سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

گربه پرشین اسکاتیش

تصویر گربه پرشین اسکاتیش

گربه‌ پرشین اسکاتیش، میکس دو گربه متفاوت گربه پرشین و گربه اسکاتیش می‌باشند. هر یک از این نژادهای گربه، خصوصیات منحصر به فردی دارند. گربه پرشین اسکاتیش سفید، خصوصیات هر دو نژاد را دارا می‌باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. این گربه‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین طرفداران حیوانات خانگی به دست آورده‌اند. به این دلیل که گربه اسکاتیش پرشین قیمت بسیار خوبی دارد، علاوه بر آن، این گربه‌ها که از ترکیب دو گونه بی‌نظیر به وجود آمده‌اند، خصوصیات خوب والدینشان را نیز به ارث برده‌اند. اگر قصد خرید و نگهداری از گربه پرشین اسکاتیش را دارید، باید همه چیز را درباره آن بدانید. در ادامه به معرفی کامل و آن بدانید. قیمت گربه میکس پرشین اسکاتیش خواهیم پرداخت. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گربه پرشین اسکاتیش
گربه پرشین اسکاتیش

در مقالات مشابه به موضوعاتی چون فرق گربه پرشین با گربه اسکاتیش پرداختیم.

گربه پرشین

درواقع گربه پرشین که یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های گربه در جهان می‌باشد، در اوایل قرن هفدهم میلادی در ایران پدید آمد و نام خود را از اینجا گرفته است. این گربه توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده و به سرعت در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است. این نژاد گربه رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی دارد اما محبوب‌ترین رنگ آنها، رنگ سفید می‌باشد.

گربه پرشین که به دلیل ماهیت حساسش زیاد نمی‌تواند از خانه خارج شود، مشخصاً یک گربه کاملا اهلی است. میانگین طول عمر آنها ۱۰-۱۵ سال می‌باشد. این گربه‌ها دیرتر از سایر نژادها وارد بلوغ می‌شوند و ممکن است تا سن ۱۲ تا ۱۸ ماهگی به نور خورشید و گرما، علاقه چندانی نداشته باشند. بهترین سن برای جفت گیری این نژاد، ۱۸ ماهگی به بالا است. از انواع نژاد گربه می‌توانیم از گربه برمیلا، گربه سنگاپوری و گربه چائوسی نام ببریم.

عکس پرشین کت
عکس پرشین کت

گربه پرشین دارای هوش بالایی بوده و آرامش بسیار زیادی دارد. آنها می‌توانند ساعت‌ها در کنار کسانی که دوستشان دارند بنشینند؛ این مسئله خبر از مطیع بود آنها می‌دهد. جالب است بدانید گربه‌های پرشین بسیار خجالتی و آرام می‌باشند اما با این‌حال سعی می‌کنند با انجام حرکاتی مخصوص توجه کسی که دوستش دارند را جلب کنند.

گربه پرشین علاوه بر ارتباط خوب با مردم، روابط بسیار خوبی با سایر حیوانات نیز برقرار می‌کند. با وجود اینکه دوست دارد بازی کند، به دلیل شخصیت ذاتی‌اش که به راحتی خسته می‌شود، می‌تواند ناگهان در هر جا که باشد شروع به خوابیدن کند. همچنین با بالا رفتن سن، ممکن است کمی تنبل شود.

نگهداری از گربه پرشین

اولویت در مراقبت از این گونه متعلق به پرها و موهایش است. چرا که راز زیبایی گربه پرشین در آراستگی پرهایش می‌باشد. موهای این گربه نیاز به مراقبت و تغذیه حرفه‌ای دارد و گاهی ممکن است پرهزینه و دردسرساز شود. فراموش نکنید که خز آنها باید هر روز با یک برس نرم مخصوص، شانه زده شود. برای خرید گربه پرشین می‌توانید به سایت‌های معتبر رجوع فرمایید.

