سایمون کت، خرید و فروش گربه، مرجع اطلاعات

زبان بدن گربه

حالت بدن گربه می‌تواند نشانگر بی‌تفاوتی، پذیرش، یا حتی علاقه‌ی وی به تعامل باشد یا مثلا این معنی را داشته باشد که “نزدیک من نیا” یا حتی “از من دور شو”. مثلا حالت تقاضا می‌تواند نشانگر این باشد، که فاصله را بایست کم کرد. در مقاله‌ی قبلی در مورد لیس زدن و لیس زدن متقابل و غیره صحبت کردیم و حالا دیگر موارد مهم را برای شما بیان می‌کنیم.

گربه ها تمیز هستند و خود را منظما لیس می‌زنند. بزاق گربه شامل بوی طبیعی است و به همین سبب است که خز بچه گربه بعد از لیس زدن بوی خوبی می‌دهد. این لیس زدن چرک، موهای شل، انگل ها، و دیگر را می‌کَند. در محیط بیرون لیس زدن صرفا به سبب تمیز کردن نیست و در واقع حالت بقا دارد(همچنانکه پیشتر گفتیم). چرا که گربه بدان واسطه می‌تواند بوهای موجود را از بین ببرد.

زبان ارتباطی گربه ها

گربه ها همچنین به لیس زدن خود مبادرت می‌ورزند. وقتی که نگران یا نسبت به وضعیت خود نامطمئن هستند. اگر گربه بیش از حد خود را لیس بزند، امکان دارد کچل شود! دلایل پزشکی زیادی برای لیس زدن مفرط ذکر شده است. مثلا یک گربه زمانی بیش از حد یک محل را لیس می‌زند، که آنجا دردناک باشد و حاوی مرض یا یک بیماری باشد.

و اغلب یک رفتار اجتماعی و صمیمی بین گربه های دوست است. از آن می‌توان بهره برد و وضعیت را مناسبی ایجاد کرد و یا استرس را کاهش داد. گربه ها همچنین زمانی به لیس زدن خود مبادرت می‌ورزند، که بخواهند یک بوی مناسب تولید کنند. بعضی وقتها هست که گربه از لیس زدن شما لذت می‌برد که خود یک حرکت ارتباطی و صمیمی واقعا خاص تلقی می‌شود.

بهتر است بدانید:واگذاری گربه

با استفاده از غده‌های بو در جلوی سر و صورت گربه ها صورت خود را به شما یا رفیق خود می‌مالند. این رفتار را مالیدن توام با فشار می‌نامند. وقتی او مشغول مالیدن است بویی را در شخص یا حیوان مقابل جا می‌گذارد. که معمولا رفتاری مهرورزانه بوده و یک حالت ارتباطی معین تلقی می‌شود.

برای زمانی است که یک گربه خود را به دیگری می‌ساید و قسمتی از ارتباط اجتماعی دوستانه در بین گربه ها تلقی می‌شود. سایش متقابل معمولا توسط یک گربه صورت می‌پذیرد، که خود را به گربه‌ی دیگر می‌ساید. گربه هایی که دوست هستند احتمال دارد قبل از سایش متقابل به لیس زدن متقابل مبادرت ورزند. گربه ها این رفتار را نسبت به انسان هم انجام می‌دهند. زبان بدن گربه به ما می‌گوید که او در چه وضعیت و حالتی است. با این حال شناخت حالات و زبان بدن گربه مارا برای شناخت و درک بهتر رفتارهای او کمک خواهد کرد.

زبان بدن گربه و اصول ارتباط

همه با این حرکت گربه آشنا هستند و تحت عنوان حالت دفاعی گفته می‌شود. گربه پشت‌اش را کمان کرده و موهایش را سیخ می‌کند. همچنین به طرفین می‌چرخد و صرفا برای این اینطور عمل می‌کند که خود را بزرگ‌تر و تهدیدآمیزتر در چشم دشمن نشان دهد.

وقتی گربه پاهای پشت اش رو به هم می‌چسباند می‌خواهد بلندتر دیده شده و حالت تهاجمی به خود بگیرد. راست شدن موها موجب می‌شود که این حالت تهاجمی کامل‌تر شود. گربه مستقیما به چشمان دشمن خیره می‌شود. مردمک ها منقبض می‌شوند. گوش‌ها به سمت عقب برمی‌گردند و کمی پایین قرار می‌گیرند. محل دم پایین است، ولی زیر بدن قرار نمی‌گیرد.

