سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

انواع مختلف گربه پرشین (ایرانی)

گربه های ایرانی یکی از محبوب ترین نژادهای گربه در جهان هستند. اما آیا می دانید انواع مختلفی وجود دارد که می تواند در این نژاد طبقه بندی شود؟

شما ممکن است با پرشین هیمالیایی آشنا باشید ،

اما آیا می دانید گربه های پرشین با قیافه عروسکی، دو رنگ  و چین چیلا نیز وجود دارند؟

در واقع ، بحث درباره هر نوع گربه ایرانی غیرممکن است.

زیرا تعداد بسیار زیادی پرورش دهنده وجود دارد که باعث شده تعداد بی شماری گونه از این نژاد وجود داشته باشد. بنابراین تعدادی از گونه های مهم و شناخته شده مورد بررسی قرار می گیرد.

در مطلبی دیگر به معرفی گربه پرشین اسکاتیش پرداختیم.

__________________________________

بیشتر بدانید:

حمام گربه

خرید گربه بریتیش

فروش گربه بریتیش

__________________________________

گربه پرشین صورت عروسکی

گربه های پرشین صورت عروسکی به عنوان پرشین های سنتی یا قدیمی (کلاسیک) شناخته می شوند. اعتقاد بر این است که این نوع، گربه اصلی پرشین است

. امروزه هنوز هم این گربه ها از لحاظ قیافه تقریباً مشابه قدیمی ترین تصاویر موجود از گربه های پرشین به نظر می رسند

. باید بدانیدگربه های پرشین مطابق قدیمی ترین عکسهای بجای مانده قیافه ای تقریبا به این شکل داشته اند و گربه های صورت پرشین فلت بعدا در اروپا طی یک جهش ایجاد شده اند.

این نوع پرشین ویژگی های ساختاری افراطی از خود نشان نمی دهد.

بینی آن دارای طول طبیعی است که متناسب با بقیه صورت است. برخلاف پرشین های صورت فلت ، این گربه ها بینی‌ای دارند که به سمت بیرون کشیده شده است. بنابراین ، این  گونه از گربه های پرشین می توانند راحت تر از انواع گربه های پرشین فلت دیگر نفس بکشند. آنها همچنین کمتر دچار لکه زیر چشم و مشکلات تخلیه از بینی می شوند. همچنین مشکلات سلامتی خاص این نژاد در این گونه کمتر دیده می شود.

__________________________________

مطالعه بیشتر:

خرید گربه اسکاتیش

فروش گربه اسکاتیش

قیمت گربه اسکاتیش

__________________________________

گربه پرشین صورت عروسکی

صورت عروسکی دارای موهای بلند و زیبایی هستند. آنها در رنگهای گوناگونی عرضه میشوند. آنها مشکلات بهداشتی زیادی را تجربه نمی کنند اما به یک برنامه منظم نظافت  روزانه نیاز دارند. اگر می خواهید از چالش های تنفسی یا مشکلات تخلیه اشک جلوگیری کنید ، این گونه، گربه ای هست که باید در نظر بگیرید.

پرشین صورت صاف یا فلت (Peke-Face Persian  )

گربه های پرشین نمایشی ( Show persian)، یا Peke-Face Persian ، دارای ویژگی های شناخته شده تر گربه پرشین است. نام این نژاد از شباهت های آنها با سگهای Pekingese است. یک جهش ژنتیکی باعث ایجاد صورت صاف در این واریته پرشین می شود.

این گربه ها دارای سر مربع شکل، بینی کوچک و فک بلند هستند. آنها همچنین دارای گونه های گرد و چشمان مدور بزرگ هستند. این ساختار صورت باعث می شود گربه های ایرانی Peke-Face در تنفس مشکل داشته باشند. اگر گربه فلت پرشین سرما بخورد، نفس کشیدن طبیعی برای این گربه ها تقریباً غیرممکن می شود. بسیاری از این پرشین ها آسم را تجربه می کنند. به نظر می رسد اغلب بینی های آنها مستقیماً بین چشم هایشان قرار گرفته است. پرشین Peke-Face نژادی هستند که نیازهای نگهداری آنها بالا هست. علاوه بر اینکه باید دائماً موهای بلندش را شانه زده و مرتب کنید، لازم است مرتباً چشم های این گربه را نیز پاک کنید. چشم آنها دارای مشکلات تخلیه اشک است که در صورت عدم مدیریت صحیح باعث ایجاد لکه های رنگی می شود. بنابراین کسی که از این گونه گربه نگهداری می کند باید انتظار مراجعات متعدد به کلینیک های دامپزشکی را داشته باشد.