بچه گربه پرشین
بچه گربه پرشین

علاوه بر شانه زدن، به طور کلی شستشو باید با استفاده از شامپو خشک یا شامپو فوم انجام شود. می‌توانید از نظافت‌کنندگان حیوانات خانگی برای تمیز کردن گربه خود کمک بگیرید، اما از آنجایی که نظافت روزانه انجام می‌شود، می‌تواند از نظر هزینه بسیار گران باشد. بنابراین مراقبت از گربه پرشین مستلزم توجه صبورانه صاحب آن است.

 همینطور درباره نژاد ایرانی نیز به موضوعاتی چون اصلاح موی گربه پرشین، راهنمای خرید گربه پرشین و بچه گربه، وسایل اولیه مورد نیاز گربه پرشین، خرید گربه پرشین سفید چشم آبی، قیمت غذای گربه پرشین، همه چیز درباره گربه پرشین یا همان گربه ایرانی و انواع مختلف گربه پرشین (ایرانی) پرداختیم.

بیماری‌هایی که در گربه‌های پرشین دیده می‌شود

گربه‌های پرشین زیبا هستند اما نگهداری از آنها بسیار دشوار می‌باشد، زیرا ممکن است مشکلات سلامتی زیادی را تجربه کنند. بیایید با هم این بیماری‌ها را بررسی کنیم.

  • مشکلات چشمی: به دلیل صاف بودن بینی و گود افتادگی کاسه چشم، مایع موجود در چشمان او به جای اینکه به داخل برود به سمت بیرون جریان می‌یابد. از آنجایی که ترشحات در چشم به طور مداوم ادامه می‌یابد، در صورتی که چشم‌ها به درستی و به طور منظم تمیز نشوند، ممکن است لکه‌هایی در اطراف چشم ایجاد شود. به عبارتی چشم گربه‌های پرشین در اثر تجمع اشک، ممکن است موجب بروز عفونت‌های قارچی و باکتریایی در اطراف چشم شود.
گربه پرشین
تصویر گربه پرشین
  • مشکلات قلبی: این نژاد به دلیل ماهیت غیرفعال و تنبلی که دارد، مستعد افزایش وزن است و زمانی که نتواند به اندازه کافی و درست نفس بکشد، با خطر بیماری قلبی مواجه خواهد شد. در بین گربه‌های پرشین از هر ۱۰۰ گربه ایرانی، ۱۰ گربه به بیماری قلبی مبتلا هستند. این بیماری قلبی می‌تواند منجر به تلفات نابهنگام و ناگهانی شود. گربه‌های نر بیشتر از ماده‌ها در معرض خطر هستند.
  • مشکلات تنفسی: به دلیل ساختار بینی صافی که دارند، بسیار مستعد اختلالات تنفسی می‌باشند. آنها به دلیل ساختار بینی نمی‌توانند شرایطی مانند رطوبت، گرما، سرما و هوای خشک را تحمل کنند. مشکلات تنفسی ناشی از آن دلیل عدم تحرک گربه‌های پرشین است. یعنی گونه‌ای که نمی‌تواند به راحتی نفس بکشد، نمی‌تواند اکسیژن کافی برای بدن خود که با حرکت خسته ‌می‌شود، دریافت کند. به همین دلیل، حرکات آنها باید تحت کنترل دائمی باشد.

گربه اسکاتیش

گربه اسکاتیش که ظاهر بسیار مشخصی دارد در مقایسه با سایر نژادهای گربه، دارای تاریخچه جدیدتری می‌باشد. این گونه برای اولین بار توسط کشاورز اسکاتلندی ویلیام راس در سال ۱۹۶۱ کشف شد، درواقع این نژاد بیش از ربع قرن سابقه دارد.

