سایمون کت، خرید و فروش گربه، پانسیون و پت شاپ

چگونه جای خواب گربه درست کنیم

اگر حیوان خانگی تان گربه است؛ قطعا برایتان سوال پیش آمده چگونه جای خواب گربه درست کنیم و جای خواب مناسب گربه چگونه است. خصوصا گربه ها که حیوانات لوس تر و حساس تری نسبت به بقیه حیوانات خانگی هستند؛ نیاز به دقت بیشتری در فراهم جای خوابشان دارند. چون ممکن است اگر گربه تان جای خوابش را دوست نداشته باشد از شما سرد شود و بد خلق شود. بنابراین ما در سایت سایمون کت تمام راهنمایی های لازم برای تهیه جای خواب مناسب برای گربه تان را به اشتراک گذاشتیم.

در دیگر مطالب سایمون کت به مباحثی چون لوازم ضروری برای نگهداری گربه در منزل، لوازم مورد نیاز گربه، انواع مدل تونل بازی گربه، راهنمای کامل خرید اسباب بازی گربه، ۵ نکته قبل از ورود گربه به خانه، اسکرچر گربه چیست و لیست وسایل گربه پرداختیم.

در تهیه جای خواب گربه برای اولین بار چه مواردی را در نظر بگیریم

طبق یک تحقیق در سایت عادات خوابی ساعت خواب گربه ها اکثرا بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت است؛ و حتی در بعضی از آنها به بیشتر از ۱۸ ساعت هم می رسد. نکته خوب درباره گربه ها این است که می توانند در هر جایی بخوابند اما سوال این است که شما چطور می توانید بهترین جای خواب را برای گربه تان درست کنید. اسکرچر گربه با داشتن جای خواب شاید برایتان مفید باشد.

نکات مهم در تهیه جای خواب گربه به طور خلاصه

  • به اهمیت جنس و رنگ پارچه توجه کنید
  • کیفیت دوخت باید بالا باشد و به راحتی پاره نشود
  • با اندازه جثه گربه سازگار باشد
  • قابل شستشو باشد
  • سقف دار باشد
  • جای خوابی با قیمت مناسب و به صرفه تهیه کنید
  • مدل جای خواب را بسته به عادات گربه انتخاب کنید

اهمیت جنس و رنگ پارچه

برای انتخاب جای خواب مناسب، بسیار مهم است که پارچه غیرحساسیت زا انتخاب کنید. همچنین ریزش موی گربه بسییار طبیعی است و باید تا حد امکان پارچه ای با جذب پرز کمتر انتخاب کنید. رنگ پارچه نباید باعث مزاحمت گربه شود و حساسیتی ایجاد کند. حتی اگر می خواهید گربه سریع تر به جای خوابش عادت کند، استفاده از رنگ مورد علاقه اش در پارچه می تواند راهکار بسیار خوبی باشد.

کیفیت دوخت جای خواب

همانطور که مشخص است گربه حیوان بسیار بازیگوشی است و زیاد در جای خوابش تحرک می‌کند و چنگ می‌اندازد. اگر کیفیت دوخت پایین باشد، جای خواب سریعا از بین می رود و مجبور به تهیه مجدد آن می‌شوید.

اندازه جای خواب

به طور کلی گربه‌ها به خواب در جای کوچک بخوابند. اما باید برای کش و قوس دادن هم به اندازه کافی جا داشته باشند. پس برای انتخاب اندازه جای خواب باید به جثه و اندازه گربه خود دقت کنید.

شستشوی جای خواب گربه

قطعا دلایل زیادی وجود دارد که لازمه شستشوی جای خواب گربه است. پس از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید جای خواب قابل شستشو است. وگرنه مجبور به تهیه مجدد می‌شوید.

