سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

گربه های اشرافی

گربه ها از زمان های بسیار قدیم ارتباطی با سلطنت داشتند. چندین نژاد که امروزه آنها را می شناسیم دارای ارتباط فامیلی با آن گربه های اشرافی هستند. اگرچه روشهای پرورش ما آنها را به طرز چشمگیری تغییر داده است. در ادامه این هفت نژاد که ریشه در سلطنت دارند را معرفی می کنیم.

__________________________________

بیشتر بدانید:

حمام گربه

خرید گربه بریتیش

فروش گربه بریتیش

__________________________________

آنقوره ترکی Turkish Angora 

آنگورای ترکیه ارتباط غنی با سلطنت دارد. این یک نژاد باستانی و طبیعی از منطقه آنکارا در ترکیه است. آنگوراهای ترکیه یک گنجینه ملی به حساب می آیند که مدت ها توسط سلاطین ترکیه به آن علاقه نشان می دادند. شواهد حاکی از آن است که آخرین سلطان بزرگ ترکیه دارای گربه آنگورای سفید و کر بود.

ماری آنتوانت (ملکه فرانسه) صاحب چندین گربه آنگورا بود. وی کاپیتان یک کشتی را متقاعد کرد تا آنها را به کانادا منتقل کند و امیدوار بود در صورت زنده ماندن از انقلاب به آنها بپیوندد. کاملاً مشخص است گربه های مو بلند آمریکای شمالی از فرزندان آن گربه های آنگورا باشند.این نژاد تحت یک پروژه حفاظتی ویژه در باغ وحش آنکارا که مجهز به کلینیک دامپزشکی پیشرفته است، قرار دارد. آنها از سال ۱۹۱۷ این برنامه را شروع کرده اند. آنچه باعث منحصر به فرد شدن این نژاد می شود، استفاده از این نژاد در پرورش متقابل برای ایجاد بسیاری از نژادهای مو بلند دیگری است که امروزه می شناسیم.

__________________________________

حتما بخوانید:

خرید بچه گربه معمولی ارزان

پانسیون گربه در شمال تهران

خرید بچه گربه آپارتمانی

__________________________________

Turkish Angora
Turkish Angora

نژاد پرشین Persian

این گربه ها ی اشرافی در نوشته های باستانی اوایل سال ۱۶۸۴ قبل از میلاد ظاهر می شوند. کاوشگران اروپایی در دهه ۱۶۰۰ میلادی این گربه ها را از ایران به ایتالیا منتقل کردند.اما این گربه ها چیزی شبیه آنچه امروز ما به عنوان پرشین می شناسیم به نظر نمی رسند.

 فلورانس نایتینگل، لوئی پانزدهم و ملکه ویکتوریا از طرفداران نژاد ایرانی بودند. لویی پانزدهم یک پرشین سفید داشت که بیشتر او را دوست داشت در حالیکه ملکه ویکتوریا پرشین بلو ها را دوست داشت. دخترش، پرنسس ویکتوریا، یک پرورش دهنده و نمایش دهنده فعال نژاد چین چیلای ایرانی بود. ملکه ویکتوریا شیفته ریاضیات و هندسه بود. وی برنامه تولید مثل را شروع كرد كه منجر به نوع بدن مربع و سر گرد شد كه امروزه آن را به عنوان استاندارد پرشین می شناسیم. ادامه پرورش انتخابی، منجر به ظهور چهره مسطح و محبوب امروزی شد. سایر پرورش دهندگان با داشتن پوزه ای قابل توجه، ظاهر سنتی تر را حفظ کردند. اگرچه قابل رقابت نیستند.

 پرشین ها گربه هایی شیرین و مطیعی با مو های بلند و زرق و برق دار هستند. آنها بچه گربه هایی ساکت و آرام هستند که با صاحبشان پیوند محکم دارند. آنها تقریباً در هر خانواده ای که بتوانند نیازهای نظافتی آنها را برطرف کنند می توانند زندگی کنند. پرشین ها یکی از محبوب ترین نژادهای گربه های هستند که بعنوان شجره استفاده می شوند.