گربه اسکاتیش
گربه اسکاتیش

نژاد گربه اسکاتیش عموماً باهوش، خوش رفتار، آرام، مطیع و با محبت می‌باشد. ساختار بدن این گربه‌ها از پرهای متراکم و کوتاه تشکیل شده است. مهم‌ترین ویژگی که آن را از سایر گونه‌های گربه متمایز می‌کند این است که گوش‌هایش به سمت داخل خمیده شده و این وضعیت در واقع در نتیجه یک جهش ژنتیکی رخ داده است. ساختار بدن این گربه متوسط می‌باشد، به بیان دیگر گربه‌ای نیست که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. دم این گربه‌ها کوتاه و نازک بوده و  وزن متوسط ​​آن بین ۴-۶ کیلوگرم می‌باشد.

آنها شخصیت بسیار آرام و باهوشی دارند و برای نگهداری در خانه مناسب می‌باشند. از آنجایی که با کودکان خیلی خوب کنار می‌آیند، خانواده‌های دارای فرزند‌، آنها را ترجیح می‌دهند. گربه اسکاتیش علاقه بسیاری به بازی داشته و هرگز تمایل شما به بازی کردن رد نمی‌کند.

این نژاد خارق العاده را به راحتی می‌توان آموزش داد، چرا که قدرت یادگیری بی‌نظیری در این گربه‌ها مشاهده می‌شود. برخلاف سایر گونه‌های گربه، آنها نسبت به غریبه‌ها رفتار تهاجمی ندارند. از آنجایی که اسکاتیش گربه‌ای پرانرژی نیست، بازی برای مدتی با او و خسته کردنش، کمک می‌کند تا تمام شب را راحت بخوابد.

نگهداری از گربه اسکاتیش

مراقبت از گربه‌های اسکاتیش راحت‌تر از سایر نژادهای گربه است. از آنجایی که اختلالات معده و مشکلات جسمی خاصی در آنها وجود ندارد، تغذیه با غذای استاندارد بدون نیاز به برنامه‌های غذایی پیچیده امکان پذیر می‌باشد. ساختار بدن گربه اسکاتیش موی متراکم و کوتاه است. بنابراین حساسیت پوستی زیادی از خود نشان نمی‌دهد. با این‌حال، در زمان‌های خاصی از سال، به ویژه در فصل بهار، استفاده از غذای خاص، رژیم غذایی یا قطره مخصوص پرها، مفید خواهد بود.

گربه اسکاتیش فولد
تصویر گربه اسکاتیش فولد

درواقع گربه اسکاتیش که آب و شستن را دوست ندارد، می‌تواند مانند تمام گربه‌های دیگر خود را تمیز کند. بنابراین نیازی به شستشو نخواهد داشت. اما در صورت نیاز به شست و شو در موارد آلودگی شدید، می‌توان آن را با آب گرم و بدون استفاده از مواد شیمیایی شستشو داد. از آنجایی که گربه‌ها به رطوبت حساس هستند، خشک کردن سریع خز آنها مسئله بسیار مهمی می‌باشد.‌

بچه گربه‌های اسکاتیش با بزرگسالان رژیم غذایی متفاوتی دارند. مواد غذایی برای توله‌های در حال رشد باید از نظر ارزش غذایی غنی‌تر باشد و حاوی موادی باشد که از رشد توله‌ها حمایت می‌کند. اسکاتیش‌های بالغ را می‌توان با غذای گربه که مخصوص این نژاد تولید شده است تغذیه کرد. یک باور رایج وجود دارد که گربه‌های اسکاتیش عموما ناشنوا هستند. با این حال، ناشنوایی خاصی برای این نژاد وجود ندارد. برخلاف تصور رایج، این بیماری ناشی از نژاد یا کد ژنتیکی آنها نیست، بلکه یک بیماری رایج است که در همه گربه‌های خز سفید دیده می‌شود.

عکس گربه اسکاتیش
عکس گربه اسکاتیش

مشخص شده است که گربه‌های اسکاتیش حدود ۱۲ تا ۱۷ سال عمر می‌کنند، به شرطی که در شرایط سالم رشد و نمو کنند. این گربه‌ها به دلیل جهش ژنتیکی در گوششان بیشتر در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها هستند. بنابراین، بسته به شرایط ممکن است طول عمرشان کاهش یابد.