سقف دار یا بدون سقف؟

گربه حیوان خجالتی است و ترجیح می دهد برای خواب و استراحت از فضای خیلی باز پنهان شود. پس حتما جای خواب سقف دار برایش تهیه کنید. همچنین از مهم‌ترین موارد عادت دادن گربه به جای خوابش استفاده از جای خواب سقف‌دار است.

قیمت جاخواب گربه

احتمال این هست که گربه به جای خوابش توجهی نکند پس لزومی ندارد گران قیمت‌ترین محصول موجود را خریداری کنید. یک محصول مناسب انتخاب کنید! گربه هم کم کم با آن آشنا شده و به آن عادت می‌کند. شاید بخاطر قیمت بفکر خریدن اسکرچر دست دوم نیز بیفتید. اما کار خطرناکی است!

چگونه مدل جای خواب گربه را درست کنیم

این موضوع کاملا به گربه شما بستگی دارد. بعضی گربه ها خود را مچاله می کنند می خوابند و بعضی هایشان خود را ول می کنند می خوابند. اما به طور کلی اگر نمی دانید کدام را انتخاب کنید بهتر است جای خواب گرد را انتخاب کنید. تقریبا همه گربه ها با جای خواب گرد راحت هستند.

اسکرچر گربه چیست

چگونه خودمان جای خواب گربه درست کنیم؟

در اکثر موارد صاحبان گربه از جای خواب حاضری موجود در پت شاپ ها استفاده می کنند. اما علاوه بر آنها راه هایی وجود دارد که خودتان هم بتوانید جای خواب مناسبی آماده کنید. برخی ایده ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تخت خواب سفارشی گربه: شما می توانید با نشان دادن نمونه هایی مناسب گربه تان به افراد متخصص در این کار، جای خواب اختصاصی گربه تان را آماده کنید.
  • خودتان تشک بسازید: اگر علاقه به کارهای هنری دارید و خلاقیت بالایی دارید؛ این راه مناسب شماست. می توانید با ایده گرفتن از سایت های متفاوت و با استفاده از پیرهن های قدیمی و پارچه هایی که دارید خودتان دست به کار شوید. این کار علاوه بر سرگرمی صرفه جویی در هزینه ها هم می شود. فقط دقت کنید استاندارد هایی که بالا ذکر شد را رعایت کنید.
  • استفاده از کمد و کشو ها و وسایل چوبی قدیمی: معمولا در خانه هایمان کشوها و کمد هایی قدیمی داریم که استفاده ای برایمان ندارد. همانطور که در مورد قبل هم ذکر شد می توانید با به کار بردن خلاقیت و سلیقه خود با این وسایل هم رختخواب زیبا و مناسبی تهیه کنید.
  • تشک های مخصوص: یک سری تشک مخصوص گربه هست که شما می توانید با تهیه آنها و پیدا کردن جای مناسب برای قرار دادنشان بهترین جای خواب را برای گربه تان بسازید. مکان قرار دادن آنها می تواند جایی مانند زیر پله های منزلتان باشد.
  • کیف های بزرگ قدیمی: اگر شما هم کیف، ساک یا چمدان هایی دارید که استفاده نمی کنید؛ بدانید بهترین گزینه برای ساختن جای خواب در دسترس شماست. کافیست با کمی تحقیق و ایده گرفتن؛ آنها را به جای خواب های نرم و راحتی برای گربه تان تبدیل کنید.

عادت دادن گربه به جای خوابش

برای عادت دادن گربه به جای خوابش مهم ترین و اساسی ترین قدم صبر و زمان دادن به اوست. به طور کلی گربه ها به گرما، جای نرم و جایی که مورد نوازش قرار گیرند علاقه دارند. خصوصا در زمستان سعی کنید جای خواب گربه تان را جای گرم خانه قرار دهید؛ جایی مثل کنار شومینه. همچنین سعی کنید خیلی در محل رختخوابش تغییر ایجاد نکنید و جای خوابش را در مکان ثابتی قرار دهید. اگر گربه‌تان بدخواب شد می توانید کمی علف گربه تهیه کنید و در جای خواب او قرار دهید تا بوی آن به خوابش کمک کند.