__________________________________

بهتر است بدانید :

ماساژ گربه

عقیم سازی گربه

خرید غذای گربه

__________________________________

گربه پرشین

نژاد سیامی Siamese    

آیا می دانید قبلا پادشاهی سیامی وجود داشته است؟ امروزه تایلند منزل یکی از محبوب ترین نژادهای گربه های اشرافی است: سیامی. سیامی نژادی طبیعی است. اینها گربه پوزه دراز هستند. اگر نژاد مورد علاقه یا گربه خانگی شما گربه ای پوزه دراز است، باید بدانید که در گوشه ای از شجره آنها احتمالا یک سیامی است. همچنین، مانند پرشین، نسخه امروز سیامی کاملاً شبیه نسخه اصلی نیست. استاندارد فعلی، بدنی بلند و زاویه دار با سر گوه ای را می طلبد. گربه اصلی سیامی دارای سر گرد و بدنی عضلانی و ستبر تر بود. برخی از پرورش دهندگان بیشتر ظاهر اصلی را با نام هایی مانند (سر سیبی) Applehead ، Classic  یا سیامی های به سبک قدیم می شناسند. راهبان پادشاهی آیوتایای قرون وسطایی کتابی در مورد عشقشان به گربه های معبد خود نوشتند. پادشاه حتی در مراسم تاج گذاری خود در سال ۱۹۲۶ یک گربه را نیز همراه خود کرد. گربه های سیامی فقط توسط سلاطین نگهداری می شدند.

__________________________________

مطالعه بیشتر:

خرید گربه اسکاتیش

فروش گربه اسکاتیش

قیمت گربه اسکاتیش

__________________________________

آنها معتقد بودند که وقتی یکی از اعضای خانواده سلطنتی درگذشت، دوباره به عنوان گربه تجسم می یابد. یک گربه سیامی همراه با مرحوم در مقبره قرار می گرفت. و اگر از سوراخ مخصوص سقف فرار کرد، روح رفتگان را با خود  می برد. گربه سپس به یک معبد نقل مکان می کرد تا آخر عمر لوکس زندگی می کرد. چشمگیرترین ویژگی گربه های سیامی چشم های آبی یخی آنهاست. اما بیشتر به دلیل صدا شناخته می شوند. آنها گربه های بازیگوش ، کنجکاو و باهوشی هستند که صاحب خود را دوست دارند. اگر زندگی خود را با یک سیامی به اشتراک بگذارید، بسیار سرگرم کننده و هم صحبت خوبی خواهید داشت.

__________________________________

حتما بخوانید :

پانسیون گربه

بهترین پانسیون گربه

خرید گربه هیمالین

__________________________________

نژاد سیامی
نژاد سیامی

نژاد خائو مانی Khao Manee

 تایلند یکی دیگر از گربه های تبار سلطنتی را نیز در خود جای داده است: خائو مانئی.این نژاد یکی از قدیمی ترین نژادهای جهان است که قدمت آن به گربه های معبد باستان باز می گردد. از ۱۶ گربه ای که در کتاب گربه های معبد به تصویر کشیده شده است ، تنها ۳ گربه امروزه به عنوان نژادهای طبیعی متمایز باقی مانده اند: سیامی ، کورات و خائو مانئی. گربه های Khao Manee از نظر سلطنتی بسیار ارزشمند بودند بطوریکه مجازات سرقت یکی از آنها مرگ بود. احتمالاً تعجب آور نیست که این نژاد حداقل ۶۵۰ سال در تایلند بوده است.

__________________________________

حتما بخوانید:

واگذاری گربه

قیمت گربه

اتاق بازی گربه

__________________________________

خائو مانی را جواهر سفید می نامند. آنها یک گربه سفید خالص هستند. دارای ساختاری ورزشی و چشمانی زیبا هستند. آنها مانند سیامی ها و آنگورای ترکی گربه های کنجکاو و شلوغ هستند.

