاورید با سایمون کت همراه باشید.

گربه راشن بلو

همانطور که از اسمش پیداست این گربه اهل کشور روسیه است. این نژاد پوشش گرم و زخیمی دارد که نشان می دهد این گربه به آب و هوای سرد عادت داشته است. راشن بلو به دلیل بدن دراز خوش فرمش و داشتن خزی کوتاه و دولایه به رنگ آبی که نوک آن نقره فام است وداشتن چشمانی سبز و درخشش نقره ای رنگش که همواره او را جذاب جلوه می دهد، طرفداران زیادی جذب کرده و ذر گذشته نیز گربه مورد علاقه ملکه ویکتوریا و سزار های روسی بوده است. او همچنین از هوش بسیار بالایی برخوردار است.

این نژاد بسیار آرام و دوست داشتنی است. همه این موارد دست به دست هم داده اند تا او را تبدیل به یک حیوان نجیب و اشرافی کنند. خرید گربه راشن بلو برای افرادی که به دنبال یک حیوان خانگی آرام، ساکت، کم دردسر و باهوش هستند انتخاب کاملا مناسبی است. همچنین برای افرادی که آلرژی دارند. خز های کوتاه این گربه ریزش چندانی نداردو میزان خیلی کمی گیلوکوپروتئین که نوعی آلرژن است را تولید می کند.

تاریخچه گربه راشن بلو

این گربه به همراه قزاق ها و از طریق سفر های دریایی در اواسط دهه ۱۸۶۰ میلادی توسط کشتی به انگلیستان و شمال اروپا آورده شده است. قزاق ها از این گربه ها به عنوان گربه های موش گیر در کشتی استفاده می کردند. اما با این حال هیچگاه از طبقه پایین نبوده اند. به دلیل ظاهر خاص و زیبایی که داشتند مورد توجه طبقه اشرافی قرار می گرفتند.

گربه های راشن بلو نژادی طبیعی دارند و انسان هیچ نقشی در ایجاد نژاد آنها نداشته است. نژاد راشن بلو به همراه دیگر گربه هایی که خز آبی رنگ دارند در یک گروه قرار گرفته است. اولین بار در سال ۱۹۱۲ میلادی با اسم “آبی خارجی” صاحب طبقه بندی منحصر به فرد خود شد.

اگرچه این نژاد قادر به تحمل سرمای قطب می باشد اما جنگ جهانی دوم این گونه را به انقراض نزدیک کرد. پس از پایان جنگ تعداد بسیار کمی از این نژاد باقی ماند. در این حین برای جلوگیری از انقراض این نژاد ارزشمند پرورش دهندگان انگلیسی و اسکاندیناویایی مجبور بودند آنها را با گونه های شبیه به خودشان مثل بریتیش هیر و بلو پوینت سیامه میکس کنند. این کار باعث بروز تغییراتی در شکل ظاهری نژاد راشن بلو شد او را از آنچه که در گذشته بود متمایز می کرد. تلاش هایی همچون درآمیختن گربه ها با نژاد بریتیش که دارای خز پشمالو و نقره ای بودند با نژاد اسکاندیناویایی که باعث ایجاد گربه ها با رنگ چشم روشن تر و اجزای ظریف تر می شدند، باعث شد به مرور زمان گربه راشن بلو به ظاهر اصلی خود بازگردد.

از سال ۱۹۶۰ این نژاد توانست محبوبیت زیادی را کسب کند و تا به امروز محبوبیتش همچنان در حال افزایش است.

شکل ظاهری گربه راشن بلو

بدن شکوهمند و عضلانی راشن بلو ، به او لقب “دوبرمن پینچر دنیای گربه ها” را داده است. این گونه سری مثلثی شکل دارد به همین دلیل آن را به مار کبری تشبیه میکنند. چشمانی گرد و سبز رنگ دارد. البته توله های آن چشمانی آبی دارند که به مرور زمان به رنگ زرد در می آیند. پس از آن دور چشمشان سبز و وسط چشمشان زرد می ماند. در نهایت هنگامی که به بلوغ می رسند چشمانشان به طور کامل به رنگ سبز در می آید.

گوش های آن پهن و نوک تیز است و دهانش به گونه ای است که آن را به لبخند مونالیزا نیز تشبیه می کنند. بدنش با خزی دولایه و کوتاه پوشانده شده است که به رنگ آبی و نوک آن نقره فام است. اگر دستتان را بر روی بدنش بکشید رد انگشتانتان بر روی خزه هایش می ماند. پاهایش کوچک و استخوانی است و پنجه هایی گرد و کوچک دارد. کف پنجه های آن به رنگ صورتی، یاسی و یا ارغوانی است. دمش با اینکه بلند است اما با اندازه بدنش متناسب است.

در نگاه اول ممکن است راشن بلو را به رنگ خاکستری ببینید؛ اما در حقیقت خزه های آبی با نوک نقره فام است که او را تا به این حد معروف کرده است. معمولا راشن بلو را به رنگ آبی می شناسند اما برخی انجمن ها این گربه را به رنگ های سفید (راشن وایت) ، مشکی (راشن بلک) و آبی کلاسیک نیز می شناسند.

تغذیه گربه راشن بلو

راشن بلو نیز همانند دیگر گربه سانان گوشتخوار است. معمولا این گربه ها بین ۱۰ تا ۲۰ سال عمر می کنند که میزان آن وابسته به میزان و نوع تغذیه آنهاست. این گونه معمولا بین ۴٫۵ تا ۵ کیلو وزن دارند اما گونه نر آنها ممکن است تا ۶ کیلو وزن داشته باشد. خز حجیم و متراکمی که بدن آنها را پوشانده است آنها را بزرگتر از چیزی که هستند نشان می دهد.