گربه به طرفین متمایل می‌شود و سرش رو به سمت دشمن قرار دارد هرچند خیره به چشمان وی نگاه نمی‌کند. دم‌اش معمولا جمع می‌شود و بدن‌اش را پایین‌تر از زمین قرار داده یا بالا می‌برد و موهایش را پفت کرده، راست نگه می‌دارد. مردمک چشمانش منقبض می‌شود و گوش‌هایش به شکل صاف قرار می‌گیرند.

در محیطی دوستان و صمیمی، یک گربه احتمال دارید یک دوست پیدا کرده و با او بازی کند این کار را با مایل شدن به طرفین و با کمری نسبتا خم شده انجام می‌دهد. اگرچه وضعیت مشابه تصویر گربه‌ی هالووین دفاعی است ولی دیگر موها پف نمی‌شود و راست نمی‌گردد هیچ تنشی در صورت و یا تمایلی به جنگ وجود ندارد. اغلب به اشتباه تعبیر می‌شود و گمان می‌کنیم که منظور گربه مالاندن شکم‌اش است ولی در واقع چنین نیست و او از شما نمی‌خواهد که آنجا را خارش یا مالش دهید.

گربه و حس ترس

گربه وقتی با دشمن رو برو می‌شود احتمال دارد به پشت غلتیده و یک حالت تدافعی به خود بگیرد. پیامی که در اینجا وجود دارد این است که او نمی‌خواهد وارد درگیری شود. ولی اگر دشمن اصرار بورزد گربه‌ی موردنظر از تمامی قدرت استفاده کرده و وارد عمل می‌شود. این حالت زمانی است که گربه امید دارد بدان وسیله دشمن را منصرف کند.

بهتر است بدانید: پانسیون گربه در تهران 

حرکات بچه گربه

در شرایط ریلکس، گربه زمانی شکم‌اش را نشان می‌دهد که نشان دهد در حال چرت زدن یا استراحت است. و خود حاکی از نهایت اعتماد و اطمینان است. در این لحظه او را نوازش نکنید یا خارش ندهید، چون احتمال دارد واکنشی دفاعی و سریع به خود بگیرد.

در اغلب موارد گربه به پشت می‌غلتد و تقاضای یک رفیق را دارد. این کار برای شیر خواستن انجام می‌شود و بچه گربه‌ها در ابتدا آن را انجام می‌دهند. تا جریان شیر از سینه های مادر به بیرون بیاید. رفتاری است که خیلی از گربه های بزرگسال نیز انجام می‌دهند. وقتی که در زانوی مالک خود نشسته‌اند یا روی یک محل نرم و راحت هستند. در واقع نشانه‌ای از آرامش و رضایت تلقی می‌شود. خیلی‌ها بر این باور هستند، که این کار نشانه‌ای از اطمینان و محبت است. وقتی که یک گربه یک چشمک آرام به مالک یا رفیق‌اش می‌زند این معنی را دارد. در واقع بدان بوس گربه‌ای هم گفته می‌شود و شما در جواب می‌توانید برایش به آرامی چشمک بزنید.

بیشتر بدانید:گربه پرشین عروسکی 

این حالت بسته به وضعیت دقیق و دیگر نشانه‌های موجود در بدن می‌تواند حالت حمله‌ور یا تدافعی را تداعی کند. در هر صورت نشانه‌ای است که با دیدن آن نتیجه می‌گیرید که نباید به گربه دست بزنید. این بدان معنا نیست که بچه گربه آماده‌ی پرواز است! بلکه این حالت افقی گوش‌ها نشانگر حس درونی معینی است. گربه زمانی این کار را انجام می‌دهد که می‌خواهد رنجش و خشم فزاینده‌ی خود را نشان دهد.

تغییرات حالت گوش گربه

یک گربه این حالت را با یک یا دو گوش خود انجام می‌دهد، اگر البته در یکی از گوش‌ها مشکلی را داشته باشد. وقتی که گربه دم‌اش را به حالت شلاقی به جلو و عقب می‌زند نشانه‌ی این است که خشم یا تنش او رو به افزایش است. اگر گربه‌ی خود را در آن لحظه نوازش می‌کنید به این معنی است، که باید دیگر این کار را نکنید.