Khao Manee
Khao Manee

نژاد بیرمن Birman   

ما گربه دیگری با نژاد سلطنتی را در شرق آسیا می یابیم: برمن، گربه مقدس برمه. طبق افسانه ها، این نژاد به قبل از زمان مسیح باز می گردد. افسانه ها می گویند که بیرمان های اصلی در معبد لائو-تسون زندگی می کردند. آنها روح کاهنان اعظم را حفظ کردند تا اینکه دوباره جسم گرفتند. مهاجمانی از سیام وارد معبد شدند و کشیش عبادت کننده را کشتند. گربه او به جای او به عبادت ادامه داد. همانطور که به الهه خیره می شد، خز او به غبار طلایی تبدیل شد، چشمانش یاقوت کبود و پنجه هایش سفید خالص بود.

گربه های بیرمن از گربه های اشرافی، امروزه نیز با آن الگوی رنگی ظاهر می شوند. بیرمن گربه ای با اندازه متوسط، صورت گرد و دارای بینی رومی شکل است. اگر به دنبال گربه ای آرام و ساکت هستید که دوست داشته باشد در کنار صاحب خود باشد، ممکن است بیرمن برای شما مناسب باشد.

__________________________________

گربه اشرافی

آرایشگاه گربه در شهران

خدمات شستشو گربه

__________________________________

Birman

نژاد باب تیل ژاپنی Japanese bob tail

سرزمین گیشاها و امپراطورها گربه ها را آنقدر ارزشمند می دانست که در قرن دهم فقط اشراف می توانستند صاحب گربه شوند. آنها به عنوان نگهبان در بتکده ها زندگی می کردند. سرانجام از آنها به عنوان کنترل موش صحرایی برای صنعت ابریشم استفاده شد.

Bobtail  ژاپنی یک نژاد طبیعی است که احتمالاً توسط راهبان مسافر از کره یا چین به ژاپن آورده شده است. این نژاد یک گربه بسیار فعال است که شما را با بازیهای احمقانه جذب خودش می کند. آنها گربه های بسیار فعالی هستند. با بچه ها خوب هستند. مطابق باورهای عمومی این گربه ها باعث خوش شانسی بوده و منبع سعادت و خوشبختی هستند. انتخاب یک J-Bob به عنوان دوست گربه ای شما مطمئناً یک انتخاب خوش شانس برای شما و گربه خواهد بود.

Japanese bob tail

نژاد راشن بلو Russian blue

اگرچه روسیه دارای نژاد بومی طبیعی، سیبری است ، اما این  نژاد آبی دارای سبقه سلطنتی است. طبق افسانه ها  این نژاد از جزایر آرکانژل (Archangel Islands) نشات گرفته است. گفته می شود کاترین کبیر به عنوان حیوان خانگی از آنها طرفداری کرده است.

اینها گربه های آبی نقره ای با چشمانی سبز و موهایی کوتاه و متراکم هستند. آنها مهربان، ملایم و بسیار بازیگوش هستند. راشن بلو یکی از باهوش ترین نژادهای گربه است که به راحتی حوصله اش سر می رود اما معما را بخوبی حل می کند. اگر شما نیز مانند کاترین طرفدار این نژاد هستید، حتماً در زمینه محافظت از بچه گربه ها در خانه خود کارهای لازم را انجام دهید.

این هفت نژاد ارتباط مشخصی با سلطنت دارند. اما همه گربه ها از زمانی که هزاران سال پیش زندگی در کنار انسان را انتخاب کرده اند مورد لطف واقع شده اند. آنها در مصر پرستش می شدند و الهه باستت شکل گربه ای داشت. گربه های جنگلی نروژی همراه “الهه نورسی فریا” بودند. پادشاه باستان ولز، کشتن گربه ها را غیرقانونی اعلام کرد. امروزه برای لذت بردن از همراهی یک گربه خاص نیازی به خون سلطنتی نداریم. مهم نیست که کدام یک از این گربه های سلطنتی را انتخاب کنید، مطمئناً گربه برای شما خوش شانسی، شادی و خوشبختی به همراه خواهد آورد.

