سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

گربه چین چیلا

گربه چین چیلا یک کوچولوی دوست داشتنی جذاب است. اگر در فکر به سرپرستی گرفتن یک گربه پشمالو و خوشگل هستید. یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما گربه چین چیلا است. این گربه‌های پشمالو با چشم‌های خاص و زیبایی که دارند می‌توانند به زندگی شما شور و نشاط زیبایی بیفزایند. گربه چین چیلا در سایمون کت به تحلیل آن می پردازیم.

همه چیز از جمله خرید گربه، فروش گربه، اتاق بازی گربه و خرید غذای گربه را با پانسیون سایمون کت و با مشورت دامپزشکتان انجام دهید.

تاریخچه گربه چین چیلا

این نژاد در کشور هایی مانند انگلستان به گربه مو بلند ایرانی و یا Persian Longhair معروف می باشد. اولین باری که به این نژاد اشاره شده است در نامه ای از پیترو دلاواله که یک جهانگرد ایتالیایی بوده است و در سال ۱۶۲۰ برای سفر به اصفهان آمده بود، می باشد. بعد از آن این گربه معروف و شناخته تر شد و در سده ۱۶ میلادی به اروپا وارد شدند. چین چیلا نیز  به معنی یک جونده است که در جنوب آمریکا زندگی می کند.

خصوصیات ظاهری گربه چین چیلا

این گربه ها سری گرد و صورت کوچک و بسیار بامزه و زیبایی دارند، حاشیه مشکی رنگ دور بینی و چشم های گربه چین چیلا نقطه مقابل چشمان سبز زمردی و دماغ قرمزش می باشد. گوش های آن ها کوچک و هم چنین ایستاده است و دندان های تیز و کوچکی نیز دارند. چین چیلا دارای مو فراوان می‌باشند. مو کل بدن آن ها را در بر می‌گیرد. مو های بدن گربه چین چیلا به رنگ سفید می باشند البته که انواع نقره ای، سیاه و طلائی آن نیز وجود دارد مو ها به دو صورت مات و یا براق وجود دارد.

گربه چین چیلا

خصوصیات رفتاری گربه چینچیلا

گربه چین چیلا از انواع بسیار آرام و مودب هستند و در اکثر مواقع در اطراف خانه و در یک گوشه می خوابند. این گربه ها بسیار خونگرم هستند. به راحتی می توانند با صاحب خود یک رابطه عمیق و خوبی را به وجود بیاورند. هم چنین با صاحب خانه به راحتی مانوس می شوند که این نشانه از هوش بالای گربه چینچیلا است. گونه چین چیلا به دلیل این که رفتار بسیار اشرافی دارند و هم چنین زیبایی خاصی که دارند در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در اکثر خانه های اروپایی از چین چیلا به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود.

برای اطلاع از قیمت گربه بریتیش، قیمت گربه هیمالین، قیمت گربه اسکاتیش و قیمت گربه پرشین با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

__________________________________

مطالعه بیشتر:

فروش گربه اسکاتیش

__________________________________

امکان نگه داری کنار کودکان

اگر در خانه فرزندی کوچک دارید توصیه  می‌شود که از چین چیلا نگهداری نکنید، چرا که اگر توسط کودکان اذیت شوند به سرعت عصبانی می شوند و با خشم برخورد خواهند کرد. چین چیلا ها سازگاری پایینی با کودکان دارند. چرا که اگر مورد اذیت و آزار قرار بگیرند و یا این که موهای آن‌ها توسط کودکان کشیده شود، واکنش بدی نشان خواهند داد.

غذای گربه چین چیلا

اگر در حال نگه داری از گربه چین چیلا یا هر گربه ای هستید ، یکی از موارد پر اهمیت تغذیه حیوان خانگی شما است.  گربه های چین چیلا مستعد بیماری های کلیوی هستند. توصیه شده است در هر وعده غذایی آن ها از روغن مارگارین استفاده کنید تا این بیماری در این حیوانات به صورت مزمن در نیاید.

اگر می خواهید غذای خانگی به گربه خود بدهید مانند گوشت، باید در ابتدا حتماً از سلامت گوشت مطمئن شوید. گوشت را آبپز کنید تا انگل‌های موجود در آن از بین برود. اگر این گربه ها به انگل مبتلا شوند ممکن است که سایر اعضای خانه هم در معرض این بیماری قرار بگیرند. به همین دلیل بهتر است که غذا هایی برای آن ها استفاده کنید که سالم و پخته شده باشند.