تقریبا تمام موارد مهم درباره درست کردن جای خواب گربه ذکر شد. تا جایی که می توانید جای خواب حیوان خانگی تان را به صحیح ترین نحو تهیه کنید تا از سلامتی و خلق و خوی او محافظت کنید.

پانوشت: 
خرید گربهپانسیون گربهخرید گربه اسکاتیشفروش گربه بریتیش – پانسیون گربه در تهران – بهترین پانسیون گربهفروش گربه هیمالین –  واگذاری گربه –  پانسیون سگ – هزینه پانسیون سگ – پانسیون سگ در تهران – قیمت پانسیون سگ در تهران – پانسیون سگ کرج – بهترین پانسیون سگ تهران – پانسیون حیوانات – پانسیون حیوانات در تهران – لیست قیمت پانسیون حیوانات – پانسیون نگهداری سگ ارزان – پانسیون سگ ارزان در تهران – پانسیون سگ تهران حمام گربه گربه بریتانیایی مو کوتاهگربه اشرافیراهنمای خرید غذای گربه –  عقیم سازی گربهبهترین پانسیون گربه 

اتاق های پانسیون گربه وسگ سایمون کت

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی

اتاق اختصاصی مناسب گربه های راحت و باحال فضایی ۱٫۵ در ۱٫۵ نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل براساس نیاز گربه اسکرچر

بیشتر بدانید »
اتاق سوپر اختصاصی

اتاق کلاس C

ویژگی اتاقهای کلاس C ویژگی اتاقهای کلاس C مناسب گربه های راحت و باحال فضایی متوسط نور کافی و مناسب دارای تخت و جای خواب ظرف غذا و دستشویی براساس نیاز پت اسباب بازی پرتابل

بیشتر بدانید »
اتاق چهار فصل برنچ 2

اتاق چهار فصل برنچ ۲

اتاق چهار فصل برنچ ۲ مناسب هاپو های باحال مناسب برای نگهداری از یک تا ۳ سگ فضایی بزرگ و وسیع ابعاد اتاق ۲٫۵ در ۲ ارتفاع ۱۳۰ نور کافی و مناسب ویو فضای بازی

بیشتر بدانید »
اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس

اتاق گربه و سگ پلاس مناسب سگ و گربه های لوکس مناسب خانواده هایی که هم سگ و هم گربه دارند مناسب سگهایی که از ارتفاع کوتاه می‌پرند ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ با ارتفاع ۳

بیشتر بدانید »
اتاق پانسیون سگ سایمون

اتاق های پانسیون سگ

اتاق های پانسیون سگ قراره چقدر به سگت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق سگت را

بیشتر بدانید »
اتاق بیزنس کلاس سایمون کت

اتاق های گربه

اتاق های پانسیون گربه قراره چقدر به گربت خوش بگذره بیا تا یه کم برات توضیح بدم تا بهترین اتاق و برای کوچولوت انتخاب کنی اول زمان اقامت را تعیین کن دوم سلایق گربت را

بیشتر بدانید »

7 دیدگاه دربارهٔ «چگونه جای خواب گربه درست کنیم»

  1. گربه من هیچ موقع توی جای خوابش نمی خوابه، در نهایت روی زمین می خوابه یا روی تخت کنار من. آیا این دلیل خاصی داره؟

    1. سلام
      گربه من هیچ موقع توی جای خوابش نمی خوابه، در نهایت روی زمین می خوابه یا روی تخت کنار من. آیا این دلیل خاصی داره راهنمایی کنید ممنون میشم

      1. سلام. وقت بخیر
        خیر دلیل خاصی نداره، چون اون فکر میکنه صاحب خونه و همه است و هرکار دلش بخواد انجام میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟

با کارشناسان سایمون کت در ارتباط باشید.