Russian blue
Russian blue

تاریخچه انگورا ترکی

نژاد این نوع از گربه ها به قرن ۱۶ در فرانسه برمی گردد در آن زمان گربه های نژاد انگورا از محبوب ترین نوع گربه ها برای خرید و فروش بودند.

در اواخر قرن ۱۹ در یک برنامه شوی گربه نژاد انگورا به همراه نژادهای دیگه در معرض دید قرار گرفت و این سبب سقوط این نژاد شد زیرا پرورش دهندگان گربه پرشین نژاد انگورا را با نژاد پرشین تلفیق کردند.

نژاد انگورا ترکیه از جمله نژادهایی است که ارتباط تنگاتنگی با سلطنت دارد.

این نژاد به منطقه انگورا در ترکیه برمی گردد و یکی از نژاد های طبیعی و باستانی است.

سلاطین ترکیه مدت ها به این نژاد علاقه داشته اند و به عنوان گنجینه ملی به حساب می آید.

سلطان بزرگ ترکیه یک گربه انگورا سفید و کر داشته است.

همچنین ملکه فرانسه (ماری انتوانت) چندین گربه انگورا داشته است .

ماری انتوانت صاحب یک کشتی را متقاعد کرد که گربه های انگورا را به کانادا ببرد.

او امیدوار بود در صورت زنده ماندن در جنگ به گربه ها در کانادا بپیوندد.

واضح است که گربه های مو بلند امریکای شمالی از فرزندان گربه های انگورا هستند.

نژاد گربه های انگورا تحت حفاظت و مراقبت ویژه در باغ وحشی در انکارا که به یک کلنیک بسیار عالی مجهز است نگه داری می شوند.

ظاهر گربه های انگوزا

این نوع از گربه ها به خاطر موهای نازک و ابریشمی ظاهری اراسته و منظم دارند.

سر گربه انگورا بزرگ و ذوزنقه ای شکل می باشد و چشمان بادامی بامزه ای دارد.

گوش هایی پشمالو و بدنی عضلانی با پاهای کشیده و دمی پرپشت دارند.

رنگ چشمان گربه انگورا خیلی خاص و منحصر به فرد است و این گربه ها دارای چشمانی با رنگ سبز ، ابی یا کهربایی است.

اما نکته جالب اینجا است که رنگ دو چشم گربه شبیه هم نیست و هر کدام از چشم ها دارای رنگ خواست است این به دلیل میزان ملاتین در چشم گربه است .

ملاتین رنگدانه ای است که وظیفه رنگ بخشیدن به چشم ها را بر عحده دارد و در بعضی از گربه ها میزان ملاتین در دو چشم یکسان نیست در نتیجه هر کدام از چشم ها رنگ خاصی دارد .

این نوع گربه در ۲۰ طرح و رنگ وجود دارد اما معروف ترین ان گربه سفید با چشمانی ابی و یا دو رنگ است.

این گره وزنی بین ۲ تا ۴ کیلوگرم دارد و دارای قدی بین ۲۶ تا ۳۸ سانتیمتر است.

اگر از این گربه به خوبی مراقبت شود طول عمری بین ۱۲ تا ۱۸ سال دارد.

گربه پرشین

در نوشته های باستانی اوایل سال ۱۶۸۴ قبل از میلاد نژاد این نوع گربه اشرافی دیده می شود.

در دهه ی ۱۶۰۰ کاوشگران اروپایی این گربه زیبا و دوست داشتنی را از ایران به ایتالیا منتقل نمودند.

از جمله کسانی که طرفدار نژاد پرشین بودند فلورانس نایتینگل ، لوئی پانزدهم، ملکه ویکتوریا را می توان نام برد.

لوئی پانزدهم دارای یک پرشین سفید بسیار زیبا بود که بسیار او را دوست داشت.

همچنین ملکه ویکتوریا دارای یک پرشین بلوها بود و دختر او نیز یک پرورش دهنده ی چین چیلای ایرانی بود.