دامپزشکان توصیه کرده اند که در برنامه غذایی گربه چین چیلا خود از غذا های آماده مانند کنسرو و یا غذای خشک گربه نیز استفاده کنید. غذاهای آماده با فرمولاسیونی تهیه می‌شوند. که در آن ها تمام گروه های غذایی که برای بدن گربه لازم و ضروری است را دارند. گربه‌های چین چیلا عاشق غذا خوردن هستند. غذا خوردن گربه‌ها باید کنترل شود. بهتر است برای تهیه یک برنامه غذایی سالم و متناسب با سن گربه چین چیلا خود با دامپزشک مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

هماهنگی هرگونه خرید گربه، فروش گربه، واگذاری گربه، عقیم سازی گربه، خرید گربه اسکاتیش، خرید گربه های هیمالین و خرید گربه بریتیش با پانسیون سایمون کت.

آرایشگاه گربه در شهران

خدمات شستشو گربه

بیماری‌های گربه چین چیلا

  • بیماری های قلبی

اغلب در اوایل زندگی بیماری های قلبی در چین چیلا ها ظهور می کند و احتمال مرگ آن ها را نیز در پی دارد.

  • بیماری های کلیوی

در گربه چین چیلا بیماری های کلیوی به طور معمول در سنین ۳ تا ۱۰ سالگی بروز می کند. از آن جایی که بیماری های کلیوی در آن ها شایع است، بهتر است که گربه خود را در یک دوره مشخص برای چکاپ به دامپزشکی ببرید.

  • حساسیت به گرد و غبار

گرد و غبار در آن ها باعث بسته شدن مجاری اشکی می‌شود. در نتیجه باعث ایجاد بیماری های قرنیه در این نوع از گربه ها خواهد شد.

گربه چین چیلا
گربه چین چیلا

مراقبت از گربه چین چیلا

گربه چین چیلا به دلیل موهای بلند باید روزانه حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه شانه کشی شوند تا مو هایشان در هم گره نخورند. برای شانه کردن مو های آن ها باید از شانه های مخصوص استفاده کنید. اگر مو های چین چیلا در هم گره بخورد، به سختی باز خواهند شد. این باعث می شود که هنگام شانه کشیدن، بدن گربه چین چیلا درد بگیرد و اذیت شود.  اگر موهای گربه شما بیش از حد گره خورد، برای باز کردن گره ها به یک دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک به طور معمول برای این کار از بیهوشی عمومی استفاده می کند. به این گونه زمانی که می خواهد گره مو های گربه را باز کند او اذیت نمی شود و دردی را احساس نمی کند.

بهتر است که همیشه چشم های آن ها بررسی کنید. چرا که گاهی اوقات در کناره چشم آنها چرک جمع می‌شود که باید قبل از این که باعث عفونت چشمی در این گربه ها شود، چرک را تمیز کرد.

از آن جایی که این گربه ها بسیار حساس هستند باید همیشه و به صورت مداوم تحت نظر دامپزشک باشند تا از بروز ناگهانی یک بیماری در آن ها جلوگیری شود. چرا که این گونه از گربه ها به شدت به بیماری های انگلی حساس هستند.

لوازم گربه چین چیلا

  • خاک و ظرف خاک گربه
  • جای خواب گربه
  • ظرف غذای گربه
  • قلاده
  • شامپو مخصوص گربه
  • وسایل بازی

زاد و ولد گربه چین چیلا

نسبت به نژاد های دیگر تعداد زیادی نوزاد می زایند. به این گونه که هر گربه ماده از این نژاد در هر زاد و ولد خود حدود ۴ نوزاد به دنیا می آورد. در مورد نوزادهای این نژاد گربه باید گفت که در ابتدای تولد با نقاط تیره بر روی پوست به دنیا می آیند. با گذر زمان و بالا رفتن سنشان این نقاط تیره نیز کم تر می شود و کم کم پوست گربه به طور کلی روشن خواهد شد. اگر می خواهید که گربه زاد و ولد نکند، می توانید اقدام به عقیم سازی گربه خود کنید.

گربه چین چیلا
گربه چین چیلا

همچنین اگر دیگر قادر به نگهداری گربه نیستید، سرپرستی گربه اشرافی، گربه های پرشین، خرید گربه های هیمالین و خرید گربه بریتیش را به پناهگاه و کلینیک سایمون کت بسپارید.

__________________________________

بهتر است بدانید :

ماساژ گربه

__________________________________


برای هرگونه 
خرید گربه، فروش گربه با سایمون کت همراه باشید.

پانوشت:
فروش گربه بریتیشپانسیون گربه در تهران بهترین پانسیون گربهپانسیون سگپانسیون سگ در تهرانقیمت پانسیون سگ در تهرانپانسیون سگ کرجپانسیون حیواناتپانسیون حیوانات در تهرانپانسیون سگ تهران

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

2 دیدگاه دربارهٔ «گربه چین چیلا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.