رژیم غذایی راشن بلو باید دارای پروتئین بالایی باشد زیرا سلامتی آن مستلزم رژیم غذایی پر پروتئین است. راشن بلو در معرض ابتلا به بیماری های ادراری مانند سنگ کلیه نیز قرار دارد. به همین دلیل توجه به نوع و میزان تغذیه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این گربه بسیار خوش اشتهاست که همین امر ممکن است موجب چاقی او گردد. راشن بلو ها هیچگاه دست رد بر سینه شما نمی زنند و همیشه منتظر بشقاب دوم غذا می مانند  و این شما هستید که باید مراقب تغذیه آنها باشید و رژیم غذایی مناسب را در کنار ورزش برای آنها قرار دهید و سلامتشان را تا ۱۵ الی ۲۰ سال تضمین کنید.

پروتئین ها برای حفظ وزن و عملکرد یکپارچه عضلات ضروری است. همچنین غذا های سرشار از اسید های چرب امگا ، سلامتی و زیبایی خز و پوست او را تضمین می کند.

خرید گربه راشن بلو

صفات رفتاری راشن بلو

اگر به دنبال گربه ای آرام ، نجیب و کم دردسر می گردید ، راشن بلو گزینه بسیار مناسبی است. معمولا با افراد خانه رابطه خوبی بر قرار می کنند اما با یک نفر صمیمیت بیشتری خواهند داشت. خجالتی هستند و با غریبه ها رابطه خوبی ندارند و اگر مهمان غریبه ای به خانه بیاید معمولا خودشانرا نشان نمی دهند. راشن بلو با افراد بزرگتر خانه رابطه بهتری بر قرار می کند. اما می تواند با بچه های کوچک تر و یا حیوانات خانگی دیگر نیز رابطه دوستانه ای برقرار کند.

او می تواند خودش را سر گرم کند اما در عین حال وقت گذراندن با شما را دوست و خواهان توجه شماست. از بی توجهی خوشش نمی آید و روحیه حساسی دارد. با وجود این موضوع ممکن است در صورت بی توجهی دچار اظطراب و یا بیماری شود.

راشن بلو بسیار زرنگ و باهوش است و به راحتی تربیت می شود. او حتی می تواند معنی برخی از کلماتی که به او می گویید را بفهمد. او زندگی روتینش را دوست دارد و از تغییر خوشش نمی آید. مثلا دوست دارد هر روز سر یک تایم مشخص صبحانه بخورد و و اگر شما خواب باشید قطعا بیدارتان خواهد کرد. دوست دارد به جاهای تنگ و تاریک مثل کابینت ها برود. همچنین دوست دارد مثل دیگر گربه ها از جاهای مرتفع خانه بالا برود و از بالا محیط اطرافش را تحت نظر داشته باشد. راشن بلو صدای آرامی دارد و مانند برخی دیگر از گربه ها ، سر و صدا ایجاد نمی کند.

نظافت و نگهداری راشن بلو

حداقل هفته ای دوبار موهایش را شانه کنید. در فصل بهار سعی کنید تعداد دفعات بیشتری شانه کنید زیرا ریزش خزه ها در بهار بیشتر می شود. اگر ریزش خزه های او بیش از حد بود ، می توانید این مشکل را با حمام حل کنید. برای جلوگیری از بیماری پریودنتال روزانه دهان گربه یتان را مسواک بزنید. اگر نمی توانستید ، حداقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید. به صورت هفتگی ناخن هایش را کوتاه کنید و با روغن های معدنی زیر ناخن ها را تمیز کنید.

در صورت ترشح موکوس در چشم ، با دستمال یا پارچه تمیز و مرطوب چشم را پاک کنید. برای هر چشم از دستمال یا پارچه جدا استفاده کنید. گوش ها را نیز در صورت وجود آلودگی با گوش پاکن آغشته به روغن کودک تمیز کنید. ظرف خاک او را همیشه پاکیزه نگهدارید ، زیرا راشن بلو به این موضوع حساسیت نشان می دهد. راشن بلو را در خانه نگهداری کنید. در خیابان همواره خطر دزدیده شدن، بیماری و حتی زیرگرفته شدن توسط ماشین او را تهدید می کند.

سلامت راشن بلو

راشن بلو ها در کل گونه سالمی هستند اما ممکن است دچار برخی مشکلات ژنتیکی شوند. آنها معمولا دچار بیماری های کلیوی می شوند.

مشکلاتی که راشن بلو می تواند به آنها دچار شود:

  • مشکلات مربوط به اضافه وزن
  • آتروفی پیش رونده شبکیه که ذره ذره بینایی را ضعیف و در نهایت منجر به کوری می شود.
  • سنگ کلیه و عفونت ادراری
  • پلی کیستیک کلیه که ارثی می باشد و باعث انسداد کیستیک کلیه و از کار افتادن این عضو می شود.

 

برای هرگونه خرید گربه، فروش گربه با سایمون کت همراه باشید.

پانوشت: حمام گربه ، خرید گربه بریتیش ،  پانسیون گربه، ماساژ گربه ، عقیم سازی گربه ، ماساژ گربه ، خرید غذای گربه ، خرید غذای گربه ، گربه اشرافی ، آرایشگاه گربه در شهران ، خدمات شستشو گربه ، واگذاری گربه ، قیمت گربه ، اتاق بازی گربه ، پانسیون سگ ، بهترین پانسیون گربه ، خرید گربه هیمالین ، خرید گربه اسکاتیش ، پانسیون سگ

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

5 دیدگاه دربارهٔ «خرید گربه راشن بلو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.