__________________________________

حتما بخوانید :

پانسیون گربه

بهترین پانسیون گربه

خرید گربه هیمالین

__________________________________

پرشین صورت صاف یا فلت (Peke-Face Persian  )

گربه پرشین هیمالین (Himalayan)           

گربه های هیمالین ، که در اصطلاح دیگر به آن “هیمیا”  (Himmie) هم می گویند ، نژادی ترکیبی از گربه های ایرانی و سیامی است. نتیجه این امر یک گربه سان زیبا با موی بلند ، ابریشمی ، پرشین مانند و رنگ آمیزی سیامی مانند و چشم های آبی روشن است.  دارای ابعاد متوسط تا بزرگ است. هیکل اش تنومند و دارای سینه ای گشاد ، عمیق ، شکمی گرد و استخوان های محکم دارد. یک هیمالین سالم باید عضلانی بوده و استحکام داشته باشد اما خیلی چاق نباشد. آنها توجه و علاقه صاحبان خود را می طلبند. شخصیت شیرین و معتدلی دارند و بسیار بازیگوش هستند. اگر به دنبال یک گربه با نیازهای نگهداری کم هستید ، ممکن است یک هیمالین گزینه مناسبی برای شما نباشد.موهای بلند و ابریشمی آنها نیاز به مراقبت روزانه دارند.

__________________________________

حتما بخوانید:

واگذاری گربه

قیمت گربه

اتاق بازی گربه

__________________________________

گربه هیمالین
گربه هیمالین

پرشین چین چیلا (Chinchilla Persian)

گربه پرشین Chinchilla یک گونه بسیار چشمگیر است. این گربه ها دارای موهای پرپشت هستند. نام آنها در اصل از جوندگان آمریکای جنوبی گرفته شده است که آنها هم دارای موهای سفید و ضخیم هستند.

گرچه تغییرات رنگی متفاوتی در این گونه وجود دارد اما گربه های پرشین Chinchilla به طور معمول سفید نقره ای هستند. چشم ها ، لب ها و بینی عروسک مانند آنها به رنگ سیاه پوشیده شده است. آنها همچنین چشمهای سبز یا آبی دارند.

__________________________________

گربه اشرافی

آرایشگاه گربه در شهران

خدمات شستشو گربه

__________________________________

پرشین مو کوتاه (Exotic Shorthair)

این گونه جهت ایجاد نوع مو کوتاه گربه پرشین اصلاح نژاد شده است. این گونه بیشترین خصوصیات گربه های پرشین را به نمایش می گذارد.  دارای صورت صاف و چشمانی بزرگ هستند. برخلاف گربه های موی بلند، این گربه ها قادر به مرتب کردن موهای خود هستند. متاسفانه، ساختار صورت آنها باعث مشکلات سلامتی مربوط به گربه های پرشین می شود. آنها اغلب در تنفس مشکل دارند و می توانند مشکلات تخلیه مجاری اشک را نشان دهند. همچنین، این گربه ها بیشتر از پرشین های موهای بلند سنتی بازیگوش هستند. آنها بسیار مهربان هستند و دوست ندارند تنها بمانند.

__________________________________

بهتر است بدانید :

ماساژ گربه

عقیم سازی گربه

خرید غذای گربه

__________________________________

پرشین مو کوتاه

پرشین فنجانی (Teacup Persian)

پرشین های فنجانی بسیار ریز هستند و چون داخل یک فنجان چای جای می گیرند به این نام شناخته می شوند.  هدف پرورش دهندگان تولید کوچکترین گربه های ایرانی ممکن است. گرچه اینها خیلی دوست داشتنی هستند اما شما باید قبل از گرفتن این گونه بسیار محتاط عمل کنید و همه جوانب را بسنجید.

گربه های بزرگ پرشین در حال حاضر انواع مشکلات سلامتی را تجربه می کنند و از آنجا که این گربه ها خیلی کوچکتر از گربه های اصلی پرشین هستند ، احتمال تجربه مشکلات سلامتی آنها افزایش می یابد. گربه های پرشین در حال حاضر صورت هایی کوچک و فلت دارند بنابراین چهره های کوچکتر این گونه حتی تنفس را هم برای این گربه یرانی دشوار می کند.

__________________________________

حتما بخوانید:

خرید بچه گربه معمولی ارزان

پانسیون گربه در شمال تهران

خرید بچه گربه آپارتمانی

__________________________________

این گربه ها همچنین مشکلاتی در تنظیم دمای بدن و مقابله با استرس دارند. همچنین ، از آنجا که تولید مثل و پرورش آنها بسیار سخت هست بنابراین معمولاً دارای قیمت بالایی هستند. پس با خرید این گونه ممکن است مراجعات متعدد به درمانگاه ها یا مطب های دامپزشکی افزایش یابد

خرید گربه ، فروش گربه در سایمون کت

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.