سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

مسمومیت گربه با گیاهان

سلام خدمت بیننده های عزیز و گرامی امیدوارم ازخوندن این مقاله لذت ببریدو مطالب مفیدی رو به دانسته های خود اضافه کرده باشید…. همچنین تو سایت سایمون کت باما باشید … خب موضوع ما در مورد مسمومیت گربه با گیاهان میباشد , که در ادامه میخواهیم به آن بپردازیم .

بیشتر بخوانید:

 قیمت گربه اسکاتیش 

 حمام گربه 

 خرید گربه بریتیش 

گاهی پیش آمده واسه شما یا دیده اید که گربه ها و حیونای خونگی در اثر خوردن سیر یا پیاز دچارمسمومیت شده اند . این دو گیاه از جنس آلیوم میباشند. که تعلق به خونواده ی لیلیسه ها دارند. 
این گیاهان از گذشته در آشپزی و پزشکی مورد مصرف و استفاده قرار میگرفتند,  در حال حاضرنیزدر صنعت غذایی , دارویی و پزشکی بسیاراستفاده می شوند. همه ی گونه های آلیوم و تمام محصول درست شده با این گیاه میتواند واسه گربه و حیونای خانگی و شایدم (نشخوارکننده و تک سمی ) خطر ساز  و سمی باشند.
نیز گل های این گونه حساسیت زا بوده و میتونه پوست را ملتهب کند. طوری که بسیاری از گونه ی این گیاه در علم سم شناسی از توجه خاصی برخوردار هستش .

چه چیزهایی باعث مسمومیت گربه با گیاهان حتی حیون های خانگی میشه؟

  • سیر
  • پیاز
  • تره فرنگی
  • موسیر

باید بدانید:

خرید بچه گربه معمولی ارزان 

 پانسیون گربه در شمال تهران 

خرید بچه گربه آپارتمان

 این نوع گونه های گیاهی و درختی توی هر حالت (خشک شده , پودر شده , خام , پخته و ...) خاصیت سمی خودشون رو واسه دام های کوچک و دام های بزرگ  محفوظ نگه میدارند. در ضمن دام کوچک  بسیارمورد حمله با  این گونه گیاهان بوده و در این بین پت ها (گربه) حساسی تر از بقیه اند. اما به دلیل سخت گیری زیاد در انتخاب غذا به نسبت سگ ها , مقدار کمتری با این نوع مسموم شدن ها دچار میشوند.

در مبحث مسمومیت گربه با گیاهان می بایست گفت این گونه ی گیاهی دارای موادی به اسم ارگانو سولفوکسایدها هستندکه با اهمیت ترین آنان , آلکیل سیستئین سولفوکسایدها میباشند. در مبحث مسموم شدن هرچی آسیب فیزیکی به این گونه هامثل : جویدن , خرد کردن و…

موجب تبدیل این ماده ها به مجموعه ای از ترکیبات ارگانیک سولفار دار میشه , که بیشتراین ماده مسئولیت بو , طعم و خاصیت های دارویی این گونه از گیاهان هستند.

بیشتر بخوانید:

خرید گربه هیمالین 

 خرید گربه اسکاتیش 

فروش گربه اسکاتیش 

این مجموعه ازترکیبات بعد از خورده شدن از دیوارهای دستگاه گوارش مجذوب شده و بعداز متابولیسم شدن به اون دسته اکسید کننده های قوی تبدیل میشن و درکل ازاین مرحله به بعد سمیت این ماده ها شروع به آغاز فرآیند میکند.
موقعی که جمع شدن این ماده ها توی بدن حیوان  به قدری زیاد باشد که سیستم آنتی اکسیدانی بدن توان تقابل با همه ی آنها را نداشته  باشه , به دیواره سلولی گلبول های قرمز خون آسیب میزنند و باعث خرابی این سلول های خونی و ایجاد کردن کم خونی تو حیوان میگردند.
به این گونه کم خونی , کم خونی همولوتیک از درجه هینزبادی(شکل دادن جسم های هینزتو لبه گلبول های قرمزلیز شده در گربه ی ابتلا به مسمومیت با پیاز) گفته میشه.

علامت مسمومیت با گیاهانی مثل سیر و پیاز در پت ها وحیون های خونگی چه چیزایی هستش ؟

بهتر است بدانید :

عقیم سازی گربه 

خرید غذای گربه

گربه اشرافی  

این نوع مسمومیت گربه با گیاهان به صورت معمولی از ۱ تا ۲ روز پس از خوردن مقدارمناسب از این گونه گیاه (توی گربه ها و حتی سگها ۱۵ تا ۳۰ گرم به اندازه هرکیلو گرم وزن جسم ) خود را نمایان میکند.

علائم قابل رویت توی گربه ها

ضعف , داشتن درد تو ناحیه شکم , نداشتن اشتها , نامنظمی ضربان قلب , سخت شدن تنفس , مسهل شدن , افسرده شدن , ایجاد زردی تو مخاطات و ادرار کدر رنگ (متمایل به قرمز).

علامت های آزمایشگاهی مانند:

بیشتر بدانید:

 واگذاری گربه 

بهترین پانسیون گربه 

گربه بریتانیایی مو کوتاه

وجود هموگلوبین توی ادرار (هموگلوبینوریا ) بیشتر شدن هموگلوبین درقسمت پلاسما(هموگلوبینمیا), افزایش بیلی روبین تو پلاسما (بیلی روبینمیا) و نیز وجود طرح های ادراری همو گلوبین یا همو سیدرین توی توبول های کلیوی (قالب های متشکل ازرسوب هموگلوبین یا همو سیدرین تو لوله های ادراری)

همه ی  این معضلات به خاطر خواص تخریب کنندگی این مواد روی بافت ها ونیز سلول های قرمز رنگ خون است.