جفت گیری گربه اسکاتیش

گربه‌های این نژاد را نمی‌توان با گربه‌ای از نوع خود جفت داد زیرا فرزندانی که در نتیجه جفت گیری دو گربه حامل ژن گوش خمیده متولد می‌شوند، به احتمال زیاد دارای اختلالات و بیماری‌های ژنتیکی خواهند بود. از این‌رو امروزه جفت گیری اینگونه گربه‌ها با گربه‌های پرشین انجام می‌شود.

گربه میکس پرشین اسکاتیش
گربه میکس پرشین اسکاتیش

در مطالب سایت هم درباره اسکاتیش نیز به موضوعاتی مثل خرید گربه اسکاتیش فولد، گربه نژاد اسکاتیش و غذای گربه اسکاتیش پرداختیم.

میکس گربه اسکاتیش پرشین

رفتار گربه پرشین اسکاتیش بسیار دوستانه می‌باشد. این گربه‌ها فعال‌تر از گربه‌های پرشین می‌باشند. آنها به راحتی با هر خانواده‌ای انس می‌گیرند، بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید گربه خانگی می‌باشند. این گربه‌ها اغلب آرام و مطیع هستند و با افراد مسن‌تر، مجردها یا خانواده‌هایی که فرزند خردسال ندارند بهتر ارتباط می‌گیرند. جالب است بدانید گربه پرشین اسکاتیش در عین بامحبت بودنش، می‌تواند تبعیض‌‌‌هایی قائل شده و فقط به افراد مورد اعتمادش محبت کند. حال بیایید به طور کامل به بررسی این نژاد خاص و جذاب بپردازیم.

عکس گربه پرشین اسکاتیش
تصویر گربه پرشین اسکاتیش

خصوصیات گربه پرشین اسکاتیش

  • ارتفاع: ۱۰-۱۵ سانتی متر
  • طول عمر: ۱۲-۱۷ سال
  • رنگ‌ها: سفید، مشکی، قرمز، آبی، قهوه‌ای، نقره‌ای، نقره‌ای آبی، کرم
  • مناسب برای: خانواده‌ها، محیط‌های آرام، خانواده‌های دارای حیوانات خانگی
  • خلق و خوی: ملایم، صمیمی، ساکت

نکاتی درباره گربه‌ پرشین اسکاتیش

در ادامه به بخشی از مشخصات خاص گربه اسکاتیش پرشین می‌پردازیم. همراه ما باشید.

گربه پرشین اسکاتیش فولد
تصویر گربه پرشین اسکاتیش فولد
  1. گوش‌های تا شده

گوش‌های تا شده برای اولین بار به طور تصادفی در چندین بچه گربه در دهه ۱۹۷۰ یافت شد. از این بسترها، نژاد گربه پرشین اسکاتیش ایجاد شد. به دلیل ژنتیکی که در آن دخیل می‌باشد، دو گربه با گوش‌های تا شده ممکن است بچه گربه‌هایی که هم گوش‌های تا شده و هم گوش‌های راست دارند تولید کنند. گوش راست‌ها در این نژاد اغلب دچار بیماری می‌باشند، بنابراین تنها راه برای تایید اینکه یک بچه گربه گوش راست می‌تواند مستعد ابتلا به سایر مشکلات سلامتی باشد یا خیر، آزمایش DNA است.

  1. خلق و خو

گربه‌های پرشین و اسکاتیش از چند جهت شبیه به هم هستند، بنابراین پیش‌بینی اینکه میکس آن‌ها چگونه خواهد بود آسان‌ می‌باشد. گربه پرشین اسکاتیش رفتار بسیار دوستانه‌ای داشته و به افراد محبت می‌کند، اما ممکن است گاهی به زودی خسته شود و بخواهد جمع را ترک کند. در کل اجتماعی کردن زود هنگام گربه همیشه ایده خوبی است زیرا آنها را به موقعیت‌ها و افراد جدید عادت می‌دهد.

