سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش

با دانستن و مطالعه فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش شما انتخاب بهتری خواهید داشت. امروزه در تمام دنیا انسان های زیادی علاقه به اهلی کردن و نگهداری از حیوانات دارند. در واقع نگهداری از حیوانات در خانه به عنوان حیوان خانگی، امروزه یکی از محبوب ترین سرگرمی هاست. در این بین گربه ها یکی از حیواناتی هستند که دوست دارند آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند. میان گربه ها، دو نژاد محبوب که از در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارند، گربه پرشین یا ایرانی و گربه اسکاتیش می باشند. اگر به این حیوانات علاقه مندید و مشتاق هستید که فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش را بدانید، در ادامه سایمون کت همراه باشید.

در مطلبی دیگر به معرفی گربه پرشین اسکاتیش پرداختیم.

فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش در ویژگی های ظاهری

در ابتدا برای اینکه فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش را متوجه شوید، به صورت جداگانه، ویژگی های ظاهری هرکدام را بررسی می کنیم.

ویژگی ظاهری گربه پرشین

گربه پرشین اندازه‌ای کوچک دارد و به دلیل داشتن سر و گردن پهن و گوش‌های گرد، چهره ای بامزه دارد. گربه ایرانی دماغی فرو رفته و صاف در بین چشمان خود دارد که به بامزگی آن می افزاید. او بدنی پرمو و پشمالو دارد و پاهای آن پهن و کوتاه ‌اند که این امر باعث همانگی بین بدن و پاهای او شده است. به طور کلی پرشین کت از ظاهری زیبا، جذاب و بامزه برخوردار است. و توجه مردم بسیاری به خصوص مردم قاره اروپا را به خود جلب کرده است. گربه های پرشین جثه کوچه یا متوسط دارند و وزن آنها معمولا بین ۳ تا ۵/۵ کیلوگرم است.

ویژگی ظاهری گربه اسکاتیش

گربه اسکاتیش را می توان به رنگ های مختلفی، از جمله رنگ های آبی، سفید، کرم و سیاه مشاهده کرد. همچنین این نژاد می‌تواند ترکیب رنگ های راه راه یا خال خالی نقره‌ای، قهوه‌ای و غیره را داشته باشد. یکی از فرق های گربه پرشین با گربه اسکاتیش در اندازه موهای بدن است. همانطور که قبلا گفتیم، گربه های پرشین از پوشش مو های بلند برخوردارند؛ در صورتی که گربه های اسکاتیش مو هایی کوتاه دارند. البته استثنا هم وجود دارد و در بین گربه های اسکاتیش نیز، اسکاتیش فولند که یک نوع اسکاتیش کت محسوب می‌شود، دارای موهای بلند است. این گربه سر و بدنی گرد و تپل و بامزه دارد. گوش‌های خمیده و رو به جلوی آن که چهره‌ی او را بسیار دوست داشتنی می‌کند،

او را شبیه به خرس های کوچک عروسکی کرده است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد گربه اسکاتیش، شکل انتهای دم آن است که مخروطی شکل است و با دیگر گربه ها متفاوت است. اسکاتیش کت به دلیل داشتن ظاهری شیرین و دوست داشتنی، به یکی از پر طرفدارترین گربه ها در دنیا شناخته شده است.

همه چیز از جمله چگونگی خرید گربه، فروش گربه، خرید غذای گربه، واگذاری گربه و عقیم سازی گربه تان را با پانسیون سایمون کت و با مشورت دامپزشکتان انجام دهید.

فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش در ویژگی های رفتاری

بعد از ویژگی های ظاهری، برای پی بردن بیشتر به فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش، خصوصیات رفتاری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی های رفتاری گربه پرشین

گربه پرشین نسبتاً آرام و کم سر و صدا بوده و صدا و میومیو کردن آن باعث ایجاد مزاحمت نمی‌شود؛ او به عنوان یک گربه اشرافی و باوقار ایرانی معروف است. گربه ایرانی ارتباط خوبی را با صاحب خود برقرار می‌کند و و از وقت گذراندن با او لذت می‌برد. پس اگر صاحب یک پرشین کت هستید، سعی کنید در طول شبانه روز زمان کافی برای وقت گذراندن با گربه تان قرار دهید.