 که سبب خرابی هموگلوبین موجود توی ساختمان گلبولی قرمز شده و درآخر عمل منتقل کردن اکسیژن که به وسیله همو گلوبین ایجاد میشود, به اختلال دچار می شود.

راه حل مسمومیت گربه با گیاهان با سیر و پیاز در گربه ها چیه ؟

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

 فروش گربه بریتیش

 خرید گربه 

فروش گربه

مسمومیت گربه با گیاهان با نوع هایی از جنس آلیوم از طریق اوضاع واحوال بیماراز صاحب حیوان ونیز تاریخ آن (بلاشک حتی غذای خورده شده )ازعلامت های کلینیکی ودر آخر تایید میکروسکوپ و نیز بودن کم خونی همولیتیک از نوع هینز بادی شکل میگیرد.

این نوع بیماری می بایستی از بیماری هایی همانند مسموم شدن با استامینوفن , بنزوکائین , ویتامین K3  , دی متیونین , نفتالین , روی ومس جدا سازی شود. درمان جدی واسه ی این مسموم شدن ها وجود نداره و این گونه معالجه ها به طور حمایتی می باشند.

 معالجه در اوایل کاربه صورت پاکسازی با دستگاه گوارش وازریشه کن کردن ریشه اصلی گیاه تو معده با درست کردن یک استفراغ القایی به دست پزشک شکل میگیرد.

این کار موقعی ممکن است که حیوان تا حد بسیاربه مدت ۲ساعت پس از خوردن گیاه یا غذای که ترکیبی از گیاه(به اندازه سمی) به  پزشک دام مراجعه شود. پس ازداروهای زغال فعال شده که به لاتین (Activated charcoal) به طور خوراکی میتوان استفاده کرد. تا باقیمانده ماده های سمی رو تا حد توان غیر فعال بشه واز سمی بودن اونا کم کنه .

در مبحث مسمومیت گربه با گیاهان باید بگم توی حیوانات با مسموم شدن حاد میشه ازمنتقل شدن خون با رسیدن اکسیژن کافی (به خاطر تنگ شدن نفس حاد) استفاده بشه.
  • وقتی که این گونه حیونا به خاطراسهال و حالت تهوع بسیاربه کمبود آب دچارشده , یا زمانی که عوارضی مانند وجود خون توی ادرار نمایان میشه , پزشک دام میتونه از مایعات معالجه داخل وریدی به واسطه یکی ازچند مایع کریستالوتیدی همراه با تجویز کردن ویتامین e (به نوعی آنتی اکسیدان)استفاده کنه.

مطالب مرتبط:

قیمت گربه 

 اتاق بازی گربه 

 پانسیون گربه 

بیشتر بخوانید:

 ماساژ گربه 

 آرایشگاه گربه در شهران 

خدمات شستشو گربه ،

از استیل سیستئین که خاصیت ضد سم خاصی توی سمی شدن با استامینوفن هست , نیز میشه استفاده کرد.

نکته ی مهمی که در مورد مسمومیت گربه با گیاهان باید به اون اشاره کنم , برقراری نظم رژیم غذایی متناسب با ساختار اندامی تن حیوان , از رکن های مهم تو نگهداری حیوان خانگی هست و خیلی راحت ترو با هزینه پایین تری از هر معالجه ای می باشه .
 به همین خاطر می بایست توجه کرد, که تو رژیم غذایی گربه ها یا سگ ها به اندازه اندکی سیرویاپیازبه جهت از بین بردن بوی بد گوشت قرمز وسفید اشکالاتی را واسه گربه و حیون های خونگی به وجود نمیاره .
اما واسه ی غذای گربه ها و حیون های خونگی از مقداربسیاری موسیر , تره فرنگی , سیر و پیاز نباید مصرف و استفاده کرد.و حتما دقت کنید که در هر زمان محل نگهداری این ماده تو خونه به دور از دسترسی گربه ها و حیونای خونگی باشد.

سوالات متداول

۱٫چه چیزهایی باعث مسمومیت در گربه ها و حیون های خانگی میشه؟

توی گربه ها و حتی حیونای خونگی با مسموم شدن حاد میشه ازمنتقل شدن خون با رسیدن اکسیژن کافی (به خاطر تنگ شدن نفس حاد) استفاده بشه.

۲ .علامت مسمویت گربه با گیاهان مثل سیر و پیاز در گربه ها و حیون های خونگی چه چیزایی هستش؟

این نوع مسموم شدن ها به صورت معمولی از ۱ تا ۲ روز پس از خوردن مقدارمناسب از این گونه گیاه (توی سگها ۱۵ تا ۳۰ گرم به اندازه هرکیلو گرم وزن جسم ) خود را نمایان میکند.

۳٫راه حل مسمومیت با سیر و پیاز در گربه ها چیه ؟

از استیل سیستئین که خاصیت ضد سم خاصی توی سمی شدن با استامینوفن هست , نیز میشه استفاده کرد.

پانوشت: 
خرید گربه – فروش گربه – پانسیون گربه – خرید گربه پرشین – فروش گربه پرشین – خرید گربه اسکاتیش – فروش گربه اسکاتیش – خرید گربه بریتیش – فروش گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربه – قیمت گربه پرشین – قیمت گربه اسکاتیش – خرید گربه هیمالین – فروش گربه هیمالین – قیمت گربه هیمالین – واگذاری گربه – قیمت گربه – پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات – پانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزان – پانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

8 دیدگاه دربارهٔ «مسمومیت گربه با گیاهان»

  1. با خواندن محتوا مسمومیت گربه با گیاهان در سایت سایمون کت مطالب زیادی رو متوجه شدم ممنونم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.