  1. هوش

گربه پرشین اسکاتیش به عنوان یک گربه بسیار باهوش شناخته می‌شود، به طوری که می‌توان به او یاد داد که روی یک طناب راه برود! این گربه‌ها با آموزش‌های مخصوص، می‌توانند باهوش‌تر از این‌هم بشوند. البته این‌کار به صبر و زمان بیشتری از طرف شما نیاز خواهد داشت. پرشین اسکاتیش‌ها، گربه‌هایی نیستند که همیشه به شما نیاز داشته باشند و بخواهند سرگرمشان کنید. بنابراین، لازم نیست نگران تنها ماندن آنها در حین بیرون رفتن از خانه باشید، اما مطمئناً وقتی به خانه برگشتید، انتظار توجه شما را خواهند داشت.

  1. حضور در خانواده

هر دو نژاد گربه اسکاتیش و پرشین با خانواده‌ها، حتی آنهایی که بچه‌های کوچک دارند، خیلی خوب کنار می‌آیند. میکس این دو نیز به خوبی با محیط خانوادگی سازگار می‌شوند. یک فرآیند و رفتار صحیح می‌تواند به ایجاد یک پیوند قوی خانوادگی، صرف نظر از سن گربه‌ها یا افراد خانواده، کمک کند.

  1. حضور در کنار حیوانات دیگر

هم پرشین‌ها و هم اسکاتیش‌ها با گربه‌ها و سگ‌ها کنار می‌آیند، بنابراین نژاد گربه پرشین اسکاتیش نیز به‌خوبی با یک خانواده‌ای که دارای چند حیوان خانگی می‌باشد، سازگار خواهد بود. با این‌حال، وقتی صحبت از حیوانات خانگی کوچکتر مانند پرندگان یا همسترها به میان می‌آید، اوضاع کمی پیچیده‌تر خواهد بود، زیرا غریزه شکار طبیعی گربه‌ها ممکن است در اینجا مشکل ساز شود. توصیه می‌کنیم اگر گربه خود را با این حیوانات نگهداری می‌کنید، آن‌ها را تنها نگذارید.

نیازهای گربه پرشین اسکاتیش

  • نیازهای غذایی و رژیمی

گربه پرشین اسکاتیش به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد، اما بهتر است یک رژیم غذایی با کیفیت بالا انتخاب کنید که سرشار از پروتئین، محتوای کربوهیدرات پایین و مقدار متوسطی از چربی باشد. البته اگر گربه شما گوش‌های چین خورده اسکاتیش را به ارث برده باشد، اوضاع تغییر می‌کند. چرا که این مسئله استخوان‌ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گربه شما ممکن است به رژیمی با تمرکز بر سلامت مفاصل نیاز داشته باشد که محتوای چربی را پایین نگه دارد. اگر احساس می‌کنید گربه شما این مشکل را دارد، با دامپزشک خود صحبت کنید. هر تصمیم بزرگی در مورد رژیم غذایی باید ابتدا از طریق دامپزشک انجام شود.

  • ورزش

گربه پرشین اسکاتیش زیاد فعال نخواهد بود. پرشین‌ها از زندگی آرام لذت می‌برند و اسکاتیش‌ها فقط در حد متوسط ​​فعال هستند. این بدان معناست که شما باید گربه خود را حرکت دهید. از اسباب بازی‌ها استفاده کنید تا گربه‌تان را به بازی در داخل خانه تشویق کنید. حتی می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی با فضایی برای قرار دادن غذا در داخل آنها تهیه کنید تا غریزه شکار طبیعی گربه‌تان را قلقلک داده و آن‌ها را وادار به فعالیت کنید.