یک گربه‌ی خانگی که در کناره‌ی پنجره نشسته و بیرون را نگاه می‌کند وقتی یک پرنده می‌بیند احتمال دارد دم‌اش رو پس و پییش بکند و همه‌ی تنش موجود را با این کار از میان می‌برد. گربه ها تعدادی غذذ بو دارند که مواد شیمیایی تحت عنوان فرمون تولید می‌کنند. این غدد بو در جلوی سر، دور دهان و چانه و نیز در پنجه ها و قسمت مقعد دیده می‌شود. گربه با تولید بو کار دقیقی را انجام می‌د‌هد که واقعا جالب توجه است.

مثلا وقتی یک گربه ی نر جویای جفت‌یابی بوی غدد خاصی از بدن گربه ی مونث را استشمام می‌کند شرایط هورمونی وی برای جفت‌گیری را کاملا متوجه می‌شود. برای اینکه کاملا وضعیت عاطفی یک گربه را در مدت رفتارهای معین حدس بزنید گربه‌ی خود را مدنظر قرار دهید. فرمون هایی که در قسمت عقب وی تولید می‌شود تاثیر آرام کننده‌ای بر گربه دارند.

غریضه جنسی گربه ها

و معمولا در شرایط متفاوت عکس می‌شوند. فرمون هایی که از قسمت عقب وی ساطع می‌شوند خیلی غلیظ می‌باشند و در نتیجه‌ی تشویش، ترس، تهاجم و عدم قطعیت تولید می‌شوند. غددی که بین پنجه‌های گربه قرار دارند بویی را تولید می‌کند و آن زمانی است که درخت گربه یا اسکرچری را می‌خراشد. این اتفاق موجب می‌شود که یک قلمرو با کمک قوه‌ی بویایی ایجاد شود.

غده‌ی دیگری هم در نوک دم وی قرار دارد. این غده‌ی رمزآلود در گربه‌های نر فعال‌تر می‌باشد. بارها می‌بینیم که این غده بیش فعال شده است و دم حالت چرب به خود می‌گیرد. این شرایط را تحت عنوان گربه ی چرب می‌نامند. گربه ها از بو به عنوان راهی برای تشخیص و ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. دو گربه ی آشنا همدیگر را با بو کشیدن می‌شناسند و به هم مهر می‌ورزند.

بهتر است بدانید: گربه خانگی

قلمرو طلبی گربه ها

فرمون های(هورمون های جنسی گربه) موجود در ادرار راحت ترین راه برای این هستند، که گربه قلمرو اش را نشان گذاری کند. مذکرهایی که خیلی دوست دارند قلمرو مستحکمی داشته باشند، این بوی ادرار را در همه جا می‌پراکنند. سعی کنید این عادت گربه را ترک دهید، چون احتمال دارد برایتان آزاردهنده باشد. می‌توان از خاک‌های مخصوصی برای این کار استفاده کرد و نتایج خوبی هم حاصل نمود.

همیشه مراقب باشید در قلمرو کدام گربه واقع شده‌اید. وقتی گربه می‌خواهد اسپری کند پشت‌اش را به شی می‌کند و اغلب می‌توانید پیچش دم‌اش را مشاهده کنید. وقتی گربه اسپری می‌کند مایع حاصله از قسمت بلندتری پخش می‌شود تا دیگر گربه‌ها بتوانند براحتی آن را بو بکشند. برای جلوگیری از بو گرفتن حیوان خود موضوع حمام گربه را جدی بگیرید. و وقتی گربه به جای اینکه داخل یک گودال کوچک ادرار کند آن را پخش می‌کند. این امکان حاصل می‌شود که برای خود قلمرویی ترسیم کند. در بیرون از خانه پخش کردن مخلوطی از ادرار و اسپرم (اسپری کردن) توسط یک گربه‌ی نر به معنای جذب گربه‌های مونث نیز می‌تواند باشد.

در سایت سایمون کت خرید گربه و فروش گربه صورت می پذیرد.

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

3 دیدگاه دربارهٔ «زبان بدن گربه»

  1. هرچی دارم میخونم متوجه میشم واقعا زبان بدن اکثر گربه ها تقریبا یکی، خیلی یاد گربه خودم افتادم با این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.