سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

بیماری های گربه خانگی

بیماری های گربه خانگی مسئله ایست که ممکن است برای شما دوست عزیز به عنوان نگهدارنده این حیوان بامزه مشکلاتی ایجاد کند. درست است که گربه حیوانی ملوس و دوست داشتنی است ولی باید بدانید که نگهداری از این حیوان ملوس، مسولیتی خطیر بر دوش شما می‌گذارد، زیرا پیشگیری از بیماری های گربه از هر مسئولیتی مهم‌تر است. گربه علاوه بر نیازهای روحی و روانی و وابستگی های عاطفی، نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و واکسیناسیون دارد و شما به عنوان صاحب گربه مسولیت رفع این نیازها را دارید.

ما می‌خواهیم در سایت سایمون کت به تحلیل انواع مختلف بیماری های گربه خانگی، کدر شدن موها، ریزش موهای گربه و بیماری کک‌ در گربه می‌پردازیم.

واکسن های مورد نیاز برای حفظ سلامتی گربه

باید بدانید که گربه دوست داشتنی شما برای حفظ سلامتی نیاز به مراقبت دارد. از این رو باید به برنامه واکسیناسیون گربه توجه ویژه داشت و سر وقت واکسن را تزریق کنید. اگرچه واکسن زدن بیمارهای گربه خانگی شما را کم می‌کند اما باید بدانید که نباید حیوان را در معرض محیط‌های آلوده قرار دهید.

واکسن هایی که از گربه خانگی شما در برابر بیماری محافظت می کند

  • هاری
  • دیستمپر گربه
  • کالیسی ویروس گربه
  • ویروس هرپس گربه

این واکسن ها برای همه گربه های خانگی توصیه می‌شود. ولی برخی دیگر از واکسن ها هستند که بر اساس این که گربه چه مدتی در کنار سایر حیوانات بوده است یا چقدر خارج از خانه بوده است تزریق می‌شود. برای جلوگیری از بیماری های گربه خانگی نیاز است که هر چند وقت یک بار گربه توسط دامپزشک معاینه شود، تا از بروز بیماری‌های احتمالی و پیشرفت آن جلوگیری شود.

انواع مختلف بیماری های گربه خانگی

یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز محبت به گربه ها نوازش کردن آنها می‌باشد. گربه های خانگی از نوازش کردن بسیار لذت می‌برند، اما همانطور که گربه دوست داشتنی خود را ناز و نوازش میکنید، می‌توانید یک تست سلامتی از او بگیرید و از سلامتی او مطمئن شوید.

در اینجا بعضی از نشانه های بیماری در گربه که شما در مو و پوشش او هنگام نوازش کردن می‌توانید مشاهده کنید عبارت است از:

  • کدر شدن موها

اگر موهای گربه خانگی شما درخشش و شفافیت خود را از دست داده است، شاید به این دلیل است که در رژیم غذایی خود به چربی‌های بیشتری نیاز دارد. غذاهای آماده‌ای که از بیرون تهیه می‌کنید اسیدهای چرب مورد نیاز برای گربه را دارند، اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که از غذاهای خانگی برای تغذیه گربه تان استفاده می‌کنید، لازم است که برای حفظ سلامتی گربه خود و تنظیم میزان چربی مورد نیاز در رژیم غذایی گربه، با دامپزشک مشورت کنید.

  • موهای به هم ریخته

گربه ها علاقه زیادی به تمیزی دارند و همیشه در تلاش هستند که با زبان خود آراستگی ظاهر خود را حفظ کنند. اگر به تازگی شاهد نامرتب بودن گربه خود هستید حتما در مورد سلامتی گربه شک کنید و در اصرع وقت او نزد دامپزشک ببرید تا روند درمانی او هر چه سریع‌تر آغاز شود.

  • ریزش موهای گربه

یکی از مشکلات شایعی که سبب ریزش مو در گربه ها می‌شود مشکلات هورمونی است. مشکلات هورمونی سبب بیماری کوشینگ در گربه ها می‌شود. از نشانه های این بیماری در گربه ریزش موی تنه گربه، غذا خوردن بیش از حد و ادرار فراوان می‌باشد. گاهی شاهد این هستیم که بعضی از نقاط بدن گربه در اثر لیس زدن بیش از حد دچار طاسی شده است، که این طاسی می‌تواند نشانه یک حساسیت پوستی باشد که باعث خارش در نقاطی از بدن گربه می‌شود.

  • بیماری آکنه در گربه ها

بد نیست بدانید گربه ها نیز دچار جوش‌های پوستی می‌شوند. این جوش‌ها معمولا رو و اطراف چانه گربه دیده می‌شود. از جمله عوامل احتمالی این مشکل عبارتند از:

  • استرس
  • رعایت نکردن بهداشت
  • حساسیت در برابر دارو 
  • آلوده بودن ظرف غذا

در چنین شرایطی دامپزشک برای رفع این مشکل یک شامپو یا ژل تخصصی برای برطرف کردن جوش‌ها و یک آنتی بیوتیک تجویز می‌کند.

  • بیماری کک در گربه

کک حشره کوچکی است که از خون گربه تغذیه می‌کند و یک مشکل رایج در بین گربه ها است. کک روی موها و درون مدفوع گربه ها نیز دیده می‌شود.

علائم آلودگی به کک در گربه ها عبارت اند:

  • خاراندن مداوم بدن
  • بثورات پوستی
  • نازک شدن موهای بالای دم
  • کنه‌های موجود در گوش گربه

کنه‌های داخل گوش گربه انگل‌های ریزی هستند که به طرف موم و روغن‌های درون گوش حرکت می‌کنند. زمانی که کنه از مواد درون گوش تغذیه می‌کند التهاباتی ایجاد می‌شود که منجر به عفونت پوست و گوش گربه می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به خاراندن بیش از حد گوش توسط گربه، لرزش سر و بوی شدید و ترشحات تیره در گوش اشاره کرد.

برای هرگونه خرید گربه، فروش گربه با سایمون کت همراه باشید.

 

پانوشت:
خرید گربه بریتیشپانسیون گربه در تهران  –  حمام گربه  – قیمت گربه اسکاتیش ماساژ گربه  آرایشگاه گربه در شهران قیمت گربه هیمالینواگذاری گربه اتاق بازی گربه پانسیون سگهزینه پانسیون سگگربه بریتانیایی مو کوتاهعقیم سازی گربه خرید غذای گربه –بگربه اشرافی 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

4 دیدگاه دربارهٔ «بیماری های گربه خانگی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.