  • آموزش

پرشین‌ها نسبت به اسکاتیش‌ها در برابر تمرین مقاوم‌تر هستند و چندان باهوش به حساب نمی‌آیند، اما اگر صبور باشید می‌توان آنها را آموزش داد. از روش‌های مفید استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که هرگز حیوان خانگی خود سرزنش نکرده و یا بر سر او فریاد نزنید زیرا با اینکار فقط او را خواهید ترساند. حتما باید در این راه صبور و با حوصله باشید.

  • آراستگی

گربه‌های پرشین اسکاتیش اغلب موهای کوتاهی دارند، اما در میان آنها گربه‌هایی نیز با موی بلند به چشم می‌خورند. اگر گربه شما خز بیشتری شبیه به والدین پرشین خود دارد، هر روز باید موهایش را شانه کنید. همچنین باید حواستان به کوتاه کردن مقطعی موهایشان نیز باشد. بعلاوه بهتر است لازم باشد گربه‌تان را هر ۴ تا ۶ هفته یک‌بار حمام کنید.

اگر گربه پرشین اسکاتیش شما، صورت پرشین را به ارث ببرد، ممکن است که ترشحی بین چشم و بینی او به وجود بیاید. بنابراین برای تمیز نگه داشتن صورتش باید از دستمال مرطوب مخصوص گربه استفاده کنید. اگر گربه‌تان گوش‌های چین‌خورده را از طرف اسکاتیش به ارث برده است، باید گوش‌هایش را از نظر کنه، کثیفی و یا عفونت بررسی کنید.

سلامت گربه پرشین اسکاتیش سفید

پرشین اسکاتیش سفید در معرض خطر ابتلا به استئوکندرودیسپلازی است که هر گربه‌ای را که گوش‌های تا شده را به ارث برده تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری می‌تواند منجر به چاقی و درد مفاصل شود. استئوکندرودیسپلازی را می‌توان با دارو کنترل کرد، اما هیچ درمان مشخصی برای آن وجود ندارد. خوشبختانه، از آنجایی که پرشین اسکاتیش یک نژاد میکس است، احتمال اینکه یک بچه گربه را به این بیماری دچار کند، بسیار کم می‌باشد. جالب است بدانید تنها تفاوت نر و ماده گربه پرشین اسکاتیش اندازه آنهاست. نرها بزرگتر از ماده‌ها هستند. به عبارتی دیگر رفتار و خلق و خوی آنها صرف نظر از جنسیتشان مشابه است.

قیمت گربه میکس اسکاتیش پرشین

قیمت گربه پرشین اسکاتیش با توجه به چند مورد، متنوع می‌باشد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در تعیین قیمت نهاآنها آنها نقش دارد، سن گربه است. گربه‌های کوچک‌تر قیمت کم‌تری دارند، اما گربه‌ی بالغ دارای قیمت بیشتری خواهد بود. میزان سلامتی، ظاهر و رنگ گربه نیز تاثیر بسیار زیادی در بالا و پایین شدن قیمتش خواهد داشت. همچنین با توجه به نوسان بازار، نمی‌توان یک قیمت مشخص و دقیق برای خرید این گربه‌ها داد. اما به‌طور کلی قیمت گربه میکس اسکاتیش پرشین از یک میلیون شروع می‌شود. البته ممکن است با جستجوی بیشتر، قیمت پایین‌تری نیز پیدا کنید.

کلام پایانی

گربه پرشین اسکاتیش، گربه‌ای بسیار مهربان و دوست‌داشتنی می‌باشد که به خانواده‌اش علاقه بسیاری دارد. این گربه‌ها خیلی فعال نیستند، اما می‌توانید با ورزش روزانه آنها را سالم نگه دارید. هر دو والدین مستعد ابتلا به برخی از خطرات سلامتی هستند که باید از آنها آگاه باشید چرا که می‌تواند به شدت بر کیفیت زندگی گربه شما تأثیر بگذارد. با این‌حال، از آنجایی که این نژاد بسیار خاص می‌باشد، بسیاری از مشکلات سلامتی را به احتمال زیاد تجربه نخواهد کرد.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.