این گربه های دوست داشتنی، می توانند برای اعضای کوچک تر خانواده هم هم بازی خوبی باشند؛ همچنین می‌توانید برای سرگرم کردن آنها، حیوانات خانگی دیگری را به خانه‌تان بیاورید. البته باید این موضوع را هم ذکر کنیم که پرشین کت، گاهی با پررویی حرص صاحب خود و افراد خانه را در می‌آورد. البته در این هنگام شما نباید با او لج کنید و با بی توجهی رفتارش را تلافی کنید؛ زیرا این کار فقط رفتار ناپسند او را تشدید می‌کند.  

ویژگی های رفتاری گربه اسکاتیش

از آنجایی که گربه اسکاتیش رفتاری برون گرا دارد و می‌تواند رابطه خوبی با انسان ها برقرار کند، نگهداری او در خانه نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه می تواند افراد خانه را سرگرم کرده و آنها را از تنهایی در بیارد. علاوه بر این ها، اسکاتیش سر و صدای آزار دهنده تولید نمی‌کند و به عنوان یک گربه آرام و با وقار شهرت دارد.

یکی دیگر از چیزهایی که ممکن است از گربه اسکاتیش ببینید و توجه‌تان را جلب کند، نحوه نشستن او بر روی صندلی است. اسکاتیش هنگام نشستن روی صندلی، مانند یک انسان مبادی آداب رفتار می‌کند و کمرش را صاف نگه می‌دارد و پاهایش را آویزان می‌کند. شاید با دیدن یک گربه اسکاتیش که بر روی صندلی نشسته است، به یاد بوداها بیافتید! برای سرگرم کردن اسکاتیش می توان یک حیوان خانگی دیگری را در خانه، همراه با اسکاتیش نگهداری کرد تا باهم سرگرم شوند. البته شما هم باید زمانی را برای وقت گذراندن با او صرف کنید و با او بازی کنید تا روحیه شاد و بازیگوشش حفظ شود.

هماهنگی هرگونه خرید گربه، فروش گربه، واگذاری گربه، عقیم سازی گربه، خرید گربه اسکاتیش، گربه های پرشین، خرید گربه اسکاتیش فولد، خرید گربه های هیمالین با پانسیون سایمون کت.

فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش در نحوه آموزش

در ادامه به تفاوت های آموزش در این دو نژاد در گربه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

نحوه آموزش گربه پرشین

گربه های پرشین روحیه بسیار حساسی دارند؛ به همین دلیل باید در هنگام تعلیم و آموزش آن صبر و حوصله زیادی از خود نشان دهید و با خوش رویی با او رفتار کنید. برای آموزش خوب و کامل گربه پرشین، می‌توانید از کتاب های ویژه تعلیم و تربیت گربه پرشین، سی‌دی و دی‌وی‌دی، فیلم‌ها و کلیپ آموزشی و غیره استفاده کنید. پرشین ها از باهوش‌ترین و با استعداد‌ترین حیوانات خانگی محسوب می‌شوند، پس آموزش و تعلیم آن چندان سخت نیست و خوب پیش می‌رود.

همچنین سرپرستی گربه اشرافی و واگذاری گربه و یا خرید گربه اسکاتیش، گربه های پرشین، خرید گربه های هیمالین، خرید گربه اشرافی و خرید گربه بریتیش را به پناهگاه و کلینیک سایمون کت بسپارید.

نحوه آموزش گربه اسکاتیش

گربه اسکاتیش بسیار باهوش و با استعداد است و از این نظر، در بین ده تا حیوان باهوش و برتر دنیا قرار گرفته است. از این رو اگر در مسیر آموزش و تعلیم آن، صبر و شکیبایی به خرج دهید، میتوانید با تمرین و تکرار زیاد آن را به بهترین نحو آموزش دهید. در این راه می‌توانید از کتاب ها، سی دی و دی وی دی، فایل های صوتی و غیره استفاده کنید. گربه های اسکاتیش کار هایی مثل از جایی به جایی پریدن، به دنبال چیزی دویدن و استفاده از باکس مخصوص در هنگام احساس دستشویی را می‌توانند به خوبی یاد بگیرند. همینطور غذای گربه اسکاتیش کیفیت زندگی او را مشخص خواهد کرد.

 

امیدواریم در این مقاله به طور کامل متوجه فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش شده باشید؛ ممنون که با سایمون کت همراه بودید.

برای هرگونه خرید گربه، فروش گربه با سایمون کت همراه باشید.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

2 دیدگاه دربارهٔ «فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.