ملکه ی ویکتوریا به ریاضیات و هندسه بسیار علاقه داشت و شروع به برنامه تولید مثل کرد.

که سبب ایجاد بدن مربع و سر گرد شد که در حال حاضر به عنوان استاندارد گربه پرشین شناخته می شود.

گربه های پرشین گربه های بسیار شیرین، مطیع و دارای موهای بلند و زیبا هستند.

این نوع گربه ها بسیار ارام و ساکت هستند و پیوند محکمی با صاحب خود دارند.

اندازه گربه پرشین متوسط است و وزنی بین ۳ تا ۵/۵ گیلوگرم دارد.

پرشین ها دارای یک سر بزرگ و گرد و چشمانی بزرگ و گردو بینی کوتاه .

پاهای این گربه کوتاه ضخیم وقوی است با پنجه هایی بزرگ ،گرد و محکم و دم او کوتاه اما متناسب با بدن اونیز است.

گربه پرشین از هر نوعی که باشند به سبب  تنوع رنگ و نقش پوشش خود، جلب توجه  می کنند. هفت رنگ -سفید، آبی، سیاه، قرمز، کرمی، شکلاتی و یاس بنفش – و رنگ نقره ای و طلایی که به چینچیلا و سایه دار نقره ای یا طلایی و چینچیلای آبی و سایه دار آبی نقره ای یا طلایی، دسته بندی می شوند. همچنین، انواع مختلف رنگ های سایه دار، دودی، موج دار، کالیکو، چندرنگ و دو رنگ نیز دسته بندی می شوند.

نژاد سیامی

شاید تعجب کنید که در گذشته پادشاهی به نام سیامی وجود داشته است.

امروزه یکی از محبوب ترین نژادهای گربه اشرافی تایلند است.

سیامی گربه ای پوزه دراز می باشد که استاندارد امروزه ان بدنی بلند وزاویه دار با سر گوه ای است.

اما باید بدانید که گربه اصلی سیامی دارای سر گرد و بدنی عضلانی بوده است.

ویژگی های گربه سیامی این است که او  بسیار مهربان، اجتماعی و خونگرم است، این گربه پر انرژی و شیطون علاوه بر صاحب خود به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار می کندو با انها دوست می شود .

نژاد گربه  سیامی بسیار با هوش و پر سر و صدا است  او تنهایی را دوست ندارد واز این رو  بهتر است به صورت جفت نگهداری شود. یکی از ویژگی های مهم گربه سیامی این است که خود را تمیز می کند و همیشه و در هر حال تمیز و اراسته است..

نژاد خائو مانی

خائو مانی یکی دیگر از گربه های تبار سلطنتی می باشد که در تایلند زندگی می کند.

یکی از قدیمی ترین نژادهای جهان خائو مانی می باشد که قدمت این نوع نژاد از گربه ها به دوران گربه های معبد باستان برمی گردد.

در کتاب گربه های معبد تصویر ۱۶ گربه کشیده شده است که امروزه سه نوع سیامی، کورات و خائو مانی به عنوان نژادهای طبیعی به جای مانده اند.

نژاد این نوع گربه از نظر سلطنتی بسیار ارزشمند است به طوریکه در صورت سرقت یکی از انها مجازات ان برابر مرگ بوده است.

جواهر سفید نامی است که به نژاد خائو مانی نسبت میدهند زیرا دارای بدنی کاملا سفید و ساختاری ورزشی و چشمانی براق و زیبا هستند و همانند دیگر هم نوعان خود گربه هایی بسیار شلوغ هستند.

نژاد بیرمن

نوع دیگری از نژاد گربه های سلطنتی بیرمن ها هستند که در شرق اسیا زندگی می کنند.

مطابق انچه در افسانه ها امده است نژاد بیرمن ها به قبل از دوران مسیح بر میگردد و به گفته این افسانه ها نژاد اصلی بیرمن ها در معبد لانو تسون زندگی می کردند.

از گربه های اشرافی ، گربه های نژاد بیرمن در حال حاضر دارای ظاهری رنگی هستند.

گربه های بیرمن دارای اندازه ای متوسط ، صورتی گرد و بینی رومی شکل است.

اگر شما جزء ان دسته از افرادی هستید که گربه های ارام و ساکت را دوست دارید این نوع از گربه ها بهترین انتخاب است.

نژاد راشن بلو

این نوع گربه ها دارای بدنی ابی نقره ای و چشمانی سبز و موهایی کوتاه و متراکم می باشند.

گربه راشن بلو گربه ای بسیار مهربان و بازیگوش است و یکی از باهوش ترین گربه ها می باشد.

این نوع گربه ها خیلی زود حوصله شان سر می رود اما توانایی بالایی در حل معما دارند.

  • شرایط نگه داری از گربه بیرمن

اگر قصد دارید از یک گربه بیرمن در خانه نگه داری کنید بد نیست بدانید که باید هفته ای یک بار موهای گربه را شانه کنید تا موهای اضافی بریزد .

این نوع از گربه ها در فصل بهار ریزش مو دارند در نتیجه لازم است که در این فصل از موهای گربه مراقبت بیشتری شود .

نژاد باب تیل ژاپنی

این نوع نژاد یک نژاد طبیعی می باشد که مسافران انها را از کره یا چین به ژاپن اورده اند.

این نوع از نژاد گربه ها بسیار بازیگوش و فعال هستند و رابطه خوبی با بچه ها دارند .

بعضی از مردم عقیده دارند که ین نژاد خوش شانسی می اورد

این نوع از گربه طول عمری بین ۹ تا ۱۵ سال دارد و قد او ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر است و وزنی بین ۲ تا ۴ کیلوگرم دارد.

نژاد بابتیل ژاپنی از  هوش بالایی برخوردار است  و بازی با پازل و اسباب بازی را دوست دارد.

مهارت زیادی در یادگیری آموزش ها دارد.

این گربه زیبا علاقه ی زیادی به نوازش کردن دارد و دوست دارد شما اورا بغل کرده و نوازش کنید.

این گربه ها به راحتی خود را با شرایط وقف می دهند و گربه هایی پر سر و صدا هستند و مناسب برای خانواده های پر جمعیت می باشند .

پیشنهاد می شود که هفته ای یک بار موهای گربه را شنه کنید تا موهای مرده و اضافی بریزد.

بدن این نوع از گربه در برابر اب مقاوم است در نتیجه خیلی کم به حمام نیاز دارد توجه کنید که در زمان حمام مردن مطمئن شوید که بدن او کاملا مرطوب شده است.

لازم است دندان های گربه را برای جلوگیری از عارضه های پریودنتال روزانه مسواک نمایید.

توصیه می شود که هر دو هفته یک بار ناخن های گربه گرفته شود.

برای تمیز کردن ترشحات گوشه ی چشم گربه از دستمال تمیز و مرطوب استفاده نمایید تا از انتشار عفونت جلوگیری شود.

در طول هفته گوش های گربه را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن گوش های گربه را تمیز نمایید.

برای اطلاع از قیمت های پرورش و فروش گربه های اصیل ایرانی، با ما در کلینیک سایمون کت همراه باشید.

خرید گربه ، فروش گربه در سایمون کت

یشتر بدانید: آرایش و اصلاح حیوانات در تهران

مقاله گربه های اشرافی در سایت سایمون کت

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

3 دیدگاه دربارهٔ «گربه های اشرافی»

  1. امیرحسین ستوده

    من برای حمام بردن گربه اشرافی که دارم،از سایمون کت مشورت گرفتم.واقعا کارشون عالیه

  2. امیرحسین ستوده

    یکی از دوستام گربه اشرافی رو از سایمون کت خرید.بی نظیره ممنونم

  3. امیرحسین ستوده

    گربه اشرافی یکی از زیبا ترین گربه هاست.ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در سایمون کت قرار دادید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.